John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heurelho schreef: 07 nov 2021, 00:17
Menno1 schreef: 06 nov 2021, 01:15 Ik deel die angst van Ykhim wel. En dat zou betekenen dat je behoorlijk worstelt met je visie; waar wil je als club voor staan kwa voetbal?

De keuze Schmidt was zeer bewust. Want niet alleen PSV 1 ging zo spelen; ook de jeugd. Niet alleen Schmidt kwam; de hele staff werd er op ingericht. Het vol gas voetbal zou de nieuwe standaard worden bij PSV; daar zou PSV voor staan.

Als je dat na pakweg 16 maanden weer volledig omgooit en kiest voor Cocu voetbal (wat dat ook is) dan heb je dus 1,5 jaar weggegooid en kan je weer opnieuw beginnen.

Kortom, je staat best op een kruispunt: gaan we door en geven we Schmidt / Schmidt voetbal nog meer macht? Of gooien we weer alles om en gaan we weer terug naar toch wel identiteitsloos voetbal?
Liever identiteitsloos voetbal met titels dan al deze ellende. Wat een belachelijke discussies hier zeg. Willen we titels of niet? Ik hoef geen mooi voetbal, ik wil overwinningen. Boeit me niet als het op zijn Italiaans gebeurt. Winnen is wat telt. Mensen die mooi voetbal willen zien moeten een suptopper gaan supporteren ofzo.
Aandoenlijk! Weet je wie ook veel titels wint? Celtic in Glasgow. Mocht je het gemist hebben, die gingen er dit jaar kansloos af tegen een stel Denen.

Als je veel titels wil winnen dan moet je gewoon lekker je lokale amateurclub gaan supporteren. Sterker nog, je zou daar zelf mee kunnen spelen. Het gaat erom dat je als club meer doet dan alleen een titel winnen. Dat je als kampioen ook iets voorstelt en niet mee doet als figurant in Europa.
Standbeeld schreef: 07 nov 2021, 08:36 Ik heb zelf ook niet het idee dat PSV na Schmidt een andere koers gaat varen. Dit is een traject voor meerdere jaren waarbij zo blijkt offers worden gebracht. Nu al overboord gooien dan zou de complete leiding van PSV zich diskwalificeren. PSV is geen speeltuin waar we even 2 jaar iets testen, heel de club erop inrichten om er vervolgens mee te stoppen.
:indexfinger:
ruuddevil schreef: 07 nov 2021, 09:53 Mocht Bosz beschikbaar zijn als Schmidt vertrekt dan ben ik er vrij zeker van dat hij onze nieuwe trainer wordt. Of ik daar blij mee ben is iets anders.
Bosz teert op zijn goede seizoen bij Ajax. Ik denk dat hij ook in Frankrijk nu bezig is aan zijn laatste maand. Volgens onze insiders is er innig contact tussen hem en PSV. Het zou kunnen.
Knolletje
Ballenjongen
2
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2021
Clubvoorkeur: PSV

Of Bosz een goede trainer is vraag ik mij ook af. Maar hij is wel iemand die recht voor de raap is en JdJ een schop onder de kont kan geven. Dit is nou precies iets dat we nodig hebben
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Afbeelding

Precies dit. Nu houden ze alle 3 elkaar de hand boven het hoofd en ligt de lat lager en brokkelt de naam beetje bij beetje af in Zuid-Amerika. Juist waar PSV een grote naam had en de talenten naar PSV gingen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

mr.top schreef: 07 nov 2021, 10:37
Heurelho schreef: 07 nov 2021, 00:17

Liever identiteitsloos voetbal met titels dan al deze ellende. Wat een belachelijke discussies hier zeg. Willen we titels of niet? Ik hoef geen mooi voetbal, ik wil overwinningen. Boeit me niet als het op zijn Italiaans gebeurt. Winnen is wat telt. Mensen die mooi voetbal willen zien moeten een suptopper gaan supporteren ofzo.
Aandoenlijk! Weet je wie ook veel titels wint? Celtic in Glasgow. Mocht je het gemist hebben, die gingen er dit jaar kansloos af tegen een stel Denen.

Als je veel titels wil winnen dan moet je gewoon lekker je lokale amateurclub gaan supporteren. Sterker nog, je zou daar zelf mee kunnen spelen. Het gaat erom dat je als club meer doet dan alleen een titel winnen. Dat je als kampioen ook iets voorstelt en niet mee doet als figurant in Europa.
Standbeeld schreef: 07 nov 2021, 08:36 Ik heb zelf ook niet het idee dat PSV na Schmidt een andere koers gaat varen. Dit is een traject voor meerdere jaren waarbij zo blijkt offers worden gebracht. Nu al overboord gooien dan zou de complete leiding van PSV zich diskwalificeren. PSV is geen speeltuin waar we even 2 jaar iets testen, heel de club erop inrichten om er vervolgens mee te stoppen.
:indexfinger:
ruuddevil schreef: 07 nov 2021, 09:53 Mocht Bosz beschikbaar zijn als Schmidt vertrekt dan ben ik er vrij zeker van dat hij onze nieuwe trainer wordt. Of ik daar blij mee ben is iets anders.
Bosz teert op zijn goede seizoen bij Ajax. Ik denk dat hij ook in Frankrijk nu bezig is aan zijn laatste maand. Volgens onze insiders is er innig contact tussen hem en PSV. Het zou kunnen.
Ik hoop het niet. Bosz staat misschien wel voor een bepaalde speelwijze, maar a dit is erg naïef en b Bosz staat voor mij vooral voor het niet winnen van prijzen.

Wat betreft de jong: wat ik hierboven zie mbt malen en dumfries reken ik hem wel zwaar aan. Meer dan 12 maanden de tijd om je MVP en je aanvoerder te vervangen, en je komt met niks. Dat kan gewoon echt niet
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Revolinho schreef: 07 nov 2021, 10:31 Imo kun je prima een nieuw beleid gaan voeren, zolang je deze maar blijft evalueren. We zijn nu 3 jaar verder, mag hopen dat je dan al tig keer goed in de spiegel hebt gekeken. Als je dan ziet waar we nu met de club staan, mag je nooit tevreden zijn en ik vind dat dat ook eens een keer naar buiten gecommuniceerd mag worden. Houd de rijen gesloten, wees professioneel, tuurlijk. Maar spreek verdomme toch eens uit wat je als club wilt en hoe je vind dat het gaat. Het is zo ‘rustig’ dat het eigenlijk slap is geworden. De club heeft zichzelf met heel veel clichés in slaap gesust en er is niemand die opstaat. Het gaat er niet om dat je iemand af valt, het gaat erom dat je zelfbewuster word en iedereen achter je krijgt.

John komt op mij enorm dromerig over. Vind hem prima als het aankomt op het halen van spelers, hij sluit goede deals en denk ook wel dat ie een prima netwerk heeft. Maar hij overziet niet wat er gebeurt en draait de werkelijkheid naar wat hij zelf wilt. Kun je doen, maar ondertussen hebben we onder hem nog geen titel kunnen vieren. Dát is de realiteit. En met deze manier van faciliteren, maakt het ook niet uit wie je als trainer voor de groep zet. Dan moet je als club dat zelfcorrigerend vermogen hebben, maar dat is er dan ook niet.
Een prima netwerk? 3/4 van de spelers die hij haalt zijn regelrechte flops of brengen PSV geen stap verder. Goede deals sluit hij wel, vooral voor de verkopende clubs, door hoge bedragen te betalen voor zéér beperkte voetballers.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

De Realist schreef: 07 nov 2021, 10:43
mr.top schreef: 07 nov 2021, 10:37
Aandoenlijk! Weet je wie ook veel titels wint? Celtic in Glasgow. Mocht je het gemist hebben, die gingen er dit jaar kansloos af tegen een stel Denen.

Als je veel titels wil winnen dan moet je gewoon lekker je lokale amateurclub gaan supporteren. Sterker nog, je zou daar zelf mee kunnen spelen. Het gaat erom dat je als club meer doet dan alleen een titel winnen. Dat je als kampioen ook iets voorstelt en niet mee doet als figurant in Europa.


:indexfinger:


Bosz teert op zijn goede seizoen bij Ajax. Ik denk dat hij ook in Frankrijk nu bezig is aan zijn laatste maand. Volgens onze insiders is er innig contact tussen hem en PSV. Het zou kunnen.
Ik hoop het niet. Bosz staat misschien wel voor een bepaalde speelwijze, maar a dit is erg naïef en b Bosz staat voor mij vooral voor het niet winnen van prijzen.

Wat betreft de jong: wat ik hierboven zie mbt malen en dumfries reken ik hem wel zwaar aan. Meer dan 12 maanden de tijd om je MVP en je aanvoerder te vervangen, en je komt met niks. Dat kan gewoon echt niet
Ik begrijp je sentiment wel. Het probleem hier is natuurlijk ook dat corona nog altijd een rol speelt. Als de pandemie niet was geweest dan durf ik best te zeggen dat John de Jong wel degelijk een speler zou hebben gehaald.

Ik betwijfel of de door jou genoemde spelers vervangen gaan worden in de winterstop. Ik denk dat als er geld is, PSV zal gaan voor de Franse middenvelder die ze net miste voor het verstrijken van de transfer deadline.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

AddoCultheld schreef: 07 nov 2021, 10:42 Afbeelding

Precies dit. Nu houden ze alle 3 elkaar de hand boven het hoofd en ligt de lat lager en brokkelt de naam beetje bij beetje af in Zuid-Amerika. Juist waar PSV een grote naam had en de talenten naar PSV gingen.
Leuk zo’n nostalgische stukje met Guus Hiddink. Hij trainde alleen wel in een radicaal andere tijd.

Nogmaals, Ajax biedt momenteel hogere salarissen. Daarom verloor PSV bijvoorbeeld de strijd om Alvarez. Iemand die tot voor kort bij Ajax gewoon mocht vertrekken hoor.

De Brazilianen die Ajax binnenhaalde hadden een ding gemeen. Er was verder geen noemenswaardige interesse uit Europa. Toen ze bezig waren met Richarlison verloren ze van Watford.

Overdrijf dus niet zo.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

mr.top schreef: 07 nov 2021, 11:19
De Realist schreef: 07 nov 2021, 10:43

Ik hoop het niet. Bosz staat misschien wel voor een bepaalde speelwijze, maar a dit is erg naïef en b Bosz staat voor mij vooral voor het niet winnen van prijzen.

Wat betreft de jong: wat ik hierboven zie mbt malen en dumfries reken ik hem wel zwaar aan. Meer dan 12 maanden de tijd om je MVP en je aanvoerder te vervangen, en je komt met niks. Dat kan gewoon echt niet
Ik begrijp je sentiment wel. Het probleem hier is natuurlijk ook dat corona nog altijd een rol speelt. Als de pandemie niet was geweest dan durf ik best te zeggen dat John de Jong wel degelijk een speler zou hebben gehaald.

Ik betwijfel of de door jou genoemde spelers vervangen gaan worden in de winterstop. Ik denk dat als er geld is, PSV zal gaan voor de Franse middenvelder die ze net miste voor het verstrijken van de transfer deadline.
Is dat die jongen die hier ook besproken is? Wist niet dat dat zo goed als rond was toen?
Als ik de Peesjevee podcast mag geloven is er sowieso geld voor transfers, dus zou dat het probleem niet zijn. Salarishuis wel.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat laatste was deze zomer ook al het geval. Het blijven van overbodige spelers kost ons veel meer dan alleen wedstrijden, maar als TD heb je in dezen niet alles in je hand.

Overigens brokkelt de naam van PSV in Zuid-Amerika helemaal niet zo snel af. Het is een kwestie van prijs versus kwaliteit. Je wil minimaal niveau Lozano of toch zeker Álvarez. Kost je al gauw 15 miljoen tegenwoordig. Dat zijn flinke bedragen.

Hopelijk zit PSV er bovenop bij Gremio voor Vanderson en/of Jean Pyerre. Daar gaat binnenkort wat te halen zijn.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

PSV moet na dit seizoen af van hele dure middelmaat en daardoor flink ruimte gaan creëren in het salarishuis. Vanuit daar zal je nu wel een aantal voltreffers moeten hebben. Hoe goed het ook leek bij het begin van de voorbereiding, blijft het toch wel wat tegenvallen. Drommel mwah, Ramalho goed. Van Ginkel en Pröpper vallen tegen terwijl minimaal eentje toch beter zou moeten gaan spelen en Mwene speelt te veel wedstrijden als back-up omdat Teze niet echt kan aanhaken als RCV. Ook Vinicius moet ik nog maar zien.

Iemand zei afgelopen week dat met 2 voltreffers de wereld er anders uit kan komen te zien bij PSV en daar zit denk ik wel een kern van waarheid in. Alleen moet dat wel gaan gebeuren. Nu kom je kwaliteit te kort en op het moment dat je er bij lijkt te komen haak je weer af omdat je niet blijft winnen.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

mr.top schreef: 07 nov 2021, 11:24
AddoCultheld schreef: 07 nov 2021, 10:42 Afbeelding

Precies dit. Nu houden ze alle 3 elkaar de hand boven het hoofd en ligt de lat lager en brokkelt de naam beetje bij beetje af in Zuid-Amerika. Juist waar PSV een grote naam had en de talenten naar PSV gingen.
Leuk zo’n nostalgische stukje met Guus Hiddink. Hij trainde alleen wel in een radicaal andere tijd.

Nogmaals, Ajax biedt momenteel hogere salarissen. Daarom verloor PSV bijvoorbeeld de strijd om Alvarez. Iemand die tot voor kort bij Ajax gewoon mocht vertrekken hoor.

De Brazilianen die Ajax binnenhaalde hadden een ding gemeen. Er was verder geen noemenswaardige interesse uit Europa. Toen ze bezig waren met Richarlison verloren ze van Watford.

Overdrijf dus niet zo.
10 miljoen voor Baumgartl. Daar had je ook veel mooie andere dingen mee kunnen doen hé. Zit toch ook gewoon een kwestie van beter scouten in.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Knolletje schreef: 07 nov 2021, 10:36 Journalist: Wanneer stel je nou eindelijk eens een team samen dat kan winnen van Willem II

John de Jong:
https://i.ibb.co/2N8vLNB/F92020-B2-8-CB ... 8-E562.jpg
Ben jij weer terug? Flikker een keer op man, sukkel
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Ardbeg[/mention] is vanochtend het zonnetje in huis
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

ziege maar ook zagge schreef: 07 nov 2021, 11:51 @Ardbeg is vanochtend het zonnetje in huis
Ik ben kei vrolijk. Dat domme plaatje geeft gewoon gelijk weer weg met wie we te maken hebben. Droevige proleet dat het is
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 07 nov 2021, 11:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Knolletje schreef: 07 nov 2021, 10:36 Journalist: Wanneer stel je nou eindelijk eens een team samen dat kan winnen van Willem II

John de Jong:
https://i.ibb.co/2N8vLNB/F92020-B2-8-CB ... 8-E562.jpg
Ik had al zo'n vermoeden.
Toedeloe.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Beetje gek toch dat iemand zoveel multi accounts mag bezitten?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 schreef: 07 nov 2021, 11:56 Beetje gek toch dat iemand zoveel multi accounts mag bezitten?
Mag niet, daarom gaat ie er elke keer vanaf.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 07 nov 2021, 11:57
Rikkert1234 schreef: 07 nov 2021, 11:56 Beetje gek toch dat iemand zoveel multi accounts mag bezitten?
Mag niet, daarom gaat ie er elke keer vanaf.
Je bericht was net iets eerder, had die niet gezien haha
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vergeet ElToro niet hoor. En volgende week is er dan de Franse versie van DeTaurus.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Massimo schreef: 07 nov 2021, 11:35 PSV moet na dit seizoen af van hele dure middelmaat en daardoor flink ruimte gaan creëren in het salarishuis. Vanuit daar zal je nu wel een aantal voltreffers moeten hebben.
Er komt dus weer een cruciale zomer voor PSV's toekomst aan. Verkopen van dure middelmaat zou in '22 makkelijker moeten gaan. Baumgartl is komende zomer nog ongeveer 4 miljoen waard, dus rond dat bedrag zou je een bod kunnen accepteren. Het heeft weinig zin om te gaan proberen om die 10 miljoen terug te verdienen. Guti, Bruma en Doan kunnen ook op die manier vertrekken. Koning John moet over zijn ego heen stappen en zijn dure aankopen voor weinig laten gaan. Zahavi mag ook vertrekken.

Dan lig er alle kans om het een en ander recht te trekken. Als het goed is, weten we die versterkingen inmiddels wél te vinden. De vraag is of de scouting en het aankoopbeleid inmiddels verbeterd zijn of dat we weer van die halfzachte types binnenhalen.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ja joh we geven hem nog een kans. En dan lukt het weer niet. En dan weet je wat, doen we het nog een keer?

Misschien kan ie dan Baumgartl slijten met dat wij de kopende partij geld gaan geven?

De selectie vandaag ook weer, wat een armoede.
John oprotten! Gelukkig worden de messen her en der al geslepen, wordt niet lang meer gepikt.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als we maar nooit weer zo ver afzakken dat mensen beveiliging nodig hebben. Protest acties prima. Maar dat was een veel groter dieptepunt dan de opstelling van vandaag.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

PCGC schreef: 07 nov 2021, 14:05 Ja joh we geven hem nog een kans. En dan lukt het weer niet. En dan weet je wat, doen we het nog een keer?

John zou eigenlijk vervangen moeten worden. Ik zie het alleen niet gebeuren en ga er niet van uit.
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

@ShovingNE2 Ik ben het helemaal met je eens dat het weggaan van John de Jong op een normale manier moet gebeuren, maar hij moet wel weg!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Daar kan je prima voor pleiten. En ik wordt echt niet boos als hij opstapt, vrijwillig of ontslag.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 07 nov 2021, 14:14 Daar kan je prima voor pleiten. En ik wordt echt niet boos als hij opstapt, vrijwillig of ontslag.
Misschien is dit dan de laatste zet voor John, dat hij weet dat jij niet boos op hem wordt.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong