Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Lekker blijven pamperen die studenten. Blijven roepen hoe zwaar het is en batterijen hulpverleners erop af sturen [mention]trouwepsvfan[/mention]. Zieligheidsindutrie is een grote branche in Nederland.

Omdat 90% een week diertje is zonder weerstand wat loopt te janken worden de echt schrijnende gevallen niet meer geholpen. Patat generatie dekt de lading niet meer. Weekdieren zijn het. Jankballen. Levende klaagmuren. :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

In dit soort tijden neemt de depressie toe en de empathie af. Dat is hier ook wel duidelijk. Laten we hopen dat beiden zich wat zullen herstellen de komende tijd, want we hebben wel wat behoefte aan empathie om te voorkomen dat de depressies verder toenemen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik ga morgen prik nummer 13 halen.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... uW?ocid=sf
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Beter chlamydia dan corona?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als ik moet kiezen....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gotta catch em all!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 11 nov 2021, 20:26 Lekker blijven pamperen die studenten. Blijven roepen hoe zwaar het is en batterijen hulpverleners erop af sturen @trouwepsvfan. Zieligheidsindutrie is een grote branche in Nederland.

Omdat 90% een week diertje is zonder weerstand wat loopt te janken worden de echt schrijnende gevallen niet meer geholpen. Patat generatie dekt de lading niet meer. Weekdieren zijn het. Jankballen. Levende klaagmuren. :D
Maar waar haal jij dan eigenlijk het idee vandaan dat er zoveel aanstellers zouden zijn? Is dat onderzocht ofzo of voel je dat gewoon aan je water?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

25% ... haha. Nou. Maar neem het serieus hoor. Stuur er de zieligheidsindustrie vooral op af. Ik zou ze een trap onder de kont geven met uitlachen.

Dat gezegd hebbende:

Hoe gaan we ooit nog uit deze ellende komen? De laatste 13% lijkt zich nooit te gaan laten vaccineren. Die zijn anti en worden met de dag meer anti. Gaan we de komende 5 jaar van lockdown naar lockdown of gaan we de samenleving splitsen? Of zien we kans om ze alsnog te overtuigen? Of gaan we echt naar dwang? Moeten we echt naar een Oostenrijks model? Alleen werk, boodschappen en een frisse neus halen en verder verplicht thuisblijven?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Kritischepsver
Regelmatige invaller
3
Berichten: 359
Lid geworden op: 4 nov 2020
Oude naam: kritischepsver
Clubvoorkeur: PSV

Of gewoon accepteren dat er verschillen zijn en verbinden ipv groepen creëren die een hekel aan elkaar hebben. Dit zal ook enorm goed voor de mentale gezondheid zijn. Ik geloof gewoon niet in het nut van lockdowns en bepaalde uitsluitingen omdat die ook veel schadelijke neveneffecten hebben. De hierboven genoemde effecten op de mentale gezondheid van jongeren vind ik dan ook dus wel heel erg zorgelijk. En maatregelen nemen als ventileren, gezondheid bevorderen, echt flink in de zorg investeren, dit heeft meer nut dan te focussen op de laatste 13 procent.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het blijft supermoeilijk. Maar een aantal dingen kun je wel invullen.

Sowieso m.i. wél meer doen om mensen zich toch te laten vaccineren, daar is meer mogelijk dan je denkt. Op dit moment dus relatief veel biblebelters, er zijn ook nog veel twijfelaars en slecht geïnformeerden waar je wat mee kunt. De ongeïnteresseerden zul je denk ik voor een groot deel al wel gevangen hebben met de CTB. Maar ja, dat had je dus vooral deze zomer moeten doen... het kabinet probeerde ook wel wat en kwam met Dansen met Jansen wat door een reeks opportunistische keuzes in de uitwerking een nationale ramp werd. Hoe dan ook, deze pandemie blijkt steeds weer langer te duren dan we verwachten dus blijf campagnes uitrollen die zich richten op specifieke doelgroepen. Ook mensen die helemaal vast lijken te zitten kun je van gedachten laten veranderen, zet daar ook de juiste figuren voor in.

De rest zal misschien voortaan een jaarlijkse prik nodig hebben, begin daar iig mee tot onderzoek bewijst dat het zinloos is / er betere vaccins zijn / het virus minder schadelijk wordt / we gerichter kunnen selecteren o.b.v. serologische tests enz. AZ en Jansen voldoen als eerste niet meer, nodig al die mensen snel uit voor een mix booster (na de meest kwetsbaren).

Intussen mag ook de discussie losbarsten over het al dan niet vaccineren van kinderen (5-11) want die 18+ vaccinatiecijfers geven wel een goed gevoel, maar vooral omdat het zo'n vertekend beeld is waar je geen zak aan hebt qua "groepsimmuniteit" <- tussen aanhalingstekens want werkelijke groepimmuniteit zal niet lukken, maar wellicht wel enige mate van.


We moeten sowieso op één of andere manier af zien te komen van Rutte en De Jonge, die twee figuren zijn duidelijk totaal ongeschikt om een crisis als deze te leiden. Er moet veel voorzichtiger gehandeld worden, de hele tijd maximaal versoepelen en zo laat mogelijk ingrijpen leidt tot overdreven zware lockdowns. Ze hebben genoeg data maar doen er veel te weinig mee en daarvoor betalen wij allemaal niet alleen met geld maar vooral met vrijheid.

Intussen zal er van alles gebeuren wat de situatie weer verandert, het virus kan natuurlijk muteren maar aan de andere kant komen er medicijnen en dus wellicht serologische tests en nieuwe vaccins aan. En er lopen ontelbare onderzoeken die meer licht zullen schijnen op allerlei aspecten. Ik ben bijv. superbenieuwd hoe de patiëntenpopulatie zich ontwikkelt: als daar steeds meer gevaccineerden liggen, wat kunnen we daar dan over zeggen, wie zijn dat, waarom zij wel.


Op dit moment zijn we gewoon weer zwaar de lul. We kunnen niet anders concluderen dat we veel en veel te onvoorzichtig zijn geweest. Ik wil daar eigenlijk ook een mea culpa voor van De Jonge. Die besmettingen moeten nu supersnel omlaag, we ontkomen niet aan pijnlijke maatregelen. Ik zie 2G beleid er trouwens niet doorheen komen. Ik ben daar misschien dan ook wel blij om - omdat ik dat idee ook klote vind en omdat ik vind dat de overheid relatief veel te verwijten valt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Kritischepsver schreef: 11 nov 2021, 21:42 Of gewoon accepteren dat er verschillen zijn en verbinden ipv groepen creëren die een hekel aan elkaar hebben. Dit zal ook enorm goed voor de mentale gezondheid zijn. Ik geloof gewoon niet in het nut van lockdowns en bepaalde uitsluitingen omdat die ook veel schadelijke neveneffecten hebben. De hierboven genoemde effecten op de mentale gezondheid van jongeren vind ik dan ook dus wel heel erg zorgelijk. En maatregelen nemen als ventileren, gezondheid bevorderen, echt flink in de zorg investeren, dit heeft meer nut dan te focussen op de laatste 13 procent.
Je moet beiden doen, Marcel Levi zit Jinek die geeft precies de nuance die nodig is. En aangaande mentale problemen, een ieder die er nooit last van heeft gehad, koester het maar mensen die het wél hebben wegzetten als jankers, mietjes…
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 11 nov 2021, 20:26 Lekker blijven pamperen die studenten. Blijven roepen hoe zwaar het is en batterijen hulpverleners erop af sturen @trouwepsvfan. Zieligheidsindutrie is een grote branche in Nederland.

Omdat 90% een week diertje is zonder weerstand wat loopt te janken worden de echt schrijnende gevallen niet meer geholpen. Patat generatie dekt de lading niet meer. Weekdieren zijn het. Jankballen. Levende klaagmuren. :D
Triest deze reactie. Ik hoop dat je zelf nooit hebt hoeven mee maken hoe het is om in een zwart gat rond te dolen. Of je kinderen. Of kleinkinderen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Shoving overdrijft gewoon een beetje. Alvast aan het oefenen voor de rol van oud, zuur mannetje dat hoofdschuddend kijkt naar de nieuwe generatie :mrgreen:
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 11 nov 2021, 23:02 Shoving overdrijft gewoon een beetje. Alvast aan het oefenen voor de rol van oud, zuur mannetje dat hoofdschuddend kijkt naar de nieuwe generatie :mrgreen:
Ik vind persoonlijk dat je met dit soort onderwerpen best eens wat meer op je woorden mag letten, maargoed.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018



Als ik IC verpleegkundige zou zijn geweest dan zou dit mij mentaal pijn doen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Nou, dat gaat de cultuursector en de horeca weer heel veel pijn doen, benieuwd voor hoeveel het einde oefening gaat zijn met sluiting om 19:00. Maar wat hierboven staat: 'we' hebben het ook aan onszelf te danken, niet te geloven...
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

RTL nieuws meldt ook geen publiek meer bij sportwedstrijden.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En gaan we dit dan ieder jaar doen? Want die vaccinatiegraad gaat niet nog heel erg veel hoger worden.
Wat heeft het dan nog allemaal voor zin? Ik ben hier echt strontchagrijnig van want, afhankelijk van wat ze met de maximale groepsgrootte gaat doen gaat dit mijn werk weer hard raken. Ondernemers worden hier toch onderhand helemaal wanhopig van? Al een hoop dingen op tijd in moeten kopen voor richting feestdagen vanwege ellenlange en gebrekkige levertijden en dan straks alles weer voor niks. Want we weten allemaal dat dit geen twee of drie weken gaat zijn.

Zijn die Coronapillen dan de oplossing? Zodat iedereen die Corona krijgt die pillen kan pakken en thuis uitzieken? Want als het antwoord daarop ja is dan sla maar ruim in en liever vandaag dan morgen.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Batsu schreef: 10 nov 2021, 22:20
FritskePhilips schreef: 10 nov 2021, 21:54
Ah, 'natuurlijke' selectie. Wist niet dat dat nog bestond. 😜

Moraal van het verhaal; zorg voor een bombestendig huis. 😉

Als we dit vertalen, kunnen we het 'bombestendige huis' dan ook zien als de groep mensen die hun best doen om hun immuunsysteem op peil te houden door goed te eten, goed te rusten en voldoende aan lichaamsbeweging te doen en op die manier minder vatbaar te zijn voor het virus?
Nou nee, want volgens mij is het verband tussen gezond eten en veel beweging vs Corona krijgen of de ernst ervan niet onderzocht.
En het verband tussen het krijgen van en de vatbaarheid voor Corona i.c.m. een gezond immuunsysteem?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

trouwepsvfan schreef: 11 nov 2021, 23:08Ik vind persoonlijk dat je met dit soort onderwerpen best eens wat meer op je woorden mag letten, maargoed.
Normaliter met je eens hoor, maar in deze omgeving vind ik het nog wel kunnen. We weten dat de man graag wat overdrijft om z'n punt duidelijk te maken, maar verder doet hij er niemand kwaad mee.

Het is ook gewoon lekker makkelijk om te schreeuwen na zo'n matig nieuwsbericht. 25% van de studenten die dood zou willen: ammehoela. Maar als je een beetje na- en doordenkt, dan is het niet gek dat massale depressieve klachten gepaard gaan met suïcidale gedachten, wat zoals gezegd nog steeds wat anders is dan daadwerkelijk suïcidaal zijn, wat door dit soort artikelen wordt gesuggereerd. Een keer de zin van het leven heroverwegen is ook lang niet zo verkeerd en het is niet onlogisch dat een flinke groep jongeren onder deze omstandigheden dan tot de conclusie komt dat het op deze manier allemaal niet hoeft. Deze manier als in: sociale isolatie gedurende de leukste tijd van je leven. 20-jarigen uit een dorp uit Drenthe die naar Amsterdam verhuizen en niet alleen níet naar school mogen, maar ook nog eens alles alleen mogen doen omdat de boel in lockdown zit. Voor iemand in de 50 is zoiets misschien wat makkelijk te relativeren, maar voor een student is dat wat minder eenvoudig. Je wil mensen leren kennen, bier drinken totdat de zon weer opkomt, op date gaan en meer van zulks. Als het nabije toekomstbeeld dan uitzichtloos is en dat ook nog eens gepaard gaat met allerlei restricties, dan is dat kut, ja. Je hebt verder weinig om op terug te vallen als student. Mijn partner is bijvoorbeeld ook eind 20, komt niet eens uit Nederland en had geen mogelijkheid om even terug te gaan naar familie aan de andere kant van het water. Ze spreekt verder nauwelijks Nederlands en heeft geen heel groot sociaal netwerk in Nederland, waarna er nog eens keihard corona overheen ging bij haar en mijzelf. Die werd logischerwijs niet goed van deze situatie, heeft mij ook weleens serieus gevraagd of het nog zin heeft om te leven, terwijl zij echt geen softie is. Die is gewoon opgegroeid in een armere wijk in een relatief arm land, met veel geweld en ellende om haar heen, harder dan dat krijg je ze bijna niet. Natuurlijk: dat gaat niet op voor alle studenten in Nederland, maar ik vond het schrijnen om dat soort gedachtes vanuit haar te horen, wetende hoe zij in elkaar steekt. Ik heb niet de illusie dat de gemiddelde Jan-Pieter daar beter mee omgaat.

Mensen die zeggen dat studenten zich niet zo moeten aanstellen zouden eens een dagje rond moeten lopen op een willekeurige hogeschool of universiteit. Vraag daar willekeurige studenten hoe ze erover denken, hoe ze deze hele periode beleven en dan krijg je ongetwijfeld een fraai inkijkje: sociale isolatie in deze tijd is slechts één van de ervaren problemen die héél echt zijn. Standaard studiestress, woningstress, klimaatstress, studieschulden en de sociale druk die sociale media immer met zich meebrengen komen daar nog bij. Ondertussen eist alles en iedereen dat je je papiertje haalt, vraagt je school om dezelfde prestaties zonder fysiek onderwijs en moet je het ook maar eens zien te financieren met je bijbaantje, iets wat ook lang niet zo makkelijk is in deze tijd. Loopt een van die dingen verkeerd, dan heb je meteen grote problemen richting de toekomst.

Je kan het inderdaad afdoen als luxeproblemen, maar dan denk ik dat je vooral jezelf voor de gek houdt of dat je gewoon geen idee hebt hoe het leven van een gemiddelde studenten eruitziet.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

FritskePhilips schreef: 12 nov 2021, 01:32
Batsu schreef: 10 nov 2021, 22:20

Nou nee, want volgens mij is het verband tussen gezond eten en veel beweging vs Corona krijgen of de ernst ervan niet onderzocht.
En het verband tussen het krijgen van en de vatbaarheid voor Corona i.c.m. een gezond immuunsysteem?
En hoe weet jij of je wel niet een gezond immuunsysteem hebt?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ah. De voetbalwedstrijden en de horeca zijn de grote bron van besmettingen. De horeca moet weer kapot in de belangrijkste tijd van het jaar.

Pleurislijers in Den Haag.

Verder gewoon lekker allemaal in de file staan richting het werk en de scholen vol proppen met kinderen. En hebben met grote warenhuizen als IKEA doorstroomlocaties waar tienduizenden mensen per dag doorheen lopen. Als je echt wat wil doen aan de pandemie (als je vaccinatieboodschap dermate kut is dat 13% het niet doet) dan ga je achter werk, scholen en grote grote doorstroomlocaties aan.

Maar de horeca is een lekker makkelijk slachtoffer.

En 3 weken... Iemand die het gelooft hier? Nee toch? Vergelijkbare belofte met 'De avondklok gaat er als eerste af'.

En dit:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Het is een combi van factoren, mensen worden nu ontmoedigt/onmogelijk gemaakt on ‘s avonds nog in grote getalen op pad te gaan, hapje te eten etc.
Thuiswerken wordt weer de norm voorlopig.
Er wordt gekeken wat de minste economische impact heeft. En scholen dicht, alsof dat gelijkwaardig is aan sluiting van horeca om 19:00.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 12 nov 2021, 07:18 Er wordt gekeken wat de minste economische impact heeft.
Je zou kunnen kijken naar wat de grootste impact heeft op de pandemie. En dat is winkels dicht om 19 uur niet. In het gros van Nederland zijn de winkels 6 dagen van de week al dicht op dat tijdstip.

En ja: er worden overal al weer klassen naar huis gestuurd vanwege coronabesmettingen. Allemaal kleine brandhaarden.

We gaan nu gewoon tot januari dicht. En waarom? Omdat het kabinet iedere fucking keer veel te laat komt en eerst even komt met wat lap middeltjes. Waarbij voor de tweede keer even goede sier gemaakt moest worden terwijl het totaal onnodig was. Dansen met Jansen en de 1,5 meter die werd opgeheven waarna begin november alle maatregelen weg zouden zijn.

Een OMT dat zo adviseert en met die prognose komt om er vervolgens zo bikkelhard naast te zitten moet je heel snel op de keien flikkeren en een nieuwe aanstellen. Die zitten al bijna 2 jaar in hun eigen bubbel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Lekker weer allemaal sectoren die aan 't opkrabbelen zijn de grond in trappen.



Goedzo jongens.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En de tweede kamer lekker buitenspel zetten. Demissionair kabinet maar morgen invoeren zonder dat er een debat kan zijn.

Theaters en bioscopen open in een gesloten ruimte. Maar buiten voetbal kijken mag dan weer niet. Mafklappers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19