Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Is ook gezever dat ie niet verder zou kunnen. Kon prima doorspelen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dat klopt vast wel, en met onze brede fitte selectie kunnen we dat soort risico's best nemen ;)

Het was hoe dan ook m.i. prima om te wisselen, het lukte maar niet om die tweede te maken en dat werkte door in het hele spel. Laat je het gewoon staan terwijl die bal er maar niet invliegt dan roept iedereen (uiteraard): JEZUS MAN JE ZIET TOCH DAT HET ZO NIET GAAT WAAROM DOE JE DAN NIKS


PS Sorry voor de caps. Ik zou het persoonlijk roepen met caps.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Blijkbaar is er nog steeds niet getraind op het afwerken en/of omgaan met kansen of mogelijkheden. Een PSV van een jaar of wat geleden was met 0-4 de rust in gegaan. Frustrerend dat deze tekortkoming al zo lang zo een enorme impact heeft
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 28 nov 2021, 21:16 Blijkbaar is er nog steeds niet getraind op het afwerken en/of omgaan met kansen of mogelijkheden. Een PSV van een jaar of wat geleden was met 0-4 de rust in gegaan. Frustrerend dat deze tekortkoming al zo lang zo een enorme impact heeft
Lijkt me sterk dat daar niet op getraind wordt ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Het loopt al zo lang zo stroef, dat kan toch niet waar zijn?!
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

ziege maar ook zagge schreef: 28 nov 2021, 20:53 Laat je het gewoon staan terwijl die bal er maar niet invliegt dan roept iedereen (uiteraard): JEZUS MAN JE ZIET TOCH DAT HET ZO NIET GAAT WAAROM DOE JE DAN NIKS
Hoewel hier natuurlijk een kern van waarheid in zit heb ik toch het gevoel dat onder Schmidt bovengemiddeld vaak wissels (of het uitblijven daarvan) waar ik zelf vraagtekens bij heb ook daadwerkelijk slecht uitpakken. Vandaag niet in de wedstrijdtopic gepost, maar je ziet wel direct een paar mensen benoemen dat het vreemde wissels zijn.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

PSV scoorde niet in de 2e helft en het spel werd minder, dus werd er gewisseld. Met natuurlijk in het achterhoofd dat deze basisspelers afgelopen donderdag ook vanuit de basis gespeeld hebben.
Maar aangezien er niet gewonnen wordt moet blijkbaar toch iemand de schuld krijgen.
PSV90 schreef: 28 nov 2021, 21:47 Hoewel hier natuurlijk een kern van waarheid in zit heb ik toch het gevoel dat onder Schmidt bovengemiddeld vaak wissels (of het uitblijven daarvan) waar ik zelf vraagtekens bij heb ook daadwerkelijk slecht uitpakken.
Dit seizoen is PSV anders de ploeg met de meeste goals van invallers. Vorig seizoen eindigde PSV volgens mij 2e in deze statistiek, net achter Ajax.
Dus...
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Inderdaad. De wissels lijken over het algemeen gewoon goed uit te pakken, en hoewel onconventioneel geen geldig punt van kritiek
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Wissels die slecht uitpakken, gewoon iets verzinnen om een punt proberen te maken. De wissels waren prima, hij bracht Vertessen voor een Vini die langzamerhand onzichtbaar werd, van Ginkel en Obispo. Eerste is al wel eens een aantal potjes goed ingevallen, Ginkel is de captain en speelde ook gewoon in al die geweldige CL-wedstrijden en Obispo heeft natuurlijk al een aantal keer aangetoond dat ie best wat kan. Jij doet nu alsof ie een paar uit de A-jeugd heeft in laten vallen, van deze gasten kun je echt wel weten dat ze het niveau niet omlaag halen.

Het was een keepersfout. Heerenveen heeft op een gegeven moment wat lopen blaffen, maar echt hele grote kansen kregen ze niet.

Dat gezegd hebbende; we missen teveel kansen. Als Gakpo en Madueke terug zijn, dan hebben we nog steeds die scorende spits nodig die er staat wanneer het echt moet.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

We kunnen Roger wel de schuld blijven geven, maar PSV speelde gisteren een prima wedstrijd met de middelen die beschikbaar zijn. Zo degelijk als we zijn geweest de laatste 4 wedstrijden is hoopgevend. Heerenveen heeft maar 1 kans gehad, maar door onze belabberde keeper spelen we gelijk.
We komen gewoon op sommige plekken kwaliteit te kort om echt beter te kunnen.
Het probleem op het middenveld heeft Roger echt verbazingwekkend goed opgelost. Guti speelt echt super degelijk op die plek. De samenwerking tussen Guti, Sangare en Doan loopt vloeiend. Ze helpen elkaar overal in het veld wanneer mogelijk, de eerste keer in 2 jaar dat we daar geen zorgen hebben. Misschien kwalitatief minder dan we gewend zijn, maar ze werken hard voor elkaar waardoor er geen gaten vallen. Opvallend dat iedereen in dienst werkt van Sangare. Begint echt de baas in her veld te worden.
Maar er blijven gewoon 3 zwakke plekken over.
- een scorende spits zou elke wedstrijd een stuk makkelijker maken.
- een keeper die punten voor je pakt (deze bal had hij nooit zo mogen verwerken)
- een RB (mwene heeft gewoon weinig goed gedaan gisteren).
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik word er echt heel moe van dat alles maar op de keeper afgeschoven wordt. PSV heeft dit seizoen al 26!!!! tegendoelpunten. Dat is echt niet allemaal de schuld van Drommel. Onzin.

Probleem is dat al 3 jaar bijna elke bal op het PSV doe een doelpunt is. Is dus een structureel probleem waar de gehele verdediging en verdedigende organisatie schuldig aan is. Sommige praten hier elkaar alleen maar na. Zo vermoeiend
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Heurelho schreef: 29 nov 2021, 07:33 Ik word er echt heel moe van dat alles maar op de keeper afgeschoven wordt. PSV heeft dit seizoen al 26!!!! tegendoelpunten. Dat is echt niet allemaal de schuld van Drommel. Onzin.

Probleem is dat al 3 jaar bijna elke bal op het PSV doe een doelpunt is. Is dus een structureel probleem waar de gehele verdediging en verdedigende organisatie schuldig aan is. Sommige praten hier elkaar alleen maar na. Zo vermoeiend
Even los van dit topic maar ik ben wel benieuwd naar de ratio's schoten/goals voor en schoten/goals tegen, die liggen zwaar ver uiteen. Het mooiste zou denk ik nog zijn als je gecreëerde kansen uiteen kan zetten tegen het aantal goals. Ik heb die stats ff niet paraat..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Volgens Schmidt waren de afgelopen weken top top. Nou Roger, dit is bij een club als PSV gewoon wat je mag verwachten hoor. Je werkt niet bij Utrecht of Vitesse.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 29 nov 2021, 09:07 Volgens Schmidt waren de afgelopen weken top top. Nou Roger, dit is bij een club als PSV gewoon wat je mag verwachten hoor. Je werkt niet bij Utrecht of Vitesse.
Klopt want bij een club als Utrecht of Vitesse zou er nooit zo goed gevoetbald worden wanneer je je gehele voorhoede mist. In deze omstandigheden heeft Roger natuurlijk gelijk. Een fout van Drommel verandert daar niks aan. In de moeilijkste fase van het seizoen zet Roger het gewoon goed neer en is kennelijk goed omgegaan met de wissels waardoor die nu gewoon goed presteren.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

ruuddevil schreef: 29 nov 2021, 09:07 Volgens Schmidt waren de afgelopen weken top top. Nou Roger, dit is bij een club als PSV gewoon wat je mag verwachten hoor. Je werkt niet bij Utrecht of Vitesse.
Met het huidige spelers materiaal vind ik dat de afgelopen weken wel top waren. Dit is echt de top van dit elftal. Of dat PSV waardig... dat is een andere vraag.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 29 nov 2021, 08:22
Heurelho schreef: 29 nov 2021, 07:33 Ik word er echt heel moe van dat alles maar op de keeper afgeschoven wordt. PSV heeft dit seizoen al 26!!!! tegendoelpunten. Dat is echt niet allemaal de schuld van Drommel. Onzin.

Probleem is dat al 3 jaar bijna elke bal op het PSV doe een doelpunt is. Is dus een structureel probleem waar de gehele verdediging en verdedigende organisatie schuldig aan is. Sommige praten hier elkaar alleen maar na. Zo vermoeiend
Even los van dit topic maar ik ben wel benieuwd naar de ratio's schoten/goals voor en schoten/goals tegen, die liggen zwaar ver uiteen. Het mooiste zou denk ik nog zijn als je gecreëerde kansen uiteen kan zetten tegen het aantal goals. Ik heb die stats ff niet paraat..
Ik ook niet. Maar ik weet zeker dat PSV heel veel kansen nodig heeft om ge scoren, en dat tegenstanders snel scoren. Willem ll scoort 2 keer, hebben 1 keer op goal geschoten. Heerenveen ook amper kansen gisteren. En dat is vaker. Veel te veel tegengoals.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Heurelho schreef: 29 nov 2021, 09:43
Sensation schreef: 29 nov 2021, 08:22

