Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:



De komende dagen zal het met name qua besmettingscijfers spannend worden: de minimale incubatietijd sinds de nieuwe maatregelen is voorbij dus de eerste afvlakking zou zichtbaar kunnen worden.... we zullen vast een paar dagen moeten wachten voordat dat met zekerheid vastgesteld kan worden, gezien dagelijkse fluctuaties enz
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik weet niet precies wat er extreem subjectief is aan de observatie dat een hele afdeling besmet is met het coronavirus, terwijl die patiënten niet besmet waren toen ze het ziekenhuis in kwamen. Dat is juist een hele feitelijke constatering (waarvan ik mevrouw Brael op haar bruine ogen moet geloven dat die constatering correct is).

Verder is het geen individueel geval, maar komen die signalen van meerdere ziekenhuizen binnen. Je hebt gelijk dat ik de situatie in die ziekenhuizen extrapoleer naar de rest van het land. Dus misschien is het in de rest van het land minder erg, misschien juist wel erger, ik ben er voor het gemak vanuit gegaan dat de situatie in de rest van het land min of meer hetzelfde is als in de ziekenhuizen hier in de regio. Besmettingen binnen ziekenhuizen zijn echt niks nieuws, maar vraag het vooral zelf na als je mensen kent die in ziekenhuizen werken.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dank voor de uitleg. Ik zou het dan ietwat voorzichtiger uitdrukken: als deze observatie niet slechts een momentopname was én doorgetrokken kan worden naar de rest van het land, dan zou een boostershot... enz.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nou, ik beschreef een bepaalde situatie waarin mensen besmet raken (en extrapoleerde die naar de rest van het land). En aan die specifieke situatie die ik beschreef, gaan boostershots niet of nauwelijks helpen.

Verder zijn boostershots natuurlijk wel een goed idee, zeker als je ziet dat ook gevaccineerden weer steeds vatbaarder worden voor zware klachten. Maar een deel van de coronapatiënten in het ziekenhuis liggen niet in het ziekenhuis omdat ze zo ziek zijn geworden door corona, maar liggen in het ziekenhuis vanwege andere klachten, en hebben in het ziekenhuis corona opgelopen. Die groep wordt eigenlijk altijd op 1 hoop gegooid (als je in het ziekenhuis ligt met corona, wordt er eigenlijk automatisch vanuit gegaan dat je ook in het ziekenhuis ligt vanwege corona), maar dat is dus lang niet altijd terecht.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mij was dat wel bekend idd. Hoe groot die groep is moet denk ik ook uit te rekenen zijn want we hebben als het goed is zowel opnamecijfers als bezettingscijfers - in de opnamecijfers zitten dacht ik wel alleen mensen die met corona binnenkomen.


[mention]PCGC[/mention] Ik kwam deze nog tegen.. om maar even te illustreren hoe snel die verhouding veranderd is: in oktober dus 44% gevaccineerd, in september was het nog slechts een kwart, en 20% op de IC:
https://www.trouw.nl/nieuws/kwart-van-d ... ~b42a546a/

Wellicht dat de Feyenoord man het dus over cijfers van september had.

Dit artikel nog over wie gevaccineerd en wel toch in het ziekenhuis komt (let op: ook van half oktober):
https://www.trouw.nl/zorg/wie-zijn-de-g ... ~b69d250a/

Best ontluisterend om te lezen dat die longarts destijds nog dacht dat het aandeel gevaccineerden niet flink toe zou nemen, in werkelijkheid is het dus bijna verdubbeld. Het virus blijft ons verrassen, en niet alleen de leken.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ShovingNE2 schreef: 09 nov 2021, 07:23 Van Haga gisteren bij Jinek. Hij heeft de oplossing!!!

Alle maatregelen weg en dan moet iedereen met corona gewoon thuis blijven. That's it. Dat is zijn oplossing. Jinek sloot heel cynisch af: 'dus iedereen moet gewoon naar u luisteren en dan is het voorbij' of woorden van die strekking.

Denk dat je dan het Bolsonaro effect zou zien in Nederland.

Dat is net zoiets als: we heffen alle verkeersregels op en iedereen moet gewoon goed uitkijken.


Van Roosmalen is ook geen fan.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nieuwsuur item over FVD.... Doe gewoon niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 09 nov 2021, 22:02 Nieuwsuur item over FVD.... Doe gewoon niet.
Tsja, nog erger: binnenkort begint de nieuwe omroep 'Ongehoord Nederland' die zo'n extreemrechts geluid structureel, gesubsidieerd en al over Nederland heen mag kieperen.


Intussen:
https://www.nu.nl/coronavirus/6167026/w ... raken.html

Ik vind het wel geruststellend om te zien dat de testbereidheid zo hoog is. Het stikt op dit moment trouwens van de zieken om me heen waarbij het gewoon een verkoudheid is.

Carnavalsfeesten afgelast, Sinterklaasintocht Utrecht afgelast, begrijpelijk maar het is wel weer bijzonder pijnlijk allemaal hoor...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

En bíjna het dagrecord wat betreft besmettingen, ik ga even rijst, pasta en wc-papier inslaan, lockdown in 3,2....
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... AB?ocid=st
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Hopsatee, laat Nederland maar volgen, had er vanochtend nog een in de meeting, die zich heel stoer vond dat hijniet gevaccineerd was. Lekker kleutesk tegendraads zijn, de tering mijn kinderen zijn minder dwars en kinderachtig. En poeh wat een steekhoudende argumenten, man man.
Zo dat ben ik even kwijt :-D
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 10 nov 2021, 15:35 En bíjna het dagrecord wat betreft besmettingen, ik ga even rijst, pasta en wc-papier inslaan, lockdown in 3,2....
Schijnbaar had de GGD gisteren wel een dagrecord, dus kans dat dat morgen ook qua besmettingscijfers gehaald wordt. Maarja die absolute cijfers zeggen niet zoveel... de vraag is of er al een afvlakking te zien is als de boel goed bestudeerd wordt.

Ik denk dat niemand erop rekent dat dat zo zal zijn, iedereen verwacht meer maatregelen en die verwachting was er vorige week ook al.

Waarom dan toch zo zwak ingegrepen, kun je je weer afvragen... ja sorry ik word er zelf ook moe van om het op te moeten merken. En ja mee eens, het wordt ook steeds lastiger te verkroppen dat zoveel mensen aan de kant blijven staan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/coronavirus/6167062/k ... el-is.html

Dus we zijn nu alweer bezig met oud & nieuw...

Rare vraag trouwens volgens mij, het gaat immers om risico's die uitwisselbaar zijn. Ik zou dus zeggen dat geen enkele individuele maatregel als zijnde noodzakelijk aangemerkt kan worden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 10 nov 2021, 15:44
Op weg naar nr 25 schreef: 10 nov 2021, 15:35 En bíjna het dagrecord wat betreft besmettingen, ik ga even rijst, pasta en wc-papier inslaan, lockdown in 3,2....
Schijnbaar had de GGD gisteren wel een dagrecord, dus kans dat dat morgen ook qua besmettingscijfers gehaald wordt. Maarja die absolute cijfers zeggen niet zoveel... de vraag is of er al een afvlakking te zien is als de boel goed bestudeerd wordt.

Ik denk dat niemand erop rekent dat dat zo zal zijn, iedereen verwacht meer maatregelen en die verwachting was er vorige week ook al.

Waarom dan toch zo zwak ingegrepen, kun je je weer afvragen... ja sorry ik word er zelf ook moe van om het op te moeten merken. En ja mee eens, het wordt ook steeds lastiger te verkroppen dat zoveel mensen aan de kant blijven staan.
Ik snap het wel, met maatregelen tref je weer een hele grote groep mensen die ook onder druk staan. Onderschat de mentale druk niet die er bij veel mensen is ontstaan de afgelopen 1,5-2 jaar. Geestelijke gezondgehiedszorg barst ook uit zijn voegen. Het is zo lastig beleid maken, andere landen hebben nu ook te maken met sterk oplopende cijfers en sommigen hebben ook nog eens een lagere vaccinatiegraad. Doe je A is B gepikeerd, doe je B is A gepikeerd, en we vergeten ons eigen gedrag ook.

En wat betreft vuurwerk, verbieden, voor nu en altijd. (wat mij betreft ;))
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Is een (haalbare) tussenweg niet om evenementen met groepen mensen door te laten gaan, maar iedereen op basis van testen voor toegang? Weet niet of we dat redden qua testcapaciteit, maar die branches opnieuw sluiten is ook dodelijk. Dus niet meer op basis van de coronapas, maar alleen een negatieve test.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 10 nov 2021, 15:41 Hopsatee, laat Nederland maar volgen, had er vanochtend nog een in de meeting, die zich heel stoer vond dat hijniet gevaccineerd was. Lekker kleutesk tegendraads zijn, de tering mijn kinderen zijn minder dwars en kinderachtig. En poeh wat een steekhoudende argumenten, man man.
Zo dat ben ik even kwijt :-D
Waarom zou iemand je überhaupt argumenten hiervoor moeten geven? Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat mensen een andere beslissing nemen? Mensen zelf laten opdraaien voor de ziekenhuiskosten is ridicuul natuurlijk. Sowieso betalen mensen al premie en daarnaast hoeven vetzakken ook niet zelf hun rekening te betalen.

Vuurwerk verbieden is ook weer zo kinderachtig. Dat gevaarlijke zware vuurwerk is sowieso al verboden. Laat mensen aub zelf beslissen of ze daar geld aan willen spenderen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 10 nov 2021, 16:04Ik snap het wel, met maatregelen tref je weer een hele grote groep mensen die ook onder druk staan. Onderschat de mentale druk niet die er bij veel mensen is ontstaan de afgelopen 1,5-2 jaar. Geestelijke gezondgehiedszorg barst ook uit zijn voegen.

Ja maar stel dat je nou íets te zware maatregelen neemt (eerlijk gezegd een situatie die ik me nieteens voor kan stellen) dan duurt de pijn toch veel korter?

Het is nu bijna vier weken geleden dat de zorg voor het eerst aan de bel trok en we hebben landelijk nog steeds geen noemenswaardige maatregelen genomen. Intussen vallen de pleziertjes waar we ons op verheugen één voor één om, we kunnen er dus alweer vanuit gaan dat het leven minimaal tot januari in het teken van coronabeperkingen zal staan. Ik vind dat nogal een klap voor de mentale gezondheid.

Ik vraag me zelfs af of je wel te zware maatregelen kunt nemen. Ook nu weer zou ik eigenlijk zeggen: doe gewoon 2 weken harde lockdown zodat we daarna weer normaler kunnen doen. Dat zou de belasting voor iedereen compact houden en perspectief bieden. Was vier weken geleden meteen met een pakketje (veel minder zware) maatregelen gekomen en dit alles was niet nodig geweest.

deninho32 schreef: 10 nov 2021, 16:11Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat mensen een andere beslissing nemen?
Omdat we nog steeds in die focking corona dwangbuis zitten he... Dat zoveel mensen niet mee willen werken aan de oplossing is verschrikkelijk frustrerend. Als iedereen effe dat kleine prikje zou halen zou dit allemaal niet nodig zijn.

Het is alsof je leger al door de vijand verslagen is maar je wéét dat we het land kunnen redden als we samenwerken, en dat een flinke groep dan zegt: zal wel, ik wil zelf kunnen bepalen wat ik doe.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Mja, ik vind autonomie het grootste goed dat er bestaat, dus ik zal me niet storen aan mensen die om wat voor reden dan ook weigeren. Wie ben ik om over hun redenen te oordelen?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

deninho32 schreef: 10 nov 2021, 16:22 Mja, ik vind autonomie het grootste goed dat er bestaat, dus ik zal me niet storen aan mensen die om wat voor reden dan ook weigeren. Wie ben ik om over hun redenen te oordelen?
Haha neem je het nu op voor je eigen "groep"?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Niet alleen in dit geval hoor :mrgreen: Sowieso zijn er meerdere 'groepen' met meerdere redenen. Verplichtingen vind ik altijd vervelend en daarnaast vaak ook niet werkbaar :)
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 10 nov 2021, 16:37 Niet alleen in dit geval hoor :mrgreen: Sowieso zijn er meerdere 'groepen' met meerdere redenen. Verplichtingen vind ik altijd vervelend en daarnaast vaak ook niet werkbaar :)
Ik ga eens kijken of ik die redenering bij de Belastingdienst kan gebruiken.. "Ja sorry, ik betaal niet, want ik vind verplichtingen vervelend en daarnaast vaak ook niet werkbaar".
Ben benieuwd welke reactie ik daar op ga krijgen..
La vida és massa curta per no fer broma
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

deninho32 schreef: 10 nov 2021, 16:11
Op weg naar nr 25 schreef: 10 nov 2021, 15:41 Hopsatee, laat Nederland maar volgen, had er vanochtend nog een in de meeting, die zich heel stoer vond dat hijniet gevaccineerd was. Lekker kleutesk tegendraads zijn, de tering mijn kinderen zijn minder dwars en kinderachtig. En poeh wat een steekhoudende argumenten, man man.
Zo dat ben ik even kwijt :-D
Waarom zou iemand je überhaupt argumenten hiervoor moeten geven? Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat mensen een andere beslissing nemen? Mensen zelf laten opdraaien voor de ziekenhuiskosten is ridicuul natuurlijk. Sowieso betalen mensen al premie en daarnaast hoeven vetzakken ook niet zelf hun rekening te betalen.

Vuurwerk verbieden is ook weer zo kinderachtig. Dat gevaarlijke zware vuurwerk is sowieso al verboden. Laat mensen aub zelf beslissen of ze daar geld aan willen spenderen.
Oh dat hoeft ook niet, maar deze meneer begon er zelf over te orakelen, dát zat me dwars. Ik respecteer ieders keuze, allen vind ík het egoistisch en kleutesk als het enkel vanuit principe is en de grootste motivatie is de overheid dwars te zitten. En tuurlijk hoeven ze niet zelf de kosten te betalen. Maar als je met je principes binnenkort niet meer overal binnen kan, vind ik dan een logisch gevolg.

En aangaande het vuurwerk, dat was een knipoog, ik heb er niets mee en meer tegen, alleen al de toestanden in randstad en in toenemende mate elders is voor mij voldoende voor een verbod te zijn.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

deninho32 schreef: 10 nov 2021, 16:22 Mja, ik vind autonomie het grootste goed dat er bestaat, dus ik zal me niet storen aan mensen die om wat voor reden dan ook weigeren. Wie ben ik om over hun redenen te oordelen?
Ik vind dat je daar wel een mening over kunt hebben (allerlei meningen, want er zijn allerlei redenen) maar belangrijker is m.i. dat we elkaar nu nodig hebben. Mensen die niet helpen als je ze nodig hebt, terwijl ze daarvoor slechts een zo enorm kleine inspanning voor hoeven te doen he, daar kun je m.i. ook een mening over hebben.

Autonomie is een heel groot goed maar dat wil niet zeggen dat alle keuzes die je maakt meteen te respecteren zijn - juist niet. Zou je in een strenge dictatuur leven en slechts opdrachten uitvoeren dan is je gedrag je veel minder aan te rekenen, maar nu is het 100% iemands eigen vrij keuze om bij te dragen aan het algemene belang of dat belang juist te ondermijnen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 10 nov 2021, 16:13 Ja maar stel dat je nou íets te zware maatregelen neemt (eerlijk gezegd een situatie die ik me nieteens voor kan stellen) dan duurt de pijn toch veel korter?
Dat zou kunnen maar misschien ook wel niet, dat is nou het lastige.
ziege maar ook zagge schreef: 10 nov 2021, 16:13 Ik vraag me zelfs af of je wel te zware maatregelen kunt nemen. Ook nu weer zou ik eigenlijk zeggen: doe gewoon 2 weken harde lockdown zodat we daarna weer normaler kunnen doen. Dat zou de belasting voor iedereen compact houden en perspectief bieden. Was vier weken geleden meteen met een pakketje (veel minder zware) maatregelen gekomen en dit alles was niet nodig geweest.
Gewoon in een lockdown, dat is niet gewoon, ook de rek bij opvang en veel bedrijven met thuiswerken en thuisonderwijs is er ook uit. Je kan ook kiezen voor een langere periode de leuke dingen op een laag pitje maar wel de structuur van school, werken en dergelijke. dilemma's.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 10 nov 2021, 17:02
ziege maar ook zagge schreef: 10 nov 2021, 16:13 Ja maar stel dat je nou íets te zware maatregelen neemt (eerlijk gezegd een situatie die ik me nieteens voor kan stellen) dan duurt de pijn toch veel korter?
Dat zou kunnen maar misschien ook wel niet, dat is nou het lastige.
Deze logica zie ik niet, neem je iets zwaardere maatregelen dan strikt noodzakelijk dan gaan de cijfers gewoon nog sneller omlaag. De extra zwaarte van je maatregelen wordt dan gecompenseerd door de kortere duur.

Neem je te weinig maatregelen dan zorg je er juist voor dat er steeds zwaardere maatregelen steeds langer nodig zijn. De gemiste tijd kun je niet compenseren. Dit is m.i. dus altijd een hele, hele dure gok. Die dit kabinet desondanks steeds weer maakt en die ook steeds weer verkeerd uitpakt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Covid-19