Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

guus schreef: 12 nov 2021, 23:52
FritskePhilips schreef: 12 nov 2021, 23:46
Zie hier het levende bewijs dat vaccers ook gewoon wappie kunnen zijn.
Liever een wappie die gevaccineerd is en zijn verantwoordelijkheid neemt voor de maatschappij.
Gevaccineerd waartegen?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

FritskePhilips schreef: 12 nov 2021, 23:55
guus schreef: 12 nov 2021, 23:52

Liever een wappie die gevaccineerd is en zijn verantwoordelijkheid neemt voor de maatschappij.
Gevaccineerd waartegen?
Dat weet jij heel goed waartegen. Hoef je niet te vragen.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit gaat hier dalijk ook fout hoor. De druk om het versoepelen, de regering (staat en landelijk) die dan maar toegeven en zeggen bij 80-90% gevaccineerd gaat alles open, dat worden dalijk dezelfde problemen als in Nederland.

Er is geen andere strategie.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wat een slap zooitje beleidsmakers hebben we in dit land, wordt er knettergek van.
Deze "lockdown" wordt keihard in het gezicht uitgelachen door daadwerkelijke lockdowns..

We hebben her eerder ook gezien, gaan de winkels eerder dicht, gaat iedereen massaal eerder naar de winkel. Dat zie je van mijlenver aankomen.
En dan in buiten de deur Covid oplopen, thuis je vrouw en kids besmetten, en de daadwerkelijke bron van besmetting? Laten we die maar onder "thuis" scharen.

Laat iedereen zich nou gewoon aan de regels houden, nog steeds genoeg mensen zonder mondkapje in de AH die proberen een mango tussen je benen door te pakken..

Oh ja, en ga gewoon ff die prik in je arm halen!
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Goede vraag van de Volkskrant:




De vraag beantwoorden is niet lastig: ongetwijfeld meer dan de helft is naar onderzoekbureaus, voorlichters en consultancy goeroes gegaan. Die zelf waarschijnlijk helemaal niets met de zorg te maken hebben, maar vriendjes hebben op ministeries en zo de opdracht gegund hebben gekregen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

loginnaam schreef: 13 nov 2021, 00:40
FritskePhilips schreef: 12 nov 2021, 23:55
Gevaccineerd waartegen?
Dat weet jij heel goed waartegen. Hoef je niet te vragen.
Zo, lekker belerende toon.

Je hoort me zeker niet ontkennen dat er een virus aanwezig is (die zijn er namelijk altijd, en wel meerdere), maar het wordt ook wel tijd dat mensen kritisch kijken naar de uitwerkingen van het vaccin. Het vaccin dat DE oplossing van alles zou zijn, zorgt nog altijd voor zieken.

De beredenering der gevaccineerden; mutaties. Benieuwd hoe lang jullie je hiermee voor de gek laten houden, de mens hoort namelijk wat het wil horen. Tot Omega?

Mark my words; mensen die hebben gekozen voor vaccinatie, zullen blijvend herhalend gevaccineerd dienen te worden en desondanks toch de ziekte krijgen en net zo goed de risico's dragen om aan deze ziekte te overlijden.

De schuld daarvan ligt dan vervolgens bij de ongevaccineerden? Zo voorspelbaar. Gevaccineerden besmetten elkaar namelijk net zo goed, maar het is psychologisch gewoon zo dat de mensen buiten een kudde altijd beschuldigd worden.

Check bijvoorbeeld dit experiment maar:
https://youtu.be/dPTsVjnGNZ8

En zo zijn er nog tig experimenten die hetzelfde in menselijk gedrag aantonen. Dit terwijl we praten over een griepvirus. Niet eens een variant waarbij de sterftecijfers veel afwijken van andere griep- of bijvoorbeeld hittegolven. Belangrijkste aspecten die een realistisch beeld vormen van cijfers (die overigens aantoonbaar gemanipuleerd worden vanuit nevenbelangen, zoals marktwerking of in pogingen om mensen onder druk te zetten en te overtuigen om andere keuzes te maken; propaganda) worden voor het gemak maar even weggelaten. Een greep, van in mijn ogen de drie belangrijkste;

1. Het terugbrengen van het aantal IC bedden wat nu herhalend voor deze scenario's van maatregelen zorgt;
2. Het weigeren om de zorgsector financieel aantrekkelijk te maken om erinte werken, zodat personeelstekorten opgelost worden. En dan met name onderaan de zorgpyramide, bij de uitvoerende processen.
3. Vergrijzing van NL, waardoor er veel meer oudere kwetsbaren zijn.

Dat mensen liever niet dood willen, dat begrijp ik. Maar het maakt simpelweg net zoveel deel uit van het leven als geboren worden. We tarten de natuur door telkens weer medische oplossingen te zoeken voor ziektes die de natuur ontwikkelt om de balans op de aarde te herstellen en uitputting van de aarde tegen te gaan. Overpopulatie is al decennia een probleem, de aarde kan het niet langer aan.

Natuur is balans en natuur is dermate ingericht dat het balans kan herstellen, wanneer het door externe factoren (in dit geval de mens) uit balans wordt gebracht. Dat accepteer ik. Als ik ziek wordt, of het nu k*nker, Covid of de wit-gele-rose-vlekkentyfus is, vecht ik natuurlijk om beter te worden. Maar als ik die strijd verlies, dan accepteer ik mijn lot en ben ik dankbaar voor wat het leven mij heeft geschonken. En zo simplistisch kijk ik ook naar vergelijkbare situaties met mijn dierbaren. Waarom? Omdat de waarheid soms hard is, maar vaak niet complex. Het wordt complex gemaakt.

Maar we zijn de natuur hard aan het helpen; ik voorzie dat het niet lang meer duurt voordat aanhangers en tegenhangers elkaar fysiek te lijf gaan. Deze pandemie zou zomaar eens kunnen uitmonden in een 3e wereldoorlog; een wereldwijde burgeroorlog.

Carry on, where doing great. Nothing to see here. :Thumbsup:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En toch kun je de wappies/prikweigeraars ook ergens dankbaar voor zijn:

We zitten op 82% vaccinatiegraad voor 12 jaar en ouder. Die zogenaamde kudde immuniteit zou er zijn vanaf 60 tot 70% werd vorig jaar geroepen. Sowieso was het al een falende strategie gezien het aantal slachtoffers dat het zou opleveren, maar je ziet nu ook dat het niet had gewerkt. Dat plan kan dus voor altijd van tafel bij een toekomstige pandemie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Burgeroorlog! Derde wereldoorlog!

Onderleiding van Thierry Baudet zeker?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

FritskePhilips schreef: 13 nov 2021, 08:54
loginnaam schreef: 13 nov 2021, 00:40

Dat weet jij heel goed waartegen. Hoef je niet te vragen.
Zo, lekker belerende toon.

Je hoort me zeker niet ontkennen dat er een virus aanwezig is (die zijn er namelijk altijd, en wel meerdere), maar het wordt ook wel tijd dat mensen kritisch kijken naar de uitwerkingen van het vaccin. Het vaccin dat DE oplossing van alles zou zijn, zorgt nog altijd voor zieken.

De beredenering der gevaccineerden; mutaties. Benieuwd hoe lang jullie je hiermee voor de gek laten houden, de mens hoort namelijk wat het wil horen. Tot Omega?

Mark my words; mensen die hebben gekozen voor vaccinatie, zullen blijvend herhalend gevaccineerd dienen te worden en desondanks toch de ziekte krijgen en net zo goed de risico's dragen om aan deze ziekte te overlijden.

De schuld daarvan ligt dan vervolgens bij de ongevaccineerden? Zo voorspelbaar. Gevaccineerden besmetten elkaar namelijk net zo goed, maar het is psychologisch gewoon zo dat de mensen buiten een kudde altijd beschuldigd worden.

Check bijvoorbeeld dit experiment maar:
https://youtu.be/dPTsVjnGNZ8

En zo zijn er nog tig experimenten die hetzelfde in menselijk gedrag aantonen. Dit terwijl we praten over een griepvirus. Niet eens een variant waarbij de sterftecijfers veel afwijken van andere griep- of bijvoorbeeld hittegolven. Belangrijkste aspecten die een realistisch beeld vormen van cijfers (die overigens aantoonbaar gemanipuleerd worden vanuit nevenbelangen, zoals marktwerking of in pogingen om mensen onder druk te zetten en te overtuigen om andere keuzes te maken; propaganda) worden voor het gemak maar even weggelaten. Een greep, van in mijn ogen de drie belangrijkste;

1. Het terugbrengen van het aantal IC bedden wat nu herhalend voor deze scenario's van maatregelen zorgt;
2. Het weigeren om de zorgsector financieel aantrekkelijk te maken om erinte werken, zodat personeelstekorten opgelost worden. En dan met name onderaan de zorgpyramide, bij de uitvoerende processen.
3. Vergrijzing van NL, waardoor er veel meer oudere kwetsbaren zijn.

Dat mensen liever niet dood willen, dat begrijp ik. Maar het maakt simpelweg net zoveel deel uit van het leven als geboren worden. We tarten de natuur door telkens weer medische oplossingen te zoeken voor ziektes die de natuur ontwikkelt om de balans op de aarde te herstellen en uitputting van de aarde tegen te gaan. Overpopulatie is al decennia een probleem, de aarde kan het niet langer aan.

Natuur is balans en natuur is dermate ingericht dat het balans kan herstellen, wanneer het door externe factoren (in dit geval de mens) uit balans wordt gebracht. Dat accepteer ik. Als ik ziek wordt, of het nu k*nker, Covid of de wit-gele-rose-vlekkentyfus is, vecht ik natuurlijk om beter te worden. Maar als ik die strijd verlies, dan accepteer ik mijn lot en ben ik dankbaar voor wat het leven mij heeft geschonken. En zo simplistisch kijk ik ook naar vergelijkbare situaties met mijn dierbaren. Waarom? Omdat de waarheid soms hard is, maar vaak niet complex. Het wordt complex gemaakt.

Maar we zijn de natuur hard aan het helpen; ik voorzie dat het niet lang meer duurt voordat aanhangers en tegenhangers elkaar fysiek te lijf gaan. Deze pandemie zou zomaar eens kunnen uitmonden in een 3e wereldoorlog; een wereldwijde burgeroorlog.

Carry on, where doing great. Nothing to see here. :Thumbsup:
Volgens mij ben jij degene hier met de belerende toon, daarom ook mijn opmerking dat je die vraag aan guus waartegen hij gevaccineerd was echt niet had hoeven posten. Negeer verder maar lekker wat het verschil in besmettingen en ernstige ziekte is tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden, dat is ondertussen al vaak genoeg gepost. En nee, bijna niemand denkt nog dat met alleen de vaccinatie we er wel zijn, maar het maakt wel een gigantisch verschil. Waarbij het voor mij geen drol uitmaakt als we nog een tijd 2x per jaar daarvoor gevaccineerd zouden moeten worden, dat is nog altijd beter dan de ellende die er zou zijn als we het maar helemaal loslaten.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk niet dat er nu nog mensen zijn die uit vrije wil een prik zullen halen, welke campagne je er ook tegenaan gooit, dus wat mij betreft voldoende aanleiding om nu echt onderscheid te gaan maken in toegang tot openbare voorzieningen, evenementen, dat soort zaken. Geen bijdrage leveren aan de oplossing = offers brengen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 13 nov 2021, 09:43 Ik denk niet dat er nu nog mensen zijn die uit vrije wil een prik zullen halen, welke campagne je er ook tegenaan gooit, dus wat mij betreft voldoende aanleiding om nu echt onderscheid te gaan maken in toegang tot openbare voorzieningen, evenementen, dat soort zaken. Geen bijdrage leveren aan de oplossing = offers brengen.
Helemaal mee eens! Iedereen heeft de kans gehad, dus voor iedereen is het een bewuste keuze.
En als het dan de keus is om niet bij te dragen aan het (inter)nationale zorgbelang, dan kan je lekker thuis gaan blijven.
En ja, daar mag van mij echt streng op gehandhaafd worden, hoe lastig ook..
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik denk dat er onder de niet autotochte Nederlanders nog wel wat winst te behalen is met duidelijke uitleg en gerichte voorlichting. Die krijgen lang niet alles mee.
Alleen durf ik zo niet te zeggen of dat een grote groep is.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:




Josef Dettelbacher schreef: 13 nov 2021, 09:43 Ik denk niet dat er nu nog mensen zijn die uit vrije wil een prik zullen halen, welke campagne je er ook tegenaan gooit, dus wat mij betreft voldoende aanleiding om nu echt onderscheid te gaan maken in toegang tot openbare voorzieningen, evenementen, dat soort zaken. Geen bijdrage leveren aan de oplossing = offers brengen.
Mispoes. Direct na de nieuwe maatregelen vorige week liep het alweer storm met nieuwe aanmeldingen bij de GGD. Voor heel veel mensen betekenen 'principiële bezwaren' minder dan praktisch ongemak.

Je hoort en ziet alleen meestal vooral de radicale tegenstanders he, de meeste mensen zijn helemaal niet zo principieel.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 13 nov 2021, 11:24


Josef Dettelbacher schreef: 13 nov 2021, 09:43 Ik denk niet dat er nu nog mensen zijn die uit vrije wil een prik zullen halen, welke campagne je er ook tegenaan gooit, dus wat mij betreft voldoende aanleiding om nu echt onderscheid te gaan maken in toegang tot openbare voorzieningen, evenementen, dat soort zaken. Geen bijdrage leveren aan de oplossing = offers brengen.
Mispoes. Direct na de nieuwe maatregelen vorige week liep het alweer storm met nieuwe aanmeldingen bij de GGD. Voor heel veel mensen betekenen 'principiële bezwaren' minder dan praktisch ongemak.

Je hoort en ziet alleen meestal vooral de radicale tegenstanders he, de meeste mensen zijn helemaal niet zo principieel.
Ja, dat is wat ik schaar onder "niet uit vrije wil". Die gingen dat pas doen na extra maatregelen, niet om beschermd te zijn of om de maatschappij te helpen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het blijft een armzalige bedoeling. Tientallen jaren wordt elke collectieve gedachte er professioneel uitgetraind, op de avond van zijn eerste verkiezingswinst zei Vrolijke Markje het nog, ik zal het nooit vergeten:

Solidariteit, dat is een ander niet opzadelen met jouw problemen

En tsja nu moeten we dat wel he: jongeren moeten solidair zijn met ouderen, niet-prikkers moeten solidair zijn met wel-prikkers of kwetsbaren, iedereen moet solidair zijn met zorgmedewerkers, maar dat is een taal die deze overheid eigenlijk helemaal niet verstaat, Rutte is een aardige prater maar het komt allemaal onwennig uit z'n mond, met een vies smaakje, uit alles blijkt dat ie eigenlijk niet wil. En wij voelen ons helemaal geen samenleving, wij zijn geen volk met een gedeeld belang maar allemaal hartstikke succesvolle individuen, financieel onafhankelijk genietend van de stijgende huizenprijzen die ons hypotheekje doen verbleken, tsja of je bent zo'n loser die z'n kop moet houden, moet je maar harder werken. En volgens datzelfde economisme hebben we onze zorg moeten vermarkten zodat die lekker lean is geworden en we totaal geen buffers hebben. En dat laatste zorgt er nu voor dat we als burgers tegenover elkaar staan.

De volgelingen van deze ijzervreters zie je nu her en der op social media vertwijfeld het heilige individualisme verdedigen in de vorm van: je moet niet klagen over de overheid, wij doen het zelf. Maar samenwerken doe je niet zelf. Dat doe je samen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Wat een tweedeling als je her en der het nieuws zo leest.
Dit gaat verkeerd aflopen, mark my words.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Tweedeling in je broekje

Die wordt toch echt veroorzaakt door de mensen die zich niet laten vaccineren
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Waarom moet een gezond iemand van in de 20 zich laten vaccineren?
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Omdat er ook nog zoiets bestaat als het belang van het collectief, naast je eigen ikke-ikke-ikke-en de rest kan stikken ‘Whats in it for me’ mentaliteit.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Nogmaals de vraag, waarom moet een gezond iemand van 20 zich laten vaccineren? Je gilt, maar je geeft geen reden…
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 13 nov 2021, 12:18 Omdat er ook nog zoiets bestaat als het belang van het collectief, naast je eigen ikke-ikke-ikke-en de rest kan stikken ‘Whats in it for me’ mentaliteit.
Precies dit!
Zet die prik in je arm, of je nu 12 bent of 120, en of je nu gezond bent of onderliggende aandoeningen hebt.
De wereld is meer dan alleen jij!
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 13 nov 2021, 12:24 Nogmaals de vraag, waarom moet een gezond iemand van 20 zich laten vaccineren? Je gilt, maar je geeft geen reden…
Collectief belang is de reden...
Blijf vooral doen alsof je dom bent en niet begrijpend kunt lezen
La vida és massa curta per no fer broma
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Collectief belang? Hoezo?
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Die vraag ga ik niet eens beantwoorden...
Je loopt een beetje te provoceren om het provoceren.
Als je daar een harde passer van krijgt, ga er vooral mee door
La vida és massa curta per no fer broma
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

PCGC schreef: 13 nov 2021, 12:14 Waarom moet een gezond iemand van in de 20 zich laten vaccineren?
Omdat hij/zij anders weer lekker in lockdown thuis mag verpieteren en afgelopen week hebben we geleerd dat 25% van de gezonde iemanden van in de 20 daar niet bepaald vrolijk van wordt.

Covid-19