Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoor net op Radio1 dat ze in Duitsland ook de vaccinatie willen verplichten. Wat een volk blijft dat ook zeg :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Sensation schreef: 23 nov 2021, 08:37 Even een lekenvraag: wat gebeurt er als het zo door blijft gaan met 150k besmettingen per week? Dan duurt het toch niet lang voordat iedereen die nog niet gevaccineerd is Corona heeft gehad? Dus dan heeft het overgrote deel van de bevolking een vaccin of antistoffen.
Dat is wat volgens mij de Duitse minister van Gezondheid (enigszins cynisch) zei: Aan het eind van deze winter is iedereen in Duitsland gevaccineerd, hersteld van corona of dood.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hele domme vraag misschien, maar zit er nog verschil tussen de antistoffen die je krijgt door hersteld te zijn van Corona en die van de vaccinatie? En zou dat meetbaar zijn?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

deninho32 schreef: 23 nov 2021, 08:56 Hoor net op Radio1 dat ze in Duitsland ook de vaccinatie willen verplichten. Wat een volk blijft dat ook zeg :mrgreen:
En dan heb je ook nog mensen die fan zijn van hun voetbalelftal. :tear:

We zitten in NL al best hoog trouwens; https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 09:10 Hele domme vraag misschien, maar zit er nog verschil tussen de antistoffen die je krijgt door hersteld te zijn van Corona en die van de vaccinatie? En zou dat meetbaar zijn?
Antistoffen na besmetting zou nog een stukje effectiever zijn, zo gaven onderzoeken aan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 09:10 Hele domme vraag misschien, maar zit er nog verschil tussen de antistoffen die je krijgt door hersteld te zijn van Corona en die van de vaccinatie? En zou dat meetbaar zijn?
Daar zit wel verschil tussen ja, ook in hoe "goed" en hoe lang de antistoffen werkzaam zijn. Een natuurlijke infectie levert wel iets betere afweerstoffen op.

Maar bottom line blijft: of je nu al corona hebt gehad of niet, vaccineren is altijd goed voor je afweer.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dank. Waarom ik het vraag: ik zou graag willen weten of ik het gehad heb. Daar zijn testen voor, maar maken die onderscheid tussen vaccin en hersteld zijn?

Het OMT fluit Hugo de Jonge terug die de QR code inzet om besmettingen te voorkomen. Dat is het niet volgens het OMT:

https://i.gyazo.com/4044131d366b34134f2 ... 8c6ed8.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 09:25 Dank. Waarom ik het vraag: ik zou graag willen weten of ik het gehad heb. Daar zijn testen voor, maar maken die onderscheid tussen vaccin en hersteld zijn?
Volgens mij kun je dat via de standaard testen die voor particulieren beschikbaar zijn, niet zien nee.

EDIT: risico beperken of besmettingen voorkomen, dat klinkt een beetje als een semantische discussie.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik lees het anders: de QR code is risico's beperken om langzaam weer open te gaan. En Hugo gebruikt hem om dicht gaan te voorkomen. Dus OMT in een dalende besmettingstrend en Hugo in een stijgende trend.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Beide lijkt me mogelijk. Risico beperken om langzaam open te kunnen, of risico beperken om een volledige sluiting te voorkomen. Al zal het OMT misschien vooral bedoelen dat er op dit moment strengere maatregelen vereist zijn, kortom: ze sturen op een volledige sluiting.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het OMT is dus duidelijk toch? QR code is geen middel om virusverspreiding te voorkomen (en daarmee volledige sluiting).

Ik vind het bijzonder dat je dat op twee manieren leest.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 23 nov 2021, 09:11
deninho32 schreef: 23 nov 2021, 08:56 Hoor net op Radio1 dat ze in Duitsland ook de vaccinatie willen verplichten. Wat een volk blijft dat ook zeg :mrgreen:
En dan heb je ook nog mensen die fan zijn van hun voetbalelftal. :tear:

We zitten in NL al best hoog trouwens; https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
En mede-Ajacied.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 10:23 Het OMT is dus duidelijk toch? QR code is geen middel om virusverspreiding te voorkomen (en daarmee volledige sluiting).

Ik vind het bijzonder dat je dat op twee manieren leest.
Geen enkele maatregel kan virusverspreiding 100% voorkomen. Dus elke maatregel wordt in het leven geroepen om het risico te beperken. Daarbij maakt het volgens mij weinig verschil of je in een opwaartse of neerwaartse spiraal zit: elke maatregel is er om risico te beperken.

Sommige maatregelen werken natuurlijk steviger door dan andere maatregelen, en volgens mij is dat wat het OMT hier wil zeggen:
Als je écht door wil pakken, moet je in deze fase van de pandemie de horeca etc. sluiten, en niet meer met QR codes hannessen.

En die boodschap verpakt het OMT in een semantische discussie tussen de termen "risico beperken" of "besmettingen voorkomen". Nee, die gaan de Duidelijketaalprijs niet winnen.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 23 nov 2021, 10:36
En die boodschap verpakt het OMT in een semantische discussie tussen de termen "risico beperken" of "besmettingen voorkomen". Nee, die gaan de Duidelijketaalprijs niet winnen.
Duidelijke stukje tekst van het OMT toch?

In een bijzin staat aangegeven dat afstand houden en handen wassen wel maatregelen zijn om de epidemie te verspreiden. Het CRT is een maatregelen op op verantwoorde wijze voorzieningen open te houden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, het is prima duidelijk. Alleen als je het anders wil lezen kan dat altijd natuurlijk. Het kabinet gebruikt de QR als inzet om besmettingen te voorkomen en daarmee om te voorkomen dat we op slot gaan. Omt: Daar is de QR code niet voor. Duidelijke taal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 10:47 Ja, het is prima duidelijk. Alleen als je het anders wil lezen kan dat altijd natuurlijk. Het kabinet gebruikt de QR als inzet om besmettingen te voorkomen en daarmee om te voorkomen dat we op slot gaan. Omt: Daar is de QR code niet voor. Duidelijke taal.
Als QR codes het risico (op besmetting) beperken, dan voorkomen ze toch (een aantal) besmettingen?
Wat is dan het verschil tussen risico beperken en besmettingen voorkomen?

Het enige relevante is in hoeverre een bepaalde maatregel risico's beperkt (en dus besmettingen voorkomt). Maar juist dat benoemen ze niet heel duidelijk.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b0dd5df2/

https://www.trouw.nl/opinie/lilian-mari ... ~bafff842/
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Brael schreef: 23 nov 2021, 09:15
ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 09:10 Hele domme vraag misschien, maar zit er nog verschil tussen de antistoffen die je krijgt door hersteld te zijn van Corona en die van de vaccinatie? En zou dat meetbaar zijn?
Daar zit wel verschil tussen ja, ook in hoe "goed" en hoe lang de antistoffen werkzaam zijn. Een natuurlijke infectie levert wel iets betere afweerstoffen op.

Maar bottom line blijft: of je nu al corona hebt gehad of niet, vaccineren is altijd goed voor je afweer.
https://www.immunology.org/coronavirus/ ... on-vaccine

Redelijk helder weergegeven, er zijn veel meer onderzoeken beschikbaar, belangrijkste conclusie een vaccinatie beschermt je tegen ernstige ziekte.
Met een verschil in leeftijd van bijna gemiddeld 20 jaar is de verhouding gevaccineerd en ongevaccineerd in de ziekenhuizen ongeveer 50-50, op de IC is die 75-25. Van de gevaccineerden heeft ruim 70% onderliggend lijden zoals immuniteitsziekte oid.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 23 nov 2021, 10:54
ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 10:47 Ja, het is prima duidelijk. Alleen als je het anders wil lezen kan dat altijd natuurlijk. Het kabinet gebruikt de QR als inzet om besmettingen te voorkomen en daarmee om te voorkomen dat we op slot gaan. Omt: Daar is de QR code niet voor. Duidelijke taal.
Als QR codes het risico (op besmetting) beperken, dan voorkomen ze toch (een aantal) besmettingen?
Wat is dan het verschil tussen risico beperken en besmettingen voorkomen?

Het enige relevante is in hoeverre een bepaalde maatregel risico's beperkt (en dus besmettingen voorkomt). Maar juist dat benoemen ze niet heel duidelijk.
Nee, als ze al in zoveel detail uitweiden dan gaat het zo te zien alleen om de antwoorden op gestelde vragen... de vraag was hier hoe de verschillende vormen van CTB zich tot elkaar verhouden - 2G, 2G+1G, 3G+1G enz. Het stukje wat hiervoor staat is alleen een kleine waarschuwing vooraf: pas op, hiermee ga je de cijfers in de huidige situatie niet significant omlaag krijgen. Het is geen hamer, zeg maar. Bovendien kan het CTB nooit de basismaatregelen vervangen (testen, thuisblijven bij klachten) want houdt men zich daar niet aan dan valt het CTB ook om.

Overigens ook in het document: 35% laat zich helemaal niet testen (wat bij mij vooral vraagtekens oproept, het coronadashboard zegt nl. iets heel anders: dat slechts 30% zich laat testen)

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... etsreactie



Het kabinet lijkt er bewust voor te kiezen om tegen de randen van de capaciteit aan te varen.... 'we komen [volgens modellen, als iedereen zich goed/beter houdt aan de huidige maatregelen] nog niet aan code zwart dus we hoeven niet méér te doen'.

(NB: dat is geen tekst uit bovenstaande brief ;))

Maar op dit moment adviseert het OMT dus idd ook niet om meer te doen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Zou tijd worden ook. Denk niet dat dit gaat slagen, maar heb het wel ondertekend. Kost niks, alleen een paar seconden tijd:

https://www.ed.nl/binnenland/1200-mense ... ~a7c6e83b/

Die allerlaatste zin uit het artikel overigens :nose: :nose: :nose:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Link waar je het kan ondertekenen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 23 nov 2021, 13:36 Link waar je het kan ondertekenen?
https://aangiftewillemengel.nl/
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:



Ik ben bang dat we gewoon de max. capaciteit terugzien.

22,2% positief lijkt me zo'n beetje een record.

22,2% van de 100.000 tests die ze max doen, ja dat klopt wel ongeveer. Volgens De Jonge wordt er opgeschaald maar ja, dat duurt natuurlijk altijd een hele tijd, want dit kon niemand aan zien komen :whistle:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gisteren zei de Jong dat de capaciteit richting de 135k was meen ik. Maar dat kan ik verkeerd hebben en daarnaast: als hij ademt dan is het al snel een leugen.

En deze meid moet gewoon voorrang krijgen. Waarom Covid patienten voorrang krijgen is mij een absoluut raadsel. Maar dat heb ik eerder gezegd.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ronacrisis
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het is altijd 'binnenkort' he, nooit blijkt er even vooruitgekeken te zijn. En 'binnenkort' is altijd te laat.


Gisteren zwemles van de kleine hier in het 'Pieter van den Hoogenband Zwemcenter' (vroeger een supermooi binnen- en buitenzwembad voor iedereen, nu ingepikt door de zogenaamde topsport zodat heel Eindhoven het voortaan met één recreatiebad moet doen ergens aan de andere kant van de stad - gelukkig doen ze wel nog zwemlesjes). Blijkt dat ze de looproutes van de kleedkamers naar de badjes aangepast hebben, nl: terug naar de routes van vóór corona! Routes waarop ouders en kinderen meer tegen elkaar lopen, allemaal ouders van basisschoolleerlingen. Dit is op zich dus gewoon een fatsoenlijk sportcentrum gerund door weldenkende mensen, niemand komt binnen zonder QR code enz.

Mensen hebben gewoon zwaardere maatregelen nodig. Die oproep om je aan de basis te houden is goed bedoeld en nodig, maar het is niet genoeg. Het land heeft leiding nodig, maar de leiding heeft er weinig zin in.

Lockdown is coming, hoe dan ook. Ze blijken wéér verkeerd gegokt te hebben.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoor nu ook al een week in alle media dat er geroepen wordt we hopen dit, we hopen dat. Terwijl letterlijk iedereen het van mijlenver al ziet aankomen dat er geen kentering in de cijfers zit/komt. Dan vraag ik mezelf af: waarom niet eerder harder ingrijpen? Lastig allemaal blijkbaar.

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/g ... ~a5eb9b64/

Covid-19