Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Is ook best lastig te vinden, je moet in Google nl. zoeken op 'OMT advies', tsja daar moet je natuurlijk maar net op komen :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

GillesdelaCroquette schreef: 29 nov 2021, 18:04 De grootste angst is nu dat Omicron in staat is om onze vaccins en immuunsysteem te ontwijken en niet zozeer de besmettelijkheid. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat we letterlijk weer helemaal opnieuw kunnen beginnen.
Dat zou helemaal niet mijn grootste angst zijn. Dat betekent dat je met een aangepast vaccin een goed werkend wapen tegen Omicron hebt. Duurt wel even inderdaad, maar het werkt wel.

Als de besmettelijkheid gewoon vele malen hoger is, dan heb je -zolang we op de huidige vaccinatiecijfers blijven hangen- eigenlijk niet echt een wapen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Behalve lockdowns :flat:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij bedoelde Gommers dat de vergaderingen van het OMT openbaar moeten zijn zodat iedereen kan controleren wat er daadwerkelijk wordt gezegd en bediscussieerd. Het stuitte Gommers tegen de borst dat het kabinet soms uittingen deed waarbij ze deden voorkomen alsof dat gezegd was door leden van het OMT. Wat niet bleek te kloppen. Dat is niet te corrigeren door het OMT. Toevallig gehoord op de radio.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Moderna verwacht dat vaccins minder effectief zijn tegen omikronvariant

De bestaande coronavaccins zijn waarschijnlijk veel minder effectief tegen de omikronvariant dan tegen eerdere varianten van het virus. Dat denkt de directeur van farmaceut Moderna, Stéphane Bancel. Hij verwacht dat het nog maanden gaat duren voordat vaccinmakers op grote schaal prikken kunnen produceren tegen nieuwe virusvarianten en waarschuwt dat het riskant is om de volledige vaccinproductie te richten op de omikronvariant terwijl er nog andere varianten rondwaren.

"Er is geen wereld, denk ik, waarin de effectiviteit op hetzelfde niveau ligt als tegen delta", zegt Bancel tegen de Financial Times. "Ik denk dat er een behoorlijke daling zal zijn. Ik weet simpelweg nog niet hoeveel, omdat we moeten wachten op de data. Maar alle wetenschappers die ik heb gesproken, die zeggen: 'dit wordt niet goed'."

De directeur van Moderna is beduidend negatiever over de kansen van de bestaande vaccins tegen de omikronvariant dan andere farmaceuten. Gisteren klonk Pfizer-bestuurslid Scott Gottlieb nog optimistischer. "In vaccinatiekringen is er redelijk wat vertrouwen in dat patiënten na zeker drie doses een redelijk goede bescherming hebben tegen deze variant", zei hij tegen de Amerikaanse zakenzender CNBC.

Moderna-directeur Bancel benadrukt echter dat wetenschappers bezorgd zijn omdat 32 van de 50 mutaties die zijn vastgesteld in de omikronvariant veranderingen zijn aan het spike-eiwit. De bestaande vaccins richten zich juist op deze uitsteeksels aan het virus. Volgens Bancel hadden deskundigen een zo ernstig gemuteerde variant van het virus pas over een jaar of twee verwacht.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Brael schreef: 30 nov 2021, 09:57
GillesdelaCroquette schreef: 29 nov 2021, 18:04 De grootste angst is nu dat Omicron in staat is om onze vaccins en immuunsysteem te ontwijken en niet zozeer de besmettelijkheid. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat we letterlijk weer helemaal opnieuw kunnen beginnen.
Dat zou helemaal niet mijn grootste angst zijn. Dat betekent dat je met een aangepast vaccin een goed werkend wapen tegen Omicron hebt. Duurt wel even inderdaad, maar het werkt wel.
Alleen als het pas geleverd kan worden tegen de tijd dat de halve bevolking (bij wijze van spreken) het loodje heeft gelegd dan heb je er weinig aan.
Moderna heeft al aangegeven dat het maanden duurt voordat ze het vaccin aangepast hebben naar omikron en deze volop kunnen inzetten. Nu is het nog de vraag hoe veel schadelijker deze variant is, maar als je een keer een dodelijkere variant hebt die de huidige vaccins kan ontwijken dan zijn we de sjaak. Waar houdt dit op?
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Standbeeld schreef: 30 nov 2021, 10:16 Volgens mij bedoelde Gommers dat de vergaderingen van het OMT openbaar moeten zijn zodat iedereen kan controleren wat er daadwerkelijk wordt gezegd en bediscussieerd. Het stuitte Gommers tegen de borst dat het kabinet soms uittingen deed waarbij ze deden voorkomen alsof dat gezegd was door leden van het OMT. Wat niet bleek te kloppen. Dat is niet te corrigeren door het OMT. Toevallig gehoord op de radio.
Zo werd het gesteld idd. Ook gehoord op Radio1 van de week.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Grasmat schreef: 30 nov 2021, 10:19
Brael schreef: 30 nov 2021, 09:57 Dat zou helemaal niet mijn grootste angst zijn. Dat betekent dat je met een aangepast vaccin een goed werkend wapen tegen Omicron hebt. Duurt wel even inderdaad, maar het werkt wel.
Alleen als het pas geleverd kan worden tegen de tijd dat de halve bevolking (bij wijze van spreken) het loodje heeft gelegd dan heb je er weinig aan.
Moderna heeft al aangegeven dat het maanden duurt voordat ze het vaccin aangepast hebben naar omikron en deze volop kunnen inzetten. Nu is het nog de vraag hoe veel schadelijker deze variant is, maar als je een keer een dodelijkere variant hebt die de huidige vaccins kan ontwijken dan zijn we de sjaak. Waar houdt dit op?
Tot nu toe valt het wel mee met hoe schadelijk de varianten zijn, daar is niet enorm veel verschil in volgens mij. Volgens mij is vooral de besmettelijkheid tot nu toe die varieert, samen met de effectiviteit van de vaccins tegen verschillende varianten.

Verder zal het een soort rat race worden tussen de evolutie van het virus tegenover de stappen die de wetenschap maakt in de bestrijding van het virus.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En vooral ook hoe vrij we de vaccinleveranciers laten natuurlijk. Dat Moderna 2x zoveel voor een vaccin aan een land in Afrika vraagt dan aan de VS is natuurlijk misdadig. Net als dat Merkel kan tegenhouden dat de patenten worden vrijgegeven om een pandemie te bestrijden wat in de wereld miljoenen doden kost.

Dat zijn de zaken die de pandemie tot staan kunnen brengen. Maar 1000 euro netto winst per seconde voor Pfizer zonder maar 1 cent belasting af te dragen is veel belangrijker dan al die doden ben ik bang.

Zolang een bepaald slag mensen schathemel rijk wordt van de pandemie lijkt mij de urgentie nog niet aanwezig om het echt te bestrijden. Als het een pandemie was geweest die alleen rijke mensen zou treffen was die allang over geweest zeg maar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ja, stel je voor dat we de mensen die levensreddende vaccins voor ons ontwikkelen, ook nog eens goed zouden betalen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja. Laten we de pandemie gewoon nog even rekken want ze hebben nog niet genoeg verdiend?

47 miljard winst zonder een dubbeltje belasting bij Pfizer meen ik. Overdreven much?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.nu.nl/algemeen/6170549/omik ... rland.html


Kon ook niet anders natuurlijk..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee, zat er inderdaad in. Anders kon dat hele elftal in Portugal het niet allemaal hebben: het is al aanmerkelijk langer in Europa.

Ik denk dat het in een week of 2 al dominant is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 11:59 Nee, zat er inderdaad in. Anders kon dat hele elftal in Portugal het niet allemaal hebben: het is al aanmerkelijk langer in Europa.

Ik denk dat het in een week of 2 al dominant is.
Bij Belenenses hebben ze ook behoorlijk wat spelers uit zuidelijk Afrika. Wellicht tijdens de interland periode mee teruggekomen, al weet ik niet of die spelers daar daadwerkelijk zijn geweest.

https://www.transfermarkt.com/belenense ... erein/2457
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wat is dit voor een achterlijkheid joh?

https://www.telegraaf.nl/video/86849946 ... edingskamp
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Niks mis met zo'n reminder. Beter zo'n speaker dan dat je elkaar moet aanspreken, met mogelijk klappen tot gevolg.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 11:23 En vooral ook hoe vrij we de vaccinleveranciers laten natuurlijk. Dat Moderna 2x zoveel voor een vaccin aan een land in Afrika vraagt dan aan de VS is natuurlijk misdadig. Net als dat Merkel kan tegenhouden dat de patenten worden vrijgegeven om een pandemie te bestrijden wat in de wereld miljoenen doden kost.

Dat zijn de zaken die de pandemie tot staan kunnen brengen. Maar 1000 euro netto winst per seconde voor Pfizer zonder maar 1 cent belasting af te dragen is veel belangrijker dan al die doden ben ik bang.

Zolang een bepaald slag mensen schathemel rijk wordt van de pandemie lijkt mij de urgentie nog niet aanwezig om het echt te bestrijden. Als het een pandemie was geweest die alleen rijke mensen zou treffen was die allang over geweest zeg maar.
Die bedrijven hebben ook tig miljard gehad voor de ontwikkeling en daar cashen ze nu lekker hard op, de ethiek is bij veel pharmaceuten ver te zoeken, het grenst aan oorlogsmisdrijven wat mij betreft.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En Menno maar stoer doen met z'n crypto en reits.

Over onze rug!!!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 11:33 Ja. Laten we de pandemie gewoon nog even rekken want ze hebben nog niet genoeg verdiend?

47 miljard winst zonder een dubbeltje belasting bij Pfizer meen ik. Overdreven much?
Tegen dit soort rare cijfers en ongefundeerde opmerkingen valt niet echt op te argumenteren.

Anyhow, die discussie is hier al tot in den treure gevoerd. Je kunt ze hun patent best afnemen, maar dan zul je ze daarvoor moeten compenseren. Blijkbaar wil niemand dat, anders was het allang gebeurd. Maar dát is de oplossing. Patenten gewoon afnemen zonder compensatie is een extreem voorbeeld van korte-termijn-denken, op de lange termijn schiet je jezelf daarmee behoorlijk in de voet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 30 nov 2021, 12:23 Niks mis met zo'n reminder. Beter zo'n speaker dan dat je elkaar moet aanspreken, met mogelijk klappen tot gevolg.
Ieder kwartier?

Je zal er wonen joh. Te idioot voor woorden dit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Cijfers vanuit Afrika komen door. Vooral ongevaccineerden die in ziekenhuis belanden door Omicron.



Voetballers van Beleneses ook allemaal Omicron maar grotendeels asymptomatisch
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het is omikron, met een k.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 30 nov 2021, 12:49 Het is omikron, met een k.
Boeie.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is 'boeieN'.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Maikel schreef: 30 nov 2021, 12:50
Grasmat schreef: 30 nov 2021, 12:49 Het is omikron, met een k.
Boeie.
Nee, dit alfabet is het enige wat mij nog rest van eindexamen Grieks doen, geef me deze. :tear:
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 30 nov 2021, 12:54 Nee, dit alfabet is het enige wat mij nog rest van eindexamen Grieks doen, geef me deze
Vind het overigens vaker met een C terug dan met een K.
Anders even Bloomberg mailen om ze te vertellen dat het met een K moet. :D

Covid-19