Toon Gerbrands

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Blijkbaar. Met een goede uitleg kun je ook wedstrijden op vrijdag of maandag plannen als je dat wil
Ik vraag me af of die wil er is. Op deze manier worden de 4 (!!) ploegen die ander Europees voetbal spelen benadeeld tov die ene die CL speelt. Dat lijkt me je reinste competitievervalsing. Fortuna Sittard thuis op zaterdag gevolgd door een pot op dinsdag is een ander verhaal dan Monaco thuis op donderdag gevolgd door Ajax uit op zondag.
En als ivm interlands de topwedstrijden niet voor de winterstop gepland kunnen worden (dat kunnen ze wel, zoals [mention]loginnaam[/mention] hierboven al zegt) dan plan je ze na de winterstop.

Het speelschema is de eerste competitiehelft krankzinnig. Dat Feyenoord die pot in Europa trouwens op dinsdag speelde ipv donderdag, was dat ook niet eens een mogelijkheid geweest voor ons?

Wordt überhaupt naar dat soort mogelijkheden gekeken? (Ik weet niet waarom sommige niet CL wedstrijden op dinsdag of woensdag gespeeld worden, iemand?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 28 okt 2021, 23:38
trouwepsvfan schreef: 28 okt 2021, 23:26

Dan plan je die toppers toch een keer op zaterdagavond? Of is dat een taboe in Nederland?
Zou jij moeten weten: vanuit veiligheidsoogpunt wordt daar nooit toestemming voor gegeven...
Dat argument wordt al 30 jaar gebruikt, maar sindsdien zijn er allerhande evenementen in de avond bijgekomen waar politie voor nodig is. Het kan dus wel, maar het ligt er maar net aan welke keuzes je als burgermeester maakt. Daar kan de knvb best eens over in gesprek.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

trouwepsvfan schreef: 28 okt 2021, 23:43
psvgouda schreef: 28 okt 2021, 23:38
Zou jij moeten weten: vanuit veiligheidsoogpunt wordt daar nooit toestemming voor gegeven...
Dat argument wordt al 30 jaar gebruikt, maar sindsdien zijn er allerhande evenementen in de avond bijgekomen waar politie voor nodig is. Het kan dus wel, maar het ligt er maar net aan welke keuzes je als burgermeester maakt. Daar kan de knvb best eens over in gesprek.
Snap ik, maar daar zullen eerst andere zaken moeten gaan schuiven. Het beeld is natuurlijk nu eenmaal dat voetbal maar een lastig maatschappelijk verschijnsel is, dat het liefst zo min mogelijk mag interfereren met andere activiteiten (op zaterdagavond moet er vrijwel garantie zijn op 'niks aan de hand'). En hé, laten wij daar nu juist de laatste weken weer getuige zijn geweest... :blubber: Of e.e.a. allemaal terecht is, laat ik in het midden. Ik zie sowieso meer zaterdagavond wedstrijden wel zitten. Maar ja... :wonder:
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

psvgouda schreef: 28 okt 2021, 23:38
trouwepsvfan schreef: 28 okt 2021, 23:26

Dan plan je die toppers toch een keer op zaterdagavond? Of is dat een taboe in Nederland?
Zou jij moeten weten: vanuit veiligheidsoogpunt wordt daar nooit toestemming voor gegeven...
Zaterdagmiddag of zondag middag. Je moet er alleen wel voor open willen staan. Altijd maar die kut excuses.
#FreeGeneratie4
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

psvgouda schreef: 29 okt 2021, 00:02
trouwepsvfan schreef: 28 okt 2021, 23:43

Dat argument wordt al 30 jaar gebruikt, maar sindsdien zijn er allerhande evenementen in de avond bijgekomen waar politie voor nodig is. Het kan dus wel, maar het ligt er maar net aan welke keuzes je als burgermeester maakt. Daar kan de knvb best eens over in gesprek.
Snap ik, maar daar zullen eerst andere zaken moeten gaan schuiven. Het beeld is natuurlijk nu eenmaal dat voetbal maar een lastig maatschappelijk verschijnsel is, dat het liefst zo min mogelijk mag interfereren met andere activiteiten (op zaterdagavond moet er vrijwel garantie zijn op 'niks aan de hand'). En hé, laten wij daar nu juist de laatste weken weer getuige zijn geweest... :blubber: Of e.e.a. allemaal terecht is, laat ik in het midden. Ik zie sowieso meer zaterdagavond wedstrijden wel zitten. Maar ja... :wonder:
Met een PSV - Willem II of Fortuna Sittard - PSV gebeurd meer dan tijdens een PSV - Feyenoord of PSV - ajax (icm treincombi) hoor. 100%.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De Realist schreef: 28 okt 2021, 23:39 Met een goede uitleg kun je ook wedstrijden op vrijdag of maandag plannen als je dat wil
Supporters stijgeren nu al omdat het naar zondagavond 20 uur gaat. Stel je voor dat we maandagavond gaat spelen. Het op een fijn tijdstip kunnen bezoeken van de wedstrijd is belangrijker voor supporters dan de teamprestatie (en dat kan best). En er is een groep die vindt het maar excuses en dat je op zondag net zo goed moet kunnen presteren als op maandag.

Wat mij betreft starten we ermee zodra het kan. Scheelt je zeker een paar punten per jaar.
trouwepsvfan schreef: 28 okt 2021, 23:43 Dat argument wordt al 30 jaar gebruikt, maar sindsdien zijn er allerhande evenementen in de avond bijgekomen waar politie voor nodig is.
Ja, maar niet met twee partijen die elkaar naar het leven staan en een goede knokpartij bij het voetbal vinden horen natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 29 okt 2021, 07:23
De Realist schreef: 28 okt 2021, 23:39 Met een goede uitleg kun je ook wedstrijden op vrijdag of maandag plannen als je dat wil
Supporters stijgeren nu al omdat het naar zondagavond 20 uur gaat. Stel je voor dat we maandagavond gaat spelen. Het op een fijn tijdstip kunnen bezoeken van de wedstrijd is belangrijker voor supporters dan de teamprestatie (en dat kan best). En er is een groep die vindt het maar excuses en dat je op zondag net zo goed moet kunnen presteren als op maandag.

Wat mij betreft starten we ermee zodra het kan. Scheelt je zeker een paar punten per jaar.
trouwepsvfan schreef: 28 okt 2021, 23:43 Dat argument wordt al 30 jaar gebruikt, maar sindsdien zijn er allerhande evenementen in de avond bijgekomen waar politie voor nodig is.
Ja, maar niet met twee partijen die elkaar naar het leven staan en een goede knokpartij bij het voetbal vinden horen natuurlijk.
Tijdens het uitgaan. Festivals en andere evenementen wordt er onder invloed van alcohol en andere verdovende middelen heel wat afgeknokt. Ook richting hulpverleners en politie.

Een topper op zaterdag om 16.30 zou best kunnen denk ik.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ongetwijfeld. Maar dat is nog heel wat anders dan twee groepen die met dat doel gaan bij bepaalde wedstrijden.

16:30 kan, maar hangt van de tijd van het jaar af. Ik meen dat de regel is dat risicoduels niet in het donker mogen eindigen. Zonsondergang minimaal een uur na afloop wedstrijd of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

De Realist schreef: 28 okt 2021, 21:02
Thoresen schreef: 28 okt 2021, 20:43 Gerbrands eist het maximale: ''In topsport zijn er geen excuses''
19 November 2015

Ik hoor nu voortdurend excuses. Dagen rust tussen wedstrijden, geblesseerde spelers, Ajax heeft meer geld en meer rust.....
27000 wedstrijden onderzocht. 40% minder kans op overwinning bij minder dan 72 uur rust, en 75% meer kans op tegengoals na een uur spelen.
Maar hey "dat zijn excuses en wij willen geen smoesjes hebben!"
Nee dat zijn geen excuses, dat zijn gewoon feiten, en dingen die duiden op met twee maten meten aangezien voor andere clubs doodleuk hele competitierondes verzet worden. Wij krijgen gewoon doodleuk bovenstaand scenario binnen 3 weken tegen Feyenoord en Ajax.

Enige dat ik eventueel Toon kan aanrekenen is dat er niet keihard tegen dit achterlijke, duidelijk voor ons nadelige competitieprogramma is geprotesteerd
Geen misverstand, ik ben het helemaal met je eens. Echter Toon predikt dat topsport geen excuses kent. Dan moet je inderdaad reageren als het het schema teveel belastend is op het moment dat dat nog aangepast kan worden en niet achteraf dit aangeven.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

trouwepsvfan schreef: 29 okt 2021, 07:39
ShovingNE2 schreef: 29 okt 2021, 07:23

Supporters stijgeren nu al omdat het naar zondagavond 20 uur gaat. Stel je voor dat we maandagavond gaat spelen. Het op een fijn tijdstip kunnen bezoeken van de wedstrijd is belangrijker voor supporters dan de teamprestatie (en dat kan best). En er is een groep die vindt het maar excuses en dat je op zondag net zo goed moet kunnen presteren als op maandag.

Wat mij betreft starten we ermee zodra het kan. Scheelt je zeker een paar punten per jaar.



Ja, maar niet met twee partijen die elkaar naar het leven staan en een goede knokpartij bij het voetbal vinden horen natuurlijk.
Tijdens het uitgaan. Festivals en andere evenementen wordt er onder invloed van alcohol en andere verdovende middelen heel wat afgeknokt. Ook richting hulpverleners en politie.

Een topper op zaterdag om 16.30 zou best kunnen denk ik.
Moet je ook aan de NS vragen of ze dan wel treinen hebben, dat is nl. ook een van de redenen waarom toppers, iig die met treinvervoer, volgens mij op zondag zijn.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam schreef: 29 okt 2021, 08:22
trouwepsvfan schreef: 29 okt 2021, 07:39

Tijdens het uitgaan. Festivals en andere evenementen wordt er onder invloed van alcohol en andere verdovende middelen heel wat afgeknokt. Ook richting hulpverleners en politie.

Een topper op zaterdag om 16.30 zou best kunnen denk ik.
Moet je ook aan de NS vragen of ze dan wel treinen hebben, dat is nl. ook een van de redenen waarom toppers, iig die met treinvervoer, volgens mij op zondag zijn.
PSV - Feyenoord is de laatste jaren nooit meer met de trein. Altijd buscombi
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

loginnaam schreef: 29 okt 2021, 08:22
trouwepsvfan schreef: 29 okt 2021, 07:39

Tijdens het uitgaan. Festivals en andere evenementen wordt er onder invloed van alcohol en andere verdovende middelen heel wat afgeknokt. Ook richting hulpverleners en politie.

Een topper op zaterdag om 16.30 zou best kunnen denk ik.
Moet je ook aan de NS vragen of ze dan wel treinen hebben, dat is nl. ook een van de redenen waarom toppers, iig die met treinvervoer, volgens mij op zondag zijn.
Niet alleen treinen, ook qua personeelsbezetting. Je moest eens weten hoeveel mensen er nodig zijn om rondom voetbalwedstrijden alles een beetje in goede banen te leiden.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Thoresen schreef: 29 okt 2021, 08:00 Dan moet je inderdaad reageren als het het schema teveel belastend is op het moment dat dat nog aangepast kan worden en niet achteraf dit aangeven.
Maar hoe moet hij dit doen als PSV de kwalificatie voor de CL nog moet gaan spelen?
Dat is natuurlijk het bijkomende probleem.

Stel PSV had wel gewonnen van Benfica, dan was het veel minder een probleem geweest. Maar dan weet je pas achteraf en niet vooraf.
Desalniettemin had de KNVB er meer rekening mee kunnen/moeten houden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sensation schreef: 29 okt 2021, 08:34 Niet alleen treinen, ook qua personeelsbezetting. Je moest eens weten hoeveel mensen er nodig zijn om rondom voetbalwedstrijden alles een beetje in goede banen te leiden.
Het is dan ook een kwestie van tijd dat uitsupporters geweerd worden bij risicowedstrijden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

trouwepsvfan schreef: 29 okt 2021, 08:32
loginnaam schreef: 29 okt 2021, 08:22

Moet je ook aan de NS vragen of ze dan wel treinen hebben, dat is nl. ook een van de redenen waarom toppers, iig die met treinvervoer, volgens mij op zondag zijn.
PSV - Feyenoord is de laatste jaren nooit meer met de trein. Altijd buscombi
Nee hoor. Feyenoord komt altijd gewoon met de trein naar Eindhoven.
Alleen met de fruitschaal is daar een uitzondering voor gemaakt.
Dit jaar was er sprake van een buscombi omdat de NS geen treinen af wilde staan.
Die wilde eerst geld hebben voor een gesloopte trein van een paar weken eerder oid.

Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Gestelnaar schreef: 29 okt 2021, 09:31
trouwepsvfan schreef: 29 okt 2021, 08:32

PSV - Feyenoord is de laatste jaren nooit meer met de trein. Altijd buscombi
Nee hoor. Feyenoord komt altijd gewoon met de trein naar Eindhoven.
Alleen met de fruitschaal is daar een uitzondering voor gemaakt.
Dit jaar was er sprake van een buscombi omdat de NS geen treinen af wilde staan.
Die wilde eerst geld hebben voor een gesloopte trein van een paar weken eerder oid.

Ik bedoelde voor ons. Had Feyenoord-PSV moeten staan. Ik ben jarenlang met de bus gegaan
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

trouwepsvfan schreef: 29 okt 2021, 09:32
Gestelnaar schreef: 29 okt 2021, 09:31

Nee hoor. Feyenoord komt altijd gewoon met de trein naar Eindhoven.
Alleen met de fruitschaal is daar een uitzondering voor gemaakt.
Dit jaar was er sprake van een buscombi omdat de NS geen treinen af wilde staan.
Die wilde eerst geld hebben voor een gesloopte trein van een paar weken eerder oid.

Ik bedoelde voor ons. Had Feyenoord-PSV moeten staan. Ik ben jarenlang met de bus gegaan
Dan klopt het inderdaad wel! ;)
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

ShovingNE2 schreef: 29 okt 2021, 07:23 Supporters stijgeren nu al omdat het naar zondagavond 20 uur gaat. Stel je voor dat we maandagavond gaat spelen. Het op een fijn tijdstip kunnen bezoeken van de wedstrijd is belangrijker voor supporters dan de teamprestatie (en dat kan best). En er is een groep die vindt het maar excuses en dat je op zondag net zo goed moet kunnen presteren als op maandag.
Dit is puur een kwestie van niet goed communiceren. Als voor iedereen duidelijk is het gewoon een feit is dat je door een kut programma gewoon dik punten laat liggen en bizarre uitslagen krijgt, dan wordt het eerder geaccepteerd. Dan is ook de uitspraak 'ik vind dat je altijd moet kunnen presteren' meteen van de baan, behalve voor de echt hardnekkige mensen die het gewoon echt niet willen horen. Tja, dan maar niet. Hoe wordt dat altijd zo leuk populair gezegd? "Niemand is groter dan de club"
Ren Höek schreef: 29 okt 2021, 08:40 Desalniettemin had de KNVB er meer rekening mee kunnen/moeten houden.
100%. Dit schema is met oogkleppen op gemaakt lijkt het wel. Als het idee 'het moet voor het Nederlands voetbal het beste zijn' de leidraad is, dan is dat ook niet gelukt. Want je haalt het niveau van je topwedstrijden ver omlaag, en dat kan niet goed zijn voor het Nederlandse voetbal. Het speelschema is al jaren een probleem, en voor zover ik mij kan herinneren ligt de verhouding qua nadelen ook steevast scheef.
Dat dit in de ajaxblaadjes en -tv shows niet ter sprake komt kun je verwachten, maar dit moet keihard aangesproken. Wijs het programma maar eens gewoon af. Bespreek het met gemeente en politie, dat ook zij niet meewerken aan dit soort kamikazeprogramma's. Die weten ook dondersgoed dat een fase als deze veel kans geeft op extra ellende en werk. En dat een goed presterend PSV positieve invloed heeft op Eindhoven en omstreken.

Denken in oplossingen in plaats van in problemen en 'excuses'. Dan Toon je aan een sterke leider te zijn.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De Realist schreef: 29 okt 2021, 11:01 Dit is puur een kwestie van niet goed communiceren. Als voor iedereen duidelijk is het gewoon een feit is dat je door een kut programma gewoon dik punten laat liggen en bizarre uitslagen krijgt, dan wordt het eerder geaccepteerd. Dan is ook de uitspraak 'ik vind dat je altijd moet kunnen presteren' meteen van de baan, behalve voor de echt hardnekkige mensen die het gewoon echt niet willen horen. Tja, dan maar niet. Hoe wordt dat altijd zo leuk populair gezegd? "Niemand is groter dan de club"
Hoe vaak is het onderzoek naar voren gekomen de laatste tijd? Niet alleen hier, maar ook in de pers. Hoe vaak worden prestaties van de clubs die op donderdag speelden aangehaald? Ook afgelopen weekend weer. Als je het voetbal een beetje volgt dan kan dat echt niet ontgaan zijn hoor. Maar zondagavond 20 uur was al een rel met oost die een actie organiseerde.

Nogmaals: prima als je vindt dat op normale tijden moet en niet af moet wijken naar zondagavond of maandagavond. Maar dan ook accepteren dat het punten kost over een heel jaar. Want dat kunnen we inmiddels wel als feit vaststellen toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

ShovingNE2 schreef: 29 okt 2021, 11:07 Als je het voetbal een beetje volgt dan kan dat echt niet ontgaan zijn hoor. Maar zondagavond 20 uur was al een rel met oost die een actie organiseerde.
Ik denk dat je de medemens een beetje overschat, haha.....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, wie weet :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het doet me echt pijn om het te moeten zeggen maar dit is echt niet meer te doen. Dat die lafbek van een Gerbrands de hele tijd stil blijft vind ik intussen schandalig, is het straks zeker afscheid van Schmidt zonder dat we tussentijds ooit iets gehoord hebben over het proces?

Ik word echt strontchagrijnig van deze gang van zaken, stelletje navelstarende kwezels.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 07 nov 2021, 14:56 Het doet me echt pijn om het te moeten zeggen maar dit is echt niet meer te doen. Dat die lafbek van een Gerbrands de hele tijd stil blijft vind ik intussen schandalig, is het straks zeker afscheid van Schmidt zonder dat we tussentijds ooit iets gehoord hebben over het proces?

Ik word echt strontchagrijnig van deze gang van zaken, stelletje navelstarende kwezels.
Bewaar dit nog even. Wellicht komt je post van pas als we de reeks Vitesse, Sturm Graz, Heerenveen, Utrecht, Sociedad spelen na de aankomende interland break.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ach ja het was die blessure van Teze natuurlijk.

Gelukkig toch nog een superweekend geworden :nerd:

Maar ik blijf vinden: betrek ons nou eens bij de gang van zaken... niet alleen de zaken die PR-technisch handig uitkomen maar geef eens wat meer echte openheid.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://www.PSV.nl/nieuwspagina/artikel ... rectie.htm

Uitzending over het afgelopen jaar van de directie.
Ik ga hem zometeen kijken, ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Mooi in topic van Toon. Zijn uitspraken typeren hem wel: mooiste afgelopen jaar is Johan Cruijffschaal, want het gaat om de prijzen. En aan goede voornemens doet hij niet.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Toon Gerbrands