Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 10 nov 2021, 11:41
Joenepsv schreef: 10 nov 2021, 10:55 Zou er niet rouwig om zijn als Schmidt vertrekt. Het valt me allemaal nogal tegen. Misschien waren de verwachtingen ook wel te hoog van kapitel Schmidt maar ik verwacht van PSV beter en leuker voetbal dan wat we nu wekelijks krijgen voorgeschoteld. Ik vind hem onnavolgbaar in zijn opstellingen en wisselbeleid en dat is niet positief bedoeld. En het is niet zo dat PSV hem niet alles aanreikt wat hij wil. We zitten inmiddels met een enorme staf die om hem heen is geformeerd en een verouderde selectie waar veel (dure) gasten lopen die gehaald zijn omdat ze in de filosofie van Schmidt passen. Tot slot gooi ik deze er nog één keer in, ik vind dat hij onvoldoende oog heeft voor de opleiding. Als je liever met een smalle bank een wedstrijd in gaat dan dat je een paar jeugdspelers meeneemt boeit het je geen reet. En als je bij 1-4 voor Gotze laat invallen in de 87ste minuut ipv een Bakayoko dan ben je gewoon een eikel.
Wie zijn al die dure gasten die zijn gehaald omdat ze in zijn filosofie passen? Zahavi en Ramalho? Wie nog meer? Daarnaast gooi ik deze er nog maar eens in: Teze, Ledezma, Fofana. Je kunt de trainer zo vaak een eikel noemen als dat je wil (beetje droevig is dat maar goed) maar Bakayoko krijgt zijn kans nog wel. Je doet net alsof het een onomstreden talent is en dat Schmidt echt een bult spelers die het verdienen geen kans geeft. Dat is niet zo.
Een kinderhand is snel gevuld blijkbaar. Bovendien was Teze al lid van de A selectie toen Schmidt kwam. Fofana is ook een slecht voorbeeld met iets van 10 minuten terwijl hij 10 keer op de bank heeft gezeten. Ik vind het heel karig maar als jij tevreden bent is dat prima natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 10 nov 2021, 11:52
Ardbeg schreef: 10 nov 2021, 11:41

Wie zijn al die dure gasten die zijn gehaald omdat ze in zijn filosofie passen? Zahavi en Ramalho? Wie nog meer? Daarnaast gooi ik deze er nog maar eens in: Teze, Ledezma, Fofana. Je kunt de trainer zo vaak een eikel noemen als dat je wil (beetje droevig is dat maar goed) maar Bakayoko krijgt zijn kans nog wel. Je doet net alsof het een onomstreden talent is en dat Schmidt echt een bult spelers die het verdienen geen kans geeft. Dat is niet zo.
Een kinderhand is snel gevuld blijkbaar. Bovendien was Teze al lid van de A selectie toen Schmidt kwam. Fofana is ook een slecht voorbeeld met iets van 10 minuten terwijl hij 10 keer op de bank heeft gezeten. Ik vind het heel karig maar als jij tevreden bent is dat prima natuurlijk.
Leuk, voor de sport iemand zijn debuut laten maken maar het moet ook wel een doel buiten dat hebben. Laat het nou ook nog eens zo wezen dat we er niet bepaald riant hebben voor gestaan met resultaten, om er maar jeugdspelers in te gooien maar goed. Er moet wat te zeiken zijn.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 nov 2021, 11:29 Ik lees niet dat hij twijfelt en dat haal ik uit de volgende zin (die je wellicht ook anders op kan vatten):

"Schmidt zelf heeft het goed naar zijn zin in Eindhoven en staat naar verluidt niet afwijzend tegen een langer verblijf".

Over de mogelijkheden op de transfermarkt: "Door Corona is de club in financieel opzicht een jaar teruggeworpen en dat begrijpt Schmidt volgens ingewijden. De trainer respecteert die keuzes en klaart er openlijk nooit over."
Klinkt goed idd! Hopelijk toont de clubleiding ballen en zetten ze door.

Sowieso, al eerder gezegd: we staan zelfs na een hele slechte periode gewoon gedeeld eerste, oftewel: we kunnen ons deze ontwikkelperiode veroorloven.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ardbeg schreef: 10 nov 2021, 12:01
Joenepsv schreef: 10 nov 2021, 11:52

Een kinderhand is snel gevuld blijkbaar. Bovendien was Teze al lid van de A selectie toen Schmidt kwam. Fofana is ook een slecht voorbeeld met iets van 10 minuten terwijl hij 10 keer op de bank heeft gezeten. Ik vind het heel karig maar als jij tevreden bent is dat prima natuurlijk.
Leuk, voor de sport iemand zijn debuut laten maken maar het moet ook wel een doel buiten dat hebben. Laat het nou ook nog eens zo wezen dat we er niet bepaald riant hebben voor gestaan met resultaten, om er maar jeugdspelers in te gooien maar goed. Er moet wat te zeiken zijn.
Daar noem je en passant nog een reden om niet met Schmidt te verlengen.

Het is niet om de sport iemand laten debuteren. Maar als je kan kiezen tussen een doorgewinterde routinier of een aanstormend talent in laten vallen in minuut 87 dan kiezen 9 van de 10 trainers voor dat talent. Niemand heeft wat aan de invalbeurt van Gotze terwijl het voor Bakayoko een stimulans is , teken van vertrouwen en dat werkt door naar je hele jeugdopleiding.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En vorig jaar was het zeiken op Schmidt omdat het totaal zinloos was om talenten zo laat in te laten vallen. Totaal zinloze wissels.

Het maakt niet uit wat hij doet: het wordt zo gedraaid dat het kut is. Net als met interviews: wat hij ook zegt, er wordt een reden gezocht om het naar het negatieve te draaien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Sao-Mellow schreef: 10 nov 2021, 10:56 Vind het geen gek verhaal, ook logisch dat Schmidt zelf twijfelt als hij geen versterkingen gaat krijgen.
Kan win win zijn. Of Schmidt krijgt versterkingen en tekent bij, of hij verlegd niet en gaan we een andere koers varen.
Dat is ook niet helemaal eerlijk naar JdJ toe. Natuurlijk heeft JdJ de zoveelste bagger transferwindow achter de rug, maar alsnog moet Schmidt véél beter laten zien met het huidige materiaal. We zitten nu onderhand wel in een fase waarin Schmidt wel de laatste is die versterkingen mag gaan eisen. Eigenlijk zijn het John, Toon en alle supporters van PSV die mogen eisen dat Schmidt gaat presteren, niet andersom.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 nov 2021, 12:18 En vorig jaar was het zeiken op Schmidt omdat het totaal zinloos was om talenten zo laat in te laten vallen. Totaal zinloze wissels.

Het maakt niet uit wat hij doet: het wordt zo gedraaid dat het kut is. Net als met interviews: wat hij ook zegt, er wordt een reden gezocht om het naar het negatieve te draaien.
Dat is mij dan totaal ontgaan. Ik ben pro eigen jeugd en ik kan me niet voorstellen dat er kritiek was op het feit dat hij talenten laat invallen. Er zal misschien kritiek zijn geweest op de tijdsduur van de invalbeurten. Was vaak in de extra extra tijd. En dan is die kritiek toch niet meteen onterecht?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 nov 2021, 11:36
Johnnie Walker schreef: 10 nov 2021, 11:31 Als we serieus denken dat we een beter middenveld nodig hebben dan Sangaré, Ginkel/Pröpper, Gakpo, Götze en Madueke om te kunnen presteren, dan gaan we de komende jaren niet presteren. Want beter dan dit gaat het echt niet worden hoor. Het probleem zit 'm niet in de samenstelling, maar dat bijna elke speler onder zijn niveau staat te voetballen. Alleen Gakpo en dit seizoen Sangaré niet.
Sangaré en Gakpo niet. Madueke speelde zo goed dat we bang waren hem kwijt te raken. Die ook niet. Pröpper is nog niet 1 seconde fit geweest.

Blijft over Van Ginkel die zijn niveau niet haalt en ook niet echt fit is. En Götze. Daar heb je een punt. Maar dat is 1 van de 6 namen die je noemt.
Ik blijf even bewust weg van speculeren over mogelijke oorzaken, want de kans is groot dat je dan in een discussie belandt die eindeloos is. Ligt het aan fitheid? Ligt het aan de tactiek? Ligt het aan wisselbeleid? Ligt het aan pech? Ligt het aan iets anders? Geen idee. Daar kan jij heel anders over denken dan ik. Er zijn namelijk tientallen mogelijke redenen te bedenken. En tussen die redenen zitten er een aantal die hout snijden en een x aantal dat excuses zijn.

Het nieuws van verlengen komt naar buiten, dus ga je denken wat te doen. We zijn het er beide over eens dat we afgelopen anderhalf jaar niet optimaal presteren (of niet?). Dan zoom ik uit. Is deze groep niet goed genoeg? Of is de groep wel goed genoeg en slaagt deze trainer (om welke reden dan ook) er niet in er om er een team van te maken met een lage ondergrens en dat op de juiste momenten kan pieken? Ik denk dat laatste. Iedereen vrij (en dat doen er ook veel) om daar anders over te denken en bijvoorbeeld de selectie niet goed genoeg te vinden. I beg the differ. Ik vind deze selectie voor PSV begrippen écht heel goed.

In 5 á 6 wedstrijden hebben we de top van dit team gezien. Madueke die 50 miljoen waard werd. Zahavi die speelde alsof we geen andere spits nodig hadden. Ramalho was onze nieuwe leider. Sangaré de machine. Götze was onnavolgbaar. Ginkel had elke tweede bal. En ga zo maar door. Heb je die wedstrijden niet gespeeld, dan kun je zeggen: deze spelers kunnen niet beter. Maar we hebben het zelf gezien: dit team kan geweldig zijn.

En dat zijn we vaak niet. Ik wijt dat aan Schmidt, vandaar alsjeblieft niet verlengen. Jij wijt dat waarschijnlijk aan iets anders, zoals bijvoorbeeld fitheid en denkt dat Schmidt er later wel nog in slaagt om dat team te vormen. Dat kan. Ik denk van niet. Ook niet als we een nieuwe rechtsback en/of spits halen en Pröpper fit wordt.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 10 nov 2021, 12:18 En vorig jaar was het zeiken op Schmidt omdat het totaal zinloos was om talenten zo laat in te laten vallen. Totaal zinloze wissels.

Het maakt niet uit wat hij doet: het wordt zo gedraaid dat het kut is. Net als met interviews: wat hij ook zegt, er wordt een reden gezocht om het naar het negatieve te draaien.
Idd, om schijtziek van te worden, dat gezoek.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Er is geen één (haalbare) coach die het beter zou doen met deze selectie. We staan gedeeld bovenaan en hebben voor het gevoel een kut seizoen.

In Roger we trust. Teken maar bij, is het daar in ieder geval rustig. En dan aub Rangnick halen als TD 🤤
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Madueke schreef: 10 nov 2021, 12:23 We zitten nu onderhand wel in een fase waarin Schmidt wel de laatste is die versterkingen mag gaan eisen.
Typisch. Iedere supporter 'eist' versterkingen. Maar uitgerekend degene die met de selectie moet werken mag dat niet doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Joenepsv schreef: 10 nov 2021, 10:55 Zou er niet rouwig om zijn als Schmidt vertrekt. Het valt me allemaal nogal tegen. Misschien waren de verwachtingen ook wel te hoog van kapitel Schmidt maar ik verwacht van PSV beter en leuker voetbal dan wat we nu wekelijks krijgen voorgeschoteld. Ik vind hem onnavolgbaar in zijn opstellingen en wisselbeleid en dat is niet positief bedoeld. En het is niet zo dat PSV hem niet alles aanreikt wat hij wil. We zitten inmiddels met een enorme staf die om hem heen is geformeerd en een verouderde selectie waar veel (dure) gasten lopen die gehaald zijn omdat ze in de filosofie van Schmidt passen. Tot slot gooi ik deze er nog één keer in, ik vind dat hij onvoldoende oog heeft voor de opleiding. Als je liever met een smalle bank een wedstrijd in gaat dan dat je een paar jeugdspelers meeneemt boeit het je geen reet. En als je bij 1-4 voor Gotze laat invallen in de 87ste minuut ipv een Bakayoko dan ben je gewoon een eikel.
Uuhhhhh.....PSV heeft hem niet alles aangereikt wat hij wil. Schmidt rekende op 4-5 versterkingen in de laatste 2 maanden van de transferzomer. En die heeft hij niet gekregen. Scheelt een hoop hoor, een uit de toverdoos gehaalde vinicius of 4 echt gerichte directe versterkingen....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johnnie Walker schreef: 10 nov 2021, 12:59 Ik blijf even bewust weg van speculeren over mogelijke oorzaken, want de kans is groot dat je dan in een discussie belandt die eindeloos is. Ligt het aan fitheid? Ligt het aan de tactiek? Ligt het aan wisselbeleid? Ligt het aan pech? Ligt het aan iets anders? Geen idee. Daar kan jij heel anders over denken dan ik. Er zijn namelijk tientallen mogelijke redenen te bedenken. En tussen die redenen zitten er een aantal die hout snijden en een x aantal dat excuses zijn.

Het nieuws van verlengen komt naar buiten, dus ga je denken wat te doen. We zijn het er beide over eens dat we afgelopen anderhalf jaar niet optimaal presteren (of niet?). Dan zoom ik uit. Is deze groep niet goed genoeg? Of is de groep wel goed genoeg en slaagt deze trainer (om welke reden dan ook) er niet in er om er een team van te maken met een lage ondergrens en dat op de juiste momenten kan pieken? Ik denk dat laatste. Iedereen vrij (en dat doen er ook veel) om daar anders over te denken en bijvoorbeeld de selectie niet goed genoeg te vinden. I beg the differ. Ik vind deze selectie voor PSV begrippen écht heel goed.

In 5 á 6 wedstrijden hebben we de top van dit team gezien. Madueke die 50 miljoen waard werd. Zahavi die speelde alsof we geen andere spits nodig hadden. Ramalho was onze nieuwe leider. Sangaré de machine. Götze was onnavolgbaar. Ginkel had elke tweede bal. En ga zo maar door. Heb je die wedstrijden niet gespeeld, dan kun je zeggen: deze spelers kunnen niet beter. Maar we hebben het zelf gezien: dit team kan geweldig zijn.

En dat zijn we vaak niet. Ik wijt dat aan Schmidt, vandaar alsjeblieft niet verlengen. Jij wijt dat waarschijnlijk aan iets anders, zoals bijvoorbeeld fitheid en denkt dat Schmidt er later wel nog in slaagt om dat team te vormen. Dat kan. Ik denk van niet. Ook niet als we een nieuwe rechtsback en/of spits halen en Pröpper fit wordt.
Dat speculeren over oorzaken is natuurlijk wel van belang. Je kan over Pröpper niet zeggen dat het aan de tactiek ligt. Die is gewoon niet fit geweest. Zelfs na 10 minuten spelen moest hij een volgende wedstrijd laten passeren.

Nee: PSV presteert niet optimaal. Klopt. Als je dan uitzoomt kom je niet alleen op 'is de groep goed genoeg of niet', maar kan en mag je Corona niet vergeten. Zal ongetwijfeld door sommigen als excuus worden gezien, maar het is iets wat wel degelijk invloed heeft gehad. Waar jij denkt dat het ligt aan 'de trainer haalt niet genoeg uit de groep'. Denk ik (als we Corona weer terzijde schuiven) dat het een combi is tussen spelers die niet goed genoeg zijn en niet het maximale eruit halen, maar dan wel met de nadruk op het laatste, dus ik neig ernaar dat we het eens zijn.

Als je naar hier en daar een duel kijkt speelt fitheid een rol. Maar vind ik echt niet de hoofdoorzaak. Het belangrijkste is de tactiek die gehanteerd wordt denk ik (en volgens mij zitten wij dus ook daar op redelijk dezelfde lijn). Daarover:

Iedereen zag dat PSV in een trechter liep en maar niet kon scoren tegen een goed gegroepeerde groep. Veel te vaak werd de mogelijkheden door het midden gezocht in plaats van de zijkanten. Dat zagen we allemaal en ook de spelers. Gakpo verweet het zichzelf en de spelers dat ze in het veld niet naar andere opties zochten en te lang door het midden doorgingen. Dat heeft redelijk wat wedstrijden geduurd. Volgens sommigen te lang. Inmiddels is Schmidt bezig om het elftal langzaam om te zetten. De laatste wedstrijden lopen we ons niet meer dood in een trechter. Mede door op momenten zonder 10 te spelen. Mede door het inzetten van Vinicius die echt als diepste spits staat om een bal te ontvangen en deze niet te halen.

Dan kan je zeggen: Schmidt heeft het te lang geprobeerd. Maar dat is heel vaak de kritiek op een coach als op een andere manier spelen niet vaak werkt. Denk aan Cocu die vast bleef houden aan bepaalde patronen en spelers. Maar daar uiteindelijk wel voor beloond werd want het ging uitstekend lopen. Schmidt heeft het langer geprobeerd maar het ging niet lopen dus lijkt het nu over een andere boeg te gooien. Interessant wordt het als Gakpo en Madueke fit zijn. Wat doet hij met Zahavi en hoe gaat hij Götze inzetten?

Al met al zitten we denk ik niet heel ver van elkaar liggen hoe we er over denken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

ShovingNE2 schreef: 10 nov 2021, 13:11
Madueke schreef: 10 nov 2021, 12:23 We zitten nu onderhand wel in een fase waarin Schmidt wel de laatste is die versterkingen mag gaan eisen.
Typisch. Iedere supporter 'eist' versterkingen. Maar uitgerekend degene die met de selectie moet werken mag dat niet doen.
Degene die met de selectie moet werken laat al bijna anderhalf seizoen geen enkele vorm van ontwikkeling zien. Op basis waarvan zou hij dan in de positie zijn om versterkingen te eisen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Madueke schreef: 10 nov 2021, 13:25 Degene die met de selectie moet werken laat al bijna anderhalf seizoen geen enkele vorm van ontwikkeling zien.
Of je wil het niet zien natuurlijk.

Toen Schmidt binnenkwam was het nog lang niet zeker dat wij groepsfase EL zouden gaan halen. Dat was een lange weg. Nu zijn waren een schot verwijderd van groepsfase CL.

Het is zo'n groot gelul dat er geen ontwikkeling is. Of die voldoende is? Lijkt me niet. Maar verlang lekker terug naar maart 2019 hoor. Ik kies any day of the week de huidige situatie boven die.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Geen idee wat er in maart 2019 was, zal vast wel iets met Bommel te maken hebben, maar de historie van PSV bestaat uit meer dan alleen 'Kapitel Bommel'.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 nov 2021, 13:25
Johnnie Walker schreef: 10 nov 2021, 12:59 Ik blijf even bewust weg van speculeren over mogelijke oorzaken, want de kans is groot dat je dan in een discussie belandt die eindeloos is. Ligt het aan fitheid? Ligt het aan de tactiek? Ligt het aan wisselbeleid? Ligt het aan pech? Ligt het aan iets anders? Geen idee. Daar kan jij heel anders over denken dan ik. Er zijn namelijk tientallen mogelijke redenen te bedenken. En tussen die redenen zitten er een aantal die hout snijden en een x aantal dat excuses zijn.

Het nieuws van verlengen komt naar buiten, dus ga je denken wat te doen. We zijn het er beide over eens dat we afgelopen anderhalf jaar niet optimaal presteren (of niet?). Dan zoom ik uit. Is deze groep niet goed genoeg? Of is de groep wel goed genoeg en slaagt deze trainer (om welke reden dan ook) er niet in er om er een team van te maken met een lage ondergrens en dat op de juiste momenten kan pieken? Ik denk dat laatste. Iedereen vrij (en dat doen er ook veel) om daar anders over te denken en bijvoorbeeld de selectie niet goed genoeg te vinden. I beg the differ. Ik vind deze selectie voor PSV begrippen écht heel goed.

In 5 á 6 wedstrijden hebben we de top van dit team gezien. Madueke die 50 miljoen waard werd. Zahavi die speelde alsof we geen andere spits nodig hadden. Ramalho was onze nieuwe leider. Sangaré de machine. Götze was onnavolgbaar. Ginkel had elke tweede bal. En ga zo maar door. Heb je die wedstrijden niet gespeeld, dan kun je zeggen: deze spelers kunnen niet beter. Maar we hebben het zelf gezien: dit team kan geweldig zijn.

