Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dus én zelf niks afsteken én geen vuurwerkshows, dat is natuurlijk wel het lullige.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Fijn ook weer voor de handelaren die alles ruim op tijd moeten inkopen dat ze daar zo vroeg mee komen. Weer wat bedrijven de nek omdraaien, ga zo door. :top:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, de burgemeesters weer he. Eerst het voetbalpubliek liever niet zien: want handhaving. En nu het vuurwerk eruit: want handhaving.

De tyfus voor ze hoor. Dit gaat om coronabestrijdingsmaatregelen niet om burgemeesters het baantje makkelijker te maken.

Het argument van de artsen vind ik wel sterk. Maar die burgemeesters begin ik toch hardgrondig te haten om zo coronamaatregelen te misbruiken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Hoelang zal vuurwerk überhaupt nog van kracht blijven? Ik heb geen cijfertjes bij de hand, maar dat spul is toch super schadelijk voor het milieu? Met wat wij wereldwijd 1 januari de lucht in knallen doen we veel duurzame initiatieven van het afgelopen jaar teniet. Of zeg ik nu iets geks? Zal mij niets verbazen als vuurwerk over een aantal jaar helemaal in de ban gaat.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 19 nov 2021, 13:15 Fijn ook weer voor de handelaren die alles ruim op tijd moeten inkopen dat ze daar zo vroeg mee komen. Weer wat bedrijven de nek omdraaien, ga zo door. :top:
Was eerder deze week in het nieuws: het OMT had geen advies gegeven over vuurwerk 'en dus' ging men uitleveren aan winkels. Ik vermoedde toen al dat dat wat voorbarig was.

Maar goed, wellicht betekent dat dat we als belastingbetaler nu weer een hoop mogen compenseren?


Grappig genoeg is het de laatste dagen weer continu knallen hier in de stad. Zelf haal ik wel gewoon wat kindervuurwerk, dat verbieden ze nooit en is ook geinig.

Johnnie Walker schreef: 19 nov 2021, 13:21 Hoelang zal vuurwerk überhaupt nog van kracht blijven? Ik heb geen cijfertjes bij de hand, maar dat spul is toch super schadelijk voor het milieu? Met wat wij wereldwijd 1 januari de lucht in knallen doen we veel duurzame initiatieven van het afgelopen jaar teniet. Of zeg ik nu iets geks? Zal mij niets verbazen als vuurwerk over een aantal jaar helemaal in de ban gaat.
Klopt idd dat vuurwerk absurd vervuilend is, zie:

https://www.change.inc/industrie/hoevee ... rbod-35337
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Hoezo is dit nu weer de schuld van de burgemeesters?
Vorig jaar was er een vuurwerkverbod vanwege corona, nu zijn de cijfers op recordhoogtes maar wilde de overheid vuurwerk toestaan omdat het OMT dit niet expliciet aangaf. Te onzinnig voor woorden natuurlijk en de zoveelste keer dat een beslissing wordt uitgesteld/vermeden. Gelukkig zijn de burgemeesters wel alert en hebben ze dit vuurwerkverbod er doorheen gekregen. Een volkomen logisch verbod natuurlijk.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 19 nov 2021, 13:19 Ja, de burgemeesters weer he. Eerst het voetbalpubliek liever niet zien: want handhaving. En nu het vuurwerk eruit: want handhaving.

De tyfus voor ze hoor. Dit gaat om coronabestrijdingsmaatregelen niet om burgemeesters het baantje makkelijker te maken.

Het argument van de artsen vind ik wel sterk. Maar die burgemeesters begin ik toch hardgrondig te haten om zo coronamaatregelen te misbruiken.
Die burgemeesters komen ook maar gewoon op voor de belangen van hun ambtenaren he (in dit geval boa's en politie). Die krijgen allerlei maatregelen doorgedrukt vanuit Den Haag, met de boodschap: zorgen jullie maar ff dat er ook gehandhaafd wordt. Extra budget voor personeel nodig? Pech gehad.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Wat een kletskoek hier over burgermeesters. Volgens mij is dit niemands schuld behalve van domme Nederlanders die weigeren zich aan elementaire basisregels te houden en een kabinet dat met ‘sturen op de zorg’ steeds achter de feiten aanloopt en vervolgens hele of halve lockdowns moet afkondigen.

Hebben we er misschien ooit aan gedacht dat het niet zo handig is als er een paar honderd vuurwerkslachtoffers in onze ziekenhuizen terechtkomen terwijl code zwart nadert?

Verder 100% wat [mention]Johnnie Walker[/mention] zegt. Wat mij betreft kappen we er gelijk definitief mee. Het is slecht voor mens, dier en milieu.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/coronavirus/6168706/v ... ig-is.html

Echt verschrikkelijk als het zover komt, en ik vraag me af of de mogelijkheid dat het níet zover komt eigenlijk nog wel reëel is.

We zullen moeten hopen op hulp van de Duitsers.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker schreef: 19 nov 2021, 13:21 Hoelang zal vuurwerk überhaupt nog van kracht blijven? Ik heb geen cijfertjes bij de hand, maar dat spul is toch super schadelijk voor het milieu? Met wat wij wereldwijd 1 januari de lucht in knallen doen we veel duurzame initiatieven van het afgelopen jaar teniet. Of zeg ik nu iets geks? Zal mij niets verbazen als vuurwerk over een aantal jaar helemaal in de ban gaat.
De kant van verbieden gaat het al langzaam op. Eerst zwaarder vuurwerk verbieden, dan al het knalvuurwerk, dan het siervuurwerk. Uiteindelijk denk ik dat gewoon ieder stad/dorp zijn eigen showtje gaat doen wat professioneel begeleid wordt. En dan na een x jaar zal dat ook in de ban gaan en is vuurwerk passé. Eigenlijk willen veel mensen nu al van het vuurwerk af (artsen, milieuclubs, etc.), alleen gaat er nog redelijk wat geld in om waardoor het je het niet ineens kan/wil verbieden. Een gefaseerde uittocht.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 19 nov 2021, 14:00 Echt verschrikkelijk als het zover komt, en ik vraag me af of de mogelijkheid dat het níet zover komt eigenlijk nog wel reëel is.

We zullen moeten hopen op hulp van de Duitsers.
Eerdere keren zijn we nooit in de buurt gekomen na zo'n waarschuwing. Ik denk dat de kans nu heel groot is. Duitsland is de bevolking op een volledige lockdown aan het voorbereiden.

Wij wachten nog even tot code zwart daadwerkelijk een feit is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Van dat verbod vorig jaar heb ik anders weinig gewerkt. Na 17u kon ik de hond niet meer uitlaten, en het verwerk was gewoon tot 1.30u te zien en horen.

Zal dit jaar niet anders zijn verwacht ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Iemand hier eens een positieve zelftest gehad?

Vind het altijd vrij tricky als je (lichte) klachten hebt, waarvan je eigenlijk zeker weet dat het geen corona is maar je moet wel al je afspraken onder voorbehoud afzeggen omdat je niet precies weet hoe snel je een GGD test en uitslag hebt.

Je zou bijna overwegen om via testen voor toegang een test te doen wat nog vandaag mogelijk is en waarbij je binnen 2 uur de uitslag hebt.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Als je zelftest positief is de kans volgens mij redelijk groot dat je daadwerkelijk corona hebt. Ik zou toch even via de GGD laten testen iig.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:



21K, dus het lijkt minimaal te stabiliseren... maar er zullen denk ik meer dagen moeten volgen om er echt wat over te kunnen zeggen
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Sorry onduidelijk verwoord, ik heb geen positieve zelftest.
Laatst gewijzigd door PSV90 op 19 nov 2021, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Of het was de afgelopen dagen echt vele duizenden hoger, maar mensen konden niet terecht.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Afbeelding
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik ben bang dat de cijfers die we gezien hebben hoe dan ook betekenen dat we zo'n 3 weken lang rond de 60 nieuwe ic patiënten kunnen verwachten. Als ik naar de uitstroom van afgelopen week kijk dan zal dat per saldo ongeveer 20 nieuwe ic plekken per dag betekenen.
3x7x20=420 ic patiënten méér dan we nu hebben.

Misschien zie ik wat over het hoofd?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

PSV90 schreef: 19 nov 2021, 15:12 Je zou bijna overwegen om via testen voor toegang een test te doen wat nog vandaag mogelijk is en waarbij je binnen 2 uur de uitslag hebt.
Binnen 2 uur? Eerder binnen een kwartier.
Een positieve test via Testen voor Toegang wordt tegenwoordig ook als een officiële test gezien, dit wordt doorgegeven aan de GGD en wordt geregistreerd. Een extra GGD test is daarna in principe niet meer nodig, al kun je dit altijd nog ter bevestiging doen.

Na een positieve zelftest kun je dus snel een afspraak maken bij bij TvT om een vals positieve zelftest uit te sluiten.
Bij de GGD's is het momenteel ontzettend druk.

PS: Ik kon begin deze week bij ons in het dorp zelfs geen zelftesten meer halen, letterlijk alles was uitverkocht. Gelukkig is dit online nog makkelijk te regelen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 nov 2021, 15:23 Of het was de afgelopen dagen echt vele duizenden hoger, maar mensen konden niet terecht.
Volgens mij hintte Kuipers daar ook naar.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Juist. Rutte en Hugo verzinnen dingen op eigen houtje en zeggen dan dat het OMT advies is. Terwijl het gelul is. Schandelijk is het.
En tot slot waagde hij het ook nog om vandaag bij Radio 538 (de man komt echt overal behalve in zijn eigen ziekenboeg, ja) te zeggen dat het hem dwars zit dat het kabinet de inmiddels bijna 130 OMT-adviezen niet openbaar maakt, omdat Mark & Hugo zich nogal eens politiek verschuilen achter adviezen die helemaal niet gegeven zijn. "Dan misbruik je de wetenschappers of de experts die in het OMT zitten."
www.youtube.com/watch?v=ft5qYZwqyEY
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ren Höek schreef: 19 nov 2021, 15:32 Binnen 2 uur? Eerder binnen een kwartier.
Een positieve test via Testen voor Toegang wordt tegenwoordig ook als een officiële test gezien, dit wordt doorgegeven aan de GGD en wordt geregistreerd. Een extra GGD test is daarna in principe niet meer nodig, al kun je dit altijd nog ter bevestiging doen.

Na een positieve zelftest kun je dus snel een afspraak maken bij bij TvT om een vals positieve zelftest uit te sluiten.
Bij de GGD's is het momenteel ontzettend druk.
Volgens mij is dit niet de bedoeling, maar wel een aantrekkelijke optie inderdaad.

Positieve zelftest is overigens niet aan de orde (negatieve wel), maar onze weekendplannen zijn inmiddels omgegooid. Zaterdag GGD test, hopelijk zaterdagavond het (negatieve) resultaat zodat we zondag alsnog de zaterdagplannen kunnen inhalen. Kans ook aanwezig dat je zondag pas hoort dat je in principe voor niets je afspraken hebt afgezegd. Dat was wat ik wilde aangeven met dat het altijd een beetje tricky is of je je gaat laten testen of niet.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

PSV90 schreef: 19 nov 2021, 15:42 Volgens mij is dit niet de bedoeling, maar wel een aantrekkelijke optie inderdaad.
De GGD heeft het ontzettend druk, dus de kans is groter dat de uitslag pas de volgende dag komt.
Dan is even snel naar TvT wel erg makkelijk. En die uitslag is ook betrouwbaar.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Lijkt mij een nobrainer toch dat als de GGD niet kan testen dat je dat inzet als het inderdaad net zo betrouwbaar is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

De eerste vraag bij TvT is: "Heb je klachten die bij Corona horen?" En indien ja: "Als je klachten hebt die horen bij het Coronavirus, kun je je niet bij ons laten testen. Maak in dat geval een afspraak voor een coronatest bij de GGD via coronatest.nl."

Niets houdt je tegen om daar nee in te vullen uiteraard. De basismaatregel is: "Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen."

Goed maakt voor nu niet zoveel meer uit, maar is een gemiste kans voor zowel mij als voor het collectief dat we deze capaciteit niet gebruiken als de GGD overloopt.

(De logica is volgens mij dat men vindt dat een antigeen test niet betrouwbaar genoeg is als je wel klachten hebt)

Covid-19