De Grote KNVB-topic

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Thijs schreef: 03 nov 2021, 22:30 Robben zou ik me nog kunnen voorstellen dat die een goede trainer wordt. Van Persie een goede analist of in elk geval serieuze trainer. VDV, Sneijder en Kuyt moeten maar vooral columns voor De Telegraaf gaan schrijven, want dat is wel een beetje hun niveau.
Ik geloof eigenlijk niet dat Robben daar uberhaupt interesse in heeft. Van Persie was altijd al heel erg met het spelletje bezig, die wist alles van elke ploeg. Geen idee of die er zin in heeft
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sneijder heeft zogenaamd al ervaring, want hij heeft bij grote clubs gespeeld en 124 interlands op z'n naam.

Ga je er nog eens goed naar kijken, dan heeft hij maar 5 jaar in de internationale top gespeeld. En die 124 interlands, daar kun je waarschijnlijk zo n wedstrijd of 50 wegfilteren tegen klein grut uit kwalificatiewedstrijden in het oostblok enzo.

Ik zou me er als coach niet aan wagen om hem assistent te maken. Hij gaat het ongetwijfeld allemaal beter weten..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 03 nov 2021, 21:03 https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/we ... ~a7b808b5/


"Meneer is meer een manager dan een veldtrainer". Weer zo'n blaaskaak die ergens na 2 maanden ontslagen wordt en dan het licht ziet en analist wordt.
Sneijder is wel zo'n persoon die de dingen alleen wil doen die hij leuk vindt, wel het zoete niet het zure. Dat zag je ook al aan z'n grote aankondiging als zaakwaarnemer daar kwam hij binnen een week achter dat het toch niet voor hem was, omdat er wel erg veel werk in zat wat hij niet had zien aankomen. De beste man heeft weinig visie en kokketeert met zijn voetbalverleden, die zal dus wel analist blijven en dat is helaas geen echte verrijking.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb het idee dat Sneijder het trainersvak gruwelijk onderschat. Even gechargeerd: types als Hiddink en Advocaat die wat poppetjes neerzetten zijn verleden tijd. Jongens als Klopp, Guardiola en Tuchel zijn het moderne voetbal. Als je ziet hoe bezeten en tactisch onderlegd zij zijn, dan zie je wat er nodig is voor een top trainer.

Desalniettemin vind ik wel dat je voor een record-international die in de top gespeeld heeft enkele uitzonderingen mag maken binnen de opleiding. Maar wat ik van Sneijder begrijp wil hij een compleet op maat pakket. Dat lijkt me wat overdreven.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Standbeeld schreef: 04 nov 2021, 08:11 Ik heb het idee dat Sneijder het trainersvak gruwelijk onderschat. Even gechargeerd: types als Hiddink en Advocaat die wat poppetjes neerzetten zijn verleden tijd. Jongens als Klopp, Guardiola en Tuchel zijn het moderne voetbal. Als je ziet hoe bezeten en tactisch onderlegd zij zijn, dan zie je wat er nodig is voor een top trainer.

Desalniettemin vind ik wel dat je voor een record-international die in de top gespeeld heeft enkele uitzonderingen mag maken binnen de opleiding. Maar wat ik van Sneijder begrijp wil hij een compleet op maat pakket. Dat lijkt me wat overdreven.
Ach hij denkt ik ben topspeler geweest dus ik word ook een toptrainer. Niets geleerd van Van Basten, Seedorf, Van Bommel, De Boer, Stam etc. Hoeveel toptrainers (zowel huidig als in het verleden) zijn nou ook écht topspelers geweest? Je hebt wel wat uitzonderingen zoals Koeman (toptrainer?), maar als je kijkt naar pakweg Van Gaal, Hiddink, Beenhakker, Advocaat, dat waren nooit sterspelers. Idem in het buitenland waar Guardiola ook een uitzondering is maar jongens als Pirlo of Lampard het ook nog niet echt laten zien.

Being a good student doesn't make you a good teacher.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Sneijder als trainer gaat niet werken, is nou niet bepaald iemand waar je als speler tegenop kijkt.

Hoewel ik als duo Sneijder en Hasbulla wel komisch zou vinden.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Topspelers waren vaak egoïstisch tijdens hun carrière en hoefde vanwege hun kwaliteit niet veel over het spelletje zelf na te denken. De dingen die ze goed deden, deden ze 'gewoon'. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar dat zijn dus wel de uitzonderingen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Standbeeld schreef: 04 nov 2021, 08:11 Ik heb het idee dat Sneijder het trainersvak gruwelijk onderschat. Even gechargeerd: types als Hiddink en Advocaat die wat poppetjes neerzetten zijn verleden tijd. Jongens als Klopp, Guardiola en Tuchel zijn het moderne voetbal. Als je ziet hoe bezeten en tactisch onderlegd zij zijn, dan zie je wat er nodig is voor een top trainer.

Desalniettemin vind ik wel dat je voor een record-international die in de top gespeeld heeft enkele uitzonderingen mag maken binnen de opleiding. Maar wat ik van Sneijder begrijp wil hij een compleet op maat pakket. Dat lijkt me wat overdreven.
Van der Vaart heeft gewoon eerlijk gezegd dat hij het trainersvak niet zo voor hem vindt en die doet er nu zijn assistentschap in Denemarken een beetje voor de leuk bij. Sneijder is een heel ander verhaal, die is altijd bloedserieus over zijn ambities maar wil er weinig voor laten, en dat is de verkeerde combinatie.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

En dat ie dan laatst bij een amateurclub op de bank zit en vervolgens de scheids gaat uitschelden helpt natuurlijk ook niet mee. Vier wedstrijden geschorst. De KNVB is niet gek.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/we ... ~a82d4949/
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Grasmat schreef: 04 nov 2021, 08:18 Sneijder als trainer gaat niet werken, is nou niet bepaald iemand waar je als speler tegenop kijkt.
:grin:
We mogen blij zijn dat Sneijder er de brui aan geeft, op zoveel leeghoofdigheid zit de voetbalwereld niet te wachten.
En het is logisch dat KNVB de privileges voor oud-profs inperkt, nu blijkt dat er tegenwoordig andere skills worden gevraagd. Ik meer geinteresseerd in de Nederlandse lichting Klopp, Tuchel en Nagelsmann. Helaas zitten zulke type trainers momenteel bij onze rivalen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

En: Hollandse (old) school... bla bla. Nee, verstandig van Wes. En laat hem ook maar van de buis blijven
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Grasmat schreef: 04 nov 2021, 08:18 Sneijder als trainer gaat niet werken, is nou niet bepaald iemand waar je als speler tegenop kijkt.

Hoewel ik als duo Sneijder en Hasbulla wel komisch zou vinden.
ik ga stuk hahaha
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gewoon zo'n David Beckham type die een clubje gaat kopen en dat proberen te managen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Alleen heeft Sneijder daar na 2 scheidingen geen geld meer voor. Managen kan ie ook niet trouwens.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Haha... Lowieke deelt even uit aan onze kleine dikke voormalige Oranjeheld:

https://www.nu.nl/voetbal/6166937/van-g ... egaan.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Als je het interview hoort/ziet is het niet een sneer. Hij zegt niets over Sneijder maar het gaat over de vereisten voor een verkorte cursus bij de KNVB.
Overigens mi een terecht punt wat LvG aanhaalt. Veel oud spelers hoor je zeggen; "Ik heb onder veel toptrainers gewerkt, heb er veel van geleerd en daarom ben ik een goede trainer met een eigen visie" Dan blijkt dat meer oud spelers hebben gefaald dan dat ze het hebben gered. En toch halen clubs dergelijke spelers binnen als trainer, puur obv de naam als voetballer en niet obv bewezen diensten als trainer.
One can only hope
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Robben zie ik er wel komen
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Ardbeg schreef: 10 nov 2021, 22:45 Robben zie ik er wel komen
Op basis van?
One can only hope
Fritske12
Lid 2e elftal
3
Berichten: 170
Lid geworden op: 4 nov 2020

waarschijnlijk op basis van zijn bezetenheid van voetbal, wat hem uiteraard niet zomaar een goede trainer maakt. heeft meer te maken denk ik dat je het een Robben gunt om het goed te doen als trainer itt sneijder en vdv
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Robben wordt geen trainer denk ik. Die gaat lekker vlaggen bij zijn amateurclubje en die komt Groningen niet meer uit.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

De redenatie "Goede voetballer = goede trainer" gaat mi niet op. Ook niet als deze persoon een goede aanvoerder/leider was bij het voetbal.
Ja, het helpt uiteraard om goede competenties te hebben om een groep te leiden en de media te woord te kunnen staan. Dus tuurlijk heb je hiermee een voorsprong. Net als tactische vaardigheden en algemene intelligentie (wat als fan lastig is in te schatten op een betrouwbare manier).
Bezetenheid, fanatisme of voetbaltalent 1 op 1 doorzetten en gebruiken als voorspeller voor het trainerschap vind ik een onderschatting van didactische vaardigheden specifiek en de vereiste voor een goede trainer/manager in het algemeen
One can only hope
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zie Robben wel ergens technisch directeur worden of zo. Gewoon lekker veel tijd en energie in een club stoppen. Eerst rustig wat meelopen en daarna een functie bekleden. Ik zie hem de aankomende jaren niet vertrekken uit Groningen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

d'Oude schreef: 10 nov 2021, 20:16 Als je het interview hoort/ziet is het niet een sneer. Hij zegt niets over Sneijder maar het gaat over de vereisten voor een verkorte cursus bij de KNVB.
Overigens mi een terecht punt wat LvG aanhaalt. Veel oud spelers hoor je zeggen; "Ik heb onder veel toptrainers gewerkt, heb er veel van geleerd en daarom ben ik een goede trainer met een eigen visie" Dan blijkt dat meer oud spelers hebben gefaald dan dat ze het hebben gered. En toch halen clubs dergelijke spelers binnen als trainer, puur obv de naam als voetballer en niet obv bewezen diensten als trainer.
Van Nistelrooy haalde dit ook aan in een interview. Hij vertelde dat hij bij zijn allereerste jeugdelftal al met de neus op de feiten werd gedrukt wat de baan eigenlijk allemaal inhield en dat hij geen idee had gehad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Snap dat biergooien een probleem is maar om nu dan maar zonder publiek te gaan spelen....
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ah, nog een luie dikzak die niet wil leren voor een vak:

https://www.vi.nl/nieuws/van-der-vaart- ... -kriebelen
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 15 nov 2021, 09:28 Ah, nog een luie dikzak die niet wil leren voor een vak:

https://www.vi.nl/nieuws/van-der-vaart- ... -kriebelen
Misschien twijfelt hij niet meer als ze tijdens de lunch een open-snackbar-buffet hebben? Studeert toch altijd net ff lekkerder met een kroketje en een frikandel speciaal in de buurt.

Kan ie daarna met zijn diploma mooi een campingelftal gaan coachen
La vida és massa curta per no fer broma

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De Grote KNVB-topic