Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zoals [mention]Ykhim[/mention] al eens zei; De Jong gaat met de huidige manier van spelen ook niet veel meer klaarspelen dan een Vinicius.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Sensation schreef: 18 nov 2021, 15:16 Zoals @Ykhim al eens zei; De Jong gaat met de huidige manier van spelen ook niet veel meer klaarspelen dan een Vinicius.
Grandioos mee oneens.

Ik vind sowieso onze 'manier van spelen' wat overschat worden. Een speler moet inderdaad in balbezit tegenstander een aantal kwaliteiten hebben om ons pressingspelletje te kunnen spelen. In mijn ogen bezit Luuk die. Verder spelen we aan de bal bijna standaard op de helft van de tegenstander. Daar past Luuk ook prima in. Wat andere accenten natuurlijk, maar het verleggen van accenten doen we ook al als we switchen tussen Zahavi en Vinicius.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Johnnie Walker schreef: 18 nov 2021, 15:19
Sensation schreef: 18 nov 2021, 15:16 Zoals @Ykhim al eens zei; De Jong gaat met de huidige manier van spelen ook niet veel meer klaarspelen dan een Vinicius.
Grandioos mee oneens.

Ik vind sowieso onze 'manier van spelen' wat overschat worden. Een speler moet inderdaad in balbezit tegenstander een aantal kwaliteiten hebben om ons pressingspelletje te kunnen spelen. In mijn ogen bezit Luuk die. Verder spelen we aan de bal bijna standaard op de helft van de tegenstander. Daar past Luuk ook prima in. Wat andere accenten natuurlijk, maar het verleggen van accenten doen we ook al als we switchen tussen Zahavi en Vinicius.
Ik bedoel niet 'onze manier van spelen' zoals een Ajax dat bedoeld :mrgreen: Ik bedoel meer, in de laatste maanden rendeerde Vini ook niet want: de afstanden te groot, weinig aanvoer. Iets waar Luuk ook van afhankelijk is, evenals Vini. De huidige manier is eerder iets negatiefs dan iets positiefs. Ik zou heel graag in real-life ongelijk willen krijgen hoor, want Luuk+PSV=goals zou natuurlijk geweldig zijn, maar zo van te voren heb ik er een hard hoofd in. Echter denk ik dat een Vini in het elftal wat de motivatie, vorm en spirit van augustus had ook zijn goals had gemaakt.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Sensation schreef: 18 nov 2021, 15:27
Johnnie Walker schreef: 18 nov 2021, 15:19

Grandioos mee oneens.

Ik vind sowieso onze 'manier van spelen' wat overschat worden. Een speler moet inderdaad in balbezit tegenstander een aantal kwaliteiten hebben om ons pressingspelletje te kunnen spelen. In mijn ogen bezit Luuk die. Verder spelen we aan de bal bijna standaard op de helft van de tegenstander. Daar past Luuk ook prima in. Wat andere accenten natuurlijk, maar het verleggen van accenten doen we ook al als we switchen tussen Zahavi en Vinicius.
Ik bedoel niet 'onze manier van spelen' zoals een Ajax dat bedoeld :mrgreen: Ik bedoel meer, in de laatste maanden rendeerde Vini ook niet want: de afstanden te groot, weinig aanvoer. Iets waar Luuk ook van afhankelijk is, evenals Vini. Ik zou heel graag in real-life ongelijk willen krijgen hoor, want Luuk+PSV=goals zou natuurlijk geweldig zijn, maar zo van te voren heb ik er een hard hoofd in.
Misschien moet ik mij ook niet teveel mengen hier in dit topic, zie mijn eerdere post. Ik denk echt dat Luuk een ontbrekend puzzelstukje kan zijn. En zoals [mention]Ittot[/mention] hierboven ook al aangeeft kan het bij hem ook wel eens tegenvallen. Dus ik kijk wat gekleurd. Hoef niet op iedereen te reageren die Luuk het niet beter ziet doen dan Vinicius :hug:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Johnnie Walker schreef: 18 nov 2021, 15:32
Sensation schreef: 18 nov 2021, 15:27

Ik bedoel niet 'onze manier van spelen' zoals een Ajax dat bedoeld :mrgreen: Ik bedoel meer, in de laatste maanden rendeerde Vini ook niet want: de afstanden te groot, weinig aanvoer. Iets waar Luuk ook van afhankelijk is, evenals Vini. Ik zou heel graag in real-life ongelijk willen krijgen hoor, want Luuk+PSV=goals zou natuurlijk geweldig zijn, maar zo van te voren heb ik er een hard hoofd in.
Misschien moet ik mij ook niet teveel mengen hier in dit topic, zie mijn eerdere post. Ik denk echt dat Luuk een ontbrekend puzzelstukje kan zijn. En zoals @Ittot hierboven ook al aangeeft kan het bij hem ook wel eens tegenvallen. Dus ik kijk wat gekleurd. Hoef niet op iedereen te reageren die Luuk het niet beter ziet doen dan Vinicius :hug:
Mocht hij komen dan hoop ik idd van harte dat hij het ontbrekende puzzelstukje is!

:pul: (of: :ketchup: ? :P )
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik moet er niet aan denken dat Roger straks kiest voor Zahavi en Luuk samen voorin.

Waar ik vooral verschil van mening verschil met de mensen die in Luuk wel een absolute meerwaarde vinden, is dat ik vind dat hij in 1,5 jaar tijd zoveel minder is geworden dat het nooit meer dezelfde speler kan zijn die hier toen weg is gegaan. Laten we wel wezen, lang niet iedereen was er rouwig om dat hij vertrek en we met Malen een ander type spits terug kregen en met terugwerkende kracht hebben we de rol van Malen toch wat onderschat. Zo'n type past veel beter bij het snel omschakelen en veel felle korte sprints. Maar ook bij de afwerking in en rond de 16 met weinig ruimte.

In mijn ogen was Luuk op zijn best in zijn eerste jaar bij Sevilla. Ondanks een lastige begin fase waar hij ook niet zo makkelijk scoorde had hij zijn rol in het team wel gevonden toen de prijzen verdeeld waren. Het is ook niet voor niets dat hij vorig jaar als nr 1 spits begon maar hij heeft daar echt gefaald vorig jaar. En wat hij dit jaar bij Barcelona én bij het NL elftal heeft laten zien is beneden elk niveau en dat leek meer op de Luuk die bij ons op de bank zat dan op de Luuk die ons kampioen maakte. Ik geloof niet dat we dezelfde Luuk krijgen als diegene die weg is gegaan.

Ik durf de stelling wel aan dat als we Vertessen na de winterstop 20 basisplaatsen geven als spits ipv Luuk dat hij die laatste stap maakt en een Malen-achtige ontwikkeling als spits kan ondergaan. Dus als je geen Hzolek-achtige aankoop kunt of wilt doen voor de 9 positie dan heb ik liever dat we all-in gaan met Vertessen dan dat we Luuk toevoegen aan het rijtje halve spitsen die we al hebben.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 18 nov 2021, 15:16 Zoals @Ykhim al eens zei; De Jong gaat met de huidige manier van spelen ook niet veel meer klaarspelen dan een Vinicius.
Daar ben ik inderdaad helemaal niet zo zeker van, al denk ik dat hij als echte targetman meer waarde kan hebben dan Vinícius. Uiteindelijk wil je echter waarde zien in de '16', daar waar het bij PSV de laatste tijd nogal misgaat.

Kijk: Luuk de Jong is een klasbak. Daar weten we zelf alles van en bij Sevilla heeft hij het ook laten zien, zij het vooral in de Europa League. Dat het nu nergens op lijkt is nogal wiedes, dat gaat ook op voor heel Barcelona. Maar daarbij dient evengoed aangetekend te worden dat ze hem niet in z'n kracht gebruiken. Ik zie in allerlei uithoeken van het internet nog regelmatig dat hij compleet afgebrand wordt op basis van die kansloze sprint tegen Bayern, maar daar liggen zijn kwaliteiten helemaal niet. Niet in de diepte en ook niet in het voetballende, daar moet je hem wat mij betreft ook helemaal niet op beoordelen, laat staan dat je gaat stellen dat het alleen maar veel minder aan het worden is. Geef hem z'n voorzetten en meneer maakt gewoon z'n goals, de timing die hij daarvoor altijd gebruikt heeft verdwijnt niet zomaar op magische wijze op z'n 31e.

En laat me vooropstellen: als Luuk toch weer terugkomt, dan ben ik een zeer gelukkig supporter. Dat was ik echter ook toen Vinícius aangekondigd werd. Ook een klasbak, heeft hij al lang en breed laten zien. Het probleem is niet alleen dat hij een aanloopfase nodig heeft (inmiddels gaat het rendement omhoog), maar ook dat van hem verwacht wordt te doen wat de trainer binnen z'n systeem graag wil dat een spits doet. Vinícius is een afmaker en geen klassieke targetman, hoewel hij z'n best doet. Als je zo'n spits op 40, 30 meter van de goal laat spelen, dan benut je z'n kwaliteiten niet en dan krijg je inderdaad de smakeloze prestaties die we tot dusver gezien hebben. Dat ligt wat mij betreft niet zozeer aan Vinícius, maar aan hoe hij gebruikt wordt. Afgaande op wat we van Schmidt gezien hebben, verwacht ik niet dat Luuk de Jong ineens een andere behandeling gaat krijgen. Natuurlijk: hij zal het als pure targetman ongetwijfeld wat beter doen dan Vinícius en dat is misschien een goeie reden om hem te halen, maar uiteindelijk is de grootste kwaliteit het maken van goals met het hoofd. Dat gaat binnen dit PSV echt niet makkelijk worden als de speelstijl niet een beetje aangepast wordt. Dan schiet je er ook niet zoveel mee op.

Het argument dat we nu heel veel spitsen hebben zie ik ook wel, maar ik vind dat nogal een beperkte benadering van de zaken. Vinícius is in principe ook komend jaar hier, maar van Romero mag je bijvoorbeeld niks verwachten en Zahavi kan na dit seizoen vertrokken zijn. Fofana moet het ondertussen ook nog maar eens laten zien, maar als je dat zo op een rijtje zet, is een extra spits misschien geen overbodige luxe. Dan kom je uiteindelijk vanzelf op de vraag of je niet de voorkeur zou moeten geven aan iemand die op termijn veel geld waard kan worden. Hlozek is vaak genoemd, maar je zou bijvoorbeeld ook Matías Arezo uit Uruguay kunnen halen, of Yuri Alberto uit Brazilië. Het is op z'n minst een interessant vraagstuk, zeker nu Luuk de Jong ook echt weg mag.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

[mention]Ykhim[/mention] Even los van Luuk, maar op basis van wat kunnen we Vinicius precies bestempelen als een klasbak? Dat vind ik echt zeer overdreven hoor. Hij is nu 26 jaar, en heeft 'maar' 72 goals gemaakt als prof, waarvan 20 op het 2e niveau in Portugal. Bij Rio Ave deed hij het aardig, maar vervolgens mislukte hij bij Monaco. In het coronaseizoen 19/20 begon hij uitstekend bij Benfica met 15 goals in 22 wedstrijden, maar na de hervatting bakte hij er eigenlijk weinig meer van, en belandde hij regelmatig op de bank. Hij heeft toen dus eigenlijk vooral gepiekt in nov - dec - jan. Het seizoen daarop bij Spurs deed hij het goed in de EL, maar in de PL zat hij heel vaak niet eens bij de selectie. Dan kun je wel Kane voor je hebben lopen, maar als ze tevreden zijn over je zit je tenminste nog wel op de bank, dus dat zegt ook wel wat hè.

Overall vind ik het dus een gemiddelde tot redelijke spits die echt wel af en toe zijn waarde zal gaan hebben, maar ik vind wel dat PSV hoger moet mikken willen we serieus blijven meedoen. Hetzelfde geldt voor Zahavi, onderaan de streep is het gewoon net niet goed genoeg. En ik denk dat voor Luuk hetzelfde zal gaan gelden, hij zal af en toe zijn waarde gaan hebben maar uiteindelijk moeten we het echt een categorie hoger gaan zoeken als we kampioen willen worden en CL willen spelen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan is natuurlijk ook nog de vraag of Schmidt met een spits als Luuk niet anders gaat spelen...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Chucky schreef: 19 nov 2021, 08:46 @Ykhim Even los van Luuk, maar op basis van wat kunnen we Vinicius precies bestempelen als een klasbak? Dat vind ik echt zeer overdreven hoor. Hij is nu 26 jaar, en heeft 'maar' 72 goals gemaakt als prof, waarvan 20 op het 2e niveau in Portugal. Bij Rio Ave deed hij het aardig, maar vervolgens mislukte hij bij Monaco. In het coronaseizoen 19/20 begon hij uitstekend bij Benfica met 15 goals in 22 wedstrijden, maar na de hervatting bakte hij er eigenlijk weinig meer van, en belandde hij regelmatig op de bank. Hij heeft toen dus eigenlijk vooral gepiekt in nov - dec - jan. Het seizoen daarop bij Spurs deed hij het goed in de EL, maar in de PL zat hij heel vaak niet eens bij de selectie. Dan kun je wel Kane voor je hebben lopen, maar als ze tevreden zijn over je zit je tenminste nog wel op de bank, dus dat zegt ook wel wat hè.

Overall vind ik het dus een gemiddelde tot redelijke spits die echt wel af en toe zijn waarde zal gaan hebben, maar ik vind wel dat PSV hoger moet mikken willen we serieus blijven meedoen. Hetzelfde geldt voor Zahavi, onderaan de streep is het gewoon net niet goed genoeg. En ik denk dat voor Luuk hetzelfde zal gaan gelden, hij zal af en toe zijn waarde gaan hebben maar uiteindelijk moeten we het echt een categorie hoger gaan zoeken als we kampioen willen worden en CL willen spelen.
Davinson Sanchez zat vorig jaar ook regelmatig niet bij de selectie van Tottenham, maar als we de kans krijgen hem te halen zou ik er geen seconde over twijfelen. Qua statistieken, ja, dan heb je gelijk, hij scoort wel veel maar niet constant. Zijn waarde zit imo in het pure afmaken, daar waar hij nu nog niet/te weinig voor gebruikt wordt. In de periode bij Benfica speelde hij in zijn beste periode naast Chiquinho omdat Rafa Silva geblesseerd was. Chiquinho is veel meer iemand van de combinatie, pass en assist waar Rafa Silva veel meer een dribbelaar en doelpuntenmaker is. Ik vind dat Vini wel bewezen heeft dat, wanneer hij juist gebruikt wordt en de aanvoer heeft, hij echt een afmaker is.

Overigens, ja, hoger mikken mag altijd!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

11 Sir Tinus schreef: 18 nov 2021, 16:30

Ik durf de stelling wel aan dat als we Vertessen na de winterstop 20 basisplaatsen geven als spits ipv Luuk dat hij die laatste stap maakt en een Malen-achtige ontwikkeling als spits kan ondergaan. Dus als je geen Hzolek-achtige aankoop kunt of wilt doen voor de 9 positie dan heb ik liever dat we all-in gaan met Vertessen dan dat we Luuk toevoegen aan het rijtje halve spitsen die we al hebben.
Ik krijg spontaan last van spetter poep wanneer ik al die oprispingen van nostalgie weer lees. Luuk de Jong heeft de voorbije zomer de kans gehad om terug te keren. Hij wilde niet omdat hij dolgraag twee maanden in het stadion van Barcelona wilde spelen.

Nu ze daar wakker zijn geworden zou hij weer terug moeten komen? Ik dacht het niet. Los daarvan heeft hij vorig jaar en dit jaar ruimschoots laten zien dat het verval heeft ingezet. PSV heeft genoeg spitsen. Luuk mag lekker naar Qatar of FC Twente.

Ik ben het overigens helemaal eens met je lezing over Vertessen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ga hier geen discussie voeren over Vinícius, [mention]Chucky[/mention]. De man heeft zijn eigen topic waarin ik al een keer of 27 heb uitgelegd hoe ik erover denk. Je mag het daar vanzelfsprekend mee oneens zijn.

Is verder ook niet zo interessant voor dit punt. Ik zie Luuk de Jong niet optimaal renderen zolang de speelstijl niet aangepast wordt. Je mag niets van Maxi eisen, maar die past wel wat beter bij wat Schmidt voor ogen heeft, denk ik.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

mr.top schreef: 19 nov 2021, 10:07Ik krijg spontaan last van spetter poep wanneer ik al die oprispingen van nostalgie weer lees. Luuk de Jong heeft de voorbije zomer de kans gehad om terug te keren. Hij wilde niet omdat hij dolgraag twee maanden in het stadion van Barcelona wilde spelen.

Nu ze daar wakker zijn geworden zou hij weer terug moeten komen? Ik dacht het niet.
Nou ja volgens mij is het nou ook weer niet nodig zijn om zuur te zijn over zijn keuze voor Barcelona of wel?

Maar ik zit ook niet te springen om Luuk, alhoewel ie uiteraard altijd zeer welkom is, maar als hij afgelopen zomer eerste keus was dan verwacht ik niet dat dat een maand of 4, 5 later heel anders is - behalve dan dat we intussen onze oorlog makende carioca ketchupfles al gehaald hebben natuurlijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Laten we niet vergeten dat Luuk de echte Koning Ketchup is en dat bedoel ik niet in positieve zin. Ergens rond 2016 (of 2017??) zat de dop erop en hebben we anderhalf jaar lang onszelf moeten voorhouden dat zijn arbeid onmisbaar is.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

2016-17 was hij ronduit matig, in 2017-18 scoorde hij nog steeds weinig maar had hij meer meerwaarde in de aanval. Eigenlijk heeft hij maar 3x in zijn carrière 25+ goals gescoord in een seizoen, waarvan 2x voor PSV in 5 seizoenen. Dat is dus lang geen zekerheid.
Tot zover het negatieve, uiteindelijk zou ik niet ontevreden zijn mocht hij terugkomen. Niet per se omdat ik hem als onbetwiste nummer 1 spits zie die 25 goals gaat maken, maar omdat hij kwaliteiten heeft die wij te weinig hebben in de selectie, m.n. kopkracht. Met hem kun je in moeilijkere wedstrijden anders gaan spelen en variëren. Over de grond loopt het niet altijd, dan is het altijd fijn om de optie door de lucht te hebben en daarin is er geen betere dan Luuk. Al zou het als pinchhitter zijn, zou ik het toejuichen.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ziege maar ook zagge schreef: 19 nov 2021, 12:40
mr.top schreef: 19 nov 2021, 10:07Ik krijg spontaan last van spetter poep wanneer ik al die oprispingen van nostalgie weer lees. Luuk de Jong heeft de voorbije zomer de kans gehad om terug te keren. Hij wilde niet omdat hij dolgraag twee maanden in het stadion van Barcelona wilde spelen.

Nu ze daar wakker zijn geworden zou hij weer terug moeten komen? Ik dacht het niet.
Nou ja volgens mij is het nou ook weer niet nodig zijn om zuur te zijn over zijn keuze voor Barcelona of wel?

Maar ik zit ook niet te springen om Luuk, alhoewel ie uiteraard altijd zeer welkom is, maar als hij afgelopen zomer eerste keus was dan verwacht ik niet dat dat een maand of 4, 5 later heel anders is - behalve dan dat we intussen onze oorlog makende carioca ketchupfles al gehaald hebben natuurlijk.
Ik ben vooral zuur over het feit dat je soms zoveel dingen moet herhalen. Maar dat geheel ter zijde.

Zoals je zelf al terecht opmerkt hebben we nu een Braziliaan rond lopen. En die jongen kun je op korte termijn sowieso niet terugsturen. Om nu een peperdure Luuk de Jong te halen omdat hij zo leuk kan koppen,zoals ik nu hier soms lees, is waanzin.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Luuk de Jong terughalen stuit wmb niet echt op beleid voeren idd.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ykhim schreef: 19 nov 2021, 12:03 Is verder ook niet zo interessant voor dit punt. Ik zie Luuk de Jong niet optimaal renderen zolang de speelstijl niet aangepast wordt. Je mag niets van Maxi eisen, maar die past wel wat beter bij wat Schmidt voor ogen heeft, denk ik.
Ongeacht dat ik niet vind dat we Luuk moeten halen, vind ik het wel ridicuul dat wij een trainer hebben, die zijn speelstijl niet (volledig) aanpast aan het beschikbare materiaal. Dan ben je toch eigenlijk ongeschikt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je weet nu al dat hij niet anders gaat spelen als Luuk zou komen en een basisplaats zou krijgen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 20 nov 2021, 10:48
Ykhim schreef: 19 nov 2021, 12:03 Is verder ook niet zo interessant voor dit punt. Ik zie Luuk de Jong niet optimaal renderen zolang de speelstijl niet aangepast wordt. Je mag niets van Maxi eisen, maar die past wel wat beter bij wat Schmidt voor ogen heeft, denk ik.
Ongeacht dat ik niet vind dat we Luuk moeten halen, vind ik het wel ridicuul dat wij een trainer hebben, die zijn speelstijl niet (volledig) aanpast aan het beschikbare materiaal. Dan ben je toch eigenlijk ongeschikt.
Dat is natuurlijk niet geheel waar, want PSV is bijv. in accenten meer 4-2-3-1 gaan spelen tov 4-2-2-2. Veranderingen in speelstijl/spelintenties zijn dan ook vaak verandering in accenten, kleine details verleggen. Geen grote concessies.

Maar los daarvan, hoeveel (goede) trainers doen dit tegenwoordig nog in radicale zin? Echt vrijwel niemand.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 20 nov 2021, 10:59
Thijs schreef: 20 nov 2021, 10:48

Ongeacht dat ik niet vind dat we Luuk moeten halen, vind ik het wel ridicuul dat wij een trainer hebben, die zijn speelstijl niet (volledig) aanpast aan het beschikbare materiaal. Dan ben je toch eigenlijk ongeschikt.
Dat is natuurlijk niet geheel waar, want PSV is bijv. in accenten meer 4-2-3-1 gaan spelen tov 4-2-2-2.

Maar los daarvan, hoeveel (goede) trainers doen dit tegenwoordig nog? Echt vrijwel niemand.
Tja, ik denk toch te kunnen stellen dat we een fors aantal spelers vorig seizoen en dit seizoen in een rol hebben zien spelen, die ze niet past. Boscagli vaak op een positie, die niet de zijne is. Van Ginkel nu. Götze vorig jaar. Zahavi en Malen die beiden niet in het 4222 vorig jaar pasten. Madueke die toen vaak te centraal moest spelen. Unnerstal die mee moest voetballen. Legio voorbeelden van waar Schmidt spelers in een systeem plaatst, waarbij het niet reëel is bij hun kwaliteiten. Dit seizoen is dat wel een stuk beter dan vorig jaar, maar blijft toch wel bijzonder.

Je vraag welke trainers het wel nog doen, bedoel je aanpassen aan materiaal? Dat zie ik namelijk bijna overal nog wel gebeuren.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja welke goede succesvolle trainers zich aanpassen aan hun materiaal? In de top gebeurd dat amper. Ik vind het persoonlijk ook niet meer van deze tijd.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je zal toch wel je aanvalsspel wat aanpassen als je ipv Zahavi Luuk de Jong in de spits hebt staan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Doet 'ie met Vinícius ook niet echt natuurlijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee, maar net als Zahavi vind ik dat niet echt een spits die je ook door de lucht moet benaderen toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 20 nov 2021, 12:54 Ja welke goede succesvolle trainers zich aanpassen aan hun materiaal? In de top gebeurd dat amper. Ik vind het persoonlijk ook niet meer van deze tijd.
Misschien zien we het anders dan, maar Klopp’s systeem bij Liverpool paste perfect bij Mané, Firmino en Salah en ook bij spelers als Milner en Wijnaldum, Henderson, Robinson en Alexander-Arnold.
Zidane bij Real stelde ook alles in werking om spelers in hun kracht te krijgen. Guardiola koopt gewoon wat past bij zijn visie, maar past het daarbinnen ook aan spelers als de Bruyne aan hoe zij hun rol invullen.
Flick bij Bayern zette Müller ook weer terug in de rol die hem het beste paste.

Je ziet veel trainers denken vanuit hun eigen concept, maar het wel heel passend maken voor de spelers die voorhanden zijn. Daarom is Guardiola’s City ook heel anders dan Guardiola’s Bayern of Barça. Je ziet eenzelfde concept, maar hoe Robben mocht spelen bij Bayern was heel anders dan Silva bij City bijvoorbeeld. Ook Pep doet het zeker met de spits positie ook heel anders toen hij Lewandowski had dan met Agüero en nu al helemaal nu hij met Jesus, Foden, Sterling die positie vaak invult.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Luuk de Jong