Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Joosth schreef: 15 nov 2021, 18:19 Wederom heeft Mercedes bewezen dat Hamilton een prima coureur is maar niet speciaal. Hamilton wint met name zijn races als hij de snelste auto van de grid heeft. Al die jaren veruit de snelste auto en gisteren overduidelijk weer. Als de concurrentie een gelijkwaardige auto heeft, dan redt hij het dus niet.
Concurrentie zoals Valteri Bottas?? :wonder:
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Joosth schreef: 15 nov 2021, 18:19 Hamilton wint met name zijn races als hij de snelste auto van de grid heeft.
Wie doet dit niet dan? :wonder:

De F1 is en blijft een mechanische sport, waarin de auto erg belangrijk is.
Maar een snelle auto zonder topcoureur heeft nog steeds een probleem, zie Bottas als een uitstekend voorbeeld hiervan. Hij kan ontzettend snelle rondjes rijden, maar hij is slecht in het verdedigen en hij heeft moeite met inhalen. Hierdoor is iemand als Max hem bijna altijd te snel af, sowieso als de auto vergelijkbaar genoeg is.

Hamilton daarentegen is een absolute topper in een top auto, dan wordt het voor de concurrentie heel erg lastig.
Maar dat is van alle tijden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Haha, niets zo hypocriet als...

Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

ruuddevil schreef: 15 nov 2021, 06:47 Hamilton rijdt al 10 jaar in een auto die veel sneller is dan de rest. Ik ben geen Verstappen fanboy maar de enige die een bijzondere prestatie levert is hij, door zo lang serieus mee te doen. Laat ze van auto ruilen en Hamilton wint geen race meer.
10 jaar? Als je het alleen over de hybride periode zei was het al niet waar, omdat in 2017 en 2018 ze niet het snelst waren. Maar tussen 2009 en 2014 had hij zeker niet de snelste auto. De RBR was voor een flink deel dit seizoen de snelste auto. Het concept van de Mercedes is aerodynamisch flink aangetast door de nieuwe vloerregels.
Joosth schreef: 15 nov 2021, 18:19 Wederom heeft Mercedes bewezen dat Hamilton een prima coureur is maar niet speciaal. Hamilton wint met name zijn races als hij de snelste auto van de grid heeft. Al die jaren veruit de snelste auto en gisteren overduidelijk weer. Als de concurrentie een gelijkwaardige auto heeft, dan redt hij het dus niet.
Hij heeft niet al die jaren veruit de snelste auto gehad, maar wellicht dat je niet zo lang kijkt en wat mensen napraat. Verder heeft hij teamgenoten als Button, Rosberg en Alonso gehad die allen goed genoeg waren voor een wereldkampioenschap die hij ook verslagen heeft. En vanuit de juniorklassen stond hij altijd bekend als de grootste prospect. Volgens mij is er tot nu toe niemand geweest die een jeugdcarrière heeft gehad zoals hij. En een van de weinigen die de F1 haalde zonder een rijke achtergrond te hebben.
Heurelho schreef: 14 nov 2021, 19:49 Misselijk k.t publiek🤮
En het publiek dat Hamilton uitjoelde op verschillende plekken (zoals in Nederland) was zeker geweldig? En dat was veel erger dan wat de Brazilianen deden. Dit gezegd hebbende is het uitjoelen van coureurs, zeker als er geen echte reden voor is gewoon belachelijk gedrag.
Je vraag verder elders waarom Hamilton toegejuicht wordt in Brazilië. Dat doen ze naar ik aanneem bij gebrek aan een Braziliaanse coureur. Hamilton heeft Caribisch bloed en de culturele lijntjes zijn er. Dat is ook waarom veel Surinaamse mensen bijv. een Braziliaanse/Portugese naam hebben. Verder is Hamilton altijd open geweest over zijn fanschap voor Senna waarvan beelden zijn van toen hij nog in de karts zat.
Grasmat schreef: 16 nov 2021, 17:02 Haha, niets zo hypocriet als...

Was altijd een BS uitspraak. Als je hiermee iets kan krijgen wat in je voordeel werkt, waarom zou je het niet doen? Ieder team had dit besluit genomen. Beroep tegen de grotere ruimte in de vleugel had geen zin ondanks dat het om 0,2 mm ging. Dit wellicht wel, omdat duidelijk is dat ze niet naar de beelden hebben gekeken. Het gaat gewoon om het krijgen van verduidelijking. Want Max gaat niet achteraf nog een straf krijgen. Wel is het natuurlijk belangrijk om verduidelijking te krijgen over of dit ok is. Want hij ging gewoon van de baan af en kreeg daarmee een lasting advantage. Vergelijk het met Hamilton en Silverstone waar Hamilton ook te hard die bocht pakte. Waarom is het een wel een straf waard en het ander niet? In de praktijk is het gewoon wegens het gevolg, ondanks dat dit formeel geen onderdeel mag zijn van hoe een straf beoordeeld wordt.
Maar goed, je zou ook kunnen zeggen dat dit voor review is omdat ze dan duidelijkheid hebben over hoe ze on-track mogen vechten :)
Het is sowieso erg vreemd dat het niet eens onderzocht is door de stewards.
Ren Höek schreef: 16 nov 2021, 10:37 Maar een snelle auto zonder topcoureur heeft nog steeds een probleem, zie Bottas als een uitstekend voorbeeld hiervan. Hij kan ontzettend snelle rondjes rijden, maar hij is slecht in het verdedigen en hij heeft moeite met inhalen. Hierdoor is iemand als Max hem bijna altijd te snel af, sowieso als de auto vergelijkbaar genoeg is.
Bottas was in de Williams erg goed, en heeft toen bewezen gewoon een erg goede coureur te zijn. Versloeg daarmee ook de Ferrari's zo nu en dan. Dat bewijst dat hij de racecraft echt wel heeft. En was duidelijk sneller dan oud-wereldkampioenschapskandidaat Massa in dezelfde auto. Hij was ook in staat om meermaals de beste coureur van het weekend te zijn in de Mercedes. Maar vooral met de auto van dit seizoen weet hij gewoon minder goed om te gaan als er ook bochtenwerk komt kijken en je niet steeds volgas kan duwen. Hij kan itt Hamilton niet om de aerodynamische problemen heen rijden. Maar volgend seizoen, ervan uitgaande dat Sauber weer een goede auto heeft, kan hij wellicht weer wat laten zien. Het zou me iig niets verbazen.

Trouwens, Guanyou Zhou eindelijk bevestigd, al deed een Chinese Alfa-dealer dit eerder deze week al:


Veel mensen roepen nu dat dit alleen om het geld is, maar hij steeds gewoon tweede in het F2-kampioenschap. Is het een topper? Nee. Is het alléén wegens zijn geld? Ook nee.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

RaJitsu schreef: 16 nov 2021, 20:22 Bottas was in de Williams erg goed, en heeft toen bewezen gewoon een erg goede coureur te zijn.
Niemand zegt dat hij een slechte coureur is, maar hij kan niet tippen aan de toppers.
Hij is een prima coureur en hij kan heel snel rijden, maar hij wordt te makkelijk ingehaald en hij heeft te veel moeite om anderen in te halen. Dat hebben de afgelopen jaren wel bewezen.
Veel mensen roepen nu dat dit alleen om het geld is, maar hij steeds gewoon tweede in het F2-kampioenschap. Is het een topper? Nee. Is het alléén wegens zijn geld? Ook nee.
Giovinazzi heeft verdienstelijk gereden, maar een concurrent die bijna 30 miljoen aan sponsorgeld mee brengt en de 1e Chinees in de F1 is krijgt de voorkeur.
Het geld is niet de enige reden, maar wel een heel belangrijke.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 17 nov 2021, 09:26 Hij is een prima coureur en hij kan heel snel rijden, maar hij wordt te makkelijk ingehaald en hij heeft te veel moeite om anderen in te halen. Dat hebben de afgelopen jaren wel bewezen.
F1 is geen sport waar het goed kunnen inhalen in de regel echt van doorslaggevend belang is. In de regel is het zo dat de snelste die wint, de 2e snelste wordt 2e, etc. etc. Dat iemand wedstrijden verliest of wint omdat deze goed kan verdedigen, komt echt zelden voor. De momenten dat Bottas deze kansen wel had in de Williams vs de Ferrari, deed hij dit gewoon goed. En dat was dus vs Raikkonen (meestal) wat toen nog een enigszins degelijke coureur was. Hij is ook gewoon keurig tweede geworden in de tijden dat de Merc de snelste auto was. Dit jaar het eerste jaar dat hij extra problemen heeft. Dit verschil is nooit zo groot geweest. Maar we hebben ook een Bottas gezien die Hamilton versloeg op Silverstone in een direct gevecht twee jaar terug. Ik denk niet dat hij in twee jaar opeens kwijt is wat hij eigenlijk al sinds zijn komst in de F1 laat zien. Ook in de juniorklassen was hij altijd goed met grotendeels gelijk materiaal. Al moet ook gezegd worden dat hij niet uit een supertalentvolle lichting komt.

De Mercedes is echter een auto die zwak is in de vuile lucht, en erg lang, en dat is simpelweg een minder goede vechtauto. Als je daarbij telt dat de basis van het aero-concept waar de auto voor ontworpen is, weggevallen is, met de nieuwe vloerregels, dan is het een logisch gevolg dat hij het nu lastiger heeft.
Giovinazzi heeft verdienstelijk gereden, maar een concurrent die bijna 30 miljoen aan sponsorgeld mee brengt en de 1e Chinees in de F1 is krijgt de voorkeur.
Het geld is niet de enige reden, maar wel een heel belangrijke.
Ik heb Gio nooit indrukwekkend gevonden. Hij werd in het begin steevast verslagen door Raikkonen die eigenlijk al sinds 2014 niet meer op snelheid is en sindsdien alleen maar minder geworden is. Nu gaat het wat beter, maar Raikkonen staat nog steeds op 10 punten en Giovinazzi op slechts 1 (kanttekening is dat ze meestal niet meedoen om de punten en een verschil sneller gemaakt is, maar toch).

Natuurlijk kan Gio best rijden, maar in dit veld, wat waarschijnlijk het meest getalenteerde veld ooit is, heeft hij niets te zoeken. Geld is belangrijk, maar in deze context ook minder belangrijk. Met het laten gaan van Gio zegt Sauber ook wat goodwill bij Ferrari op, en daarnaast moeten ze gewoon voldoen aan het budgetcap wat makkelijker te halen is voor een team als Sauber. Zeker wanneer er geruchten zijn over contacten met VAG. Al is de caplimiet natuurlijk makkelijker te halen met een klap van 30 miljoen.

Maar als je ze beiden vergelijkt als racers in hun juniorcarrière, dan scheelt het niet veel. Giovinazzi is een keer tweede geworden in de GP2, maar komt uit een veel lichtere lichting (qua concurrentie van goede generatiegenoten) dan Zhou.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

RaJitsu schreef: 17 nov 2021, 11:01
Ren Höek schreef: 17 nov 2021, 09:26 Hij is een prima coureur en hij kan heel snel rijden, maar hij wordt te makkelijk ingehaald en hij heeft te veel moeite om anderen in te halen. Dat hebben de afgelopen jaren wel bewezen.
F1 is geen sport waar het goed kunnen inhalen in de regel echt van doorslaggevend belang is. In de regel is het zo dat de snelste die wint, de 2e snelste wordt 2e, etc. etc. Dat iemand wedstrijden verliest of wint omdat deze goed kan verdedigen, komt echt zelden voor.
Dit ontkent niemand, al is dat "zelden" vooral afhankelijk van het circuit. Helemaal sinds de invoering van DRS.
Wel grappig, je draait constant om mijn argumenten betreffende Bottas heen en de enige keer dat je er op ingaat is met een voorbeeld van 6 of 7 jaar geleden.

Bottas in de Mercedes is in de races zelden indrukwekkend, in de vrij lucht vooraan en vooral onder weinig druk kan hij ontzettend snel zijn. Zet hem echter onder druk of laat hem achteraan het veld beginnen en hij valt vooral tegen.
Maar we hebben ook een Bottas gezien die Hamilton versloeg op Silverstone in een direct gevecht twee jaar terug.
N=1.
Dat hij dit zo zelden laat zien maakt juist duidelijk waarom hij geen topper is.
Ik denk niet dat hij in twee jaar opeens kwijt is wat hij eigenlijk al sinds zijn komst in de F1 laat zien.
Mee eens.
Op een topdag kan hij erg goed zijn, op alle andere dagen is hij hooguit subtop.
Geld is belangrijk, maar in deze context ook minder belangrijk.
Sauber Motorsport teambaas Vasseur is het niet met je eens, die heeft gewoon toegegeven dat het sponsorgeld een grote rol speelde.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Sommige personen zie je hier ook alleen maar wanneer het goed gaat met Lewis. Mag ik dat vermoeiend vinden?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Wat is dat Mercedes een ongelooflijk sneu team aan het worden zeg. Nu weer met die hoorzitting omtrent Verstappen/Hamilton. Niet omdat het Verstappen is, al was het Leclerc, Perez of Mazepin geweest. Hamilton werd van de baan gepushd, ja, niks gevaarlijks aan verder en hij wint de race ook nog eens omdat hij een paar rondes later alsnog er voorbij komt. En dan alsnog het besluit aanvechten. Volgende keer wel weer vooraan staan om te janken als iemand een protest tegen hun aantekent. Ik gun dat team echt om volgend jaar met een k*t auto op de proppen te komen en geen kampioen te worden dit jaar.

https://storage.googleapis.com/wtf1-com ... toto-1.jpg
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Weet niet of het mogelijk is om Verstappen achteraf bijvoorbeeld nog een tijdstraf te geven, maar dat zou wel waar wat puntjes schelen in het WK-klassement. Met 5 seconden tijdstraf zakt Verstappen naar plek 3. Ik snap Mercedes dus wel, dat ze dat proberen.

Daarnaast inderdaad zoals al gepost werd, gewoon duidelijk krijgen: wat mag er nu wel en wat mag niet?
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 17 nov 2021, 13:37
Dit ontkent niemand, al is dat "zelden" vooral afhankelijk van het circuit. Helemaal sinds de invoering van DRS.
Dat is ook de reden dat ik niet veel met DRS heb. Dat is gewoon een nep-manier van inhalen. Dat ze het makkelijker willen maken, sure. Maar waarom dan die enorm grote auto's en dan ook nog eens de enorm brede banden? Erg inconsequent beleid van de Formule 1 wat dit betreft.

Hoe dan ook, dan nog, ook met DRS wint degene met de snelste auto in de regel.
Wel grappig, je draait constant om mijn argumenten betreffende Bottas heen en de enige keer dat je er op ingaat is met een voorbeeld van 6 of 7 jaar geleden.
Pardon? Ik zeg toch dat hij meermaals tot de beste coureur van het weekend gehoord heeft, ook in de moderne periode? Dat voorbeeld van Silverstone was 2 jaar terug nog. En dit jaar is het eerste jaar dat hij het echt lastig heeft in de Merc. Hij is misschien minder dat Hamilton, maar dat betekent niet dat het een matige coureur is die niet kan inhalen of verdedigen. In de jaren dat hij de auto had, werd hij gewoon netjes 2e in de regel.
Bottas in de Mercedes is in de races zelden indrukwekkend, in de vrij lucht vooraan en vooral onder weinig druk kan hij ontzettend snel zijn. Zet hem echter onder druk of laat hem achteraan het veld beginnen en hij valt vooral tegen.
De fout die velen maken is denken dat de Mercedes beter is dan deze lijkt. Het is niet een erg wendbare auto door de lengte. Nooit geweest. En het is ook een auto die het lastiger heeft in de vuile lucht. Dat gaat dus precies over de dingen die jij omschrijft die hij niet goed doet.

We hebben van Bottas al gezien dat hij het kan als hij deze nadelen niet heeft bij Williams. Ja, dat is al een tijd geleden, maar er is geen reden om aan te nemen dat hij opeens het verleerd is oid. Ook Hamilton heeft in de Mercedes zijn rijstijl aangepast. Was vroeger ook een agressieve inhaler, en was feller in het verdedigen. De Merc staat het gewoon niet toe om op dezelfde manier te rijden. En nu ze dit jaar dat probleem met de vloer hebben, is het waarschijnlijk nog veel lastiger.
Sauber Motorsport teambaas Vasseur is het niet met je eens, die heeft gewoon toegegeven dat het sponsorgeld een grote rol speelde.
Natuurlijk speelde het een rol. Maar dat sluit niet uit dat Zhou gewoon kwaliteiten heeft. Vasseur heeft nooit gezegd dat geld de reden is dat Zhou wel en Giovinazzi niet rijdt, dat is het punt. Gio reed er ook alleen maar door zijn Ferrari-contacten.

Wie was trouwens puur op basis van rijkwaliteiten een betere optie geweest voor Sauber? Ik kan het niet direct noemen. Alles zit vast in een andere opleiding. Pouchaire (uit de opleiding van Sauber) is de enige. Die is pas 18 en dus een risico terwijl hij momenteel 5e staat in het kampioenschap. Zo'n jongen profiteert meer van een extra seizoen F2 en ondertussen testen en opgeleid worden door het Sauberpersoneel zodat hij er later klaar voor is. Misschien zelfs over een jaar al. De Vries? Daarvan hebben we gezien dat er niet meer in zit dan hij heeft laten zien. Zhou is alles bij elkaar dus ook zonder zijn geld een prima optie.
Sensation schreef: 18 nov 2021, 09:53 Wat is dat Mercedes een ongelooflijk sneu team aan het worden zeg. Nu weer met die hoorzitting omtrent Verstappen/Hamilton. Niet omdat het Verstappen is, al was het Leclerc, Perez of Mazepin geweest. Hamilton werd van de baan gepushd, ja, niks gevaarlijks aan verder en hij wint de race ook nog eens omdat hij een paar rondes later alsnog er voorbij komt.
Leaving the track and gaining a lasting position. Dat is normaal gesproken gewoon niet toegestaan. Zo ongeveer de hele racewereld is het erover eens dat het niet mag en dat het raar is dat er niet eens naar gekeken is. Ook vanuit het idee van 'let them race', want juist als je wil laten racen is het naast de baan gaan geen optie. Zeker wanneer je ook naar Silverstone kijkt waar het argument niets anders was dan dat Hamilton zijn apex miste....Wat deed Verstappen daar dan? Die miste de apex veel verder en bleef totaal niet op de baan. Ze hadden er op zijn minst naar moeten kijken en een beslissing moeten nemen op basis van de informatie die voorhandig was, en dat hebben ze niet eens gedaan. Hadden ze dit wel gedaan, en vervolgens met deze conclusie gekomen, dan was het nog steeds een vreemde, maar dan was er iig die review geweest. Dus als Merc daar nu om vraagt, deze alsnog te laten plaatsvinden, is niet vreemd.

Alex Yoong had er dan ook een interessante kijk op:


Bradley Philpot eveneens:


Scott Mansell (Driver61)

Volgende keer wel weer vooraan staan om te janken als iemand een protest tegen hun aantekent.
Dit is heel normaal in de F1. Ook tegen Mercedes is dit gebeurd. Zie hoe ze vorig jaar bijv. achteraf een penalty kregen wegens een verkeerde proefstart. Verder ook Renault dat 2 jaar terug 2 wedstrijden gediskwalificeerd werd omdat ze met een remsysteem reden dat notabene door de FIA obv de technische regels goedgekeurd was. Red Bull heeft ook alle mogelijkheden bekeken om te protesteren tegen de motor en vleugel van Mercedes en ook na Silverstone hebben ze alle mogelijkheden nog bekeken om de straf van Hamilton te verzwaren met een extra straf.

De F1 is ook een politiek spel en dit soort spelletje spelen al sinds het begin der tijden. Vooral Mclaren was hier vaak actief in, omdat hun groter rivaal Ferrari een uitgebreid boek met truuks had altijd. En het oor van de organisatie omdat Ecclestone Ferrari als essentieel achtte voor de F1. Verhaal van het leeggieten van een monster van illegale brandstof is een mooi voorbeeld. Red Bull heeft het misschien wel naar een nieuw niveau getild in de manier waarop ze Ricciardo onder druk zetten om te tekenen en de verhalen die ze achteraf de wereld in slingerden. De gevolgen van dit beleid waren ook flink, o.a. met een Mercedes die niet meer ervoor open stond hen van een motor te voorzien.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dus eigenlijk doet Mercedes helemaal niets verkeerd en is Bottas een topper?
Je verwacht het niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 18 nov 2021, 19:10 Dus eigenlijk doet Mercedes helemaal niets verkeerd en is Bottas een topper?
Je verwacht het niet.
In deze, wat doen Mercedes verkeerd dan? En wat is het verschil met het argument dat jij tegen Hamilton had in Silverstone? Verder zeg ík het niet alleen, maar zat andere mensen met een degelijke raceachtergrond.
Bottas een topper? Nee. Wel een goede subtopper die jij te weinig credits geeft voor wat hij tot nu toe heeft laten zien in de F1 en waar het bewijs ook voor bestaat dat hij het goed gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ach ik sluit mij volledig bij Vettel aan:
“Ze waren in gevecht om de leiding, dus het is logisch dat dit in elke race het heftigste gevecht is.” Over het ingediende herzieningsverzoek zei de Duitser: “Ik ben er niet bij betrokken, maar ik vind het een beetje onnodig. Lewis reed een geweldige race. Hij heeft gewonnen, hij was sneller. That’s it.”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

RaJitsu schreef: 18 nov 2021, 20:45 Bottas een topper? Nee. Wel een goede subtopper die jij te weinig credits geeft voor wat hij tot nu toe heeft laten zien in de F1 en waar het bewijs ook voor bestaat dat hij het goed gedaan heeft.
Hij is zo'n goede subtopper dat hij zelfs al die jaren met de snelste auto niet eens in de buurt komt van zijn teamgenoot, iets dat bijv. Rosberg wel lukte (die werd zelfs een keer kampioen met Hamilton als collega):

https://pbs.twimg.com/media/FEfeG9wX0AA ... name=large

Bottas faalt bijna altijd zodra de druk opgevoerd wordt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ad.nl/formule-1/coureurs-sc ... ~af696cbb/
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

https://www.ad.nl/formule-1/verzoek-mer ... ~a0124fb4/

Dus
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Net goed. Mercedes is een beetje het ajax van de F1 aan het worden. Zonde.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Denk dat het ook wel meespeelt dat het nu een week geleden is. Hadden de stewards meteen alle relevante beelden gehad, dan hadden ze misschien anders beslist (een 5 seconde penalty bijvoorbeeld). Maar een week later is de neiging om nog te straffen een stuk lager, en dat is ook wel begrijpelijk.

De kaarten liggen nu op tafel, zowel Verstappen als Hamilton weten dat dit dus blijkbaar toegestaan is, en dat zal felle gevechten opleveren. Ben er zelf ook niet per se blij mee, want zoals hierboven in één van de fimpjes terecht wordt aangehaald: "als je wil racen, is de eerste vereiste wel dat je op de baan blijft". Dit gaat meer naar kamikaze-acties toe met niet als vraag: wie is er de beste coureur? Zelfs niet de vraag: wie heeft er de snelste auto? De vraag wordt nu: wie durft het verste te gaan om de ander (en eventueel zichzelf) van de baan te rijden?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gewoon slim zijn en Perez Hamilton van de baan laten rijden. :mrgreen:

Oh nee wacht, die komt niet in de buurt...
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 19 nov 2021, 15:10 De kaarten liggen nu op tafel, zowel Verstappen als Hamilton weten dat dit dus blijkbaar toegestaan is
Dit is altijd al toegestaan, alsof dit de eerste keer is dat 2 kemphanen buiten de baan belanden en alsof felle gevechten nieuw zijn.
De vraag wordt nu: wie durft het verste te gaan om de ander (en eventueel zichzelf) van de baan te rijden?
Is Silverstone alweer vergeten?
Max die de 2e zwaarste crash ooit heeft, dankzij een op zijn minst dubieuze actie van Hamilton.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nee dit is niet altijd toegestaan, de actie op Silverstone werd ook bestraft he. Terwijl ik de actie van Hamilton op Silverstone vergelijkbaar vond met de actie van Max afgelopen zondag. Ze zitten allebei in de binnenbocht en rijden "wijd" om hun concurrent die buitenom komt, de pas af te snijden. Een belangrijk argument waarom Hamilton destijds fout zat, is dat hij de bocht nooit gehaald zou hebben op de manier waarop hij hem instuurde. Nou, dat was exact wat er afgelopen zondag bij Max ook gebeurde.

Het grootste verschil is de consequentie van de fout, niet de fout zelf. Max ging er op Silverstone keihard af omdat hij zijn actie doorzette, Lewis kon zijn race op Interlagos vervolgen omdat hij eieren voor zijn geld koos en in de remmen ging.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Verschil vind ik wel dat het op Silverstone een aanvallende Hamilton was die de binnenbocht koos, waar het afgelopen weekend een verdedigende Verstappen was. Aanvallend vs verdedigend is altijd wel een dingetje.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 19 nov 2021, 16:41 Nee dit is niet altijd toegestaan, de actie op Silverstone werd ook bestraft he.
Waar vergelijk ik beide situaties dan?

Ik geef aan dat buiten de baan belanden tijdens een gevecht op de baan regelmatig voorkomt, ook dat er felle gevechten zijn. Dat staat los van Hamilton zijn actie op Max in Silverstone.

Daar begin ik over na jouw opmerking over wie het verst durft te gaan, waarbij Hamiton dus eerder dit seizoen al heel erg ver is gegaan. Dat was niet te vergelijken met de 'softe' actie van Max afgelopen race. Zoals beide situaties überhaupt niet vergelijkbaar zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ren Höek schreef: 19 nov 2021, 18:37
Brael schreef: 19 nov 2021, 16:41 Nee dit is niet altijd toegestaan, de actie op Silverstone werd ook bestraft he.
Waar vergelijk ik beide situaties dan?
Waar zeg ik dat jij beide situaties vergelijkt dan? :gaap:
Ren Höek schreef: 19 nov 2021, 18:37 Dat was niet te vergelijken met de 'softe' actie van Max afgelopen race. Zoals beide situaties überhaupt niet vergelijkbaar zijn.
Prima, daarover verschillen we dan duidelijk van mening. Ik heb keurig onderbouwd waarom ik vind dat de situaties juist heel vergelijkbaar zijn, en ook waar het voornaamste verschil zit.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Na de quali wordt de vleugel onderzocht van Mercedes (net als alle anderen overigens). RedBull heeft oa foto’s aangeleverd van verschillende GP’s na Hongarije waarop te zien zou zijn dat de vleugel bij DRS niet voldoet.
Horner klonk net erg overtuigend bij SKY.

Ben benieuwd.
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Formule 1