Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 13 nov 2021, 14:32
DadOfThree schreef: 11 nov 2021, 16:41

Edit: en het komt dus vooral doordat men zich op de eerste plaats aan de basisregel houdt en op de tweede plaats iedereen gewoon een prik gaat halen (en zelfs daarna rustig met een mondkapje op over straat blijft hobbelen)

Zie:

https://www.nytimes.com/2021/10/01/worl ... -rate.html

Dus: het land samenbrengen. In deze Admiraal is daar de juiste figuur gevonden. De retoriek: dit is een oorlog, we moeten allemaal prikken om deze te winnen.

Zoals het artikel duidelijk maakt is ook daar het land politiek zeer verdeeld en ook daar stikte het van de desinformatie.
Nou zeg het maar: Dick Advocaat, de kleine generaal, of toch maar Louis hier ook voor vragen?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

loginnaam schreef: 13 nov 2021, 14:54 Portugal heeft 98%, laten we daar maar eens mee beginnen.
98% boven 12 idd, wat superknap is (wij zitten op 82,4)
Maar in feite zit Portugal pas op 86,4% want we kunnen ervan uitgaan dat het virus ook onder 12 wordt verspreid.

Zij hebben veel minder last van seizoensinvloeden en sowieso pas later dus ik ben erg benieuwd wat die 86,4% gaat doen qua groepsimmuniteit. Ter vergelijking: in Nederland slaan we alarm als de mazelenvaccinatiegraad onder de 95% duikt. Mazelen is als het goed is wel nog wat besmettelijker dan Delta.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

https://m.jpost.com/health-and-wellness ... yet-684878
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Moraal van het verhaal: niet vaccineren levert mutaties op.
Nuff said
La vida és massa curta per no fer broma
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Komt ie weer met een niet onderbouwde stelling 😂

Wat een vent.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hoezo, die prof legt het toch prima uit?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 13 nov 2021, 18:33 Hoezo, die prof legt het toch prima uit?
Ja, maar daarvoor moet je wel eerst het artikel lezen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Excuus, ik zal volgende keer mijn "niet onderbouwde stelling" opfleuren met quotes uit het artikel wat een half uur eerder gepost is. Zeker als genoemd artikel precies boven mijn post staat.
Nogmaals mijn welgemeende excuses dat ik veronderstel dat een artikel gelezen wordt

Zucht...
La vida és massa curta per no fer broma
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18116
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Volgens mij meen je het helemaal niet..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 13 nov 2021, 19:06 Volgens mij meen je het helemaal niet..
Sssst... Niet verder vertellen
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vijf over 8, intussen stikt het van de horecazaken die openblijven. Benieuwd of er opgetreden wordt.


Dat '2G of 3G' verhaal ook trouwens he... horeca ondernemers zouden dan zelf moeten bepalen welke van de twee ze kiezen. Ten eerste is dat vreselijk onduidelijk, ten tweede leg je de verantwoordelijkheid dan dus 100% bij die ondernemer neer, oftewel de ondernemer staat dat niet meer mensen te weigeren omdat dat volgens de regels moet, maar opeens staat hij daar omdat hij zelf de beslissing genomen heeft bijv. voor 2G te kiezen.

De ondernemer als kop van Jut omdat de heertjes met de stropdasjes te laf zijn om zelf een keuze te maken....
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Zeer laf inderdaad. En je weet nu al dat elke ondernemer die voor 2G gaat kiezen bedreigingen kan verwachten van de liefde en verbindingbrigade
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Golden Stars
Bankzitter
3
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ondernemers zullen toch niet bedreigd worden door ongevaccineerden, toch?
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Golden Stars schreef: 13 nov 2021, 22:50 Ondernemers zullen toch niet bedreigd worden door ongevaccineerden, toch?
Tuurlijk niet joh, dat zijn allemaal mensen die hun verantwoordelijkheid nemen voor het welzijn van ons land.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Afbeelding

Begint gevaarlijk in de buurt te komen
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Echt weer een schandalige reactie maar daar zal het ongetwijfeld om te doen zijn. De provocatie.

Ik zal even het verschil uitleggen tussen verzetsstrijders in de oorlog en die van vandaag. In de oorlog streden verzetsstrijders met gevaar voor eigen leven voor de vrijheid van anderen. De "strijders" van nu spelen met het leven van anderen voor hun eigen vrijheid.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik merk bovendien dat argumenten in deze lastige discussie vaak om te draaien zijn. Als je in de oorlog moedwillig niet meehielp om je land te helpen terwijl je dat wel kon, dan kon je zomaar omgelegd worden - niet door Duitsers, maar door het verzet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/tr ... ge-mythes/

Nav de Skietuh Willy podcAst van onze parel van Brabant , vond ik dit artikel. Hoe vaker je het leest, hoe bozer je wordt, ook als gevaccineerde burger.
Enerzijds wordt dus met het vingertje gewezen naar het volk dat ze vooral gevaccineerd moeten worden om de zorg te beschermen . Anderzijds wordt geweigerd om te helpen om ook de situatie in de zorg in ontwikkelingslanden op een acceptabel niveau te krijgen.
Kleine nuance : het is wel een wat ouder artikel. Weet iemand hoe het er nu voorstaat ?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Overigens lees ik net dat een cliniclown meer verdient dan een verpleegkundige. Gelukkig hebben we dus wel in de gaten wat het belangrijkere beroep in het ziekenhuis is.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Laten we die tweedeling ook vooral niet overdrijven. Straks staat iedereen weer naast elkaar in hetzelfde stadion als 1 man achter PSV. Het is echt niet dat het dikke haat is, zo voel ik het iig echt niet. Bovendien is de aantallenverhouden niet echt heel gelijk. Het is maar een klein groepje dwarsliggers, wat zich vooral heel vocaal uit. En online gaat het er altijd al wat grimmiger aan toe dan in het echt en heeft simpelweg iedereen een grotere bek dan in het fysieke leven, dat geldt zowel voor voor- als tegenstanders.

Als die hele zooi straks weer voorbij is dan is het al gauw weer vergeven vergeten.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Kwam gister ook een post tegen op Instagram geloof ik, waar voormalig stagiaires vanuit de zorgverpleging het hadden over waarom ze ooit gestopt zijn met hun studie/stage. Te hard werken, weinig waardering, geen begeleiding.
De hele zorgsector moet onder de loep genomen worden en geherstructureerd worden willen ze daar ooit weer genoeg mensen hebben.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Heel veel gewist. De zaak rond Covid-19 is al genoeg voer voor discussie.

We laten de tweede wereldoorlog rusten. En ook de derde wereldoorlog.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ah, daarom kwam mijn post niet meer door... 😁

Overigens geen fan van dit soort censuur, maar ik ben dan ook geen Mod (lijkt me ook echt een kutjob eerlijk gezegd, dus kudos voor alle Mods bij deze)
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het was dit of het Covid topic gewoon sluiten. Want dat dit over zou slaan naar de rest van het forum heeft de ervaring wel geleerd de afgelopen vier jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 14 nov 2021, 09:50 Het was dit of het Covid topic gewoon sluiten. Want dat dit over zou slaan naar de rest van het forum heeft de ervaring wel geleerd de afgelopen vier jaar.
Ik vind het dan wel vreemd dat ik gisteren posts lees, die echt persoonlijk iemand aanvallen en die blijven staan en nu dit wel weg gehaald wordt. Ik vind het ook vreemd dat termen als “wolkenpapa” door jullie gebezigd worden, maar jullie wel afkeuren als er een vergelijking met Joden wordt gemaakt.

Dat maakt het voor mij allemaal erg arbitrair, ook al vind ik wel dat er ingegrepen mocht worden gezien de sfeer deze week.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik was gisteren iemand aan het verhuizen en zie vanochtend een 'rood' topic. Dus heb niet alles meegekregen. Ook wij hebben wel eens weekend.

Maar ik wil het met alle liefde weer terugzetten hoor. Modereren we helemaal niet meer in dit topic. Dit topic gaat bij uitzonderingen links en rechts al 1,5 jaar goed. Laten we het proberen zo te houden. De ene kant is van mening dat je de vergelijking mag maken (of het is geen vergelijking maar een opmerking of zo) en de andere kant is daardoor van streek omdat ze vinden dat het absoluut niet door de beugel kan. Dat is gewisseld, maar als we het nu niet stoppen dan wordt het Portugal - Nederland qua kaartenregen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19