Even los van dit topic maar ik ben wel benieuwd naar de ratio's schoten/goals voor en schoten/goals tegen, die liggen zwaar ver uiteen. Het mooiste zou denk ik nog zijn als je gecreëerde kansen uiteen kan zetten tegen het aantal goals. Ik heb die stats ff niet paraat..
Ik ook niet. Maar ik weet zeker dat PSV heel veel kansen nodig heeft om ge scoren, en dat tegenstanders snel scoren. Willem ll scoort 2 keer, hebben 1 keer op goal geschoten. Heerenveen ook amper kansen gisteren. En dat is vaker. Veel te veel tegengoals.
Op zich niet gek, we spelen maar met 1 echte verdediger: Ramalho. Boscagli, Max, mwene, Mauro zijn geen echte verdedigers, bij allemaal ligt hun kracht offensief. Als je dan ook nog een twijfelachtige keeper hebt moet je wel heel veel goals scoren om zeker te winnen. Maar ook offensief hebben we niet zoveel tot onze beschikking.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Dit is niks nieuws he. Ik vind het een kwalijke zaak dat hier nog steeds geen oplossing voor gevonden is.
Tegenstanders krijgen - of hebben - het idee dat een halve keer op goal schieten automatisch een doelpunt is, en dat ze ons alle ruimte kunnen laten, want we doen er toch niks mee.
Dat moet er allebei uit, en het liefste al 5 maanden geleden.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 29 nov 2021, 10:33 Dit is niks nieuws he. Ik vind het een kwalijke zaak dat hier nog steeds geen oplossing voor gevonden is.
Tegenstanders krijgen - of hebben - het idee dat een halve keer op goal schieten automatisch een doelpunt is, en dat ze ons alle ruimte kunnen laten, want we doen er toch niks mee.
Dat moet er allebei uit, en het liefste al 5 maanden geleden.
Sorry, maar denk je nou echt dat tegenstanders bewust ruimte tegen ons laten? Je doet je naam geen eer aan...
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind dat Roger het team enigszins heeft gefixed door het veel compacter te maken met Guti (die gewoon fitter is) en ik heb het gevoel alsof we nauwelijks nog tegen counters aan lopen waar de ruimtes te groot zijn zoals we dat veel te vaak hebben gezien op het moment dat de vermoeidheid een rol begint te spelen. Het is niet altijd 100% volgas maar toch zetten we wel beter druk aangezien we de bal veel sneller terug hebben. Het is ook geen toeval dat Heerenveen en Vitesse de slechtste 1e helft van het seizoen tegen ons speelde de afgelopen weken. Fortuna zou je zelfs nog in dat rijtje erbij kunnen zetten maar die zijn sowieso tering slecht.

De wedstrijden tegen Utrecht en Sociedad zijn wel bijzondere meetmomenten of er echt weer een kleine groei is ingezet of niet. Sociedad is messcherp in de counter maar speelt ook met echte gevaarlijke flankspelers. Utrecht heeft tegen Ajax laten zien goed te kunnen verdedigen maar daar ook aanvallend nog wat kwaliteit aan kan toevoegen. Het is niet uit te sluiten dat we 2x nat gaan maar we Roger kennende zet ie iedereen echt op scherp tegen Sociedad want de EL vindt hij echt heel belangrijk.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Sao-Mellow schreef: 29 nov 2021, 09:35
ruuddevil schreef: 29 nov 2021, 09:07 Volgens Schmidt waren de afgelopen weken top top. Nou Roger, dit is bij een club als PSV gewoon wat je mag verwachten hoor. Je werkt niet bij Utrecht of Vitesse.
Met het huidige spelers materiaal vind ik dat de afgelopen weken wel top waren. Dit is echt de top van dit elftal. Of dat PSV waardig... dat is een andere vraag.
Ondanks de blessures staan er spelers in het veld waar ze bij die andere clubs alleen maar van kunnen dromen. We hebben thuiswedstrijden gewonnen en uit van Fortuna. De eerste lastige uitwedstrijd spelen we gelijk. Dan mag je nooit van top top spreken, dan leg je de lat echt te laag.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ruuddevil schreef: 29 nov 2021, 10:55
Sao-Mellow schreef: 29 nov 2021, 09:35

