Financiën

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 18 okt 2021, 21:35
trouwepsvfan schreef: 18 okt 2021, 21:33 Lol je hebt het bedrag van 30 miljoen netto notabene zelf geroepen
Maar dat is toch voordat bekend was dat echt die 30 miljoen bruto was zoals hij nu overal staat? Maar verdomd je hebt gelijk. Wel benieuwd naar de context daar. Was toen de 30 al bekend? Volgens mij niet namelijk. Dit was voor de definitieve overgang (niet ver voor overigens).

Heb hierboven al de nodige kanttekening geplaatst bij de houtjetouwtje berekening van de transferopbrengst op basis van '2 miljoen winst met transferopbrengst erbij'.
Ik zei het en ik wist het. Klinkt arrogant, is het misschien ook maar het was in de wandelgangen wel duidelijk op dat moment.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Kijkend naar de 80 miljoen aan spelerswaarde op de balans en een salarislast van 47 miljoen per 30-6-2021, dan denk ik dat daar de grootste winst in valt te behalen. Of dat moet omlaag, of voor dat geld moet je een betere spelersselectie hebben. PSV heeft deze zomer al verkocht zodat ze niet meer de druk hebben voor dit seizoen, maar ik denk dat je samen met het geld uit het partnerfonds moet gaan werken aan deze twee aspecten. Dure jongens die te weinig leveren er uit en het verlies pakken op het moment zich er een bepaalde mogelijkheid voordoet en daar kritisch naar blijven kijken. Nu wordt het opgevangen door spelers die van onderaf zijn doorgebroken, maar er zijn te weinig spelers a la Sangaré die gekocht worden, eerst sportieve en daarna financiële waarde hebben. Ik wil weer een Lozano achtige aankoop en weer eens een goed aangetrokken speler zoals RBS dat met regelmaat voor elkaar krijgt. Dan kan je groeien, in plaats van stagneren. Maar daarvoor zullen de vuiltjes uit het verleden geloosd moeten worden. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, dat realiseer ik me wel, maar dat is de snelste manier om sportief en financieel weer te kunnen groeien.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoop ook dat men weer wat meer de Zuid Amerikaanse markt op gaat.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
D'n Berry
Talent
2
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 jul 2021

Heruone schreef: 30 okt 2021, 15:09 Ik hoop ook dat men weer wat meer de Zuid Amerikaanse markt op gaat.
Waarom? Dat wordt volgens mij helemaal kapot gescout. Moet je van hele goede huize komen, of heel veel geld hebben, om daar nog toegevoegde waarde te vinden. Ik zou eerder het jeugdvoetbal in de VS een prioriteit maken ofzo, daar wordt nog steeds niet optimaal opgeleid. Zorg dat die jonge gastjes niet allemaal naar Duitsland maar ook hier komen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zuid-Amerika wordt ook kapot gescout, maar met een goed verhaal en een goed ontwikkelingsplan kun je daar echt wel wat voor elkaar krijgen. De absolute supertalenten zullen naar de absolute superclubs blijven gaan, maar er is niks mis met spelers uit de categorie Lozano, waarvan er meer dan genoeg rondlopen. Prijzig, ja, maar ook PSV kan niet zuinig zijn als het verder wil. Je moet durven investeren als je de juiste speler gevonden hebt. Bovendien heeft PSV nog steeds een enorme naam en kan het juist spelers uit die categorie een goed aanbod doen.

Ik begreep dat PSV om allerlei redenen recentelijk wat minder enthousiast was om een blik talentvolle Zuid-Amerikanen open te trekken, maar vergis je niet hè: momenteel hebben we met Ramalho, Mauro, Romero, Gutiérrez en Vinícius gewoon vijf latino's rondlopen. Ik verbaas me daarom nog weleens over mensen die zeggen dat we latino's missen, terwijl het in realiteit gewoon om kwaliteit en karakter gaat. We missen geen latino's, maar spelers als Guardado of Moreno. Jongens die met geslepenheid, ervaring en kwaliteit het verschil maken. Benieuwd of Ramalho, Vinícius en Romero die rol nog op zich gaan nemen, want in theorie kunnen ze het.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Massimo schreef: 30 okt 2021, 13:49 Kijkend naar de 80 miljoen aan spelerswaarde op de balans en een salarislast van 47 miljoen per 30-6-2021, dan denk ik dat daar de grootste winst in valt te behalen. Of dat moet omlaag, of voor dat geld moet je een betere spelersselectie hebben. PSV heeft deze zomer al verkocht zodat ze niet meer de druk hebben voor dit seizoen, maar ik denk dat je samen met het geld uit het partnerfonds moet gaan werken aan deze twee aspecten. Dure jongens die te weinig leveren er uit en het verlies pakken op het moment zich er een bepaalde mogelijkheid voordoet en daar kritisch naar blijven kijken. Nu wordt het opgevangen door spelers die van onderaf zijn doorgebroken, maar er zijn te weinig spelers a la Sangaré die gekocht worden, eerst sportieve en daarna financiële waarde hebben. Ik wil weer een Lozano achtige aankoop en weer eens een goed aangetrokken speler zoals RBS dat met regelmaat voor elkaar krijgt. Dan kan je groeien, in plaats van stagneren. Maar daarvoor zullen de vuiltjes uit het verleden geloosd moeten worden. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, dat realiseer ik me wel, maar dat is de snelste manier om sportief en financieel weer te kunnen groeien.
Ik heb de selectie plus verhuurde spelers eens opgeteld qua ingeschatte boekwaarde obv geschatte transfersom x deel van de resterende contractduur. Ik kom op 45 mln. Dat zou betekenen dat de overige 35 mln bestaat uit o.a. tekenbonussen?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Is eerder een financiële buffer/ foefje.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Massimo schreef: 30 okt 2021, 13:49 Dan kan je groeien, in plaats van stagneren. Maar daarvoor zullen de vuiltjes uit het verleden geloosd moeten worden. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, dat realiseer ik me wel, maar dat is de snelste manier om sportief en financieel weer te kunnen groeien.
Met twee rake aankopen kan het geheel er een stuk zonniger uit zien, zo snel kan het gaan. Het lozen van overbodige spelers zou met het verstrijken van de tijd makkelijker moeten gaan. De aankopen uit 2019 hebben drie jaar van afschrijving achter de rug, waardoor de club wat sneller overstag kan gaan als er een bod op bv. Baumgartl binnenkomt (die 10 miljoen ga je sowieso nooit meer terugkrijgen). Twee Sangaré/Lozano-aankopen kunnen dan het verschil voor je maken.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Niet iedereen hier is altijd even groot fan van Knipping volgens mij maar op zich wel een interessant stukje waarin de jaarverslagen van PSV, Ajax en Feyenoord worden vergeleken.

https://www.vi.nl/pro/de-jaarcijfers-va ... er-de-loep
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja. Dat Bayern model daar geilt hij wel op. Behalve dat hij niet weet wat dat model is: jaarlijks de beste spelers bij de concurrent wegkapen. En dat gaat vooralsnog de komende tig jaar niet gebeuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wat anders, gezien de Coronacijfers kan het goed zijn dat stadions op termijn (gedeeltelijk) worden gesloten voor publiek. Zou wederom een flinke financiële tik zijn voor alle clubs :(
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Is er iemand die het Pro stuk zou willen delen ?
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

of een samenvatting kan geven?
Saibari is underrated.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Vergelijking tussen Ajax, PSV en Feyenoord met als conclusie dat Feyenoord by far het slechtste voor staat. Niks nieuws eigenlijk.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Trixm schreef: 09 nov 2021, 15:58 of een samenvatting kan geven?
Mijn lezing, Ajax heeft een omzet, kosten, salarislast en afschrijvingspost die 2x die van PSV is. Structureel over de laatste 5 jaar maken ze meer winst op transfers. Zolang ze CL blijven spelen en spelers weten te verkopen tegen hoge prijzen dan gaat dat goed, zelfde geldt voor ons maar de verliezen zijn ook 2x klein als het mis gaat. Wij zullen CL moeten spelen binnen nu en 2 jaar om enigzins in de buurt van Ajax te komen en daarnaast andere inkomsten moeten verhogen zonder heel veel kosten te kunnen maken.
De financiele injectie vanuit het bekende fonds is nodig om de club op het niveau te houden waar we staan/stonden, zeker met de belastingschuld en transfers die afbetaald moeten worden. Rooskleurig? Nee. Pessimistisch, ook niet maar sportief bijblijven met een dergelijke financiële achterstand wordt een masterpiece.
Je gaat bíjna hopen dat Ajax ver komt in de CL ivm bonuspunten tav 2e CL ticket wat voor ons ook weer geen uitgemaakte zaak is, schaken op een ingewikkeld schaakbord met ineens veranderde spelregels.

Los van het artikel, maar er wel mee verbonden is het nieuws dat PSV door wil met Schmidt, dat afgezet tegen de mogelijkheden die de club heeft, de koers die is gekozen met daarmee gepaarde veranderingen is in mijn ogen logisch.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

De financiële injectie moet ook weer niet worden overschat. Het is geen gift. Je hebt als club zijnde meer cash tot je beschikking. Als je daar goede dingen meedoet kun je de investeringen later meer dan terugverdienen. Het is hopelijk een vliegwiel zoals Ajax dat ooit heeft gehad met behalen van de CL en goede verkopen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vooralsnog lijkt die kapitaalinjectie niet om in spelers te steken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.ed.nl/PSV/PSV-kan-na-lucrat ... ~a0174c96/
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik las het en vroeg mij gelijk af of PSV niet overweegt de grond terug te kopen...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Het voorrecht om te hebben mogen genieten van het gesjok van Danny Koevermans, geeft de club anderhalf decennium later nog steeds financiële hoofdbrekens.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het Kanon schreef: 11 nov 2021, 09:07 Het voorrecht om te hebben mogen genieten van het gesjok van Danny Koevermans, geeft de club anderhalf decennium later nog steeds financiële hoofdbrekens.
Wat bedoel je hiermee? Kan je dit verder onderbouwen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is makkelijker aankopen als De Koef de schuld te geven van de financiële malaise in 2011 ipv het verantwoordelijke bestuur in die tijd dat jarenlang CL begrootte en ver boven de stand leefde. Wat prachtige sportieve resultaten opleverde, maar uiteindelijk later een enorme valkuil bleek.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Mijn beeld van het verhaal.

Door Van Raaij zijn risico's genomen maar er stond wel kapitaal op het veld en er werden prijzen behaald (en daarmee inkomsten). Met Hiddink hadden ze een topcoach met een groot internationaal netwerk. Het was een wankel evenwicht maar na 2004/2005 leek dat de goede kant uit te gaan.

Reker heeft geprofiteerd van de periode Hiddink en Koeman. Het kapitaal op het veld heeft hij ten gelde gemaakt en is daarna gaan bouwen aan een nieuwe PSV. Op het einde van zijn periode stond er nog nauwelijks kapitaal op het veld en de prijzen werden niet meer behaald.

Sanders heeft direct puin moeten ruimen omdat ze bij PSV niet eens meer de salarissen konden betalen.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Het ging mis toen Timmer en vriendjes opeens geen risico meer wilden dragen bij hun inleg in aankopen. Reker heeft vervolgens de rest gedaan om ons richting afgrond te sturen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

koetje schreef: 11 nov 2021, 11:32 Mijn beeld van het verhaal.

Door Van Raaij zijn risico's genomen maar er stond wel kapitaal op het veld en er werden prijzen behaald (en daarmee inkomsten). Met Hiddink hadden ze een topcoach met een groot internationaal netwerk. Het was een wankel evenwicht maar na 2004/2005 leek dat de goede kant uit te gaan.

Reker heeft geprofiteerd van de periode Hiddink en Koeman. Het kapitaal op het veld heeft hij ten gelde gemaakt en is daarna gaan bouwen aan een nieuwe PSV. Op het einde van zijn periode stond er nog nauwelijks kapitaal op het veld en de prijzen werden niet meer behaald.

Sanders heeft direct puin moeten ruimen omdat ze bij PSV niet eens meer de salarissen konden betalen.
Burp Reker deed wat dat betreft hetzelfde als John de Jong.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Reker was veel erger. Die ging 5 jaren contracten uitdelen a 2 miljoen per jaar voor Isaksson, Engelaar en Koevermans. Alle 3 middelmaat en nul restwaarde en je zat er 5 jaar aan vast. Dat is 30 miljoen aan salarissen down the drain, plus ook nog eens 15 miljoen aan transferkosten.

Daarnaast gooide hij Lemic er uit zonder contingency plan en had hij zwakke broeders om zich heen verzameld als van Kraaij en die Hotel knakker.

Je mag John veel verwijten, maar hij komt niet eens in de buurt van de puinhoop dat Reker heeft veroorzaakt.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën