Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DadOfThree schreef: 16 nov 2021, 08:28 https://www.nu.nl/buitenland/6168032/be ... slaan.html

Eerst word je geschorst en als je na drie maanden nadenken nog geen prik hebt gezet, dan word je ontslagen.
Men sluit niet uit dat dit voor de gehele bevolking (!!!) gaat gelden.
Dit gebeurt hier in Canada ook voor alle zorg medewerkers en ambtenaren. Je kunt alleen noet ontslagen worden, maar onbetaald verlof tot de "state of emergency " niet meer van kracht is.

Iedereen in mijn team binnen 3 dagen na aankondiging de 1e prik gaan halen. Vacinatiegraad in het algemeen flink omhoog geschoten.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Maar dat is Canada. Nederland is, uhm, zeg maar: anders
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik denk dat je 2G ook vooral in het licht van vaccinatiedrang moet bekijken. De 2G maatregel zal zelf ook wel effect hebben, maar er zullen vooral weer meer mensen zich laten vaccineren.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... werknemers
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

psvgouda schreef: 16 nov 2021, 14:10 Maar dat is Canada. Nederland is, uhm, zeg maar: anders
En dit kon je kennelijk niet typen zonder die sarcastische ondertoon?

Volgens mij beschrijft hij alleen maar z'n eigen lokale situatie, zonder daar verder iets voor NL over te zeggen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 16 nov 2021, 14:19 Ik denk dat je 2G ook vooral in het licht van vaccinatiedrang moet bekijken. De 2G maatregel zal zelf ook wel effect hebben, maar er zullen vooral weer meer mensen zich laten vaccineren.
Dat denk ik ook yup, maar je formulering illustreert denk ik hoe diffuus dat nu is.

Met een onduidelijk verhaal vind ik 2G al helemaal onacceptabel, de uitsluiting is daarvoor véél te zwaar.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Goed nieuws. Oplopen aantal besmettingen eindelijk gestopt.

//Ironische mode off


"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Josef Dettelbacher schreef: 16 nov 2021, 15:10
psvgouda schreef: 16 nov 2021, 14:10 Maar dat is Canada. Nederland is, uhm, zeg maar: anders
En dit kon je kennelijk niet typen zonder die sarcastische ondertoon?

Volgens mij beschrijft hij alleen maar z'n eigen lokale situatie, zonder daar verder iets voor NL over te zeggen.
Sorry, maar dat sarcasme was lig niet gericht tegen de boodschapper [mention]Dn Trol[/mention], hoogstens tegen 'de Nederlander', beste [mention]Josef Dettelbacher[/mention]
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 15:40 Goed nieuws. Oplopen aantal besmettingen eindelijk gestopt.

//Ironische mode off


Om er wat "positiefs" tegenover te zetten, de stijging in opnames lijkt te stabiliseren. Wellicht de eerste tekenen van werking maatregelen. Het aantal positieve tests, we breken ook het record wat betreft aantal testen, nog nooit sinds de aanvang van de pandemie hebben we zoveel testen per dag afgenomen. Ik kan ook uit betrouwbare bron melden dat de capaciteit komende tijd elke dag weer wordt uitgebreid.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

psvgouda schreef: 16 nov 2021, 15:41
Josef Dettelbacher schreef: 16 nov 2021, 15:10

En dit kon je kennelijk niet typen zonder die sarcastische ondertoon?

Volgens mij beschrijft hij alleen maar z'n eigen lokale situatie, zonder daar verder iets voor NL over te zeggen.
Sorry, maar dat sarcasme was lig niet gericht tegen de boodschapper @Dn Trol, hoogstens tegen 'de Nederlander', beste @Josef Dettelbacher
Ah goed punt, zo kun je het idd ook lezen.

Kutvolk, die Nederlanders. Vooral dansleraren met dreadlocks heb ik tegenwoordig een hekel aan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dansleraren met dreadlocks... :kots: Niet te vergeten: narcistische, opportunistische, boekjes schrijvende, naakt op piano's liggende, met aardappel-in-de-keel onzin verkondigende virusontkennende politici ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Voor of tegen vaccineren, wel of niet gevaccineerd, VVD of Partij voor de Dieren.... is er iemand in Nederland of hier op het forum die denkt dat de nieuw afgekondigde maatregelen gaan helpen? Het had kunnen helpen... een paar weken eerder.

Kunnen we nu niet beter een hele harde lockdown doen tot zeg vrijdag 10 december met avondklok en al? Ja: ik ben heel hard tegen avondklokken. Maar een harde lockdown is in ieder geval veel beter dan het half zachte wat we nu doen, want ik geloof er geen sodemieter van dit dit de cijfers zo gaat drukken (als de cijfers uberhaupt al teruggaan) dat we iets van perspectief hebben voor de tweede helft van december.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 16:13 Voor of tegen vaccineren, wel of niet gevaccineerd, VVD of Partij voor de Dieren.... is er iemand in Nederland of hier op het forum die denkt dat de nieuw afgekondigde maatregelen gaan helpen? Het had kunnen helpen... een paar weken eerder.

Kunnen we nu niet beter een hele harde lockdown doen tot zeg vrijdag 10 december met avondklok en al? Ja: ik ben heel hard tegen avondklokken. Maar een harde lockdown is in ieder geval veel beter dan het half zachte wat we nu doen, want ik geloof er geen sodemieter van dit dit de cijfers zo gaat drukken (als de cijfers uberhaupt al teruggaan) dat we iets van perspectief hebben voor de tweede helft van december.
Ik vind alles goed, zolang er op de donderdag vóór carnaval maar voor een week gestopt wordt met alle maatregelen.
ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 15:40 Goed nieuws. Oplopen aantal besmettingen eindelijk gestopt.

//Ironische mode off


Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen met een verkoudheid of griep, die zich nu laten testen. Vriend van me is al 3 weken fulltime verkouden met het hele gezin, die hebben met hun 4en al zeker 12 tests laten doen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 16:13 Voor of tegen vaccineren, wel of niet gevaccineerd, VVD of Partij voor de Dieren.... is er iemand in Nederland of hier op het forum die denkt dat de nieuw afgekondigde maatregelen gaan helpen? Het had kunnen helpen... een paar weken eerder.

Kunnen we nu niet beter een hele harde lockdown doen tot zeg vrijdag 10 december met avondklok en al? Ja: ik ben heel hard tegen avondklokken. Maar een harde lockdown is in ieder geval veel beter dan het half zachte wat we nu doen, want ik geloof er geen sodemieter van dit dit de cijfers zo gaat drukken (als de cijfers uberhaupt al teruggaan) dat we iets van perspectief hebben voor de tweede helft van december.
Ik denk dat we misschien nog wel het beste kunnen werken met vooruit geplande lockdowns waar iedereen sowieso al rekening mee houdt (bijvoorbeeld in die periodes van twee weken geen vakanties, extra verlof opnemen, etc, etc), om periodiek de angel uit de stijgingen te halen. Omgekeerd kun je de leuke dingen dan ook plannen tussen de lockdowns in. Hoe je het ook wendt of keert, dit zal nog wel een tijdje uit golfbewegingen blijven bestaan. Óók als we nu weer een lockdown met avondklok inlassen.

Dat je bijvoorbeeld zegt: om de 6 weken 2 weken strenge lockdown, tenzij de situatie dermate licht is dat het niet nodig is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 16 nov 2021, 16:36 Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen met een verkoudheid of griep, die zich nu laten testen. Vriend van me is al 3 weken fulltime verkouden met het hele gezin, die hebben met hun 4en al zeker 12 tests laten doen.
Omhoog
Dan zou ik gewoon lekker thuis testen en als die positief is naar de GGD.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik zit het debat te kijken en zie net een clash tussen VVD en Kuzu.

Hier de beelden en de links. Wie kletst er uit zijn nek [mention]ziege maar ook zagge[/mention] (jij bent altijd op de hoogte van dit soort sites :P ) Kuzu? Of de VVD?

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sterk betoog van Agema: aantal 60+ers dat op de IC ligt is op het niveau van voor alle vaccinaties. PVV wil nu beginnen met boosteren, het kabinet half januari. Paternotte spreekt dit niet tegen. Debat kwam nadat Paternotte vroeg wat PVV wil om de pandemie in te dammen. Agema geeft aan dat 2G zich op een hoop mensen richt, maar niet op de groep die nu op de IC ligt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 16:52Sterk betoog van Agema: aantal 60+ers dat op de IC ligt is op het niveau van voor alle vaccinaties.
Hoezo is dat een sterk betoog? Volgens mij is dat gewoon een constatering, het wordt pas een betoog als je er één of ander standpunt mee probeert te onderbouwen. Wat is dat standpunt?
ShovingNE2 schreef: 16 nov 2021, 16:52Agema geeft aan dat 2G zich op een hoop mensen richt, maar niet op de groep die nu op de IC ligt.
Hoezo, dat zijn toch ook een heleboel ongevaccineerden?


Misschien toch niet zó zinvol om halve discussies integraal hier te posten ;)

Ik hoor intussen dat de PvdA een harde lockdown van 3 weken wil. Ik zie ze bij Ahold al juichen (bol.com)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Ze zei onder andere dat jonge gezonde mensen amper de ziekenhuisbedden bezetten terwijl de 2G maatregel ook juist hen treft. Ook het groeiende aantal oudere gevaccineerden op de IC’s in relatie met de veel te late boosterpriks kaartte ze aan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]ShovingNE2[/mention] wat betreft dat Kuzu verhaal: die CDC pagina bevat volgens mij helemaal geen studie naar vaccin effectiviteit maar een advies m.b.t. boosten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tovast schreef: 16 nov 2021, 17:09 Ze zei onder andere dat jonge gezonde mensen amper de ziekenhuisbedden bezetten terwijl de 2G maatregel ook juist hen treft. Ook het groeiende aantal oudere gevaccineerden op de IC’s in relatie met de veel te late boosterpriks kaartte ze aan.
Oh, dus 2G treft niet alleen de groep die nu op de IC ligt. Dat woordje 'alleen' maakt het verhaal totaal anders.

Verder allemaal niet uitzonderlijk boeiend, vinden jullie wel? Dat hele verhaal over dat er geboost zou moeten worden en liever zo snel mogelijk is inmiddels m.i. een flinke open deur te noemen.

Mager geïnformeerd Haags geneuzel.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat ik eigenlijk frappant vind, nouja of misschien toch ook weer niet: als je een demissionair kabinet bent, waarom betrek je de kamer niet van tevoren al bij het opstellen van maatregelen in specifieke scenario's? Dan kan iedereen bij het opstellen z'n plasje doen op een moment dat er nog tijd voor is, voorkom je dat elke partij nu opeens het ei van Columbus denkt te hebben uitgevonden inclusief geldingsdrang, en je straalt uit dat je het samen moet rooien met elkaar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 nov 2021, 17:13
Tovast schreef: 16 nov 2021, 17:09 Ze zei onder andere dat jonge gezonde mensen amper de ziekenhuisbedden bezetten terwijl de 2G maatregel ook juist hen treft. Ook het groeiende aantal oudere gevaccineerden op de IC’s in relatie met de veel te late boosterpriks kaartte ze aan.
Oh, dus 2G treft niet alleen de groep die nu op de IC ligt. Dat woordje 'alleen' maakt het verhaal totaal anders.

Verder allemaal niet uitzonderlijk boeiend, vinden jullie wel? Dat hele verhaal over dat er geboost zou moeten worden en liever zo snel mogelijk is inmiddels m.i. een flinke open deur te noemen.

Mager geïnformeerd Haags geneuzel.
Dat inderdaad, daarom is de maatregel in haar ogen inefficiënt en daar ben ik het wel mee eens. 2G treft vooral horeca-, en discotheekbezoekers, vooral jongere mensen dus. Door hen te 'pakken' met 2G heb je weinig invloed op de ziekenhuisbezetting. Bij oudere en/of ongezonde mensen kan 2G natuurlijk wel goed werken, dat onderschrijf ik ook.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Josef Dettelbacher schreef: 16 nov 2021, 17:18 Wat ik eigenlijk frappant vind, nouja of misschien toch ook weer niet: als je een demissionair kabinet bent, waarom betrek je de kamer niet van tevoren al bij het opstellen van maatregelen in specifieke scenario's? Dan kan iedereen bij het opstellen z'n plasje doen op een moment dat er nog tijd voor is, voorkom je dat elke partij nu opeens het ei van Columbus denkt te hebben uitgevonden inclusief geldingsdrang, en je straalt uit dat je het samen moet rooien met elkaar.
Het is niet alleen frappant, het laat ook zien dat het demissionaire kabinet niet doorheeft dat de daadwerkelijke macht bij de tweede kamer ligt. En dat zorgt keer op keer voor pijnlijke situaties.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Klopt. Morgen wel de video online.

Heel opvallend en ook benoemd in het debat. De coalitie heeft samen alles doorgesproken in de Kamer en hebben gezamenlijk een strategie richting oppositie.

Dieptepuntje: VVD dame op een vraag: 'Daarom neem ik de maatregelen'. Dualisme is hartstikke dood. Nieuwe bestuurscultuur in je broekje.


[mention]ziege maar ook zagge[/mention] dank voor de CDC toelichting.

Over het betoog: ik vond sterk dat ze zei dat boosteren (ze zeiden het echt weer daar) een hele effectieve maatregel is. Het zou nu (blote bolletje) 40% van de IC capaciteit schelen. Werkzaam in 2 weken. In 3 weken kan je ze allemaal gevaccineerd hebben.

Ze willen nu half januari beginnen. WAAROM?


Hier wat beelden. Klein stukje.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Tovast schreef: 16 nov 2021, 17:19 Dat inderdaad, daarom is de maatregel in haar ogen inefficiënt en daar ben ik het wel mee eens. 2G treft vooral horeca-, en discotheekbezoekers, vooral jongere mensen dus. Door hen te 'pakken' met 2G heb je weinig invloed op de ziekenhuisbezetting. Bij oudere en/of ongezonde mensen kan 2G natuurlijk wel goed werken, dat onderschrijf ik ook.
Nou ja, die oudjes die nu in het ziekenhuis belanden, lopen natuurlijk ook weer ergens tegen het virus aan. Dat kan heel goed zijn door (klein)zoon of (klein)dochter die op bezoek komt, en de week ervoor in de discotheek heeft gestaan.

Maar goed, het lijkt me nogal een open deur dat de boosterprik wel echt een must is op dit moment. Waarom het kabinet dit niet lijkt te zien, is echt een raadsel.

Covid-19