Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 04 nov 2021, 08:50 Moeten ze hem winnen en zelfs dan redden ze dat waarschijnlijk niet.
Dan stel ik mijn verwacht bij naar 80. Ik verwacht dat ze de kwartfinale wel halen. Aan wedstrijdpremies, kaartverkoop, bonus voor groepshoofd en tv gelden etc. voor achtse en kwartfinale lijkt het me niet onrealistisch dat ze nog 15 miljoen bij elkaar sprokkelen toch?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Kezza75!
Bankzitter
3
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 okt 2020
Oude naam: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria

ajax is op dit moment gewoon erg goed. Al jarenlang zijn ze beter dan wij en de rest van de Eredivisie. De voorsprong die ze inmiddels financieel opgebouwd hebben, is niet zomaar teniet gedaan. Met Ten Hag hebben ze ook gewoon een toptrainer. Hij presenteert zich als een lulletje rozenwater, maar tactisch is hij bijzonder kundig en ook als people manager weet hij kennelijk het juiste te doen om iedereen in de vijver te houden. Ik vind dat erg knap van hem.

Wij moeten gewoon doorbouwen en zorgen dat wij afstand nemen van de rest en steeds minimaal 2e worden. Ook dat gaat snel CL opleveren en dat is de enige manier om ajax op de hielen te blijven zitten en de gat met de rest groot te houden. Dan een keer een uitschieter naar boven en een lichte meltdown in Amsterdam en het is zomaar ineens spannend.

Ik maak me minder zorgen om het gat met ajax dan om de (soms grote) moeite waarmee wij wedstrijden winnen van de middenmoot en lager.
Champions are not born. Champions are made during practice.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

trouwepsvfan schreef: 04 nov 2021, 09:04
ShovingNE2 schreef: 04 nov 2021, 08:50 Moeten ze hem winnen en zelfs dan redden ze dat waarschijnlijk niet.
Dan stel ik mijn verwacht bij naar 80. Ik verwacht dat ze de kwartfinale wel halen. Aan wedstrijdpremies, kaartverkoop, bonus voor groepshoofd en tv gelden etc. voor achtse en kwartfinale lijkt het me niet onrealistisch dat ze nog 15 miljoen bij elkaar sprokkelen toch?
Het is ingewikkelde materie.

Per overwinning haal je een kleine drie miljoen binnen tegenwoordig in de CL aan premies. Gelijkspel iets meer dan een miljoen
Voor zover ik weet heb je geen bonus als groepshoofd
Bij bereiken volgende ronde zijn er mogelijk sponsorbonussenvan toepassing vanwege de exposure
Bij bereiken volgende ronde worden mogelijk bonusclausules geactiveerd die Ajax moet betalen naar andere clubs
Per ronde die je verder komt er iets van acht miljoen bij

De grootste winst voor Ajax zit in de spin-off die je krijgt; merchandise verkoop zal een boost krijgen, je spelers worden in de markt meer waard denk dan vooral aan bv Anthony, je onderhandleingspositie naar sponsors verbeter, etc. etc.

Gravenberch en of Antony zullen aan het eind van het seizoen wel verkocht worden, en mogelijk nog wat andere spelers. Van Mazraoui kun je er wel vanuit gaan dat hij transfervrij vertrekt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Bij ons vallen de goals niet makkelijk. Bij hen wel. Statistisch gezien hadden we op basis van kansen van Benfica moeten winnen. Dan moeten we wel scherper voor de goal zijn.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dat is een verschil in kwaliteit.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

deninho32 schreef: 04 nov 2021, 09:17 Dat is een verschil in kwaliteit.
Ik vind het overall verschil in kwaliteit reuze meevallen. Qua doeltreffendheid ligt het daar wat scherper en daar gaat het natuurlijk om. Wie weet. Wellicht maakt Vini het verschil :D
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Jammer genoeg hebben ze gewoon een veel betere selectie dan wij. Al blijf ik er bij dat we maar 2-3 zwakke plekken hebben.
Als die opgelost worden moeten we echt vergelijkbaar met ze zijn. Maarja, geloof niet dat we die gaan krijgen.
Het is erg knap van ze, we hebben de boot echt gemist door 2-3 slechte transferzomers.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik zie topic is er en iedereen bepaalt dat helemaal voor zichzelf, maar ik blijf het wel bijzonder vinden hoeveel men hier bezig is met Ajax. Telkens staat dit topic bovenaan hierzo, waarom? Wedstrijden van ze checken, commentaar geven. We kennen Ajax toch allemaal inmiddels wel in hun goede, maar ook zeker hun slechte tijden.

PSV moet zorgen dat het de allerbeste versie van zichzelf word. Dat is het op dit moment nog niet, maar we zijn wel onderweg. Geduld. En kijken naar Ajax in relatie tot PSV is al helemaal nutteloos. Als PSV zorgt dat het beter is als het beste PSV van voorheen, dan ben je er eigenlijk al en kan niets dat tegenhouden.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sao-Mellow schreef: 04 nov 2021, 10:05Het is erg knap van ze
22 miljoen uitgeven in de winter om een zwakke plek te dichten, die spelers dan 5 miljoen per jaar geven, tsja.. On-nederlandse praktijken = on-nederlandse resultaten. Wij kunnen ons bij lange na nog nieteens de helft permitteren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 04 nov 2021, 10:24
Sao-Mellow schreef: 04 nov 2021, 10:05Het is erg knap van ze
22 miljoen uitgeven in de winter om een zwakke plek te dichten, die spelers dan 5 miljoen per jaar geven, tsja.. On-nederlandse praktijken = on-nederlandse resultaten. Wij kunnen ons bij lange na nog nieteens de helft permitteren.
Inderdaad en 4-5 miljoen zijn daar geen uitzonderingen. Zelfs als wij 2-3 zwakke plekken aanpakken zijn we niet gelijkwaardig. Technisch zijn we gewoon een heel stuk minder [mention]Sao-Mellow[/mention]. Verder geen schande maar zaak voor PSV om de lat creatief hoger te leggen.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Standbeeld schreef: 04 nov 2021, 10:27
ziege maar ook zagge schreef: 04 nov 2021, 10:24

22 miljoen uitgeven in de winter om een zwakke plek te dichten, die spelers dan 5 miljoen per jaar geven, tsja.. On-nederlandse praktijken = on-nederlandse resultaten. Wij kunnen ons bij lange na nog nieteens de helft permitteren.
Inderdaad en 4-5 miljoen zijn daar geen uitzonderingen. Zelfs als wij 2-3 zwakke plekken aanpakken zijn we niet gelijkwaardig. Technisch zijn we gewoon een heel stuk minder @Sao-Mellow. Verder geen schande maar zaak voor PSV om de lat creatief hoger te leggen.
Internationaal kunnen we niet concurreren met ze, maar nationaal zou dat wel mogelijk zijn met 2-3 versterkingen. Maar ben met je eens dat de technische bagage van de Ajax spelers vele malen hoger is. Vind ook dat ze mentaal beter in elkaar zitten. Daar heeft iedereen het blinde geloof dat het mogelijk is om de CL te winnen(vrij onrealistisch, maar daar denken en handelen ze wel naar). Maar als je door dat geloof de kwart of halve finale behaald heb je toch grote stappen gemaakt. " Aim higher in case you fall short" .
Als je dat tegenover de uitspraken van Schmidt & PSV zet is dat wel een wereld van verschil.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ajax heeft gewoon ontzettend veel scorend vermogen voorin. Gister en in de eerste 66 minuten (tot de 3-0) tegen ons speelden ze eigenlijk best wel slecht. Creëerden niet veel, maakten veel fouten en waren verdedigend kwetsbaar. Echter hebben ze in die 156 minuten wel 6 goals gescoord. Nou hadden ze in beide wedstrijden te maken met teams die moeite hebben met scoren (wij sowieso, BVB zonder Haaland), dus dat zit dan mee, maar al dat scorend vermogen zorgt ervoor dat ze winnen. Ze kunnen matig spel belonen met goals doordat ze weinig kansen nodig hebben om te scoren. Scoor je dan op de juiste momenten (zoals tegen ons, precies wanneer ze onder druk stonden), dan laat je zo'n wedstrijd kantelen. Ik blijf ervan overtuigd dat dat hét grote verschil is tussen PSV en Ajax. Dat heeft deels te maken met het feit dat ze een miljoen of 80 in hun aanvallers hebben geïnvesteerd, maar bij ons moet dat echt beter dan wat het nu is.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

PCGC schreef: 03 nov 2021, 21:41 Wijnaldum gescoord, boeit niemand verder. Allemaal aan het genieten van ajax.
Nou ik hoorde anders (eergisteren meen ik) op het radio journaal :wall: dat Ziyech gescoord had.
Gutanoth
Basisspeler
3
Berichten: 492
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ajax Komt met gemak de poulefase van de CL door en wij moeten nog maar zien of we niet de EL uitgeflikkerd worden, mensen die net doen alsof dat alleen maar een kwestie van geluk is, zijn niet goed in hun bovenkamer.

Ik persoonlijk vind dat wel écht heel kut. Ik wil dat PSV het goed doet en dat ik trots kan zijn op mijn club. En ik heb natuurlijk ook een hekel aan al die ajacieden op kantoor die weer net doen alsof ze meer verstand van voetbal hebben omdat hun vader ze op hun 3e verjaardag een Ajax pyama gaven.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het grootste verschil zit hem in het beleid en de aanwezige personen binnen de organisatie.
Ajax heeft extreem grote stappen gezet sinds VD Sar en Overmars aangesteld zijn.
Overmars heeft met zijn ideeën en beleid dit grotendeels bewerktstelligd.
Bij ons is het juist minder gegaan sinds de aanstelling van de huidige TD. Ajax een steigende lijn en wij een dalende lijn. Als we op de huidige manier doorgaan gaat het verschil wel heel groot worden.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik zie dat het beter is om dit topic even te ontwijken.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Sao-Mellow schreef: 04 nov 2021, 11:53 Het grootste verschil zit hem in het beleid en de aanwezige personen binnen de organisatie.
Ajax heeft extreem grote stappen gezet sinds VD Sar en Overmars aangesteld zijn.
Overmars heeft met zijn ideeën en beleid dit grotendeels bewerktstelligd.
Bij ons is het juist minder gegaan sinds de aanstelling van de huidige TD. Ajax een steigende lijn en wij een dalende lijn. Als we op de huidige manier doorgaan gaat het verschil wel heel groot worden.
Overmars heeft met zijn ruime beurs een aantal keer goed raak geschoten (naast het contigent missers), maar de belangrijkste grondlegger van het huidige succes lijkt me ETH. Hij weet van goede spelers (maar geen Europese top, zie ook de positie van de vertrokken "sterren") een ijzersterk geheel te maken. Het is daarom ook van belang dat hij een keer gaat wieberen. Een uitmuntende coach is namelijk belangrijker dan een grote zak geld (zie MU, etc)
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Hopelijk gaan ze volgende ronde er meteen uit tegen PSG, Inter, Chelsea (clubs die wss 2e worden in hun groep). Staan ze weer met beide benen op de grond.

Ja ze doen het goed, maar Sporting en Besiktas zijn imo zwakker dan Sociedad en Monaco en het gehavende Dortmund is ook niet wat het geweest is.
Wel "respect" op zich (al kan ik dat moeilijk m´n strot uitkrijgen), want ze halen wel gewoon 12 uit 4 met een ziek doelsaldo.

Wel ironisch trouwens dat Anthony wordt verdedigd door alle neuzen mbt rode kaart Hummels, nu is het ineens "slim" en "dit is het voetbal van nu" etc. Toen Deyverson zo deed met Getafe was de wereld te klein. Kut club.

Ik heb weinig zin om de samenvatting van gisteren te bekijken dus ik bekijk gewoon deze opnieuw:
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Revolinho schreef: 04 nov 2021, 10:15 Ik zie topic is er en iedereen bepaalt dat helemaal voor zichzelf, maar ik blijf het wel bijzonder vinden hoeveel men hier bezig is met Ajax. Telkens staat dit topic bovenaan hierzo, waarom? Wedstrijden van ze checken, commentaar geven. We kennen Ajax toch allemaal inmiddels wel in hun goede, maar ook zeker hun slechte tijden.

PSV moet zorgen dat het de allerbeste versie van zichzelf word. Dat is het op dit moment nog niet, maar we zijn wel onderweg. Geduld. En kijken naar Ajax in relatie tot PSV is al helemaal nutteloos. Als PSV zorgt dat het beter is als het beste PSV van voorheen, dan ben je er eigenlijk al en kan niets dat tegenhouden.
Haha inderdaad, het al kijken en becommentariëren op een PSV forum is al vreemd, maar het dan de dag erna nog knap, indrukwekkend en goed noemen, is al helemaal raar.

Maar goed, iedereen zijn smaak.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

En daar hebben jullie volkomen gelijk in: I plead guilty my lord... :dokter:
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ach rot toch op man. Weer krijgen ze een belachelijke rode kaart mee en doet de beste speler van de tegenstander niet mee. Weer omdat dit bij Sporting het geval was (spelers missen) en bij Besiktas al helemaal, die misten gewoon de halve ploeg.

Ik hoop zo ongelofelijk hard dat ze in de volgende ronde Bayern, City, PSG, Liverpool of wie dan ook tegenkomen en met een nulletje of 4 klop krijgen. Ohja en de volgende x dat Anthony zo doorrolt mag ie van mij z'n poot daadwerkelijk gebroken hebben. Misselijk kutventje.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

PCGC schreef: 04 nov 2021, 12:30
Revolinho schreef: 04 nov 2021, 10:15 Ik zie topic is er en iedereen bepaalt dat helemaal voor zichzelf, maar ik blijf het wel bijzonder vinden hoeveel men hier bezig is met Ajax. Telkens staat dit topic bovenaan hierzo, waarom? Wedstrijden van ze checken, commentaar geven. We kennen Ajax toch allemaal inmiddels wel in hun goede, maar ook zeker hun slechte tijden.

PSV moet zorgen dat het de allerbeste versie van zichzelf word. Dat is het op dit moment nog niet, maar we zijn wel onderweg. Geduld. En kijken naar Ajax in relatie tot PSV is al helemaal nutteloos. Als PSV zorgt dat het beter is als het beste PSV van voorheen, dan ben je er eigenlijk al en kan niets dat tegenhouden.
Haha inderdaad, het al kijken en becommentariëren op een PSV forum is al vreemd, maar het dan de dag erna nog knap, indrukwekkend en goed noemen, is al helemaal raar.

Maar goed, iedereen zijn smaak.
Waarom zou je geen mening mogen hebben over een andere club? Ik kijk die wedstrijden ook niet, maar als PSV dit soort resultaten zou boeken dan zou bijna iedereen hier denk ik dolgelukkig en trots zijn. Maar als een andere club dat bereikt is het geluk en moeten we chagrijnig zijn of zo? Sowieso wat voor nut heeft het om over geluk te spreken? Maakt dat het prettiger of zo? Ik begrijp er echt niets van.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het is wel zo, het is on-voor-stelbaar hoeveel mazzel ze hebben.

Maar hopelijk verliezen ze pas in de halve finale want hoe verder ze komen in de CL, hoe moeilijker het wordt om je te motiveren voor dat potje tegen Go Ahead.


[mention]deninho32[/mention] die mazzel relativeert die dominantie enigszins en biedt in die zin dus zowel troost als ergernis dat ze 'm hebben. Twee best goede redenen dus om 't te benoemen ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Ze hebben inderdaad wederom gruwelijk veel mazzel gehad in de CL: Besktas mist een half team, Sporting mist de aanvoerder en beste speler (by far), Dortmund mist Haaland en Guerreiro. Daarnaast een paar voordelige beslissingen van de scheidsrechters, bij elkaar opgeteld dus erg veel dat meezit. Echter heeft Ajax vervolgens wel de individuele kwaliteit, fitheid en mentaliteit om daar enorm van te profiteren. Iets wat wij helaas nog niet kunnen: zie Benfica thuis met de rode kaart, etc. Dat is dit jaar het verschil tussen ons en Ajax.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 04 nov 2021, 12:49 Het is wel zo, het is on-voor-stelbaar hoeveel mazzel ze hebben.

Maar hopelijk verliezen ze pas in de halve finale want hoe verder ze komen in de CL, hoe moeilijker het wordt om je te motiveren voor dat potje tegen Go Ahead.


@deninho32 die mazzel relativeert die dominantie enigszins en biedt in die zin dus zowel troost als ergernis dat ze 'm hebben. Twee best goede redenen dus om 't te benoemen ;)
Lekker jezelf voor de gek houden dus :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

deninho32 schreef: 04 nov 2021, 12:48
PCGC schreef: 04 nov 2021, 12:30

Haha inderdaad, het al kijken en becommentariëren op een PSV forum is al vreemd, maar het dan de dag erna nog knap, indrukwekkend en goed noemen, is al helemaal raar.

Maar goed, iedereen zijn smaak.
Waarom zou je geen mening mogen hebben over een andere club? Ik kijk die wedstrijden ook niet, maar als PSV dit soort resultaten zou boeken dan zou bijna iedereen hier denk ik dolgelukkig en trots zijn. Maar als een andere club dat bereikt is het geluk en moeten we chagrijnig zijn of zo?
In geen enkel universum word ik trots en dolgelukkig voor ajax.

Ajax