Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 04 nov 2021, 07:44 Haha, maar het geheel ís complexer dan slechts het puntenaantal. Progressie is niet louter te vangen in punten, dat is mijn punt. Het is zwaar afhankelijk van de context.

Ga je die meerekenen, dan wordt het een zware discussie, ja. Maar dat hoort ook bij een zware vraag als 'we zijn niks opgeschoten'.
Selectief quoten.

Mijn punt is dat we qua resultaten niks zijn opgeschoten, en puntgemiddelde is daar een goede graadmeter voor.

Zelfs Van Bommel presteerde statistisch beter, terwijl ik hem hier nooit meer terug zou hoeven zien. En die had ook nog eens echt minder materiaal.

Overigens, progressie qua spel is ook niet zichtbaar. Qua defensieve organisatie gaan we er alleen maar op achteruit ten opzichte van juli/augustus.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Chucky schreef: 04 nov 2021, 07:54 Zelfs Van Bommel presteerde statistisch beter, terwijl ik hem hier nooit meer terug zou hoeven zien. En die had ook nog eens echt minder materiaal.
Het eerste half jaar was hij aan het voortborduren op Cocu. Hij kreeg ook een hecht team mee van Cocu. Als je die eerste maanden eraf haalt en hij het echt helemaal intern naar de tyfus aan het helpen was bleef er vrij weinig van over.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ook voor resultaten gaat gewoon op dat het afhankelijk is van de context hè. Concurrentie, kwaliteit van competitie(s) en speelschema zoals we dat, inclusief dit seizoen, hebben gehad. Wat je voorganger achter heeft gelaten, wat je feitelijk ter beschikking hebt, enzovoorts.

Je stelt een lastige vraag en beschouwt het vanuit een veel te simpel perspectief. Tja.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

ShovingNE2 schreef: 04 nov 2021, 08:03
Chucky schreef: 04 nov 2021, 07:54 Zelfs Van Bommel presteerde statistisch beter, terwijl ik hem hier nooit meer terug zou hoeven zien. En die had ook nog eens echt minder materiaal.
Het eerste half jaar was hij aan het voortborduren op Cocu. Hij kreeg ook een hecht team mee van Cocu. Als je die eerste maanden eraf haalt en hij het echt helemaal intern naar de tyfus aan het helpen was bleef er vrij weinig van over.
Dit, plus ik kan het niet los zien van de aanwezigheid van van Marwijk. Daar zal ie af en toe toch best naar geluisterd hebben....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 04 nov 2021, 08:03
Chucky schreef: 04 nov 2021, 07:54 Zelfs Van Bommel presteerde statistisch beter, terwijl ik hem hier nooit meer terug zou hoeven zien. En die had ook nog eens echt minder materiaal.
Het eerste half jaar was hij aan het voortborduren op Cocu. Hij kreeg ook een hecht team mee van Cocu. Als je die eerste maanden eraf haalt en hij het echt helemaal intern naar de tyfus aan het helpen was bleef er vrij weinig van over.
Helemaal eens met de Shoving, daarnaast wonnen we veel potjes tegen mindere teams met geluk in de laatste minuten, ik dacht bijvoorbeeld tegen Fortuna en Zwolle. Het spel was toen al regelmatig niet om aan te zien.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik had gehoopt dat PSV in deze fase onder Schmidt verder zou zijn dan dat ze nu zijn, maar ik vind het vergelijken met Van Bommel totaal onzinnig en eigenlijk irrelevant.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Massimo schreef: 04 nov 2021, 08:37 Ik had gehoopt dat PSV in deze fase onder Schmidt verder zou zijn dan dat ze nu zijn, maar ik vind het vergelijken met Van Bommel totaal onzinnig en eigenlijk irrelevant.
Waarom is dat onzinnig en onrelevant? Om een beeld te krijgen van waar we stonden onder Bommel en nu onder Schmidt is die vergelijking toch nodig?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 04 nov 2021, 09:13
Massimo schreef: 04 nov 2021, 08:37 Ik had gehoopt dat PSV in deze fase onder Schmidt verder zou zijn dan dat ze nu zijn, maar ik vind het vergelijken met Van Bommel totaal onzinnig en eigenlijk irrelevant.
Waarom is dat onzinnig en onrelevant? Om een beeld te krijgen van waar we stonden onder Bommel en nu onder Schmidt is die vergelijking toch nodig?
Er werd een ander meetmoment gepakt. Daarnaast werd dit op puntenaantal gedaan, wat natuurlijk zinloos is.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ardbeg schreef: 04 nov 2021, 09:22
Joenepsv schreef: 04 nov 2021, 09:13

Waarom is dat onzinnig en onrelevant? Om een beeld te krijgen van waar we stonden onder Bommel en nu onder Schmidt is die vergelijking toch nodig?
Er werd een ander meetmoment gepakt. Daarnaast werd dit op puntenaantal gedaan, wat natuurlijk zinloos is.
Ik doel op de algemeenheid ervan. Bovendien vind ik een vergelijking op onder andere puntenaantal helemaal niet zinloos. Puntenaantal is een prima weergave van de resultaten en als je procentueel lager uitkomt doe je het dus slechter.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 04 nov 2021, 09:33
Ardbeg schreef: 04 nov 2021, 09:22

Er werd een ander meetmoment gepakt. Daarnaast werd dit op puntenaantal gedaan, wat natuurlijk zinloos is.
Ik doel op de algemeenheid ervan. Bovendien vind ik een vergelijking op onder andere puntenaantal helemaal niet zinloos. Puntenaantal is een prima weergave van de resultaten en als je procentueel lager uitkomt doe je het dus slechter.
Puur alleen is het puntenaantal helemaal geen prima weergave. Zoals [mention]Ykhim[/mention] als zei. Je kunt 76 punten hebben en derde staan of 67 punten hebben en tweede of eerste staan. Er komt meer bij kijken.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Waarom wachten gewoon niet effe lekker tot de winterstop? Eredivisie is pas 11 potjes onderweg en Europees zijn we pas op de helft.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 04 nov 2021, 09:45
Joenepsv schreef: 04 nov 2021, 09:33

Ik doel op de algemeenheid ervan. Bovendien vind ik een vergelijking op onder andere puntenaantal helemaal niet zinloos. Puntenaantal is een prima weergave van de resultaten en als je procentueel lager uitkomt doe je het dus slechter.
Puur alleen is het puntenaantal helemaal geen prima weergave. Zoals @Ykhim als zei. Je kunt 76 punten hebben en derde staan of 67 punten hebben en tweede of eerste staan. Er komt meer bij kijken.
Maak het nou niet zo ingewikkeld... Uiteindelijk draait alles om resultaat. Iedereen haalt het liefst zoveel mogelijk punten, hoe hoger het aantal punten hoe groter de kans dat je kampioen wordt. Feit blijft: onder Schmidt halen we tot nu toe minder punten dan onder Bommel, los van allerlei onderliggende verklaringen etc.

Dan rest de vraag: hoelang moet Schmidt nog de kans krijgen om dit te verbeteren? Hij zit er nu bijna 1,5 seizoen, en er is domweg te weinig progressie te zien.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Chucky schreef: 04 nov 2021, 09:52
Ardbeg schreef: 04 nov 2021, 09:45

Puur alleen is het puntenaantal helemaal geen prima weergave. Zoals @Ykhim als zei. Je kunt 76 punten hebben en derde staan of 67 punten hebben en tweede of eerste staan. Er komt meer bij kijken.
Maak het nou niet zo ingewikkeld... Uiteindelijk draait alles om resultaat. Iedereen haalt het liefst zoveel mogelijk punten, hoe hoger het aantal punten hoe groter de kans dat je kampioen wordt. Feit blijft: onder Schmidt halen we tot nu toe minder punten dan onder Bommel, los van allerlei onderliggende verklaringen etc.

Dan rest de vraag: hoelang moet Schmidt nog de kans krijgen om dit te verbeteren? Hij zit er nu bijna 1,5 seizoen, en er is domweg te weinig progressie te zien.
Dus ik moet de feiten weg laten en het te kortzichtig bekijken. Right.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ardbeg schreef: 04 nov 2021, 09:45
Joenepsv schreef: 04 nov 2021, 09:33

Ik doel op de algemeenheid ervan. Bovendien vind ik een vergelijking op onder andere puntenaantal helemaal niet zinloos. Puntenaantal is een prima weergave van de resultaten en als je procentueel lager uitkomt doe je het dus slechter.
Puur alleen is het puntenaantal helemaal geen prima weergave. Zoals @Ykhim als zei. Je kunt 76 punten hebben en derde staan of 67 punten hebben en tweede of eerste staan. Er komt meer bij kijken.
Puur alleen niet nee maar dat zeg ik ook niet. Maar in alle gevallen is het toch zo hoe meer punten hoe beter? Ongeacht je plek op de ranglijst. Puntenverdeling is een vast gegeven. Als je in jaar X na 20 wedstrijden 55 punten hebt en in jaar Y na 20 wedstrijden 40 punten hebt presteer je in jaar X beter of anders gezegd je haalt betere resultaten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Chucky schreef: 04 nov 2021, 09:52
Maak het nou niet zo ingewikkeld... Uiteindelijk draait alles om resultaat. Iedereen haalt het liefst zoveel mogelijk punten, hoe hoger het aantal punten hoe groter de kans dat je kampioen wordt. Feit blijft: onder Schmidt halen we tot nu toe minder punten dan onder Bommel, los van allerlei onderliggende verklaringen etc.

Dan rest de vraag: hoelang moet Schmidt nog de kans krijgen om dit te verbeteren? Hij zit er nu bijna 1,5 seizoen, en er is domweg te weinig progressie te zien.
Dus bij een voor een club een hele ingrijpende beslissing (de trainer eruit gooien) moeten we niet verder kijken dan alleen maar punten. Verklaringen worden ook niet meegenomen.

Dit is precies de kortzichtigheid waarmee supporters roepen om het hoofd van de trainer of zelfs van de trainer en de halve directie.

Als er een besluit wordt genomen over stoppen met Schmidt mag ik toch bidden dat ze het niet zo idioot bekrompen doen als jouw redenatie. Want dan mogen ze van mij inderdaad gelijk opstappen. Dat zijn praktijken die je in Italië en Griekse clubs ziet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 04 nov 2021, 10:03
Chucky schreef: 04 nov 2021, 09:52
Maak het nou niet zo ingewikkeld... Uiteindelijk draait alles om resultaat. Iedereen haalt het liefst zoveel mogelijk punten, hoe hoger het aantal punten hoe groter de kans dat je kampioen wordt. Feit blijft: onder Schmidt halen we tot nu toe minder punten dan onder Bommel, los van allerlei onderliggende verklaringen etc.

Dan rest de vraag: hoelang moet Schmidt nog de kans krijgen om dit te verbeteren? Hij zit er nu bijna 1,5 seizoen, en er is domweg te weinig progressie te zien.
Dus bij een voor een club een hele ingrijpende beslissing (de trainer eruit gooien) moeten we niet verder kijken dan alleen maar punten. Verklaringen worden ook niet meegenomen.

Dit is precies de kortzichtigheid waarmee supporters roepen om het hoofd van de trainer of zelfs van de trainer en de halve directie.

Als er een besluit wordt genomen over stoppen met Schmidt mag ik toch bidden dat ze het niet zo idioot bekrompen doen als jouw redenatie. Want dan mogen ze van mij inderdaad gelijk opstappen. Dat zijn praktijken die je in Italië en Griekse clubs ziet.
Nee, je interpreteert het verkeerd.

Wat ik aangaf was: Het is een feit dat we onder Schmidt tot nu toe minder punten halen dan onder Bommel. Dan kun je wel zeggen, Bommel haalde een enorm aantal in zijn eerste seizoenshelft, wat ook waar is, maar onderaan de streep is het gemiddelde onder Schmidt nog steeds lager. Dat Bommel in een gespreid bedje van Cocu terecht kwam staat daar even los van, dat bedoelde ik met onderliggende verklaringen.

Ik zeg nergens dat we Schmidt moeten ontslaan obv een puntenaantal, maar de vraag moet wel gesteld worden hoelang hij nog de kans moet krijgen om dit te verbeteren. Welke progressie zien jullie dan? Welke basis wordt er momenteel gelegd? Als hij vorig seizoen nu matig had gepresteerd om ondertussen een basis te leggen om dit seizoen te kunnen oogsten had iedereen op de banken gestaan. Maar dat is het hele probleem, het elftal is niet stabiel genoeg en heeft zich onvoldoende ontwikkeld om dit seizoen beter te presteren dan vorig seizoen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 04 nov 2021, 08:06 Ook voor resultaten gaat gewoon op dat het afhankelijk is van de context hè. Concurrentie, kwaliteit van competitie(s) en speelschema zoals we dat, inclusief dit seizoen, hebben gehad. Wat je voorganger achter heeft gelaten, wat je feitelijk ter beschikking hebt, enzovoorts.

Je stelt een lastige vraag en beschouwt het vanuit een veel te simpel perspectief. Tja.
Nogmaals, [mention]Chucky[/mention]
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Niemand heeft het over je kritiek, maar wel over de manier waarop je deze onderbouwt door de vergelijking met Bommel aan te halen.

Mark is een clubicoon en dat blijft ie, maar puur als trainer was hij de slechtste die ik bij PSV heb gezien. In oktober Europees klaar zijn en ik weet niet hoeveel wedstrijden achter elkaar niet in winst om kunnen zetten, 5e staan, 0 progressie, 0 perspectief. Het allerergste was wat er toen uit zijn mond kwam, er zat 0 zelfkritiek in. Als je me nou had verteld dat we in een hele uitgebreide aflevering van Bananasplit zaten, oke, maar dat was het niet. Het was werkelijk een moedeloze tijd, waarin je wist dat er werkelijk niks in zat. Het spel was zooo slecht.

Dan nu. Dit PSV, fit en compleet, heeft van weinig ploegen iets te duchten. Niet van Ajax, niet van Sociedad (koploper Spanje), Benfica heeft gezwijnd, clubs van het niveau Gala zijn kapot gemaakt. Wat een verschil met 2 jaar geleden. Maar goed, dat is in fitte toestand. Uit het zich nu allemaal in de resultaten en het spel? Nee, denk het niet. Mijn mening? Schmidt word heel matig gefaciliteerd en heeft zelf niet de persoonlijkheid om zijn speelwijze aan te passen naar zijn materiaal. Het is een intelligente vent die John ongetwijfeld uitstekend heeft geïnformeerd over zijn werkwijze, ook in de tijden dat het niet loopt zoals men hoopt. Hij staat nu op zijn strepen en hopelijk gaat John overstag in de winterstop.

John levert tot nu toe matig werk, terwijl hij wist waar hij aan begon. In januari waren Cody, Noni en Mario ook al geblesseerd en gaven we het seizoen weg. Het bestaat voor een fatsoenlijke TD niet dat je toen niet handelde, maar nu ook gewoon weer in dezelfde situatie belandt. Het is wel je voorste basislinie waar je het over hebt. Weliswaar hebben we nu wat meer achter de hand, maar niet van een vergelijkbaar niveau en dat is nou net waar je het verschil kunt maken. Dát stukje is waar de beloning in zit.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Rikkert1234 schreef: 04 nov 2021, 09:49 Waarom wachten gewoon niet effe lekker tot de winterstop? Eredivisie is pas 11 potjes onderweg en Europees zijn we pas op de helft.
Kapitel Schmidt is al bijna anderhalf seizoen onderweg. Lijkt me een uitstekend tijdspanne om te concluderen dat het PSV niet verder heeft gebracht of gaat brengen. Integendeel zelfs.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Jij gaat liever terug naar het punt dat we vierde werden want toen stonden we er in alle opzichten beter voor en was ook de selectie meer waard en zo?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Nee, terug naar het punt dat PSV het niet meer in de broek hoeft te doen tegen bijvoorbeeld middenmoters en degradatiekandidaten in eigen huis. Terug naar het punt dat een trainer zich kan aanpassen en zich niet blindstaart op zijn eigen 'filosofie'.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 04 nov 2021, 12:45 Jij gaat liever terug naar het punt dat we vierde werden want toen stonden we er in alle opzichten beter voor en was ook de selectie meer waard en zo?
Onder Schmidt (en JdJ) is onze selectie niet bepaald meer waard geworden de afgelopen 2 jaar...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dus jij wil terug naar dat punt.

Prima. Vind ik vreemd. Maar prima.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Chucky schreef: 04 nov 2021, 12:53
ShovingNE2 schreef: 04 nov 2021, 12:45 Jij gaat liever terug naar het punt dat we vierde werden want toen stonden we er in alle opzichten beter voor en was ook de selectie meer waard en zo?
Onder Schmidt (en JdJ) is onze selectie niet bepaald meer waard geworden de afgelopen 2 jaar...
Nouuuu, ik denk dat spelers als Boscagli, Vertessen en Teze veel meer waard zijn geworden dankzij Schmidt. Ook Gakpo heeft zich geweldig ontwikkeld onder Schmidt en is nu onze meest waardevolle speler. Spelers als Max, Ramalho en Götze spelen dankzij Schmidt voor ons en vertegenwoordigen ook zeker een flinke waarde.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het is niet zo moeilijk. We hoeven Van Bommel niet terug. Maar pak hem beet Faber zou het niet minder hebben gedaan dan Schmidt en de selectie is juist minder waard geworden. Zeker als je kijkt naar de verhouding investering vs marktwaarde.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Precies mijn punt [mention]ruuddevil[/mention]

Tot nu toe is Kapitel Schmidt (als ik voor mezelf spreek) één grote teleurstelling, waarbij de kloof met Ajax alleen maar groter is geworden.
Ik had er (ondanks de incomplete selectie) voorafgaand van dit seizoen echt vertrouwen in dat we kampioen konden worden. Schmidt haalt er helaas gewoon niet uit wat er in zit, en krijg soms het gevoel alsof hij trainer is van een subtop club. Het voelt allemaal zo vrijblijvend aan.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt