John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Siemen schreef: 04 nov 2021, 22:28
OnsPSV schreef: 04 nov 2021, 21:18 Sangare, Ramalho en Götze die gehaald zijn en de enige spelers die echt een flinke meerwaarde hebben voor PSV. Dat in 3, ik herhaal 3, jaar tijd. Bij die laatste 2 kun je zelfs dubben hoeveel John daar echt voor heeft hoeven doen? Maar ach we geven hem het voordeel van de twijfel ze zijn alle 3 door ‘john gehaald’. Dan nog is 3 zo een slecht trackrecord, daar kun je niet mee aan blijven modderen als PSV.
Zahavi, Vinicius, Bruma, Doan, Van Ginkel, Pröpper, Mwene, Max (in mindere mate), Drommel. Pfff.
Vergeet Baumgartl niet voor liefst 10mln. Wilde het toch even toevoegen, want dat is geen kleine vis.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Als je naar de selectie kijkt zijn alleen Gakpo, Madueke, Gotze(wanneer 100% fit anders levert hij ook niet), Sangare een 8.
Dan krijgen we een Ramalho met een 7. Een paar 6en: Max, Boscagli, Obispo, Vertessen(heeft nog wel een flink groei potentieel). Dan een hele rits aan spelers die een 5 zijn maar op een goede dag een 6 kunnen zijn: Teze, V Ginkel, Propper, Doan, Zahavi (soms een hogere uitschieter), Thomas, Drommel, Mwene. En dan hebben we volledige onvoldoendes: Bruma, Guti, Mauro, Rigo.

We hebben gewoon teveel spelers die een 5 of een 6 scoren. Te weinig uitschieters.

Of scoren jullie de spelers hoger in?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

John de Jong is ongeschikt. Liet eerst zijn oren hangen naar Van Bommel en haalde zelf een aantal van de grootste miskopen ooit bij PSV. Daarna op de Duitse toer waarvoor de hele club op zijn kop is gezet en een vermogen is uitgegeven, zonder resultaat. Tijd voor een functie elders, hij heeft het gewoon niet in de vingers en zal ons nog verder de afgrond in rijden sportief en financieel.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Dat idee heb ik ook. Scouting lijkt ook niet beter geworden nadat hij daar aan het roer stond. Hij zal vast de beste bedoelingen hebben, maar ik heb het idee dat hij of bij beide functies te vroeg in het diepe gegooid is, of het inderdaad niet in de vingers heeft.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

De Realist schreef: 05 nov 2021, 13:11 Dat idee heb ik ook. Scouting lijkt ook niet beter geworden nadat hij daar aan het roer stond. Hij zal vast de beste bedoelingen hebben, maar ik heb het idee dat hij of bij beide functies te vroeg in het diepe gegooid is, of het inderdaad niet in de vingers heeft.
Zou het ook te maken hebben met het vertrek van Schaling?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ging VoH tegenwoordig niet over de scouting en personele zaken? Ik weet niet meer precies wat zijn rol is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

De Realist schreef: 05 nov 2021, 13:11 Dat idee heb ik ook. Scouting lijkt ook niet beter geworden nadat hij daar aan het roer stond. Hij zal vast de beste bedoelingen hebben, maar ik heb het idee dat hij of bij beide functies te vroeg in het diepe gegooid is, of het inderdaad niet in de vingers heeft.
Weet ik niet. De scouting was na het vertrek van Piet de Visser en Hans van der Zee al een tijd lang niet zo denderend meer. In die periode was John de Jong zelfs nog speler.

Ik heb juist het idee dat dit inmiddels weer een beetje op niveau begint te komen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

En dan is Fossen ook nog weg..Geen scout maar geweldig in de onderhandelingen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ardbeg schreef: 05 nov 2021, 13:37
De Realist schreef: 05 nov 2021, 13:11 Dat idee heb ik ook. Scouting lijkt ook niet beter geworden nadat hij daar aan het roer stond. Hij zal vast de beste bedoelingen hebben, maar ik heb het idee dat hij of bij beide functies te vroeg in het diepe gegooid is, of het inderdaad niet in de vingers heeft.
Zou het ook te maken hebben met het vertrek van Schaling?
De grootste fan van Schaling is Schaling zelf.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Trixm schreef: 05 nov 2021, 14:05
Ardbeg schreef: 05 nov 2021, 13:37

Zou het ook te maken hebben met het vertrek van Schaling?
De grootste fan van Schaling is Schaling zelf.
Dat kan wel zo zijn maar was hij niet verantwoordelijk voor wat goede scouting zoals Lozano, [mention]Ykhim[/mention] ?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Blijft lastig, die scouts. Je hoort vrijwel nooit iets over de scouts tenzij ze een transfer maken. Van wat ik gelezen heb in de media hebben we afgelopen seizoen Mika Lipponen aangetrokken van Feyenoord. Meer dan 20 jaar scout geweest voor Feyenoord. Volgens mij nergens anders ervaring opgedaan. Verder zou ik niet weten uit wie het team nog meer bestaat en wie waarvoor verantwoordelijk is.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Standbeeld schreef: 05 nov 2021, 16:05 Blijft lastig, die scouts. Je hoort vrijwel nooit iets over de scouts tenzij ze een transfer maken. Van wat ik gelezen heb in de media hebben we afgelopen seizoen Mika Lipponen aangetrokken van Feyenoord. Meer dan 20 jaar scout geweest voor Feyenoord. Volgens mij nergens anders ervaring opgedaan. Verder zou ik niet weten uit wie het team nog meer bestaat en wie waarvoor verantwoordelijk is.
I got you!

Denny Spronck
Hoofdscout

Humphrey Rudge
Scout

Bert Kessen
Scou

Nils Koppen
Scout

Mika Lipponen
Scout

Berry van Aerle
Scout

Rini de Groot
Hoofd jeugdscouting

Roland Vroomans
Jeugdscout

Mike Pavone
Jeugdscout

Iwan Geurts
Jeugdscout

Ersin Kursunlu
Jeugdscout
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 05 nov 2021, 16:18
Standbeeld schreef: 05 nov 2021, 16:05 Blijft lastig, die scouts. Je hoort vrijwel nooit iets over de scouts tenzij ze een transfer maken. Van wat ik gelezen heb in de media hebben we afgelopen seizoen Mika Lipponen aangetrokken van Feyenoord. Meer dan 20 jaar scout geweest voor Feyenoord. Volgens mij nergens anders ervaring opgedaan. Verder zou ik niet weten uit wie het team nog meer bestaat en wie waarvoor verantwoordelijk is.
I got you!

Denny Spronck
Hoofdscout

Humphrey Rudge
Scout

Bert Kessen
Scou

Nils Koppen
Scout

Mika Lipponen
Scout

Berry van Aerle
Scout

Rini de Groot
Hoofd jeugdscouting

Roland Vroomans
Jeugdscout

Mike Pavone
Jeugdscout

Iwan Geurts
Jeugdscout

Ersin Kursunlu
Jeugdscout
Zegt mij vrij weinig, maar volgens mij is het voor ons lastig om te bepalen of die mensen goed zijn. Vroeger kende je ook alleen maar Piet de Visser, en dat zal ook niet de enige zijn die we hadden rondlopen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Overigens, misschien zou Art Langeler wel een mooie kandidaat zijn om TD te worden. Is bekend met het leiden van een organisatie onderdeel, en heeft op mij altijd een hele goede indruk achtergelaten. Zekerheidjes heb je nooit, maar zou het met hem wel willen proberen. Ook die proactieve communicatie naar buiten vond ik erg prettig.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Josef Dettelbacher schreef: 05 nov 2021, 16:27 Overigens, misschien zou Art Langeler wel een mooie kandidaat zijn om TD te worden. Is bekend met het leiden van een organisatie onderdeel, en heeft op mij altijd een hele goede indruk achtergelaten. Zekerheidjes heb je nooit, maar zou het met hem wel willen proberen. Ook die proactieve communicatie naar buiten vond ik erg prettig.
Sowieso een sympathieke kerel, en volgens mij ook niet op een vervelende manier weg gegaan. Kan me voorstellen dat die wel iets toe zou kunnen voegen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ik vind Art een hele sympathieke kerel, maar het lijkt me geen type TD. Heeft ook geen relevante ervaring.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En je loopt het risico dat hij na een paar jaar weer verlangt naar het trainerschap en opstapt. Liever heb je een TD die zich ook volledig TD voelt en er geen behoefte aan heeft om op het veld te staan. Continuïteit is voor zo'n positie cruciaal.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Daar moet je het uiteraard met zo'n man over hebben. Had het idee dat de driehoek Brands-Cocu-Gerbrands prima functioneerde juist omdat die mannen wisten dat ze voor continuïteit zouden zorgen. Dat vervolgens tegen de afspraken in 2 van de 3 er tussenuit glippen was ook wel een steek die die continuïteit juist niet goed doen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 05 nov 2021, 16:46 Ik vind Art een hele sympathieke kerel, maar het lijkt me geen type TD. Heeft ook geen relevante ervaring.
Eens. Rol van HJO past(e) beter bij hem. Ik verwacht dat zijn netwerk ook te beperkt zal zijn. Van de proactieve communicatie kan PSV nog het nodige leren. Dat deed Langeler uitstekend.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wie je ook haalt na JdJ, het blijft een gok. Sowieso moet er een organisatorische klik zijn. Een ervaren buitenlander kan misschien weer te eigenwijs zijn, of juist altijd kopen van vriendjes. Of het gaat functioneren in de ED is ook maar afwachten.

Inschatten wie een stap kan maken naar een PSV td vanuit de ED of uit t verleden blijft ook een gok. Netwerk vind ik zelf minder belangrijk, omdat je daar de scouting en zaakwaarnemers voor hebt. Ik zou persoonlijk gaan voor Stewart (eerder al genoemd) of Langeler. Ik zie daar wel een fit met de organisatie in, en de capaciteit om zich de functie eigen te maken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Netwerk is voor een TD uitermate belangrijk lijkt mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 05 nov 2021, 19:30 Netwerk is voor een TD uitermate belangrijk lijkt mij.
Daar heb je toch je scoutingsapparaat voor, en anders wel de zaakwaarnemers of de persoonlijke contacten van een trainer die spelers kent. Uiteindelijk bepaalt grotendeels het geld of de handelswijze voor welke club een speler kiest. Dat je iemand al moet kennen lijkt me steeds minder relevant worden in deze tijd. En zolang je voldoende zwaargewichten binnen een club hebt lopen, kun je dat ook compenseren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 05 nov 2021, 18:37 Wie je ook haalt na JdJ, het blijft een gok. Sowieso moet er een organisatorische klik zijn. Een ervaren buitenlander kan misschien weer te eigenwijs zijn, of juist altijd kopen van vriendjes. Of het gaat functioneren in de ED is ook maar afwachten.
Ik blijf erbij: er is te weinig duidelijkheid over wat PSV voor ogen heeft. Het lijkt me op lange termijn gezonder om een duidelijke visie te hebben zodat je ernaar kunt handelen als je op zoek gaat naar coach of TD, in plaats van dat je je visie bepaalt op basis van je coach en TD. Dat hoeft niet per se slecht uit te pakken, maar voor de continuïteit zijn er betere oplossingen.

Ik ben niet tevreden over de prestaties van PSV nu en leg de verantwoordelijkheid daarvoor grotendeels bij Schmidt, maar ik zou het niet eens zo gek vinden als PSV zegt: we gaan verlengen, we bouwen aan de hand van Schmidts visie een plan en gaan daarmee door als hij vertrokken is. Dan kun je ook beter bepalen welk type spelers je wil opleiden, welke types je wil kopen, wat voor coach er moet komen en waar de TD ongeveer voor moet staan in de uitvoering van die visie. Kennis, netwerk, al dat soort dingen.

Je kan echter uittekenen dat als Schmidt vertrekt, Cocu z'n vervanger gaat worden. Al helemaal als dat vertrek op korte termijn komt. Is ergens leuk, want Cocu is top, maar of het voor de lange termijn gunstig is? Ik durf het niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 06 nov 2021, 00:45 Je kan echter uittekenen dat als Schmidt vertrekt, Cocu z'n vervanger gaat worden.
Want?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Omdat het de makkelijkste, meest voor de hand liggende oplossing is.

Als Schmidt vertrekt, vrijwillig of gedwongen, dan is dat óók een reden voor JdJ en Toon om een vertrek te overwegen. Linksom of rechtsom zal PSV van daaruit voor veiligheid willen kiezen i.p.v. een volgend spannend project. Cocu dus.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik deel die angst van Ykhim wel. En dat zou betekenen dat je behoorlijk worstelt met je visie; waar wil je als club voor staan kwa voetbal?

De keuze Schmidt was zeer bewust. Want niet alleen PSV 1 ging zo spelen; ook de jeugd. Niet alleen Schmidt kwam; de hele staff werd er op ingericht. Het vol gas voetbal zou de nieuwe standaard worden bij PSV; daar zou PSV voor staan.

Als je dat na pakweg 16 maanden weer volledig omgooit en kiest voor Cocu voetbal (wat dat ook is) dan heb je dus 1,5 jaar weggegooid en kan je weer opnieuw beginnen.

Kortom, je staat best op een kruispunt: gaan we door en geven we Schmidt / Schmidt voetbal nog meer macht? Of gooien we weer alles om en gaan we weer terug naar toch wel identiteitsloos voetbal?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong