Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 01 nov 2021, 15:38 Dit gezegd hebbende kan ik me wel voorstellen dat je extra 'bescherming' hebt vlak na een prik aangezien je immuunsysteem aangejaagd wordt.

En toen ik zonet ik even wilde Googlen om te zien of hier ook feitelijke onderbouwing voor bestaat, vond ik warempel het volgende:

https://www.hopkinsmedicine.org/news/ne ... ommon-cold

Een aantal huis-tuin-en-keuken verkoudheidsvirussen is ook coronavirus waar het vaccin wel degelijk effect op lijkt te hebben! :O
Ik zweer het. Normaal gesproken krijg ik al een zere keel van vallende blaadjes. Mijn vrouw klinkt al twee weken als Marlon Brando, en nu ben ik al weken the last man standing. Ook op kantoor al weer de nodige ziekmeldingen, en ik kom er regelmatig.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 01 nov 2021, 15:48Ik zweer het. Normaal gesproken krijg ik al een zere keel van vallende blaadjes. Mijn vrouw klinkt al twee weken als Marlon Brando, en nu ben ik al weken the last man standing. Ook op kantoor al weer de nodige ziekmeldingen, en ik kom er regelmatig.
Nu je het zegt, hier ook zoiets! De kleine strontverkouden in de week van de herfstvakantie (lees: extra veel met papa knuffelweek) met koorts en keelpijn, ik één avondje ook een begin van keel en neus gevoeld wat de volgende ochtend alweer op magische wijze verdwenen was. Dochterlief was er daarna nog een dag of 4 zoet mee.

Dit moet haast wel glashard bewijs zijn, n is nu al een hele dikke 2!

PS. zodra je vrouw als Barry White gaat klinken zou ik de huisarts ff bellen
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 01 nov 2021, 15:48 Mijn vrouw klinkt al twee weken als Marlon Brando
Dan maakt ze bar weinig geluid meer...

Verder zit er weinig logica in denk ik, ik neem tenminste aan dat je vrouw en het grootste deel van je collega's ook gevaccineerd zijn, dus die zouden dezelfde immuunboost gehad moeten hebben als jij, mocht daar iets van waar zijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als je nu nog niet gaat prikken....

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Grasmat schreef: 01 nov 2021, 15:09 Ik ben gevaccineerd, bok op met je mondkapjes. Laat de ongevaccineerden die maar dragen. Wij zijn het probleem niet.
Is wel erg kort door de bocht. Ook gevaccineerden belanden op de IC en in het ziekenhuis. Het probleem is de overheid die dit niet kan managen, de zorg is niet overbelast maar onderbezet!
#simplythebest
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

DC_PSV schreef: 01 nov 2021, 17:35
Grasmat schreef: 01 nov 2021, 15:09 Ik ben gevaccineerd, bok op met je mondkapjes. Laat de ongevaccineerden die maar dragen. Wij zijn het probleem niet.
Is wel erg kort door de bocht. Ook gevaccineerden belanden op de IC en in het ziekenhuis. Het probleem is de overheid die dit niet kan managen, de zorg is niet overbelast maar onderbezet!
Komt op hetzelfde neer en een flink deel van de onderbezetting heeft te maken met de druk die er afgelopen anderhalf jaar op gelegen heeft.


Blijkbaar dus ook weer mondkapjes verplicht in winkels grrrr.... ditmaal doen we dit dus voor de niet prikkers. Lekker dan.



Daarnaast:

https://www.nu.nl/media/6165391/nederla ... s-aan.html

[mention]ShovingNE2[/mention], komt er maar weer in: relifundi's of beroepsgekwetsten?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Beetje het kip/ei verhaal natuurlijk. Zelf ben ik van mening dat deze maatregelen totaal niet gaan werken, we moeten leren leven met Covid ipv ons maar aanpassen dmv allerlei regeltjes.
#simplythebest
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Omdat zorginstellingen tot mijn cliëntele behoren heb ik als twintiger een griepprik kunnen halen. Erg blij mee met al dat gesnotter in de trein, bij vrienden, familie, de kroeg en de sportclub :mrgreen:

Verder vallen deze maatregelen me nog wel mee. Ik had ook dingen verwacht in de horeca (sluitingstijd) en misschien weer regels voor evenementen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV schreef: 01 nov 2021, 18:31 Beetje het kip/ei verhaal natuurlijk. Zelf ben ik van mening dat deze maatregelen totaal niet gaan werken, we moeten leren leven met Covid ipv ons maar aanpassen dmv allerlei regeltjes.
Het hele idee van leren leven met Covid is nou juist dat we de komende jaren nog wel vast zitten aan basismaatregelen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

DC_PSV schreef: 01 nov 2021, 18:31 Beetje het kip/ei verhaal natuurlijk. Zelf ben ik van mening dat deze maatregelen totaal niet gaan werken, we moeten leren leven met Covid ipv ons maar aanpassen dmv allerlei regeltjes.
Maatregelen halen de besmettingscijfers omlaag, het is nou al de zoveelste keer dat we dat gaan doen dus we weten dat dat werkt, de hele wereld heeft dat gedaan en weet dat dat werkt.

Maar die maatregelen zijn klote. Als meer mensen zich laten prikken zijn ze niet meer nodig omdat er bijna niemand meer opgenomen hoeft te worden. Nu dus wel, omdat zoveel mensen zich niet willen laten prikken.


Leren leven met Covid betekent dus ten eerste ervoor zorgen dat je er niet meer doodziek van wordt én we dus geen klotemaatregelen meer nodig hebben, oftewel: ff prikje halen. Na dat prikje is er prima te leven met dat virus.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Zo’n vod voor je muil gaat natuurlijk geen enkel weldenkend gevaccineerd mens meer doen. Helaas Hugo, pak de ongevaccineerden maar aan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

trouwepsvfan schreef: 01 nov 2021, 18:42Verder vallen deze maatregelen me nog wel mee. Ik had ook dingen verwacht in de horeca (sluitingstijd) en misschien weer regels voor evenementen.
Dat komt ongetwijfeld omdat de lolbroeken weer zo min mogelijk doen, minder dan het OMT adviseert.... zoals we gewend zijn

Dit stukje uit het artikeltje op NU biedt daar enige indicatie voor:
Het demissionaire kabinet wil de coronapas eigenlijk ook verplichten in het hoger onderwijs. Maar deze stap kan pas worden genomen als de Tweede Kamer ermee heeft ingestemd.
Ze zijn dus weer aan het shoppen en zichzelf rijk aan het rekenen, deels door zaken voor te stellen die wellicht helemaal niet kunnen - in ruil voor wél geadviseerde maatregelen die ze niet willen. Wat hiervoor in de plaats komt zullen we af moeten wachten.


Ja, ik ben er ziek van. Verzin verdomme wat om mensen aan het prikken te krijgen, waar blijven de landelijke campagne, de honderd euro als je het binnen de eerste week doet, de loterij enz enz enz? De hele wereld verzint dingen, doe die gewoon allemaal man! Stelletje lamzakken :angry:

In ander nieuws: het vertrouwen in de landelijke overheid is op een historisch dieptepunt beland - aan het begin van de crisis was die nog 69%, nu is dat nog maar 29%. Tsja, wat wil je.

On-Nederlandse toestanden...
https://www.trouw.nl/binnenland/het-ver ... ~b4d9f392/
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 01 nov 2021, 18:26
@ShovingNE2, komt er maar weer in: relifundi's of beroepsgekwetsten?
Ik mis even waarom je mij hier weer op deze manier in tagged. Je zal wel iets uit zijn verband hebben getrokken of zo?

Je suggereert namelijk dat ik geweld naar media goed praat of zo? Of dat ik geweld van bepaalde groepen bagatelliseer? Heel raar. Heel stigmatiserend ook. Maar je hebt de kans om je nader te verklaren. Want het is de tweede of derde keer dat je het zo doet. Dus je kan het onderbouwen waarschijnlijk.

Wel mooi om alle wereldleiders op het toneel te zien staan over het klimaat. Behalve China en Rusland, dus totaal te vergeefs. Net als met covid: tegengestelde belangen.

Laten we het gewoon opgeven dat klimaat en lekker leven zolang het kan. Als die landen niet meedoen ben je kansloos. Prima. Net als Covid: door leugens van China zo groot geworden en economisch profiteren ze volle bak. Over 150 jaar naar de kloten. Prima toch. Tijd voor ouderwets protectionisme. Als Rusland en China niet meedoen heeft het sowieso geen zin. Vaccins lekker voor ons zelf houden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 01 nov 2021, 19:29
ziege maar ook zagge schreef: 01 nov 2021, 18:26
@ShovingNE2, komt er maar weer in: relifundi's of beroepsgekwetsten?
Ik mis even waarom je mij hier weer op deze manier in tagged. Je zal wel iets uit zijn verband hebben getrokken of zo?

Je suggereert namelijk dat ik geweld naar media goed praat of zo?

Of dat ik geweld van bepaalde groepen bagatelliseer? Heel raar. Heel stigmatiserend ook.

Maar je hebt de kans om je nader te verklaren. Want het is de tweede of derde keer dat je het zo doet. Dus je kan het onderbouwen waarschijnlijk.
Yup - in eerdere discussie over de verharding in de maatschappij (o.a. social media) en politiek hamerde jij eerder op 'relifundi's en beroepsgekwetsten', die zouden voor een hoop ellende in de maatschappij verantwoordelijk zijn, je presenteerde ze als dé probleemgroepen. Volgens mij een verschrikkelijk beperkt beeld - volg het nieuws en je ziet juist vooral problemen door DIT type, nl. de vooral blanke boze man die, opgehitst door zijn conservatieve internetbubbeltje, vindt dat ie zich op allerlei manieren moet laten gelden die vooral neerkomen op belediging en bedreiging, maar ook steeds vaker op geweld. En dat doet ie dan niet zelden vanuit het sentiment wat jij verwoordt, nl. door mensen weg te zetten als relifundi of beroepsgekwetst want last hebben van bijv. racisme of homohaat kan toch geen echte emotie zijn he, nee dan ben je gewoon gekwetst om het gekwetst zijn, zoiets. Je zult er wel wat aan verdienen. De media die dit soort emancipatiebewegingen steunen vinden zij 'links' en 'verraders' (terwijl het hier om de meest basale mensenrechten gaat) net zoals media die bijv. Trumpiaanse leugens, complotideëen of ander nepnieuws weerleggen (terwijl dat gewoon om feitelijkheid gaat). Dit zijn dus ook de figuren die allerlei complottheorieën aanhangen. En ze worden dus steeds gevaarlijker.

'Beroepsgekwetst' bestaat m.i. helemaal niet. 'Relifundi' snap ik op zich wel als het gaat om de bekende jihad idioten, maar dat is voor mijn gevoel gelukkig wel weer zo'n beetje over z'n piek, is in Nederland op een enkele verschrikkelijke daad na gelukkig ook nooit echt een enorme big deal geweest. Je miste dus deze conservatieve, anti-intellectuele 'beweging' die al gigantisch en nog steeds groeiende is, die nog steeds radicaliseert en die steeds vaker het hele discours naar zijn hand zet. Nogal een misser!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hahaha. Ok

zoveel beschuldigingen met stereotypen op basis van aannames zoals je zelf zegt. Het is geen reactie waard. En dan onder bericht waarin media aangeeft zich te wapenen tegen geweld.

Moral high horse was nog nooit zo toepasselijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Kwestie van nieuws en social media volgen en zien wat er gebeurt bruh. Je bent blind voor de grootste probleemgroep.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En op basis daarvan zo'n bak beschuldigingen en stereotypen.


edit: niet waard.

Je beschuldigt iemand die echt alle pers leest van links tot rechts van blindheid terwijl jijzelf een van de meest eenzijdige nieuwsgaarders bent die ik ken. Over blind gesproken. Altijd de vijand lezen zegt een goede vriend van mij altijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik scheld helemaal niemand uit, bedreig niemand, sta ook niet op barricaden. Ik erger me alleen aan agressie in woord en daad en als ik het ergens tegenkom kijk ik wie dat doet. Tegenwoordig is dat m.i. zeker niet exclusief, maar wel heel vaak en in toenemende mate de groep die ik beschrijf, zeg maar het Nederlandse equivalent van de Amerikaanse Congresbestormer.

Als je het hebt over 'probleemgroepen' dan vind ik het vrij onbegrijpelijk dat ze deze niet noemt. En dus achtte ik het zinvol om je met een paar nieuwsberichten te confronteren. Hoef je echt niet lang op te wachten dezer dagen...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gast.

Lees even terug wat jij wil met mensen die niet gevaccineerd zijn? Je wil ze zelfs de toegang ontzeggen tot supermarkten. Jij wil ze het liefst volledig uitsluiten van het openbare leven. Enkelbandje of zo?

Lees nu even je vorige post terug. Hoe noem je dat dan? Pak een spiegel man.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Klopt niet maar goed, wat ben ik dan volgens jou: relifundi of beroepsgekwetst?
Over stereotiepen en spiegels gesproken ;)

Maar goed, uit je reactie m.b.t. diversiteit van nieuwsgaring enz. meen ik op te maken dat je in werkelijkheid wel wat breder kijkt dan deze twee groepen te zien als hét probleem als het gaat om verharding in de maatschappij. Als dat inderdaad zo is dan is dan had ik je gewoon verkeerd begrepen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik heb sterk het idee dat dit allemaal onderdeel van het plan is. Dat ze zeg maar nu maatregelen gaan invoeren die het grootste deel van de bevolking zó tegen zullen staan, dat er een hele duidelijke roep vanuit die bevolking (wij dus) zal zijn om juist de +/-15-20% van de ongeprikten extra maatregelen op te leggen. De overheid "kan dan niet anders" dan die ongeprikten aan te pakken. Dat willen ze nú al, maar ze staan steviger als de bevolking zich hier ook massaal achter schaart. Nog stevigere groepsdruk op de weigeraars.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Lijkt me heel apart als de meerderheid van het land ineens van mening zou zijn waarbij ze anderen willen discrimineren en moderne apartheid willen invoeren. Heftig hoor allemaal.

Sowieso het over één kam scheren van ongevaccineerden vind ik enorm dom. Jonge twintigers die niet gevaccineerd zijn en lopen nog steeds een kleinere kans om in het ziekenhuis te komen dan 60+ers en mensen met obesitas.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Och och och, apartheid. Tuurlijk joh. Misschien nog even een 2e Wereldoorlog vergelijking erbij voor extra dramatisch effect?
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Hoe wil jij t noemen dan als de ene groep in het land wel iets mag en de andere groep mag het niet? Nu de mogelijkheid op testen er nog niet iets is het geen discriminatie imo, maar zodra die mogelijkheid weg is dan sla je echt een enorm gevaarlijke weg in. In mijn ogen onwettig en in strijd met allerlei vrijheden.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

trouwepsvfan schreef: 01 nov 2021, 18:43
DC_PSV schreef: 01 nov 2021, 18:31 Beetje het kip/ei verhaal natuurlijk. Zelf ben ik van mening dat deze maatregelen totaal niet gaan werken, we moeten leren leven met Covid ipv ons maar aanpassen dmv allerlei regeltjes.
Het hele idee van leren leven met Covid is nou juist dat we de komende jaren nog wel vast zitten aan basismaatregelen.
Je kan moeilijk 't virus laten verdwijnen of jaarlijks de mensen blijven prikken. Niet iedereen wordt er doodziek van en niet overlijdt eraan. Sterker nog, het gaat echt om een heel klein percentage dat ziek wordt van Covid. Maar goed, op naar Lockdown #4, want de zorg kan de 200 ic-patienten niet aan..
#simplythebest
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tovast schreef: 01 nov 2021, 21:02 Hoe wil jij t noemen dan als de ene groep in het land wel iets mag en de andere groep mag het niet? Nu de mogelijkheid op testen er nog niet iets is het geen discriminatie imo, maar zodra die mogelijkheid weg is dan sla je echt een enorm gevaarlijke weg in. In mijn ogen onwettig en in strijd met allerlei vrijheden.
Mensen tijdens de apartheid hadden helemaal geen keuze. Die konden zich niet even wit schminken en zo weer alles mogen.

2 prikjes en je kan en mag alles. Dat is pas een keuze. En als bonus ben je nog eens beschermd tegen de ziekte die al dat gedoe veroorzaakt ook.

Covid-19