Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Leuk dat Shoving mee loopt in de polonaise van de horecalobby, maar die 2,9% is totaal uit de lucht gegrepen.

Waarom: Omdat inmiddels van ruim 70% van de besmettingen niet meer te achterhalen is wat de oorsprong was. Dan kun je dus ook niet gaan lopen paraderen met je 2,9%
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 12 nov 2021, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Het is sowieso een valse redenering om steeds maar te wijzen op het feit dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden. Nog wiedes ja als je daar met 2, 3, 4 of meer personen dicht op elkaar leeft. Iemand is echter de eerste die een besmetting van een andere locatie mee naar huis brengt waardoor de rest aangestoken wordt.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

En dus vist KHN ook zo vaak achter het net. Met pure domheid maak je weinig indruk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

trouwepsvfan schreef: 12 nov 2021, 16:30 Leuk dat Shoving mee loopt in de polonaise van de horecalobby, maar die 2,9% is totaal uit de lucht gegrepen.

Waarom: Omdat inmiddels van ruim 70% van de besmettingen niet meer te achterhalen is wat de oorsprong was. Dan kun je dus ook niet gaan lopen paraderen met je 2,9%
Zit ongetwijfeld ook een flink aandeel 'winkelen' in, wat bij mijn weten nooit in de staatjes opgenomen is geweest.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Misschien wel, maar de frustratie van de horeca is hopelijk voor jullie ook wel te begrijpen toch?

Het is dat ik nu geen tijd heb, maar ik kan een heel uitgebreid verhaal hier neerpennen waar nu allemaal tegenaan gelopen wordt bij ons, van inkopen, inplannen, gemiste inkomsten, onzekere toekomst en zo voort. En dan zijn wij nog niet eens een avondzaak laat staan een café/uitgaansgelegenheid. Het ondernemen wordt, zonder duidelijke argumenten, heel erg moeilijk gemaakt terwijl de meeste horecazaken zich vanaf het begin helemaal aangepast hebben naar de maatregelen. Het plezier en de fut is er na teleurstelling op teleurstelling heel hard van af en ik begrijp de moedeloosheid heel erg goed, die heerst hier ook de hele dag.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

trouwepsvfan schreef: 12 nov 2021, 16:30 Leuk dat Shoving mee loopt in de polonaise van de horecalobby, maar die 2,9% is totaal uit de lucht gegrepen.

Waarom: Omdat inmiddels van ruim 70% van de besmettingen niet meer te achterhalen is wat de oorsprong was. Dan kun je dus ook niet gaan lopen paraderen met je 2,9%
Volgens mij wordt er ook aangegeven dat het gaat om 2,9% van de besmettingen waarvan men weet waar deze vandaan komt.
Misschien komt van die andere 70% een groter gedeelte vanuit de horeca, misschien ook wel niet. Maar van de besmettingen die ze wel kunnen herleiden, is het dus 2,9% uit de horeca. Zou niet weten waarom ze dat niet zouden mogen benoemen dan...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Net als met de 2G discussie ga ik je er weer aan herinneren TPF. Toen zat je ook fout en je lulde er een beetje omheen terwijl je er bikkelhard in ging. Geen punt hoor, doe ik ook.

En als over drie weken de semi lockdown voorbij zal ik mijn ongelijk toegeven.

Je ligt op 1 punt achter qua odds: mijn voorspellingen deze Covid-19 periode zijn nagenoeg flawless.

Het gaat weer te weinig blijken en de maatregelen worden verscherpt. En wie krijgt de schuld van die mongolen in het Catshuis: het volk. Onterecht want op een enkeling na ziet echt de hele wereld dat je het niet gaat oplossen met horeca dicht en en geen evenementen.

Maar de lobby van de intellectuelen voor bioscopen en theaters werkt wel goed. Lekker met 1500 man in een afgesloten theater. Moet kunnen!

Het is kut maat jullie weten dat ik weeeeeeeeer gelijk ga krijgen.

Het is niet die klote horeca. En onthou dat als je met kerst in lockdown zit. Want die kans is gewoon levensgroot. En dat is niet de schuld van de ongevaccineerden maar van dit hemeltergende klote kabinet die al de hele crisis achter de feiten aanloopt en weer lekker doorgaat de komende vier jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 12 nov 2021, 16:51Misschien wel, maar de frustratie van de horeca is hopelijk voor jullie ook wel te begrijpen toch?
Zeker man, die frustratie snap ik 100%. Echt verschrikkelijk klote. Baal er zelf ook gruwelijk van dat ik m'n concertbezoeken weer op m'n buik kan schrijven, maar het is voor de ondernemers/organisatoren/artiesten natuurlijk nog 10x lulliger dan voor het publiek. Moedeloosheid inderdaad, sterker nog ik ken zat mensen in de sector die al anderhalf jaar met de ziel onder de arm rondlopen, de lol is voor hen echt weg uit het leven (durf het haast niet meer te zeggen, zijn natuurlijk allemaal aanstellers volgens Shoving)

Zat net nog ff te kijken... Kuipers is doorgaans best goed met die exponentiële berekeningetjes en de verhouding besmettingen / ic opnames (volgens het rivm: 0,25%) , die zei steeds: bij 4000 besmettingen moet je maatregelen gaan nemen. Op 20 oktober zaten we op zo'n 4500. Ruim drie weken later kondigen we eindelijk serieuze maatregelen aan. En dan zijn er nog mensen die zeggen 'ligt aan onszelf', ja dank je de koekoek.
ShovingNE2 schreef: 12 nov 2021, 17:01Onterecht want op een enkeling na ziet echt de hele wereld dat je het niet gaat oplossen met horeca dicht en en geen evenementen.
Ik meen dat er meer aangekondigd is en zal worden dan dat...
ShovingNE2 schreef: 12 nov 2021, 17:01Maar de lobby van de intellectuelen
Wat is dit nou weer man :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Bekt lekker. 😂
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

trouwepsvfan schreef: 12 nov 2021, 12:50
Tovast schreef: 12 nov 2021, 11:09 Ga je nog een rondje om het stadion doen @trouwepsvfan ?
Nee, want ik heb op dat moment gezegd dat er toen helemaal geen aanleiding bestond om 2G in te voeren. Er was geen draagvlak voor in de Kamer en in de samenleving. Lockdowns werden door van Dissel en co als definitief verleden tijd gezien door de hoge vaccinatiegraad.

Maar nu is alles geëxplodeerd en zitten we toch weer in een lockdown morgen. Maargoed. Uitspraken lezen in context enzo ;)
Of misschien iets minder stellig je meningen formuleren, dan hoef je later niet met excuses te komen.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Die percentages thuis besmettingen is natuurlijk ook onzin. Die komen allemaal ergens vandaan. Als ik in de kroeg besmet raak en besmet vervolgens thuis mijn vrouw en 2 kinderen, is het niet 25% kroeg en 75% thuis besmetting natuurlijk.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 12 nov 2021, 17:01
Net als met de 2G discussie ga ik je er weer aan herinneren TPF. Toen zat je ook fout en je lulde er een beetje omheen terwijl je er bikkelhard in ging. Geen punt hoor, doe ik ook.

En als over drie weken de semi lockdown voorbij zal ik mijn ongelijk toegeven.

Je ligt op 1 punt achter qua odds: mijn voorspellingen deze Covid-19 periode zijn nagenoeg flawless.
Ik ben gestopt met lezen toen je er een debiel wedstrijdje van ging maken

En over er ‘bikkelhard ingaan’. Er zit nog altijd een verschil in mijn ‘bikkelharde stelling’ dat er destijds geen enkele aanleiding was om aan 2G te denken en jouw ronduit respectloze manier van praten over mensen die kampen met depressie/depressieve gevoelens.
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 12 nov 2021, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 12 nov 2021, 16:59
trouwepsvfan schreef: 12 nov 2021, 16:30 Leuk dat Shoving mee loopt in de polonaise van de horecalobby, maar die 2,9% is totaal uit de lucht gegrepen.

Waarom: Omdat inmiddels van ruim 70% van de besmettingen niet meer te achterhalen is wat de oorsprong was. Dan kun je dus ook niet gaan lopen paraderen met je 2,9%
Volgens mij wordt er ook aangegeven dat het gaat om 2,9% van de besmettingen waarvan men weet waar deze vandaan komt.
Misschien komt van die andere 70% een groter gedeelte vanuit de horeca, misschien ook wel niet. Maar van de besmettingen die ze wel kunnen herleiden, is het dus 2,9% uit de horeca. Zou niet weten waarom ze dat niet zouden mogen benoemen dan...
Dat ontken ik toch ook niet? Van de bekende besmettingsbronnen komt ‘maar’ 2,9 procent van de horeca. Maar besmettingen thuis en van bezoek zijn echt wel vrij makkelijk in kaart te brengen. Daarom is de kans groot dat bij alle besmettingen die niet te herleiden zijn de grootschaligere en moeilijk te traceerbare besmettingen zitten, zoals horeca, evenementen, winkels etc
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hahaha. Alsof 25% van de studenten zo depressief zijn dat ze voor een trein willen springen TPF.

Je zat keihard fout. Er was alle aanleiding om na te denken over 2G.

En mijn voorspellingen vandaag: is ook absoluut geen aanleiding voor waarschijnlijk.

Naïef as fuck.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 12 nov 2021, 17:49 Hahaha. Alsof 25% van de studenten zo depressief zijn dat ze voor een trein willen springen TPF.
Dit wordt helemaal niet gezegd in dat onderzoek, wat [mention]Ykhim[/mention] al lang aangegeven en verduidelijkt heeft.
Maar je zit momenteel weer even heerlijk in je zwart-wit modus, dus een discussie hierover is toch zinloos.
Grasmat schreef: 12 nov 2021, 16:25 - Go to the Winchester, have a pint and wait for all this to blow over.
Afbeelding
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 12 nov 2021, 17:49 Hahaha. Alsof 25% van de studenten zo depressief zijn dat ze voor een trein willen springen TPF.

Je zat keihard fout. Er was alle aanleiding om na te denken over 2G.

En mijn voorspellingen vandaag: is ook absoluut geen aanleiding voor waarschijnlijk.

Naïef as fuck.
Voor de laatste keer: met lage besmettingscijfers, nauwelijks ziekenhuis- en IC opnames, een vaccinatiegraad die destijds al boven de 80% zat en het RIVM dat bij monde van Jaap van Dissel riep dat er geen lockdowns meer zouden komen was er geen aanleiding om na te denken over 2G. Sterker nog, als je even de ‘routekaarten’ van destijds terugzocht had het kabinet ten tijde dat ik die uitspraak deed op de planning dat rond 1 november ‘alle coronamaatregelen’ losgelaten konden worden en we weer teruggingen naar het ‘oude’ normaal.

Maar vooral lekker stoer blijven doen en lopen trappen. Heel volwassen van je.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 nov 2021, 17:49 Hahaha. Alsof 25% van de studenten zo depressief zijn dat ze voor een trein willen springen TPF.

Je zat keihard fout. Er was alle aanleiding om na te denken over 2G.

En mijn voorspellingen vandaag: is ook absoluut geen aanleiding voor waarschijnlijk.

Naïef as fuck.
Tja die studenten n Wageningen hebben dikke pech. Wel op de stationstraat wachten, blijkt er geen trein door Wageningen te rijden. Weer te vroeg voor de paardentram gesprongen.

Wordt het weer druk bij sterflats. Net zoals vroeger.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Pfff. Daar heb ik er wel wat studenten moeten bergen over de loop der jaren (16).

Horror. Letterlijk.

Voor iedereen die nu uitspraken van gisteren wil aanhalen.... Ik heb letterlijk de ellende gezien van studenten. Tot de meest grafische beelden aan toe. Als 25% roept dat ze bepaalden gedachten hebben. Het gros heeft geen idee wat ze roepen.

En die ellende draag ik weer mee. En wordt ik nog regelmatig echt zwetend van wakker en meer dan dat.

Ik denk dat ik weer waar ik over praat. Stond er midden in namelijk. Soms letterlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Ik kan die man (Rutte) niet meer aanhoren..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Als gevaccineerde voel je je toch in je kont genomen? Wat een wanbeleid.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

'de meeste besmettingen vinden thuis plaats.'


Dus gaan we dingen dicht gooien waar weinig besmettingen plaats vinden en sectoren weer slopen.
Afbeelding


Klaar met deze clowns. Ze hebben geen idee wat ze doen.
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Dus de supermarkt om 20.00 uur sluiten gaat helpen om minder besmettingen te krijgen?
Weet niet hoe het in andere steden/dorpen is maar na 20.00 uur is het hier rustiger in de supermarkt dan om 12.00 uur ‘s middags op zaterdag.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Lekker voor de bühne allemaal en het midden denkt: oh, dit gaat werken.

We spreken ze over 3 weken. Als het net als 2 weken en in september een leugen bleek.

Je kan ook in kabouters en elfjes geloven
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Jammer van de zogeheten 'flawless" odds van Shoving. Het wordt slechts een MOGELIJKHEID om 2G in te voeren voor ondernemers.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hahaha. Spreek je over 3 weken.

En dan heb je ook weer een excuus waarom het dan wel kan.

Als je gelijk hebt buig ik voor je. En quote deze post vooral...

Kans is nul. Succes tot maart of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Frisse lucht is het toverwoord..
Ramen openzetten thuis dus..
Maar deze gasprijzen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell

Covid-19