Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Grasmat schreef: 05 nov 2021, 11:45
Brael schreef: 05 nov 2021, 11:43 De beste man heeft op wetenschappelijk niveau meer bereikt dan het hele forum hier bij elkaar, nota bene.
Dat lijkt me ook niet de allermoeilijkste opgave op een voetbalforum. :dokter:
Er zullen hier ongetwijfeld leden zijn die op wetenschappelijk niveau wat hebben bereikt, dus ik ga niet 1-2-3 mee met [mention]Brael[/mention]'s stelling, daar wil ik toch wel wat bewijs voor zien :nerd:
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dat zijn wel erg goede resultaten.. die Merck pil deed maar iets van 50%
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 05 nov 2021, 12:16
Brael schreef: 05 nov 2021, 11:43Hmm ja, als de inhoud niet in het straatje past, dan gaan we twijfels trekken bij de schrijver ervan.
Ik bedoel simpelweg: op niet serieus genomen kritiek wordt niet snel gereageerd, wat ten dele ook begrijpelijk is. Als iets voldoende aandacht krijgt in de media komt dat meestal linksom of rechtsom toch wel weer goed, zeker in dit geval... zo'n CDC heeft nl. ook een voorlichtende taak.
Het is ook geen kritiek, het is gewoon een duiding van wat er nu werkelijk onderzocht wordt in beide onderzoeken. Een reactie vanuit het CDC lijkt me dan ook niet nodig. Bovendien blijft hun belangrijkste take-away (get vaccinated!) natuurlijk wel fier overeind, daar is geen discussie over.
ziege maar ook zagge schreef: 05 nov 2021, 12:16 Persoonlijk ben ik wat allergisch voor 'wetenschappelijke' verhandelingen die vermengd worden met (politieke) waardeoordelen, ik ben sterk geneigd om die minder serieus te nemen
Maar als het CDC dan als conclusie roept: iedereen moet gevaccineerd worden! Is dat toch ook een (politiek) waardeoordeel? Dus ben je allergisch voor elk politiek waardeoordeel, of voor specifieke politieke waardeoordelen die niet helemaal passen bij wat jij denkt en vindt?

Zelf vind ik het juist wel mooi als onderzoekers/wetenschappers hun conclusie ook durven te vertalen naar wat dat volgens hen voor implicaties moet hebben in de maatschappij. Immers, onderzoek zonder implicaties voor de maatschappij is zinloos onderzoek. Dat een onderzoeker/wetenschapper zich hieraan waagt, doet niets af aan de inhoud van het artikel. Bovendien: met een wetenschappelijk onderzoek zou je in principe nog kunnen sjoemelen, maar met een duiding over een ander onderzoek (wat Kulldorff doet) lijkt me dat uitgesloten. Het enige waardoor hij zou kunnen saboteren, is door bewust verkeerd te duiden, maar dan zou je snel door de mand vallen, vermoed ik. Dus ook al zou hij bevooroordeeld zijn in welke richting dan ook, dan is het moeilijk/onmogelijk om dat vooroordeel erdoor te duwen in een artikel, zonder door de mand te vallen.
Dat je suggereert dat ik dat alleen zou doen bij inhoud die niet in mijn straatje zou passen is meteen alweer de eerste sneer van de dag, daar ga je weer kerel! Gezellig man, discussie met Brael :cool:
Half 1 's middags, ik zou dat niet al mijn eerste sneer noemen, eerder pas. Maar even serieus, natuurlijk doe je dat alleen bij inhoud die niet in je straatje past. Inhoud die wel in jouw straatje past, komt namelijk meestal niet uit activistische hoek, lijkt me ;)
Feit is wel dat je de aandacht probeert te verleggen naar de afzender, in plaats van naar de inhoud. Terwijl de inhoud op mij, voor zover ik dat kan beoordelen, heel degelijk overkomt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 05 nov 2021, 12:41Maar als het CDC dan als conclusie roept: iedereen moet gevaccineerd worden! Is dat toch ook een (politiek) waardeoordeel?
Oef, nee dat vind ik geen waardeoordeel maar een gewogen advies.

Maarreh, ik heb alles wel gezegd op dit draadje, aan jou de eer om dit met een laatste sneer af te sluiten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Afbeelding

;)
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

ziege maar ook zagge schreef: 05 nov 2021, 12:39 Dat zijn wel erg goede resultaten.. die Merck pil deed maar iets van 50%
Wel bij 20% van de proefpersonen (beide groepen -> binnen 3 dagen en binnen 5 dagen) traden er bijwerkingen op. Welke is niet bekend gemaakt. Dat is wel veel. Maja, als dat een verkoudheidje is valt dat dan wel weer mee.

12:21
Farmaceut Pfizer zegt dat diens experimentele antiviruspil de kans op ziekenhuisopname of overlijden na een besmetting met Covid-19 bij patiënten met een verhoogd risico op zware klachten met 89 procent verkleint. De proef met het middel Paxlovid werd vervroegd beëindigd toen bleek dat het beter werkt dan de pil van concurrent Merck die al is goedgekeurd in het Verenigd Koninkrijk.

Het middel molnupiravir van Merck zou de kans op opname of overlijden bij de doelgroep met ongeveer de helft verkleinen. De behandeling met Paxlovid bestaat uit het tweemaal daags toedienen van drie pillen. Bij het onderzoek waren 1219 patiënten betrokken die milde symptomen hadden en minstens één risicofactor, zoals ernstig overgewicht of een hoge leeftijd.

Van de groep die binnen drie dagen na het optreden van de eerste klachten werd behandeld, moest 0,8 procent worden opgenomen en kwam niemand te overlijden. In de placebogroep belandde 7 procent in het ziekenhuis en overleden zeven coronapatiënten.

Van hen die binnen vijf dagen Paxlovid kregen, kwam 1 procent in het ziekenhuis terecht. In de placebogroep betrof het 6,7 procent en 10 sterfgevallen. Pfizer heeft geen specifieke bijwerkingen gemeld, maar zegt dat in beide groepen zo'n 20 procent van de deelnemers bijwerkingen vertoonde.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Maar we pakken het niet, want "we weten niet precies wat er in zit"

Als de antvaccers tenminste een beetje consequent zijn tenminste...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

In Gent aangekomen met vrienden. Nergens QR code bij binnenkomst land of hotel. In restaurant wel.

Mondkapjes galore.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Groeten aan de stroppen!

Intussen, in ons aller kikkerlandje:

Grasmat schreef: 05 nov 2021, 14:20 Maar we pakken het niet, want "we weten niet precies wat er in zit"

Als de antvaccers tenminste een beetje consequent zijn tenminste...
Ander belangrijk argument is: big pharma is onbetrouwbaar (dus is vaccinatie een scam). We gaan het zien ;)

Wel zuur voor Merck zeg... als 1 van de allergrootste farmaceuten zijn al hun pogingen om een vaccin te ontwikkelen jammerlijk mislukt, ze mochten slechts wat kruimels van de tafel eten (vaccins van concurrenten produceren). Hadden ze eindelijk alsnog een slag geslagen met die pil, komt Pfizer binnen een maand met een pil die véél effectiever lijkt te zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 05 nov 2021, 14:42 In Gent aangekomen met vrienden. Nergens QR code bij binnenkomst land of hotel. In restaurant wel.

Mondkapjes galore.
Dan heb je geluk, ik kwam 10 dagen terug Spanje niet in zonder health check, inentingsbewijs en temperatuurcontrole...
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 05 nov 2021, 14:42 In Gent aangekomen met vrienden. Nergens QR code bij binnenkomst land of hotel. In restaurant wel.

Mondkapjes galore.
Dan heb je geluk, ik kwam 10 dagen terug Spanje niet in zonder health check, inentingsbewijs en temperatuurcontrole...
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Geen geluk hoor. Wij hadden alles voor elkaar. 😁
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wij gelukkig ook, maar er waren er een paar die bij het inchecken al rechtsomkeert konden maken..

Mondkapjes galore daar trouwens ook, ook nog altijd op straat
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ineens zijn de covid motieven van Baudet duidelijk. De beste man verdiende 1,1 miljoen met FvD.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Eindelijk een campagne, na anderhalf jaar!

https://www.nu.nl/binnenland/6166278/ov ... orona.html

Kalf, put.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Mand.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Balinho schreef: 05 nov 2021, 20:55Mand.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂👍👍👍👍👍
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 05 nov 2021, 19:58 Eindelijk een campagne, na anderhalf jaar!

https://www.nu.nl/binnenland/6166278/ov ... orona.html

Kalf, put.
Spilt milk under the bridge that was too far anyway. :wonder:

Maargoed ik ben wel klaar met dat ultratrage reactieve beleid. :gaap:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/buitenland/6166282/on ... aksen.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Net op tijd mijn skivakantie in Frankrijk geboekt voordat de ongevaccineerden 'en masse' om gaan boeken van Oostenrijk naar La France.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

In AD een stuk over Portugal.

Ziekenhuizen leeg. Bijna geen maatregelen meer.

Reden:98% gevaccineerd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ShovingNE2 schreef: 06 nov 2021, 09:16 In AD een stuk over Portugal.

Ziekenhuizen leeg. Bijna geen maatregelen meer.

Reden:98% gevaccineerd.
Uit dit stuk:
Het slotwoord is voor viroloog Pedro Simas. Want welke les moeten we in Nederland trekken uit het Portugese succes? ,,Laat je vaccineren. Overtuig iedereen. Misschien werkt een generaal niet in uw land, maar zoek dan iemand die het wél kan. Er is maar één uitweg uit de coronacrisis: vaccins. Covid-19 is een blijver, net als de simpele verkoudheid, de griep en infecties van de luchtwegen. Er zullen, net als bij die andere virussen, seizoenen zijn met meer besmettingen. Dat is normaal: een mens loopt 2 à 3 keer per jaar een infectieziekte op. Maar blijf je met een substantieel deel ongevaccineerden in een samenleving, zullen de terugkerende coronagolven zwaarder blijven doorwegen - niet meer met zoveel doden en zwaar zieken als we hebben gekend, maar het zal het ziekenhuissysteem blijven belasten. Dus: hang niet de stoere uit en laat je vaccineren. Daar wordt iedereen beter van."
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam schreef: 06 nov 2021, 09:30
ShovingNE2 schreef: 06 nov 2021, 09:16 In AD een stuk over Portugal.

Ziekenhuizen leeg. Bijna geen maatregelen meer.

Reden:98% gevaccineerd.
Uit dit stuk:
Het slotwoord is voor viroloog Pedro Simas. Want welke les moeten we in Nederland trekken uit het Portugese succes? ,,Laat je vaccineren. Overtuig iedereen. Misschien werkt een generaal niet in uw land, maar zoek dan iemand die het wél kan. Er is maar één uitweg uit de coronacrisis: vaccins. Covid-19 is een blijver, net als de simpele verkoudheid, de griep en infecties van de luchtwegen. Er zullen, net als bij die andere virussen, seizoenen zijn met meer besmettingen. Dat is normaal: een mens loopt 2 à 3 keer per jaar een infectieziekte op. Maar blijf je met een substantieel deel ongevaccineerden in een samenleving, zullen de terugkerende coronagolven zwaarder blijven doorwegen - niet meer met zoveel doden en zwaar zieken als we hebben gekend, maar het zal het ziekenhuissysteem blijven belasten. Dus: hang niet de stoere uit en laat je vaccineren. Daar wordt iedereen beter van."
+1 voor Pedro Simas
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... bHk8Z8KNe8

In tegenstelling tot in Portugal doen we hier vooral zorgmedewerkers bedreigen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.

Covid-19