Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heurelho schreef: 28 nov 2021, 14:00 Alles wat hij voor Ajax kan fluiten doet Ajacied Kamphuis ook😂
Terecht ook, na Europees duel 4 dagen later naar Sparta is al lastig dan moet de scheids en tegenstander wel meewerken.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het is sowieso is in het belang van het Nederlandse voetbal dat Ajax kampioen wordt - als ja daar wat op tegen hebt dan hou je niet van de sport.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Heurelho schreef: 28 nov 2021, 14:00 Alles wat hij voor Ajax kan fluiten doet Ajacied Kamphuis ook😂
Was in de blessuretijd helemaal erg. Duidelijke vrije trap voor Sparta op randje 16 fluit hij niet voor en een paar secondes daarna een rollende Ajacied wordt meteen voor gefloten.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Jammer, geen puntverlies.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het was vooral Sparta wat zijn uiterste best deed om Ajax te laten winnen. Maarja dat deden ze bij ons ook en bij Feyenoord ook en daarom verliezen ze 3x. Mooie club, maar echt niet om aan te gluren.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

TomPSV schreef: 28 nov 2021, 14:14
Was in de blessuretijd helemaal erg. Duidelijke vrije trap voor Sparta op randje 16 fluit hij niet voor en een paar secondes daarna een rollende Ajacied wordt meteen voor gefloten.
Irritant.

Ook irritant was dat Beugelsdijk bleef protesteren en dat hij daardoor vergat de bal aan te nemen op de rand 16.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Tadic walgt van kunstgras. Nou Tadic, wij walgen van jouw walgelijke kop en je walgelijke club.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Henk Spaan heeft voor het eerst in 5 jaar een erectie.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Die 12 miljoen voor Drammert met een godsmooi salaris is dus ook door de plee gespoeld of zo?

Maar Freak Jansen heeft zijn artikel over het Bayern van Nederland al klaar staan denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 06:54 Die 12 miljoen voor Drammert met een godsmooi salaris is dus ook door de plee gespoeld of zo?

Maar Freak Jansen heeft zijn artikel over het Bayern van Nederland al klaar staan denk ik.
Met behoorlijk wat mannensaus eroverheen denk ik
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ajax heeft op zich ook wel een leuk vraagstuk op tafel liggen. Ze dachten dat ze een super brede selectie hadden maar nu was het tegen bijna iedere tegenstander buiten Sparta heel lastig geworden met deze Neres en Danillo. Nu gaan ze weer geld er tegenaan klappen om zich te versterken maar wat ze feitelijk doen is investeren om beter te worden maar aan de achterkant staat de deur wagenwijd open en de euro's vliegen de kiet uit. Neres, Tagliafico, Onana en Mazraoui zijn 4 spelers die misschien wel 100 a 150 miljoen hadden kunnen opleveren door ze op het juiste moment te verkopen. Nu lopen er 2 gratis de deur uit, Tagliafico kunnen ze al 2 jaar niet verkopen en speelt nu niet meer en Neres willen ze dolgraag inruilen maar wie gaat er nu nog flink betalen voor iemand die al een jaar niet of nauwelijks speelt en altijd kut? Daarbij heb je dus een Brobbey die gratis weg ging omdat Haller gehaald werd.

Als Ajax zich nu wil versterken in de breedte dan kost het veel meer dan het oplevert. Want Tadic speelt altijd, Haller ga je niet op de bank zetten en Anthony willen ze sowieso behouden tot minimaal het WK. Dus wat ze dan moeten doen is een speler halen voor het geval dat 1 van de 3 voorin niet kan spelen, die beter is dan Berghuis op rechts, beduidend beter is dan Daramy en niet klaagt als ie niet speelt. Ga er maar aan staan.

Bergwijn zou voor Ajax een hele dure zijn want dat kost je minimaal 15 miljoen en minimaal een topsalaris. Ja daar wordt Ajax sterker van want Bergwijn staat er straks Tadic minder wordt of geblesseerd is en je kunt met Tadic eventueel in de spits spelen. Maar hij gaat ook gewoon op het bankje zitten en absorbeerd minuten van Daramy, Berghuis, Neres of hoe je het ook bekijkt. Dan kom je bij de conclusie die ik eerder trok, je wordt wel sterker maar het kost je zoveel meer dan enkel de transfersom + salaris.

Die spits positie wordt ook lollig. Want ga je een spits huren voor die 4 wedstrijden zonder Haller? Is het niet altijd juist Ajax die roept dat spitsen bij Ajax tijd nodig hebben om het magische aanvalspel te kunnen begrijpen? En als die het goed doet gaat ie weer naar de bank. Luuk de Jong zou echt een grap zijn en van mij mogen ze.

Ajax heeft straks met Anthony Gravenberch en Timber best wel wat waarde op het veld staan. Maar inmiddels ook heel veel spelers die ik niet perse meer zie vertrekken voor grote bedragen. Al is het maar dat ze zoveel salaris hebben dat vrijwel geen club ze over kan nemen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Bergwijn kunnen ze niet betalen. Laten ze echt niet gaan voor minder dan 25 miljoen. Ze kunnen hem wellicht huren, maar dan mogen ze wel het hele salaris overnemen.
11 Sir Tinus schreef: 30 nov 2021, 11:23 Maar inmiddels ook heel veel spelers die ik niet perse meer zie vertrekken voor grote bedragen. Al is het maar dat ze zoveel salaris hebben dat vrijwel geen club ze over kan nemen.
Wat Brands zei toen na zijn overstap werd gevraagd of het makkelijker inkopen was met zoveel geld dan bij PSV. Het was veel moeilijker want miskopen raak je nooit meer kwijt door het salaris tenzij je ze voor de rest van het contract het salaris gaat compenseren.

Maar waarom Bergwijn als je net Daramy hebt gehaald? Je hebt toch spelers zat ook als wiethoofd vertrekt?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Waarom zou Bergwijn naar Ajax willen? Ik hoor alleen maar over verhalen vanuit de (met name Ajax geile) media dat ze Bergwijn willen. Ja PSV wil Mbappe ook wel. Maar Mbappe gaat niet naar PSV. En ik denk dat Bergwijn weinig interesse heeft in Ajax. Waarom na 2 jaar al terug naar de eredivisie? Het is niet zo dat hij compleet mislukt is bij de Spurs. Hij heeft een fase alles gespeeld, een fase heel weinig en voor zijn blessure was hij weer veel aan het spelen. Het is niet zoals vd Beek of Klaassen volledig mislukt in Engeland.

Dus waarom weg gaan en als je weg gaat waarom dan al terug naar Nederland? Ik denk dat er wel leukere uitdagingen zijn voor hem. Los van het feit dat de bank bij Ajax echt niet beter zit dan die van de Spurs. Hij gaat er ook qua perspectief 0 op voor uit.

Dit is gewoon de media die hier op geilen en Overmars die hier bewust niet op in gaat om PSV te kutten. Maar het lijkt me echt sterk.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 30 nov 2021, 11:31 Bergwijn kunnen ze niet betalen. Laten ze echt niet gaan voor minder dan 25 miljoen. Ze kunnen hem wellicht huren, maar dan mogen ze wel het hele salaris overnemen.
11 Sir Tinus schreef: 30 nov 2021, 11:23 Maar inmiddels ook heel veel spelers die ik niet perse meer zie vertrekken voor grote bedragen. Al is het maar dat ze zoveel salaris hebben dat vrijwel geen club ze over kan nemen.
Wat Brands zei toen na zijn overstap werd gevraagd of het makkelijker inkopen was met zoveel geld dan bij PSV. Het was veel moeilijker want miskopen raak je nooit meer kwijt door het salaris tenzij je ze voor de rest van het contract het salaris gaat compenseren.

Maar waarom Bergwijn als je net Daramy hebt gehaald? Je hebt toch spelers zat ook als wiethoofd vertrekt?
Ajax wilde een aanvallende versterking en zoals je weet is het Sulemana niet geworden (oh man krijg nog steeds een lach op mijn gezicht) dus moesten ze doorschakelen naar de volgende op de lijst. Dat was Bergwijn, maar die was ook niet betaalbaar dus dan maar naar de volgende op de lijst. En dan is het niet lekker onderhandelen zeg maar als die Denen weten dat je zwemt in het geld.

