Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mr.top schreef: 17 nov 2021, 10:50
ziege maar ook zagge schreef: 16 nov 2021, 22:32 Toch een apart gevoel. Opeens ben je op één of andere manier medeplichtig aan Qatar.
:lol:

Dan heb ik wat zalf voor je geweten.

Iets is pas slavernij als Nederland er tot 1863 bij betrokken was. Al het andere is cultuur.

Als COVID en Poetin geen roet in het eten gooien dan zitten we volgend jaar te juichen voor Oranje. Kampioenen!
Dit Oranje wereldkampioen!

Gelukkig zijn er nog mensen met een levendige fantasie, ik kan dat wel waarderen ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Heb over het algemeen weinig met Oranje, maar toch wel gaaf als Memphis inderdaad topscorer allertijden van Oranje wordt. Sowieso een voorhoede met heel veel PSV verleden met Memphis, Bergwijn, Malen, Gakpo, Danjuma en daarachter Wijnaldum.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mochten we idd 5-3-2 gaan spelen, dan ben ik wel benieuwd naar de spits naast Memphis. Gaat hij voor een aanspeelpunt a la Luuk? snelheid met Malen? Krijgt Gakpo de kans op die plek? Of toch Berghuis/Bergwijn?

Memphis staat uiteraard vast, maar daaromheen heb je veel smaken maar niemand die een absolute favoriet lijkt.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Toch respect hoor, voor Van Gaal. De man was zo’n beetje met pensioen en moet het overnemen na een slechte periode. Haalt het gewenste resultaat en iedereen accepteert zijn beslissingen.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Mooi dat we er weer bij zijn. Die interlands vind ik altijd maar een hinderlijke onderbreking van PSV, maar het eindtoernooi is altijd heerlijk wanneer WE er gewoon bij zijn, met alles (de oranjekoorts) erop en eraan.

🎶 We zijn er weer bij….. 🎶
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Heb niks met dat WK in Qatar, en heb, ondanks het hoge PSV gehalte in alle goals en assists, ook behoorlijk weinig met dit Nederlands elftal.
Wat ik vrij opvallend vind aangezien ik onder Koeman juist behoorlijk veel sympathie had voor vrijwel dezelfde selectie
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Menno1 schreef: 17 nov 2021, 17:37 Mochten we idd 5-3-2 gaan spelen, dan ben ik wel benieuwd naar de spits naast Memphis. Gaat hij voor een aanspeelpunt a la Luuk? snelheid met Malen? Krijgt Gakpo de kans op die plek? Of toch Berghuis/Bergwijn?

Memphis staat uiteraard vast, maar daaromheen heb je veel smaken maar niemand die een absolute favoriet lijkt.
Daar ben ik ook benieuwd naar. In mijn ogen is Cody de beste voetballer. Maar kan hij goed in een 2 spitsensysteem en hebben wij daarvoor niet een targetman/kopper nodig ala Luuk? Bergwijn valt in mijn ogen af voor in de spits, eventueel optie op rechts.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik zou niet weten waarom er 5-3-2 gespeeld zou moeten gaan worden. De verdediging is de sterkste linie, het middenveld is veruit het zwakste, samen met een gemankeerde aanval sinds de tandem Depay/Wijnaldum uit elkaar is gehaald.
Met deze selectie is een versterkt middenveld een must, zodat Wijnaldum en Depay weer samen kunnen excelleren.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De Realist schreef: 17 nov 2021, 23:11 Heb niks met dat WK in Qatar, en heb, ondanks het hoge PSV gehalte in alle goals en assists, ook behoorlijk weinig met dit Nederlands elftal.
Wat ik vrij opvallend vind aangezien ik onder Koeman juist behoorlijk veel sympathie had voor vrijwel dezelfde selectie
Ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met die Virgil van Dijk verheerlijking. De man presenteert zich als het fundament van oranje, maar de beste man heeft nog nooit op een eindronde gestaan. Elke keer als ik hem voor de camera zie, dan bekruipt mij het gevoel van een gemaakte personality.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2021, 23:41 Ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met die Virgil van Dijk verheerlijking. De man presenteert zich als het fundament van oranje, maar de beste man heeft nog nooit op een eindronde gestaan. Elke keer als ik hem voor de camera zie, dan bekruipt mij het gevoel van een gemaakte personality.
Bij Oranje en bij Liverpool lopen zowel de staf als de spelers met hem weg en bij beide teams is hij een leider op het veld en in de kleedkamer.
Helemaal bij een club als Liverpool lukt je dat nooit als je 'gemaakt' bent, daar kijken die topspelers zo doorheen.