Met het huidige spelers materiaal vind ik dat de afgelopen weken wel top waren. Dit is echt de top van dit elftal. Of dat PSV waardig... dat is een andere vraag.
Ondanks de blessures staan er spelers in het veld waar ze bij die andere clubs alleen maar van kunnen dromen. We hebben thuiswedstrijden gewonnen en uit van Fortuna. De eerste lastige uitwedstrijd spelen we gelijk. Dan mag je nooit van top top spreken, dan leg je de lat echt te laag.
Er wordt wel een klasse beter gespeeld dan een maand terug, en dat met mindere spelers. Er worden veel minder kansen weggegeven en een aantal spelers lijkt veel beter in zijn vel te zitten. Ik vind dat daar ook naar gekeken moet worden. Misschien ben ik ooit te positief maar ik vind dat bij jou wel heel vaak het glas half leeg is Ruud. En ja, we zijn een topclub en ja we moeten ook Heerenveen uit winnen maar dat we steeds beter worden en goede wedstrijden spelen mag jou ook niet ontgaan zijn toch?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

mateja schreef: 29 nov 2021, 10:44
De Realist schreef: 29 nov 2021, 10:33 Dit is niks nieuws he. Ik vind het een kwalijke zaak dat hier nog steeds geen oplossing voor gevonden is.
Tegenstanders krijgen - of hebben - het idee dat een halve keer op goal schieten automatisch een doelpunt is, en dat ze ons alle ruimte kunnen laten, want we doen er toch niks mee.
Dat moet er allebei uit, en het liefste al 5 maanden geleden.
Dat was natuurlijk opzettelijk overdreven om het punt kracht bij te zetten.
Ik geloof niet dat tegenstanders wakker liggen van de aanvallende efficiëntie bij ons, en ze kunnen er bijna van uit gaan dat een schot op goal ook een grote kans op een doelpunt is.

Met andere woorden: tegenstanders hebben het idee dat er tegen ons altijd wat te halen valt

Dat vind ik een zorgwekkende situatie. Tegenstanders mogen geen zin hebben in wedstrijden tegen PSV omdat ze er van uit gaan dat ze gewoon gaan verliezen en ze weten dat ze hun punten in andere wedstrijden moeten halen.

Sorry, maar denk je nou echt dat tegenstanders bewust ruimte tegen ons laten? Je doet je naam geen eer aan...
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

ruuddevil schreef: 29 nov 2021, 10:55
Sao-Mellow schreef: 29 nov 2021, 09:35

Met het huidige spelers materiaal vind ik dat de afgelopen weken wel top waren. Dit is echt de top van dit elftal. Of dat PSV waardig... dat is een andere vraag.
Ondanks de blessures staan er spelers in het veld waar ze bij die andere clubs alleen maar van kunnen dromen. We hebben thuiswedstrijden gewonnen en uit van Fortuna. De eerste lastige uitwedstrijd spelen we gelijk. Dan mag je nooit van top top spreken, dan leg je de lat echt te laag.
Deze basis 11 is niet zo bijzonder, zeker 5-6 spelers die normaal bij Utrecht of Vitesse zouden spelen met een uitschieter naar AZ.
We hebben gewoon goed gespeeld tegen Vitesse, Sturm Graz, Monaco (als je kijkt hoe Sociedad het heeft gedaan), Fortuna en Twente.
Ook gisteren speelde we goed maar met pech 1-1. Ook in onze goede jaren wonnen we niet bij Heereveen. Wat kan je nog meer verwachten met een half elftal?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Heerenveen werd in de eerste 25 min bovendien compleet weggespeeld, kwam er ook daarna nog niet geweldig aan te pas. Zoals de commentator zei (meende te moeten jinxen): de vraag is niet of PSV hier wint maar met hoeveel nul.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Sao-Mellow schreef: 29 nov 2021, 12:01
ruuddevil schreef: 29 nov 2021, 10:55

Ondanks de blessures staan er spelers in het veld waar ze bij die andere clubs alleen maar van kunnen dromen. We hebben thuiswedstrijden gewonnen en uit van Fortuna. De eerste lastige uitwedstrijd spelen we gelijk. Dan mag je nooit van top top spreken, dan leg je de lat echt te laag.
Deze basis 11 is niet zo bijzonder, zeker 5-6 spelers die normaal bij Utrecht of Vitesse zouden spelen met een uitschieter naar AZ.
We hebben gewoon goed gespeeld tegen Vitesse, Sturm Graz, Monaco (als je kijkt hoe Sociedad het heeft gedaan), Fortuna en Twente.
Ook gisteren speelde we goed maar met pech 1-1. Ook in onze goede jaren wonnen we niet bij Heereveen. Wat kan je nog meer verwachten met een half elftal?
Een beetje realiteitszin is nooit verkeerd. Daarom kan ik dit soort opmerkingen erg waarderen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt