Maikel schreef: ↑25 nov 2021, 09:04
Bottas kan er geen reet van, gaan we volgend jaar zien als ie weer om de oren gereden wordt door z'n teamgenoot bij Alfa.
Lijkt me zeer sterk dat Zhou Bottas gaat verslaan.
Mercedes is een team dat altijd roept dat ze concurrentie willen, maar zodra ze die hebben gaan ze raar doen. Opeens klagen over pitstops, vleugels en noem t maar op.
Dit doet werkelijk ieder team, en dat al sinds het begin der tijden. Eigenlijk niet eens in de F1. Ook in het voetbal als het bijv. gaat over het sneller laten beslissen over schorsingen bijvoorbeeld.
Maar wanneer de FIA hen terecht een straf geeft is t gelijk in de slachtofferrol duiken.
Iedereen zegt altijd dat een straf onterecht is. 0,2 mm in het midden van de vleugel gaat het om. Regel is regel kan je zeggen, maar het gevoel van onrecht is begrijpelijk, zeker wanneer het geen invloed heeft of zelfs een negatieve invloed, dat een groter gat zou hebben.
Specifiek is Red Bull de reden dat Mercedes bijv. bepaalde wielen niet meer kan gebruiken sinds een jaar of twee. Dus ook Red Bull doet het. Ze zijn nu ook al maanden bezig over flexwings van Mercedes.
Maar zoals ik al zei, dit is normaal in F1. Ook Schumacher zou in eerste instantie in '99 (geloof ik) geschorst worden wegens flexwings waarop Hakkinen tot wereldkampioen verklaard werd. Deze beslissing werd echter later teruggedraaid, waardoor er alsnog geracet moest worden voor het kampioenschap.
Heurelho schreef: ↑26 nov 2021, 20:31
Nog een week. Ik ben er van overtuigd dat de coureur die deze race wint wereldkampioen zal gaan worden. Enorm spannend weekend volgende week. Heel benieuwd naar de afstellingen van RedBull. Die zullen top moeten zijn.
AbuDhabi heeft Max het vorig jaar goed gedaan. Als Hamilton SaudiArabië wint en Max in AbuDhabi is hij alsnog kampioen.
Sensation schreef: ↑25 nov 2021, 08:22
Moet allemaal niet zo moeilijk zijn toch om de wedstrijdleiding op een knopje te laten drukken waardoor iedere coureur in zijn oor 'yellow flag sector 3' te horen krijgt?
Dit is niet echt een goed idee. Stel dat een coureur in lastige bochten zit, dan kan deze er zomaar af vliegen. Het is dan ook zo dat ze tegen de coureurs spreken wanneer ze op een makkelijk deel van het circuit zitten zoals een recht stuk.
Ik heb even niet helder wat de straf in de race zou zijn als je gele vlaggen (bewust/onbewust) negeert, time-penalty, stop&go?
Tijdstraf inderdaad. En volgens mij is voor enkel geel al 10 seconden.
Ren Höek schreef: ↑24 nov 2021, 23:37
Ach, de zoveelste keer dat je deze standaard uitspraak gebruikt.
Iedereen die niet met je meeloopt snapt het niet goed/is nieuw/gebruikt de verkeerde media/is een Max fanboy/enz.
Zoals eerder gezegd, onderbouw ik altijd waarom wat jij zegt niet klopt. En ja, jij bent zo'n typische Ziggo-kijker omdat dat de enige kennis is die je lijkt te hebben. Het typische in deze is dat jij daar niet uit te willen stappen en niet eens van een ander perspectief wil zien. Het is meteen 'niet waar' van een 'x of y'-fan, of whatever. Meestal zonder onderbouwing. Ook dat je bijv. eerst een bron gebruikt om iets te onderbouwen en vervolgens diezelfde bron compleet negeert als die iets te melden heeft wat je minder welgevallig is.
Heruone schreef: ↑25 nov 2021, 11:31
Denk dat de nuance is dat de McLaren ook niet een overdreven goede auto is, zoals dit seizoen ook wel in de kwalificaties blijkt + dat het veld daar redelijk dicht bij elkaar zit met Alonso, Vettel, Gasly en de 2 Ferrari's. Als je nieuw in een auto komt, je hebt nog niet de feeling van die auto en je hebt moeite met die te vinden, omdat die ongetwijfeld anders is dan wat je gewend bent, dan mis je automatisch die 2 a 3 tienden die je de kop kosten.
Dit. Verder ook de samenwerking met het team, en het feit dat ze sowieso met de auto's rijden die in de basis hetzelfde zijn als die van 2019. Volgend jaar zal Ricciardo meer van zijn voorkeuren verwerkt kunnen zien in de auto en dan gaat het wellicht beter. Maar Norris blijft natuurlijk een toptalent en iemand waar hij een flinke kluif aan zal hebben.
Laten we niet vergeten dat toen Ricciardo bij Renault kwam hij de auto daar helemaal omgebouwd heeft naar zijn RB ervaring en dat dat enorm veel tijd heeft gekost. Onder de streep betekend dat wel dat je weer in een RB achtig auto rijdt. Terwijl de McLaren natuurlijk meer gebouwd is op Norris die daar al een aantal seizoenen rijdt en hoogstwaarschijnlijk ook blijft rijden
Op zich iets waar ik hetzelfde idee over heb. Het is bij Renault echter ook het waard om te vermelden dat die 2019-auto gebaseerd was op output uit de nieuwe windtunnel en daar waren de nodige correlatieproblemen mee. Verder lag het accent qua afstelling inderdaad op Ricciardo, maar waren Sainz en in mindere mate Hulkenberg die het gros van het ontwikkelwerk hebben gedaan, aangezien Ricciardo redelijk laat pas rond kwam met Renault.
Maar omdat Ricciardo iemand is die gewoon tijd doorbrengt met het team en ook goed is in het afstellen van een auto en uitdenken van wat een auto moet doen, krijg hij wel veel input vs Hulkenberg die vooral heel graag zo snel mogelijk weer in Monaco zit na een race.
Het vreemde is dat bij Ziggo door Olav Mol en Jack Plooij gesteld werd dat Ricciardo geen goede feedback gaf. Echter is dit neergelegd bij zowel Matt Sommerfield, Joe Saward, Craig Scarborough als Sam Collins (tenminste, van wat ík heb meegekregen, wellicht dat anderen het ook gevraagd is), en die hebben geen van allen dit gehoord en zelfs tegengestelde ideeën.