Verder is Van Dijk al enkele jaren een van de beste CV's in de PL.
Het recordbedrag dat Liverpool toentertijd betaalde werd al snel daarna gezien als een koopje.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 18 nov 2021, 10:39
Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2021, 23:41 Ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met die Virgil van Dijk verheerlijking. De man presenteert zich als het fundament van oranje, maar de beste man heeft nog nooit op een eindronde gestaan. Elke keer als ik hem voor de camera zie, dan bekruipt mij het gevoel van een gemaakte personality.
Bij Oranje en bij Liverpool lopen zowel de staf als de spelers met hem weg en bij beide teams is hij een leider op het veld en in de kleedkamer.
Helemaal bij een club als Liverpool lukt je dat nooit als je 'gemaakt' bent, daar kijken die topspelers zo doorheen.

Verder is Van Dijk al enkele jaren een van de beste CV's in de PL.
Het recordbedrag dat Liverpool toentertijd betaalde werd al snel daarna gezien als een koopje.
Heb je absoluut gelijk in, maar toch voelt het voor mij allemaal wat kunstmatig. Ik heb bij hem nooit hetzelfde gevoeld als bijvoorbeeld bij Robben, Sneijder, v Persie, of in n iets verder verleden Kluivert, Nistelrooy, Stam, De Boer.

Zelfde geldt voor mij overigens ook voor Frenkie en Wijnaldum hoor. Ik vind de helden van tegenwoordig allemaal vrij flets en inwisselbaar. Alsof je er over 10 jaar op terug kijkt en een aantal van die lui alweer vergeten bent.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2021, 23:41
De Realist schreef: 17 nov 2021, 23:11 Heb niks met dat WK in Qatar, en heb, ondanks het hoge PSV gehalte in alle goals en assists, ook behoorlijk weinig met dit Nederlands elftal.
Wat ik vrij opvallend vind aangezien ik onder Koeman juist behoorlijk veel sympathie had voor vrijwel dezelfde selectie
Ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met die Virgil van Dijk verheerlijking. De man presenteert zich als het fundament van oranje, maar de beste man heeft nog nooit op een eindronde gestaan. Elke keer als ik hem voor de camera zie, dan bekruipt mij het gevoel van een gemaakte personality.
Ja? Dat heb ik echt totaal niet.

In mijn ogen is hij ook het fundament van Oranje en de absolute leider. Los van dat iemand je gewoon niet aan kan staan, zie ik dus niet echt wat jij wel ziet.

Heeft het ook niet een beetje te maken met kop boven het maaiveld dingen? Hebben we middelmaat centraal staan, dan verlangen we een type Ramos. Hebben we een type Ramos, dan ergeren we ons aan zijn (gemaakte) persoonlijkheid. Ik denk dat namelijk wel een beetje. Chiellini die na een blok staat te juichen met Buffon vinden we prachtig, maar is Chiellini een Nederlander, dan had het van ons allemaal niet zo gehoeven. Dan zien we het als gemaakt.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

PCGC schreef: 17 nov 2021, 23:08 Mooi dat we er weer bij zijn. Die interlands vind ik altijd maar een hinderlijke onderbreking van PSV, maar het eindtoernooi is altijd heerlijk wanneer WE er gewoon bij zijn, met alles (de oranjekoorts) erop en eraan.

🎶 We zijn er weer bij….. 🎶
Ja inderdaad! En een goed WK kan voor spelers van PSV ook betekenen dat ze meer waard worden. Dus het is win-win! Tenzij ze geblesseerd raken, maar dat doen ze in Eindhoven op het moment ook allemaal ;-)
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2021, 11:11
Ren Höek schreef: 18 nov 2021, 10:39

Bij Oranje en bij Liverpool lopen zowel de staf als de spelers met hem weg en bij beide teams is hij een leider op het veld en in de kleedkamer.
Helemaal bij een club als Liverpool lukt je dat nooit als je 'gemaakt' bent, daar kijken die topspelers zo doorheen.

Verder is Van Dijk al enkele jaren een van de beste CV's in de PL.
Het recordbedrag dat Liverpool toentertijd betaalde werd al snel daarna gezien als een koopje.
Heb je absoluut gelijk in, maar toch voelt het voor mij allemaal wat kunstmatig. Ik heb bij hem nooit hetzelfde gevoeld als bijvoorbeeld bij Robben, Sneijder, v Persie, of in n iets verder verleden Kluivert, Nistelrooy, Stam, De Boer.

Zelfde geldt voor mij overigens ook voor Frenkie en Wijnaldum hoor. Ik vind de helden van tegenwoordig allemaal vrij flets en inwisselbaar. Alsof je er over 10 jaar op terug kijkt en een aantal van die lui alweer vergeten bent.
Is natuurlijk ook een generatieding. Mijn referentie was altijd het Milan-trio (+Koeman) waaraan niemand (ook internationaal) aan kon tippen. Maar natuurlijk hebben de Ronaldo's van tegenwoordig een grotere uitstraling.
Om de Nederlandse toppers in te schatten moet je kijken naar de internationale erkenning (ballon d'or enzo). Van Dijk werd in zijn beste jaar nummer 2 achter Messi. Dan ben je toch echt wel een grote jongen. Wel vind ik zijn bijdrage aan Oranje absoluut minder dan zijn waarde voor Liverpool.
Daarnaast is Memphis natuurlijk ook een personality, die wanneer hij Oranje topscorer wordt absoluut in de boeken staat.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Johnnie Walker schreef: 18 nov 2021, 11:17
Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2021, 23:41

Ik ben persoonlijk wel een beetje klaar met die Virgil van Dijk verheerlijking. De man presenteert zich als het fundament van oranje, maar de beste man heeft nog nooit op een eindronde gestaan. Elke keer als ik hem voor de camera zie, dan bekruipt mij het gevoel van een gemaakte personality.
Ja? Dat heb ik echt totaal niet.

In mijn ogen is hij ook het fundament van Oranje en de absolute leider. Los van dat iemand je gewoon niet aan kan staan, zie ik dus niet echt wat jij wel ziet.

Heeft het ook niet een beetje te maken met kop boven het maaiveld dingen? Hebben we middelmaat centraal staan, dan verlangen we een type Ramos. Hebben we een type Ramos, dan ergeren we ons aan zijn (gemaakte) persoonlijkheid. Ik denk dat namelijk wel een beetje. Chiellini die na een blok staat te juichen met Buffon vinden we prachtig, maar is Chiellini een Nederlander, dan had het van ons allemaal niet zo gehoeven. Dan zien we het als gemaakt.
Oh nee hoor, ik heb geen last van mensen die boven het maaiveld uitsteken. Sterker nog, die geven het voetbal kleur. Dat geldt zelfs voor Tadic.

Het zijn gewoon geen persoonlijkheden waar ik op aan sla.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Als je 5-3-2 wil spelen, is een targetman a la Luuk de Jong echt het laatste waar je behoefte aan hebt. De laatste die ik zoiets heb zien presteren, was Frank the Farmer met Weghorst op het EK. Met 5-3-2 moet je 2 spitsen hebben die een grote ruimte kunnen bespelen tegen een overtal aan verdedigers. Robben en Van Persie, met Depay na 70 minuten als wisselspeler. Dat soort werk.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ruuddevil schreef: 17 nov 2021, 22:57 Toch respect hoor, voor Van Gaal. De man was zo’n beetje met pensioen en moet het overnemen na een slechte periode. Haalt het gewenste resultaat en iedereen accepteert zijn beslissingen.
Tja, noem dat het Frank de Boer effect. Het is namelijk een perfect normale prestatie dat je met dit Nederlands elftal je kwalificeert uit een poule met Turkije en Noorwegen, wat ook nog Haaland een aantal wedstrijden miste.

Sterker nog de prestaties onder Van Gaal zijn eerder onder verwachting op basis van het materiaal dan erboven.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ja grappig, zo kun je elk goed begin van een trainer wel Frank de Boer effect noemen.

Louis levert gewoon. In 2014 was het ronduit brandhout en maakt ie er op super creatieve manier een winnende sensatie van. Dat kan alleen van Gaal.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zijn eerste periode was gewoon slecht, mislopen van het WK met een hele sterke selectie. Zijn selectie in de tweede periode zou ik niet helemaal brandhout noemen, want hij had nog wel 3 sterspelers. Wat hij prima deed is de rest van het elftal in dienst van die spelers laten spelen. Daarmee heeft hij echt het maximale gehaald. Nu is het nog aankijken, tot nu toe is het weinig bijzonders geweest, in zo'n groep moet je als Oranje zijnde gewoon eerste worden. De echte test volgt nog.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

ziege maar ook zagge schreef: 19 nov 2021, 00:18 Ja grappig, zo kun je elk goed begin van een trainer wel Frank de Boer effect noemen.

Louis levert gewoon. In 2014 was het ronduit brandhout en maakt ie er op super creatieve manier een winnende sensatie van. Dat kan alleen van Gaal.
In 2014 werd gedaan wat ik en een hoop vrienden al een paar jaar riepen. Was echt geen rocket science hoor. Alleen dat ie krul wisselde voor jankgezichtje was inderdaad wel echt creatief en gaaf
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

De ironie:

"De verhalen dat Henk is verteld dat hij Louis mogelijk kan opvolgen, zijn onzin. Alsof je nu al kan zeggen wat Oranje over een jaar nodig heeft."

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... unnen.html
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Was grappig geweest als hij Danny had gezegd ipv Henk.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die Hoogma faalt aan alle kanten en gaat dan publiekelijk een robbertje uitvechten met Bosz. Lekker slim.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Hahaha Jordy Clasie.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Echt mensen, bronvermelding (of op zijn minst iets meer dan 1 zinnetje) zou erg prettig zijn:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/va ... ~aa7dc780/
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Ren Höek schreef: 04 mar 2022, 13:42 Echt mensen, bronvermelding (of op zijn minst iets meer dan 1 zinnetje) zou erg prettig zijn:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/va ... ~aa7dc780/
Gaat het met je?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het Nederlands Elftal