En dat zijn we vaak niet. Ik wijt dat aan Schmidt, vandaar alsjeblieft niet verlengen. Jij wijt dat waarschijnlijk aan iets anders, zoals bijvoorbeeld fitheid en denkt dat Schmidt er later wel nog in slaagt om dat team te vormen. Dat kan. Ik denk van niet. Ook niet als we een nieuwe rechtsback en/of spits halen en Pröpper fit wordt.
Dat speculeren over oorzaken is natuurlijk wel van belang. Je kan over Pröpper niet zeggen dat het aan de tactiek ligt. Die is gewoon niet fit geweest. Zelfs na 10 minuten spelen moest hij een volgende wedstrijd laten passeren.

Nee: PSV presteert niet optimaal. Klopt. Als je dan uitzoomt kom je niet alleen op 'is de groep goed genoeg of niet', maar kan en mag je Corona niet vergeten. Zal ongetwijfeld door sommigen als excuus worden gezien, maar het is iets wat wel degelijk invloed heeft gehad. Waar jij denkt dat het ligt aan 'de trainer haalt niet genoeg uit de groep'. Denk ik (als we Corona weer terzijde schuiven) dat het een combi is tussen spelers die niet goed genoeg zijn en niet het maximale eruit halen, maar dan wel met de nadruk op het laatste, dus ik neig ernaar dat we het eens zijn.

Als je naar hier en daar een duel kijkt speelt fitheid een rol. Maar vind ik echt niet de hoofdoorzaak. Het belangrijkste is de tactiek die gehanteerd wordt denk ik (en volgens mij zitten wij dus ook daar op redelijk dezelfde lijn). Daarover:

Iedereen zag dat PSV in een trechter liep en maar niet kon scoren tegen een goed gegroepeerde groep. Veel te vaak werd de mogelijkheden door het midden gezocht in plaats van de zijkanten. Dat zagen we allemaal en ook de spelers. Gakpo verweet het zichzelf en de spelers dat ze in het veld niet naar andere opties zochten en te lang door het midden doorgingen. Dat heeft redelijk wat wedstrijden geduurd. Volgens sommigen te lang. Inmiddels is Schmidt bezig om het elftal langzaam om te zetten. De laatste wedstrijden lopen we ons niet meer dood in een trechter. Mede door op momenten zonder 10 te spelen. Mede door het inzetten van Vinicius die echt als diepste spits staat om een bal te ontvangen en deze niet te halen.

Dan kan je zeggen: Schmidt heeft het te lang geprobeerd. Maar dat is heel vaak de kritiek op een coach als op een andere manier spelen niet vaak werkt. Denk aan Cocu die vast bleef houden aan bepaalde patronen en spelers. Maar daar uiteindelijk wel voor beloond werd want het ging uitstekend lopen. Schmidt heeft het langer geprobeerd maar het ging niet lopen dus lijkt het nu over een andere boeg te gooien. Interessant wordt het als Gakpo en Madueke fit zijn. Wat doet hij met Zahavi en hoe gaat hij Götze inzetten?

Al met al zitten we denk ik niet heel ver van elkaar liggen hoe we er over denken.
Ja dat is uiteraard van belang, maar het is een combinatie van alle factoren. Alle redenen spelen namelijk in bepaalde mate een rol (ook covid). En daar komt ook nog eens bij dat bij veel factoren Roger daar zelf invloed op heeft of kan hebben. Dus op het moment dat ik er eentje uit pik, bijvoorbeeld tactiek of fitheid, dan gaat de discussie naar die specifieke factoren en haalt het de aandacht weg van de hamvraag. De hamvraag bij verlengen: haalt deze trainer het maximale uit deze groep en/of kan hij dit de komende jaren doen?

En over die vraag verschillen wij denk ik inderdaad niet zoveel van mening. Haalt Roger het maximale uit deze groep? Wij zeggen beide van niet. Denken wij dat Roger dit jaar volgend jaar wel lukt (en dus verlengen)? Ik zeg nee. Jij ziet dat wel gebeuren als ik je goed begrijp. Daar zit het verschilletje.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Er staat een goede selectie. We kunnen JdJ niet eeuwig zijn miskopen uit 2019 nagedragen.

Schmidt heeft zijn speelwijze (terecht) aangepast dit seizoen. Denk dat de start dit jaar wel ietwat vertekende. De tegenstanders in de CL hadden veel afwezigen en bij PSV was juist iedereen fit. In de uitwedstrijden tegen Ajax en AZ zat de 'gamestory' mee omdat je snel scoorde. Nu is het beeld naar de andere kant wat vertekent omdat een aantal keyplayers afwezig zijn en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord beroerd gepland stonden.

In tegenstelling tot vorig jaar is het verval van PSV gedurende een wedstrijd veel minder groot. Over het algemeen wordt een acceptabel niveau gehaald.

Is alles perfect, nee dat niet. Het moet defensief stabieler in de toch risicovolle speelwijze. Dan blijf je meedoen om het kampioenschap tot het eind. Voorin is namelijk meer dan voldoende creativiteit, snelheid en scorend vermogen aanwezig.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johnnie Walker schreef: 10 nov 2021, 13:44 En over die vraag verschillen wij denk ik inderdaad niet zoveel van mening. Haalt Roger het maximale uit deze groep? Wij zeggen beide van niet. Denken wij dat Roger dit jaar volgend jaar wel lukt (en dus verlengen)? Ik zeg nee. Jij ziet dat wel gebeuren als ik je goed begrijp. Daar zit het verschilletje.
Ik denk van wel. Maar dan kom ik je een stuk tegemoet en zeg ik: 'dat is te vroeg om te oordelen'. Maak die balans in maart op. Of op zijn vroegst in de winterstop.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

koetje schreef: 10 nov 2021, 13:46 Er staat een goede selectie. We kunnen JdJ niet eeuwig zijn miskopen uit 2019 nagedragen.

Schmidt heeft zijn speelwijze (terecht) aangepast dit seizoen. Denk dat de start dit jaar wel ietwat vertekende. De tegenstanders in de CL hadden veel afwezigen en bij PSV was juist iedereen fit. In de uitwedstrijden tegen Ajax en AZ zat de 'gamestory' mee omdat je snel scoorde. Nu is het beeld naar de andere kant wat vertekent omdat een aantal keyplayers afwezig zijn en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord beroerd gepland stonden.

In tegenstelling tot vorig jaar is het verval van PSV gedurende een wedstrijd veel minder groot. Over het algemeen wordt een acceptabel niveau gehaald.

Is alles perfect, nee dat niet. Het moet defensief stabieler in de toch risicovolle speelwijze. Dan blijf je meedoen om het kampioenschap tot het eind. Voorin is namelijk meer dan voldoende creativiteit, snelheid en scorend vermogen aanwezig.
Er staat een redelijke selectie maar niet per se een die vergelijkbaar is met de grootste concurrent. Als je 2e wordt heb je naar de mogelijkheden vh team gepresteerd. Wordt je derde heb je underperformed. Daarom pleit ik ook om te wachten tot de fase na de winterstop, dan is er veel meer duidelijk. Vaak zat deden we het t/m de winterstop goed en ging het direct na de winterstop fout. Ik denk zelf niet dat je er heel veel meer uit kunt halen. Veel spelers zijn simpelweg niet zo goed. je speelt met Mwene, v Ginkel/Guti/Propper, Bruma, Zahavi, Mauro, Thomas, Ramalho etc. Dat zijn gewoon spelers die enorm uit vorm zijn (Propper/v Ginkel) of simpelweg niet goed genoeg voor wat we bij PSV nastreven. En die hebben we niet 1 of 2 maar een hele hoop.. Daarmee hebben we een middelmatige bank en ook in de basis enkele posities onderbezet. (helaas ook een selectie die voor 80 miljoen!!!! in de boeken staat)

Ik ben het compleet met je eens inzake de wedstrijden, tegen Ajax voor de fruitschaal en tegen AZ hadden de de gamestory mee en tegen Feyenoord en Ajax in de competitie weer tegen + hadden we wat pech met blessures en planning. Dit zijn ook wedstrijden op zich.

Ook helemaal eens dat het gigantische verval dat we vorig jaar hadden in wedstrijden er grotendeels uit is. We zijn een stuk stabieler en over het algemeen ook een stuk dominanter. Nu komen we andere issues tegen zoals structureel grote ruimtes achter de verdediging, missen van kansen / creeeren van grote kansen dmv combinaties / beter gebruik maken van de vleugels.

Ik denk overigens dat het ook niet erg fijn is dat een team noodgedwongen structureel met andere spelers moet spelen door de vele blessures. Dan wordt het lastig automatismes te krijgen.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Hoop ondanks alles dat ie verlengd en de tijd krijgt om iets op te bouwen, het liefst met een nieuwe td.
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ittot schreef: 10 nov 2021, 14:35 Er staat een redelijke selectie maar niet per se een die vergelijkbaar is met de grootste concurrent.
Je verwacht dat PSV een vergelijkbare selectie neerzet als Ajax?
Ittot schreef: 10 nov 2021, 14:35 (helaas ook een selectie die voor 80 miljoen!!!! in de boeken staat)
Hoezo is de boekwaarde van de selectie ineens een issue?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Verhaal heeft een beetje twee kanten, kan/moet Schmidt beter presteren met een volledige selectie: Ja, zeker weten. Maar alleen als iedereen 100% is. Het ontbreekt vaak aan automatismen en looplijnen. Het ontbreken van een spits die in de 16 aanwezig en aanspeelbaar is/was het grootste gemis. Hoe vaak Gakpo of madueke (of wie dan ook) de achterlijn haalt maar dat er niemand in de 16 staat waardoor het aanvalsspel er niet uit ziet. Je kan je man wel voorbij gaan maar aan wie moet je hem geven? Of dat max een vroege voorzet wil geven maar er niemand voorin staat en hij terug moet draaien of dat hij moet blijven doorlopen naar de achterlijn waardoor die aanval er ook niet uit ziet. Schmidt had dit moeten oplossen, maar Zahavi is niet de speler die dit kan of wil.

De andere kant van het verhaal is dat de selectie gewoon veel zwakke plekken kent. De wedstrijden die we verliezen worden elke keer op het middenveld verloren of rechts achterin. Dat is wel een kwestie van kwaliteit. Schmidt ziet dit zelf ook en mag hier best een aankoop voor eisen. Anders blijven we op de zelfde manier afgetroefd worden in topwedstrijden.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Is er geen Duitse Brands te vinden?😉
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sao-Mellow schreef: 10 nov 2021, 14:57 De wedstrijden die we verliezen worden elke keer op het middenveld verloren of rechts achterin. Dat is wel een kwestie van kwaliteit.
Ik vind dit niet alleen een kwestie van kwaliteit maar ook tactisch. Bij een aanval gebeurt het te vaak dat we veel mensen diep hebben staan. Als Max over Gakpo komt moeten niet en zowel Van Ginkel als Boscagli/Sangaré diep staan. Dat gebeurt gewoon te vaak. Dat bij 1 pass de tegenstander in overtal staat omdat wij teveel mensen voor de bal hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 10 nov 2021, 15:11
Sao-Mellow schreef: 10 nov 2021, 14:57 De wedstrijden die we verliezen worden elke keer op het middenveld verloren of rechts achterin. Dat is wel een kwestie van kwaliteit.
Ik vind dit niet alleen een kwestie van kwaliteit maar ook tactisch. Bij een aanval gebeurt het te vaak dat we veel mensen diep hebben staan. Als Max over Gakpo komt moeten niet en zowel Van Ginkel als Boscagli/Sangaré diep staan. Dat gebeurt gewoon te vaak. Dat bij 1 pass de tegenstander in overtal staat omdat wij teveel mensen voor de bal hebben.
Maar verteld Schmidt dat ze dat moeten doen, of hebben missen sommige spelers daar het tactisch inzicht voor? En hoewel ik het me het laatste niet kan voorstellen bij bv Van Ginkel, vraag ik het me oprecht af..
La vida és massa curta per no fer broma

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt