Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Tovast schreef: 16 nov 2021, 17:19 Dat inderdaad, daarom is de maatregel in haar ogen inefficiënt en daar ben ik het wel mee eens. 2G treft vooral horeca-, en discotheekbezoekers, vooral jongere mensen dus. Door hen te 'pakken' met 2G heb je weinig invloed op de ziekenhuisbezetting. Bij oudere en/of ongezonde mensen kan 2G natuurlijk wel goed werken, dat onderschrijf ik ook.
Nou ja, die oudjes die nu in het ziekenhuis belanden, lopen natuurlijk ook weer ergens tegen het virus aan. Dat kan heel goed zijn door (klein)zoon of (klein)dochter die op bezoek komt, en de week ervoor in de discotheek heeft gestaan.

Maar goed, het lijkt me nogal een open deur dat de boosterprik wel echt een must is op dit moment. Waarom het kabinet dit niet lijkt te zien, is echt een raadsel.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We zijn altijd overal de laatste. Vorig jaar met testen. Met vaccineren en nu met boosteren.

En als we kijken naar de vorige oorzaken kan je hem aanwijzen. Ministeries die verantwoordelijkheid afschuiven op elkaar en niemand die de lead wil nemen.

Werkgroepjes. Commissies. Etc. Etc.

Mag wat doden en een lockdown kosten als iedereen maar dubbel gedekt is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Wat is er gebeurd met alle mooie beloftes dat de rijke landen zouden zorgen dat de arme landen vaccins zouden krijgen, voordat we starten met booster prikken?
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Tovast schreef: 16 nov 2021, 17:09 Ze zei onder andere dat jonge gezonde mensen amper de ziekenhuisbedden bezetten terwijl de 2G maatregel ook juist hen treft. Ook het groeiende aantal oudere gevaccineerden op de IC’s in relatie met de veel te late boosterpriks kaartte ze aan.
We zijn nu bijna 2 jaar verder en dan kont er nog steeds zo’n dom geleuter uit die monden. Man man, allemaal goed gebekt maar 0,0% verstand van zaken. Dat bewijst dat betoog maar weer.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Thijs schreef: 16 nov 2021, 18:00 Wat is er gebeurd met alle mooie beloftes dat de rijke landen zouden zorgen dat de arme landen vaccins zouden krijgen, voordat we starten met booster prikken?
Dat was voordat we doorkregen hoe belangrijk dat boosten werkelijk is...

Struviet schreef: 16 nov 2021, 17:19
Josef Dettelbacher schreef: 16 nov 2021, 17:18 Wat ik eigenlijk frappant vind, nouja of misschien toch ook weer niet: als je een demissionair kabinet bent, waarom betrek je de kamer niet van tevoren al bij het opstellen van maatregelen in specifieke scenario's? Dan kan iedereen bij het opstellen z'n plasje doen op een moment dat er nog tijd voor is, voorkom je dat elke partij nu opeens het ei van Columbus denkt te hebben uitgevonden inclusief geldingsdrang, en je straalt uit dat je het samen moet rooien met elkaar.
Het is niet alleen frappant, het laat ook zien dat het demissionaire kabinet niet doorheeft dat de daadwerkelijke macht bij de tweede kamer ligt. En dat zorgt keer op keer voor pijnlijke situaties.
Rutte's politieke stijl staat dat niet echt toe vrees ik - liefst juist zo min mogelijk Kamer

'Demissionair', het zal wel... ze zijn zogenaamd afgetreden en vervolgens rekken ze de formatie zo lang mogelijk, het lijkt er sterk op alsof ze het zo wel prettig vinden - officieel nergens verantwoordelijk voor en dat 'demissionair' naar keuze in kunnen zetten.

Wat daar schijnbaar intussen gebeurt is ook weer tekenend: een paar man die elkaar het licht in de ogen amper gunnen zitten in het diepste geheim maanden en maandenlang bikkelhard te onderhandelen ('iedere kruimel wordt gevierd als een taart' aldus Remkes) en zullen dan straks schijnbaar met de oplossingen voor de grootste problemen voor de dag komen? Wat een autoritaire kul.

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 17:22Over het betoog: ik vond sterk dat ze zei dat boosteren (ze zeiden het echt weer daar) een hele effectieve maatregel is. Het zou nu (blote bolletje) 40% van de IC capaciteit schelen. Werkzaam in 2 weken. In 3 weken kan je ze allemaal gevaccineerd hebben.
Tsja maar dat was toch allang duidelijk... De Jonge heeft 2 weken geleden al gezegd dat hij zou onderzoeken of het niet sneller kon. Ik zie dus niet echt hoe dit nog wat toevoegt behalve 'Kijk, ik snap het ook!'.

Fleur Agema is een prima parlementariër in de zin dat ze volgens mij heel hard werkt maar ze is sowieso niet overdreven intelligent en debatteert waarschijnlijk net zoals zovelen vooral voor de kijker thuis.

Het is allemaal mosterd na de maaltijd. De Jonge had begin oktober moeten reageren op de verslechterde prognoses en direct maatregelen moeten treffen zowel qua besmettingen als qua boosters. En waar was de PvdA toen De Jonge twee weken geleden dan eindelijk met die mondkapjes kwam, waarvan iedereen op dat moment al wist dat het én te laat én onvoldoende was?

Den Haag wordt steeds minder relevant en het pijnlijke is dat dat exact de agenda van de VVD is, die hebben immers liefst zo min mogelijk overheid. Ook zijn die natuurlijk ondernemerspartij én fel tegen de nivellerende werking van belastingen en dus is elke cent uit de schatkist die ze richting het bedrijfsleven dirigeren pure winst. Als iemand zich nog afvraagt waarom die knakkers nul komma nul urgentie tonen om uit deze crisis te komen: tsja, ik snap het wel. Gaat fantastisch zo, als de coronarook opgetrokken is zal het liberaal-kapitalistische paradijs weer een aardig stuk dichterbij gekomen zijn. En de schatkist zal compleet leeg zijn zodat reparatie van de laatste restjes overheidsdiensten - helaas, helaas mensen! - niet zomaar niet haalbaar zal blijken, maar dat we juist nóg verder zullen moeten snijden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

guus schreef: 16 nov 2021, 18:10
Tovast schreef: 16 nov 2021, 17:09 Ze zei onder andere dat jonge gezonde mensen amper de ziekenhuisbedden bezetten terwijl de 2G maatregel ook juist hen treft. Ook het groeiende aantal oudere gevaccineerden op de IC’s in relatie met de veel te late boosterpriks kaartte ze aan.
We zijn nu bijna 2 jaar verder en dan kont er nog steeds zo’n dom geleuter uit die monden. Man man, allemaal goed gebekt maar 0,0% verstand van zaken. Dat bewijst dat betoog maar weer.
Liggen er volgens jou wel veel jongeren op de ziekenhuisbedden dan? Worden die niet disproportioneel gepakt met 2G? Kunnen we zoals Agema aangeeft niet eerder beginnen met boosterprikken voor ouderen?
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Tovast schreef: 16 nov 2021, 18:27
guus schreef: 16 nov 2021, 18:10

We zijn nu bijna 2 jaar verder en dan kont er nog steeds zo’n dom geleuter uit die monden. Man man, allemaal goed gebekt maar 0,0% verstand van zaken. Dat bewijst dat betoog maar weer.
Liggen er volgens jou wel veel jongeren op de ziekenhuisbedden dan? Worden die niet disproportioneel gepakt met 2G? Kunnen we zoals Agema aangeeft niet eerder beginnen met boosterprikken voor ouderen?
Operaties moeten worden uitgesteld van JONG en OUD. En dan hebben we het nog niet over eventuele rampscenario’s waar IC bedden voor nodig zijn.
En boosterprikken hebben alleen zin als ze minimaal na 6 maanden na de 2e prik gegeven worden. Juni en Juli zijn een groot deel van de risicogroepen pas voor de 2e keer gevaccineerd (66 tot 70 jarigen).
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Thijs schreef: 16 nov 2021, 18:00 Wat is er gebeurd met alle mooie beloftes dat de rijke landen zouden zorgen dat de arme landen vaccins zouden krijgen, voordat we starten met booster prikken?
We dachten dat het de uitweg zou zijn. Dat blijkt niet om diverse redenen, dus houden we de vaccins zelf om niet helemaal naar de kloten te gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 18:56
Thijs schreef: 16 nov 2021, 18:00 Wat is er gebeurd met alle mooie beloftes dat de rijke landen zouden zorgen dat de arme landen vaccins zouden krijgen, voordat we starten met booster prikken?
We dachten dat het de uitweg zou zijn. Dat blijkt niet om diverse redenen, dus houden we de vaccins zelf om niet helemaal naar de kloten te gaan.
De eerlijkheid gebied wel om te zeggen dat het COVAX programma sowieso amper van de grond kwam omdat niemand zijn afspraken nakwam... zie bijv.
https://www.oneworld.nl/lezen/analyse/h ... mislukken/

Trouwens ook wel weer leuk om te zien dat het in juli al duidelijk was dat we boostershots zouden gaan inzetten - even ter illustratie van het spuit 11 gehalte van politici die nu tot de conclusie komen 'dat dat écht zin heeft'. Die hebben er slechts 4 maanden over gedaan om dat kwartje te laten vallen.

Tovast schreef: 16 nov 2021, 17:09Ze zei onder andere dat jonge gezonde mensen amper de ziekenhuisbedden bezetten terwijl de 2G maatregel ook juist hen treft.
Maar welke kant wilde ze daarmee op?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/politiek/6168187/wein ... -voor.html

2G kunnen we dus gerust vergeten. Ook het College voor de Rechten vd Mens zegt: onvoldoende onderbouwd en voorlopig buitenproportioneel.

Interessant trouwens dat alleen de twee liberale partijen duidelijk vóór zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

VeresRivne schreef: 16 nov 2021, 11:39
deninho32 schreef: 16 nov 2021, 11:23 Mja, volgens de overheid mag de oudste bij ons met zijn 12 zelf beslissen. In de praktijk beslissen wij gewoon natuurlijk. Bij een hogere leeftijd (zeg 16) is het wel aan het kind zelf vind ik. Hij is er zelf totaal niet mee bezig, maar zegt wel dat het niet hoeft voor hem. Moeder is wel gevaccineerd, maar wil het niet voor de kinderen. Ik als stiefpappa steun mijn vriendin hierin, wat ze ook beslist.
Hoe zie jij Nederland uit deze hele crisis komen, wat moet er gebeuren om van deze malaise af te komen?
Zou mooi zijn als ik de oplossing had :D. Ik zou me denk ik zoveel mogelijk richten op de groep die op de IC terecht komt. Hoe dat precies zou moeten worden ingericht weet ik niet, maar de experts moeten toch iets kunnen verzinnen lijkt me.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ben wel benieuwd, hoe zou jij over de streep getrokken kunnen worden om je te laten prikken [mention]deninho32[/mention]?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 16 nov 2021, 20:00 Interessant trouwens dat alleen de twee liberale partijen duidelijk vóór zijn.
Die zijn al jaren niet meer liberaal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 nov 2021, 20:12 Ben wel benieuwd, hoe zou jij over de streep getrokken kunnen worden om je te laten prikken @deninho32?
Niet, ik ben niet zo van de extrinsieke motivatie. Ik wacht rustig af wat de vaccins doen op langere termijn en dan ga ik er misschien wel over nadenken. Al gaat dat dwangbeleid zeker niet helpen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Weer een school dicht. Ga eens werken aan de echte besmettingshaarden ipv al die flut maatregelen waarvan iedereen nu al weet dat het geen sodemieter helpt.

https://www.gelderlander.nl/wageningen/ ... ~a79e700f/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Verreweg de meeste besmettingen zitten bij de kinderen nu. Die het vervolgens weer overdragen aan ouders en grootouders. Maar vooral de scholen open houden. De maatregelen die nu genomen zijn is als het sluiten van een raam terwijl de voordeur wagenwijd open staat.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 16 nov 2021, 20:28
ziege maar ook zagge schreef: 16 nov 2021, 20:12 Ben wel benieuwd, hoe zou jij over de streep getrokken kunnen worden om je te laten prikken @deninho32?
Niet, ik ben niet zo van de extrinsieke motivatie. Ik wacht rustig af wat de vaccins doen op langere termijn en dan ga ik er misschien wel over nadenken. Al gaat dat dwangbeleid zeker niet helpen.
Wat denk je dat er zou kunnen gebeuren op de lange termijn? En wat is voor jou "op langere termijn"?
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Intussen is die Fahne hoch in Oostenrijk..

https://www.geenstijl.nl/5162101/papier ... -praktijk/
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

deninho32 schreef: 16 nov 2021, 20:28
ziege maar ook zagge schreef: 16 nov 2021, 20:12 Ben wel benieuwd, hoe zou jij over de streep getrokken kunnen worden om je te laten prikken @deninho32?
Niet, ik ben niet zo van de extrinsieke motivatie. Ik wacht rustig af wat de vaccins doen op langere termijn en dan ga ik er misschien wel over nadenken. Al gaat dat dwangbeleid zeker niet helpen.
In het verleden heb ik de nodige onderontwikkelde gebieden bezocht, dan haalde ik van tevoren ook wel effe een prikje tegen gele koorts, buiktyfus, hepatitus enz. ... Geen moment vroeg ik me dan af welke vaccins dat precies waren, ik kan me wel herinneren dat daar soms een nieuw vaccin bij zat waarover de verpleegster dan wist te vertellen dat dat weer een stuk beter was.

Nam jij dat soort vaccinaties ook nooit of ging je dat dan uitgebreid bestuderen oid?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Nooit voor de keuze gestaan.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

deninho32 schreef: 16 nov 2021, 20:40 Intussen is die Fahne hoch in Oostenrijk..

https://www.geenstijl.nl/5162101/papier ... -praktijk/
Weer een verwijzing naar het Horst Wessellied. Chique.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Laatste keer kreeg ik zelfs een update van m'n DKTP prik geloof ik :grin:

Maar ja als je nooit gereisd hebt was je laatste vaccinatie vast toen je nog een broekie was, dat scheelt misschien wel qua hoe vertrouwd het voelt om überhaupt te prikken
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Cola sinasprik heette het toen geloof ik :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

lol
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

deninho32 schreef: 16 nov 2021, 20:41 Nooit voor de keuze gestaan.
Maar schat jij op dit moment dat dit vaccin je lichaam chronisch aantast hoger in dan dat het virus dit zou doen?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 nov 2021, 20:47 Laatste keer kreeg ik zelfs een update van m'n DKTP prik geloof ik :grin:

Maar ja als je nooit gereisd hebt was je laatste vaccinatie vast toen je nog een broekie was, dat scheelt misschien wel qua hoe vertrouwd het voelt om überhaupt te prikken
Ik heb voor mijn kinderen één vaccin geweigerd, en dat is een vaccin dat in Japan wel gegeven wordt en hier niet of niet meer. Weet zo niet eens meer welke het is, maar je kunt er een behoorlijk litteken op je arm aan overhouden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Covid-19