Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maikel schreef: 29 okt 2021, 07:45
voskat schreef: 25 okt 2021, 01:42

Klopt. Dit seizoen begon best veelbelovend, maar vervalt dan schaamteloos in een herhaling van zetten.
En toch komt er nog een 4e aan....
Volledig eens. Het seizoen was echt leuk, anders dan de eerdere twee. En opeens forceren ze er weer een nieuwe 'you' in die echt niks toevoegt en wordt het weer hetzelfde.

Ze hadden imo na seizoen 2 al mogen stoppen, was een goed einde. Ook dit was een goed moment geweest om te stoppen.
Maar Netflix is helaas iets te goed in het uitmelken van series.
Bij Netflix zijn kijkcijfers belangrijker dan recensies. Dat is het gevaar/nadeel van streaming diensten.

Wist trouwens niet dat er een Dexter reboot kwam! Die van Prison Break was echt van amateuristisch zwak niveau. Lachwekkend.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 30 okt 2021, 17:14
Bij Netflix zijn kijkcijfers belangrijker dan recensies. Dat is het gevaar/nadeel van streaming diensten.

Wist trouwens niet dat er een Dexter reboot kwam! Die van Prison Break was echt van amateuristisch zwak niveau. Lachwekkend.
Ligt natuurlijk ook aan mensen die gewoon niet genoeg open staan voor andere dingen. Dat is niet alleen bij series zo.

PB reboot was zwak, maar sowieso was die serie na de eerste twee seizoenen al verre van een topper. En Dexter was de laatste twee seizoenen ook ontzettend zwak. Maar de naam blijft hangen, en mensen die de hele serie in één geer gebinched hebben merken die val in kwaliteit minder en zijn dus wel benieuwd naar een nieuwe seizoen. Een ander voorbeeld is Heroes. Die serie was alleen het eerste seizoen echt goed. Daarna werd het steeds slechter. 24 is nog een voorbeeld, hoewel die niet zo slecht was als de reeds genoemde voorbeelden.

Van alle grote voorbeelden uit die tijd is alleen Lost nog bespaard gebleven van een reboot. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar geen gesprekken over geweest zijn. Waarschijnlijk hebben ze dat gewoon niet voor elkaar gekregen omdat de betrokken acteurs er niets voor voelden om wat voor reden dan ook.

Overigens kan ik me voorstellen dat bij Prison Break er eigenlijk bredere plannen lagen, maar dat deze in het hele proces van productie om bepaalde redenen weggevallen zijn. Want het verhaal achter een paar van die characters had echt verhaalpotentieel, maar daar deden ze vervolgens niets mee. Ik zeg niet dat het ook goed zou zijn, slechts dat ze waarschijnlijk er meer mee wilden doen dan ze uiteindelijk gedaan hebben.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]RaJitsu[/mention] grappig dat je Lost noemt. Ik moest daar namelijk meteen aan denken toen ik je eerste gedeelte las. Lost werd namelijk ook slechter richting het eind, vooral omdat het leek dat niemand zelf nog snapte wat er speelde en er geen fatsoenlijk einde voor bedacht kon worden.

De periode rond 2005 ben ik vooral heel dankbaar voor het defibrilleren van het begrip tv-series. Daarvoor -zoals je ook spottend kunt zien in de serie Entourage- had het een slechte naam en wilde je als serieuze acteur niet meedoen aan dat soort prut.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 31 okt 2021, 20:31 @RaJitsu grappig dat je Lost noemt. Ik moest daar namelijk meteen aan denken toen ik je eerste gedeelte las. Lost werd namelijk ook slechter richting het eind, vooral omdat het leek dat niemand zelf nog snapte wat er speelde en er geen fatsoenlijk einde voor bedacht kon worden.

De periode rond 2005 ben ik vooral heel dankbaar voor het defibrilleren van het begrip tv-series. Daarvoor -zoals je ook spottend kunt zien in de serie Entourage- had het een slechte naam en wilde je als serieuze acteur niet meedoen aan dat soort prut.
Ja, het schrijfwerk was een beetje een vreemd proces daar. Kennelijk zou die serie alleen uit 3 seizoenen bestaan, maar bestelde ABC na het eerste seizoen nog drie seizoenen. Dus die gingen ze vervolgens zitten opvullen. In grote lijnen was het verhaal wel wat ze wilden vertellen, maar met een hoop onzin er tussen maakte dit dat het na het tweede seizoen gewoon vrij matig werd. Zeker met de hiaten in tijd werd het ook lastig om te begrijpen inderdaad.

TV vs film is inderdaad een verschil in status voor acteurs. Dat is eigenlijk nog altijd zo, zelfs in het geval van topseries. Dat is dan ook de reden dat, ondanks dat de verhoudingen wat anders liggen tegenwoordig, je maar weinig echt relevante filmacteurs in series ziet en ook weinig serieacteurs succesvol de overstap ziet maken naar film.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 02 nov 2021, 12:19
Josef Dettelbacher schreef: 31 okt 2021, 20:31 @RaJitsu grappig dat je Lost noemt. Ik moest daar namelijk meteen aan denken toen ik je eerste gedeelte las. Lost werd namelijk ook slechter richting het eind, vooral omdat het leek dat niemand zelf nog snapte wat er speelde en er geen fatsoenlijk einde voor bedacht kon worden.

De periode rond 2005 ben ik vooral heel dankbaar voor het defibrilleren van het begrip tv-series. Daarvoor -zoals je ook spottend kunt zien in de serie Entourage- had het een slechte naam en wilde je als serieuze acteur niet meedoen aan dat soort prut.
Ja, het schrijfwerk was een beetje een vreemd proces daar. Kennelijk zou die serie alleen uit 3 seizoenen bestaan, maar bestelde ABC na het eerste seizoen nog drie seizoenen. Dus die gingen ze vervolgens zitten opvullen. In grote lijnen was het verhaal wel wat ze wilden vertellen, maar met een hoop onzin er tussen maakte dit dat het na het tweede seizoen gewoon vrij matig werd. Zeker met de hiaten in tijd werd het ook lastig om te begrijpen inderdaad.

TV vs film is inderdaad een verschil in status voor acteurs. Dat is eigenlijk nog altijd zo, zelfs in het geval van topseries. Dat is dan ook de reden dat, ondanks dat de verhoudingen wat anders liggen tegenwoordig, je maar weinig echt relevante filmacteurs in series ziet en ook weinig serieacteurs succesvol de overstap ziet maken naar film.
Dat klopt inderdaad wel. Nadeel van een serie succesvol neerzetten is dat zo'n acteur voor altijd de persoon van die serie blijft. Filmacteurs zoals DiCaprio en Samuel l Jackson kunnen makkelijk 25 personages spelen zonder dat het negatief blijft plakken.

Overigens kijk ik persoonlijk liever series dan films, dus mij kan die status gestolen worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 02 nov 2021, 19:14
RaJitsu schreef: 02 nov 2021, 12:19
Ja, het schrijfwerk was een beetje een vreemd proces daar. Kennelijk zou die serie alleen uit 3 seizoenen bestaan, maar bestelde ABC na het eerste seizoen nog drie seizoenen. Dus die gingen ze vervolgens zitten opvullen. In grote lijnen was het verhaal wel wat ze wilden vertellen, maar met een hoop onzin er tussen maakte dit dat het na het tweede seizoen gewoon vrij matig werd. Zeker met de hiaten in tijd werd het ook lastig om te begrijpen inderdaad.

TV vs film is inderdaad een verschil in status voor acteurs. Dat is eigenlijk nog altijd zo, zelfs in het geval van topseries. Dat is dan ook de reden dat, ondanks dat de verhoudingen wat anders liggen tegenwoordig, je maar weinig echt relevante filmacteurs in series ziet en ook weinig serieacteurs succesvol de overstap ziet maken naar film.
Dat klopt inderdaad wel. Nadeel van een serie succesvol neerzetten is dat zo'n acteur voor altijd de persoon van die serie blijft. Filmacteurs zoals DiCaprio en Samuel l Jackson kunnen makkelijk 25 personages spelen zonder dat het negatief blijft plakken.

Overigens kijk ik persoonlijk liever series dan films, dus mij kan die status gestolen worden.
Ben zelf ook meer van de series dan film. Maar in de industrie is het wel een ding. Er zit ook meer budget achter veel films per hoeveelheid dat er geschoten wordt, dus het geld is in principe ook beter. En uiteindelijk is dat leidend. Er zijn wel voorbeelden van mensen die de omslag hebben weten te maken. Bryan Cranston die bijv. zeer goed was in Trumbo. Maar ja, een paar matige projecten en het is weer een serieacteur.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 03 nov 2021, 15:46
Josef Dettelbacher schreef: 02 nov 2021, 19:14

Dat klopt inderdaad wel. Nadeel van een serie succesvol neerzetten is dat zo'n acteur voor altijd de persoon van die serie blijft. Filmacteurs zoals DiCaprio en Samuel l Jackson kunnen makkelijk 25 personages spelen zonder dat het negatief blijft plakken.

Overigens kijk ik persoonlijk liever series dan films, dus mij kan die status gestolen worden.
Ben zelf ook meer van de series dan film. Maar in de industrie is het wel een ding. Er zit ook meer budget achter veel films per hoeveelheid dat er geschoten wordt, dus het geld is in principe ook beter. En uiteindelijk is dat leidend. Er zijn wel voorbeelden van mensen die de omslag hebben weten te maken. Bryan Cranston die bijv. zeer goed was in Trumbo. Maar ja, een paar matige projecten en het is weer een serieacteur.
Ik vond Breaking Bad erg tof, maar vooral de vertelstijl en camerawerk. Wat mij betreft hadden genoeg andere acteurs Walter White kunnen spelen. Al deed Cranston het natuurlijk gewoon goed.

Sowieso is Hollywood voor mij n lijstje van zo'n 20 acteurs/actrices die een film kunnen dragen. Beetje afhankelijk van genre natuurlijk. De rest zou geen hoofdrolspeler moeten zijn.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 03 nov 2021, 21:28
RaJitsu schreef: 03 nov 2021, 15:46
Ben zelf ook meer van de series dan film. Maar in de industrie is het wel een ding. Er zit ook meer budget achter veel films per hoeveelheid dat er geschoten wordt, dus het geld is in principe ook beter. En uiteindelijk is dat leidend. Er zijn wel voorbeelden van mensen die de omslag hebben weten te maken. Bryan Cranston die bijv. zeer goed was in Trumbo. Maar ja, een paar matige projecten en het is weer een serieacteur.
Ik vond Breaking Bad erg tof, maar vooral de vertelstijl en camerawerk. Wat mij betreft hadden genoeg andere acteurs Walter White kunnen spelen. Al deed Cranston het natuurlijk gewoon goed.

Sowieso is Hollywood voor mij n lijstje van zo'n 20 acteurs/actrices die een film kunnen dragen. Beetje afhankelijk van genre natuurlijk. De rest zou geen hoofdrolspeler moeten zijn.
Tuurlijk zijn er meer geweldige acteurs. Maar Cranston is er een van, dat was meer mijn punt :). Ook in Malcolm in the Middle was hij al erg goed, wat ook iets over zijn range aangeeft.

Over dat er in Hollywood misschien 20 acteurs/actrices zijn die een film kunnen dragen... Dat ben ik niet met je eens. Wel dat er maar 20 zijn (waarschijnlijk minder) die een film echt kunnen verkopen en daarom in alle grote producties gecast worden. Misschien dat je dit ook bedoelt? Want er worden 100-en films gemaakt waarin deze acteurs/actrices niet zitten. Daar zitten ook goede films tussen die ook gedragen worden door andere acteurs/actrices. Ja, ook als ze het in hun eentje moeten doen als het verhaal centraal om hun karakter draait.

Overigens gisteren de eerste aflevering van Dexter New Blood gezien. Niet slecht m.i. Wel wat voorspelbare stukken en de manier waarop het gekleurd is, komt ook wat raar over. Heel grauw. Dit waar Dexter vooral veel kleur had. Natuurlijk was de setting van de originele serie in Miami, en dit ergens in het noordwesten, maar er lijkt ook een bepaald filter over het geheel gelegd te zijn. Wellicht om het filter van de 'normale' Dexter weer te geven waarin hij als een soort van waas leeft van routine die hij moet spelen.

Anyway, ik blijf het wel kijken.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 08 nov 2021, 14:42
Josef Dettelbacher schreef: 03 nov 2021, 21:28

Ik vond Breaking Bad erg tof, maar vooral de vertelstijl en camerawerk. Wat mij betreft hadden genoeg andere acteurs Walter White kunnen spelen. Al deed Cranston het natuurlijk gewoon goed.

Sowieso is Hollywood voor mij n lijstje van zo'n 20 acteurs/actrices die een film kunnen dragen. Beetje afhankelijk van genre natuurlijk. De rest zou geen hoofdrolspeler moeten zijn.


Over dat er in Hollywood misschien 20 acteurs/actrices zijn die een film kunnen dragen... Dat ben ik niet met je eens. Wel dat er maar 20 zijn (waarschijnlijk minder) die een film echt kunnen verkopen en daarom in alle grote producties gecast worden. Misschien dat je dit ook bedoelt?
Dat bedoelde ik idd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

RaJitsu schreef: 08 nov 2021, 14:42
Josef Dettelbacher schreef: 03 nov 2021, 21:28

Ik vond Breaking Bad erg tof, maar vooral de vertelstijl en camerawerk. Wat mij betreft hadden genoeg andere acteurs Walter White kunnen spelen. Al deed Cranston het natuurlijk gewoon goed.

Sowieso is Hollywood voor mij n lijstje van zo'n 20 acteurs/actrices die een film kunnen dragen. Beetje afhankelijk van genre natuurlijk. De rest zou geen hoofdrolspeler moeten zijn.
Tuurlijk zijn er meer geweldige acteurs. Maar Cranston is er een van, dat was meer mijn punt :). Ook in Malcolm in the Middle was hij al erg goed, wat ook iets over zijn range aangeeft.

Over dat er in Hollywood misschien 20 acteurs/actrices zijn die een film kunnen dragen... Dat ben ik niet met je eens. Wel dat er maar 20 zijn (waarschijnlijk minder) die een film echt kunnen verkopen en daarom in alle grote producties gecast worden. Misschien dat je dit ook bedoelt? Want er worden 100-en films gemaakt waarin deze acteurs/actrices niet zitten. Daar zitten ook goede films tussen die ook gedragen worden door andere acteurs/actrices. Ja, ook als ze het in hun eentje moeten doen als het verhaal centraal om hun karakter draait.

Overigens gisteren de eerste aflevering van Dexter New Blood gezien. Niet slecht m.i. Wel wat voorspelbare stukken en de manier waarop het gekleurd is, komt ook wat raar over. Heel grauw. Dit waar Dexter vooral veel kleur had. Natuurlijk was de setting van de originele serie in Miami, en dit ergens in het noordwesten, maar er lijkt ook een bepaald filter over het geheel gelegd te zijn. Wellicht om het filter van de 'normale' Dexter weer te geven waarin hij als een soort van waas leeft van routine die hij moet spelen.

Anyway, ik blijf het wel kijken.
Heb je Dexter gedownload of is deze via een ander platform te kijken?
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Dexter is op HBO Max, dacht ik?
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Johnnie Walker schreef: 09 nov 2021, 16:08
RaJitsu schreef: 08 nov 2021, 14:42

Tuurlijk zijn er meer geweldige acteurs. Maar Cranston is er een van, dat was meer mijn punt :). Ook in Malcolm in the Middle was hij al erg goed, wat ook iets over zijn range aangeeft.

Over dat er in Hollywood misschien 20 acteurs/actrices zijn die een film kunnen dragen... Dat ben ik niet met je eens. Wel dat er maar 20 zijn (waarschijnlijk minder) die een film echt kunnen verkopen en daarom in alle grote producties gecast worden. Misschien dat je dit ook bedoelt? Want er worden 100-en films gemaakt waarin deze acteurs/actrices niet zitten. Daar zitten ook goede films tussen die ook gedragen worden door andere acteurs/actrices. Ja, ook als ze het in hun eentje moeten doen als het verhaal centraal om hun karakter draait.

Overigens gisteren de eerste aflevering van Dexter New Blood gezien. Niet slecht m.i. Wel wat voorspelbare stukken en de manier waarop het gekleurd is, komt ook wat raar over. Heel grauw. Dit waar Dexter vooral veel kleur had. Natuurlijk was de setting van de originele serie in Miami, en dit ergens in het noordwesten, maar er lijkt ook een bepaald filter over het geheel gelegd te zijn. Wellicht om het filter van de 'normale' Dexter weer te geven waarin hij als een soort van waas leeft van routine die hij moet spelen.

Anyway, ik blijf het wel kijken.
Heb je Dexter gedownload of is deze via een ander platform te kijken?
Ik heb het via on-demand gekeken op ShowTime gewoon. Ik heb jaren terug me ooit ingeschreven via een Youtube-sponsor van een kanaal dat ik volg voor een IPTV-dienst met on-demand functies waarbij je zelf je zenders wereldwijd kon kiezen. Ik weet niet eens meer hoe het heette, zie op de rekening alleen een code staan. Maar ik heb dus gewoon toegang tot het on-demand catalog van ShowTime.
voskat schreef: 09 nov 2021, 21:37 Dexter is op HBO Max, dacht ik?
Het is een ShowTime serie. De VPRO heeft echter de rechten aangekocht en het wordt vanaf 3 januari hier uitgezonden.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Curb your enthusiasm seizoen 11 is van start gegaan (HBO). Geweldige serie imo, helemaal in deze tijd waarin alles op een weegschaaltje wordt gelegd.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

RaJitsu schreef: 10 nov 2021, 22:32
voskat schreef: 09 nov 2021, 21:37 Dexter is op HBO Max, dacht ik?
Het is een ShowTime serie. De VPRO heeft echter de rechten aangekocht en het wordt vanaf 3 januari hier uitgezonden.
O ja.
Downloaden dus. Eerste ep gaan we zo kijken via de Chromecast. :)
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Succession! Topper!
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

PCGC schreef: 13 nov 2021, 12:29 Succession! Topper!
Nog een paar weekjes wachten en dan kunnen we bingen.
Succession is één van die series die je beter in één ruk kunt kijken.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Fever Pitch: The Rise of the Premier League.

Mooie, uitgebreide docu over het ontstaan en het groeien van de Premier League. Met interviews van alle betrokkenen en geweldige oude beelden. Heerlijk om terug te zien.

Prime
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

PCGC schreef: 14 nov 2021, 10:48 Fever Pitch: The Rise of the Premier League.

Mooie, uitgebreide docu over het ontstaan en het groeien van de Premier League. Met interviews van alle betrokkenen en geweldige oude beelden. Heerlijk om terug te zien.

Prime
Kan het zijn dat die hier niet beschikbaar is? Wilde hem gister opzoeken maar geen resultaat...
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

voskat schreef: 14 nov 2021, 01:06
PCGC schreef: 13 nov 2021, 12:29 Succession! Topper!
Nog een paar weekjes wachten en dan kunnen we bingen.
Succession is één van die series die je beter in één ruk kunt kijken.
Ik ben het hier niet echt mee eens. Tenminste, voor mij persoonlijk. Dit omdat er geen cliffhangers zijn, maar vooral dat dingen zo vaak op en neer gaan, dat bepaalde gebeurtenissen die tijdens een aflevering van groot effect kunnen lijken in breder opzicht eigenlijk nul invloed hadden. Nu moet ik zeggen dat Succession het qua schrijfwerk veel beter doet dan een paar andere series in dit genre, als in dat dingen daadwerkelijk lijken te veranderen. Ik was er even bang voor toen Kendall dat ongeluk veroorzaakte ze alles terug naar de status quo zouden brengen, maar ze lijken nu daadwerkelijk wat te doen.

Al denk ik dat ze in de nieuwe situatie gewoon Shiv en Kendall in het bestuur krijgen samen met Sandi en anderen en dat ze dan weer ruzie krijgen. Of dat Kendall geen onderdeel wordt van het bestuur en ze dan weer van buiten probeert aan te vallen. Het is dus meer de weg ernaartoe waar de entertainment uit moet komen.

Voor mij persoonlijk is binchen van een serie leuker als je door een hele ontwikkeling gaat en je aan het einde van de rit iets compleet anders hebt dan aan het begin.

Dit zeg ik overigens als iemand die de eerste twee seizoenen gebinched heeft, maar dat zijn details....
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ik ben begonnen aan de CW-Superman, nadat een collega vertelde dat het echt een goede serie is. Ik stond er zelf wat twijfelachtig tegenover, omdat The Flash toch wel erg vervallen is in een vrij matige verhaalvertelling en Legend's of Tomorrow het interessante creatieve ook verlaten lijkt te hebben voor iets waar meer een lijn in zit, wat niet perse op een interessante manier gebeurt.
Maar kennelijk zijn de goede mensen die ooit aan Arrow gewerkt hebben (en daarna een tijd aan The Flash) op 'Superman and Lois' gezet, aangezien het inderdaad best een aardige serie is m.i.. Het is wel een CW-serie, met alle elementen die tieners moeten aanspreken, maar er is meer dan dat. Sowieso is het interessant dat ze in de eerste aflevering in hoog tempo door alles heen gaan wat de gemiddelde kijker al weet over Superman en daarna doorgaan met een heel eigen verhaal. Ben benieuwd waar het heen gaat...
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

RaJitsu schreef: 18 nov 2021, 17:19
voskat schreef: 14 nov 2021, 01:06

Nog een paar weekjes wachten en dan kunnen we bingen.
Succession is één van die series die je beter in één ruk kunt kijken.
Ik ben het hier niet echt mee eens. Tenminste, voor mij persoonlijk. Dit omdat er geen cliffhangers zijn, maar vooral dat dingen zo vaak op en neer gaan, dat bepaalde gebeurtenissen die tijdens een aflevering van groot effect kunnen lijken in breder opzicht eigenlijk nul invloed hadden.
Mjah, ik binge het toch liever. De gebeurtenissen zijn soms best complex en anders raak ik de draad toch een beetje kwijt.
Aan het begin van seizoen 3 wist ik ook totaal niet meer wat er aan de hand was. :fever:

Ik hoef het ook niet in 24 uur uit te kijken, maar steeds een week wachten is me net iets te veel gevraagd. Dat is weggelegd voor series waarvan de afleveringen netjes eindigen zoals ze beginnen, zonder grote verschuivingen in de continuïteit.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

voskat schreef: 27 nov 2021, 21:43
RaJitsu schreef: 18 nov 2021, 17:19

Ik ben het hier niet echt mee eens. Tenminste, voor mij persoonlijk. Dit omdat er geen cliffhangers zijn, maar vooral dat dingen zo vaak op en neer gaan, dat bepaalde gebeurtenissen die tijdens een aflevering van groot effect kunnen lijken in breder opzicht eigenlijk nul invloed hadden.
Mjah, ik binge het toch liever. De gebeurtenissen zijn soms best complex en anders raak ik de draad toch een beetje kwijt.
Aan het begin van seizoen 3 wist ik ook totaal niet meer wat er aan de hand was. :fever:

Ik hoef het ook niet in 24 uur uit te kijken, maar steeds een week wachten is me net iets te veel gevraagd. Dat is weggelegd voor series waarvan de afleveringen netjes eindigen zoals ze beginnen, zonder grote verschuivingen in de continuïteit.
Dat zaken wat complexer zijn en het vervelend wordt om het dan niet achter elkaar te kunnen kijken is inderdaad een ding. Alleen persoonlijk heb ik gemerkt dat juist om deze reden, ik bij een nieuw seizoen dan compleet de draad kwijt kan zijn als ik iets binge en minder als ik het per week gekeken heb.

Zeker in het geval van Succession waarbij het nieuwe seizoen extra lang op zich liet wachten om de bekende redenen. Voor mij persoonlijk is het dan beter wanneer iedere week wat keken wordt omdat je dan op een tragere manier alles tot je neemt.
Maar goed, als alles meteen beschikbaar was, had ik het ook gewoon doorgekeken hoor, daar niet van.

Je hebt verder ook dingen als recaps op Youtube (blijft raar dat productiemaatschappijen die zelf niet doen) die je helpen het eea weer te herinneren. Want ook na gewoon wekelijks kijken raak ik de draad wel eens kwijt.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ben het huidige seizoen van Casa de Papel aan het kijken, en moet zeggen dat ik het een beetje beu begin te raken. Het is allemaal iets te veel drama, en iets te weinig ingenieuze plannen. Er mag van mij wel een eind aan gebreid worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Heb het eergisteren gezien, was ook blij dat het klaar was. Veel teveel emotionele meuk en extreem voorspelbaar.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Erg voorspelbaar inderdaad. Prima dat het nu klaar is, is een leuke serie geweest.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Atlantic Crossing er in een paar dagen doorheen gejaagd.
Noorse miniserie met Sofia Helin als prinses Märtha en Kyle Mclachlan als Franklin Roosevelt, en hoe de verhouding tussen die twee wellicht een sleutel is geweest tot het op gang brengen van de Amerikaanse interventie in WWII.
Goed geschreven, erg onderhoudend. Heeft ook een Emmy of twee in de wacht gesleept, hoor ik.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Series