Volgens mij is Daramy ook een opvolger van Neres net zoals Anthony een opvolger van Neres was. Maarja als Neres niet gaat dan blijf je ermee zitten. Ajax blinkt niet uit in het verkopen van spelers op het juiste moment. Dolberg en Neres had ik voor 100 miljoen wel verkocht :-). Een beetje Toivonen/Jorgensen vibes.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

En dan wordt gemakshalve de vergeten aankoop uit België nog overgeslagen. Ik ben heel benieuwd wat Bergwijn gaat doen. Ik denk dat [mention]Ittot[/mention] hier wel een punt heeft.

Alleen om persoonlijke redenen zou Bergwijn uit Londen kunnen vertrekken.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

mr.top schreef: 30 nov 2021, 12:45 En dan wordt gemakshalve de vergeten aankoop uit België nog overgeslagen. Ik ben heel benieuwd wat Bergwijn gaat doen. Ik denk dat @Ittot hier wel een punt heeft.

Alleen om persoonlijke redenen zou Bergwijn uit Londen kunnen vertrekken.
Tjah als hij naar het WK wil dan moet hij gaan spelen op een positie waar ie goed uit de voeten komt en ik denk dat het bij Ajax lastig is aangezien 95% van de tijd Tadic daar speelt. Ik weet niet wat hij voor alternatief heeft als Spurs een einde oefening is.

Overigens wel lekker dat wij Bergwijn dus wel op het juiste moment verkocht hebben. Die 30 miljoen was een prima startschot voor Roger en aankopen Max en Sangaré te kunnen halen.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

11 Sir Tinus schreef: 30 nov 2021, 13:32
mr.top schreef: 30 nov 2021, 12:45 En dan wordt gemakshalve de vergeten aankoop uit België nog overgeslagen. Ik ben heel benieuwd wat Bergwijn gaat doen. Ik denk dat @Ittot hier wel een punt heeft.

Alleen om persoonlijke redenen zou Bergwijn uit Londen kunnen vertrekken.
Tjah als hij naar het WK wil dan moet hij gaan spelen op een positie waar ie goed uit de voeten komt en ik denk dat het bij Ajax lastig is aangezien 95% van de tijd Tadic daar speelt. Ik weet niet wat hij voor alternatief heeft als Spurs een einde oefening is.

Overigens wel lekker dat wij Bergwijn dus wel op het juiste moment verkocht hebben. Die 30 miljoen was een prima startschot voor Roger en aankopen Max en Sangaré te kunnen halen.

Met terugwerkende kracht is dat toch een goede deal geweest. Destijds vond ik dat hij te weinig op bracht, achteraf gezien toch een goede call geweest.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Had ik het afgelopen week nog over met iemand, inderdaad. Gaat in meer of mindere mate ook op voor Lozano, Rosario en Malen, al begint die laatste wel los te komen. Maar het zijn gewoon uitstekende deals geweest. Die gaan momenteel nooit hetzelfde bedrag opleveren bij hun huidige clubs.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Is de rest van deze column net zo raak als de eerste alinea?

https://www.vi.nl/pro/de-kapsones-van-a ... n-te-nemen

Deze vraag is voor iemand die wél het geld heeft om aan VI te doneren. :grin:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Derksen noemde dit gisteren ook al, het valt dus meer mensen op.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Lekker Bergwijn laten halen. Boeien. Dure jongen en niet zo heel goed. Liever dit dan dat ze een nieuwe Anthony ophalen in Brazilië.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ruuddevil schreef: 30 nov 2021, 20:27 Derksen noemde dit gisteren ook al, het valt dus meer mensen op.
En dat is slecht nieuws, wie weet corrigeren zich zich nog op tijd.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Yep. Fijne column van Nico. Spijker op zijn kop. Komt er eigenlijk op neer wat wij al jaren roepen. Ajax is om van te kotsen.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Koopclubje is het. Altijd janken dat PSV veel heeft gekocht en dan nu zelf niks anders doen. Is prima hoor maar in dit geval weer “niets zo hypocriet als een Ajacied”.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Grasmat schreef: 30 nov 2021, 20:24 Is de rest van deze column net zo raak als de eerste alinea?

https://www.vi.nl/pro/de-kapsones-van-a ... n-te-nemen

Deze vraag is voor iemand die wél het geld heeft om aan VI te doneren. :grin:
Vermakelijke en steekhoudende column van Dijkshoorn waarvan je weet dat veel Ajax supporters op hun pik zijn getrapt (zie twitter reacties) Hulde voor elk tegengeluid.

Ajax