Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nog niemand over gehoord, maar... Mensen de training gezien? :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
DnTimmy
Ballenjongen
3
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 feb 2021
Seizoenkaart: Vak M
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 28 okt 2021, 00:19 Nog niemand over gehoord, maar... Mensen de training gezien? :mrgreen:
Ik ben een uurtje gaan kijken. Wat wil je weten?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Hoe hard is er getraind op het promoveren van mogelijkheden tot doelpunten?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 27 okt 2021, 20:53 Is het nou TPF of TPS. Ik verkeer nu in een totale identiteitscrisis!
Bij Toyota totaal geïndoctrineerd met TPS TPF. :mrgreen: :heart:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14377
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 27 okt 2021, 20:38 Volgens mij hebben we eerder al een type met een naam als the fonz, of fonzarelli oud gehad, als mijn geheugen mij niet bedriegt.
Bekende van het oude PN. Was hier eerder actief in de chat.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
DnTimmy
Ballenjongen
3
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 feb 2021
Seizoenkaart: Vak M
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 28 okt 2021, 06:20 Hoe hard is er getraind op het promoveren van mogelijkheden tot doelpunten?
Ik heb een warming up gezien, een kort positiespel en een grote partijvorm. De laatste is voor leuk voor publiek omdat het herkenbaar is voor kinderen en spelers dichtbij bezig zijn ipv aan de andere kant van het veld.
Op bepaalde patronen, standaard spelsituaties e.d. wordt tijdens een open training zelden getraind. Ik heb het zelf nog nooit gezien, en ga/ging toch regelmatig kijken.

De intensiteit vond ik niet heel hoog maar dat heeft ook weinig zin met een vol programma en overbelastingen.

Noni trainde individueel, Zahavi (en volgens mij Ledezma) ook gedeeltelijk. Thomas vertrok van de Herdgang toen de rest begon, Doan kwam toen ik ging. Gakpo nog niet op het veld.

Je kunt het terugkijken op YouTube, mocht je je eigen mening willen vormen.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Standbeeld schreef: 24 okt 2021, 20:44
mr.top schreef: 24 okt 2021, 20:37

Ja, want dat Feyenoord voetbalt de pannen van het dak.

Het spel wat Schmidt voor ogen staat is zowel aanvallend als verzorgd. PSV tikt regelmatig dat niveau aan. Het probleem is dat het systeem verder afgesteld moet worden naar de mogelijkheden van de spelers. Deze ploeg kan niet met teveel ruimte achterin spelen.

Het is heel makkelijk om de tactiek van koning Hiddink van stal te halen. Faber deed dat prima vorig jaar voordat de coronabreak inging. Dan wordt je vrijwel zeker tweede en met een beetje mazzel zelfs kampioen. Op de langere termijn schiet je alleen niet veel op.

PSV is met Roger schmidt een geheel nieuwe richting ingeslagen. Met deze filosofie kan de club een betere aansluiting op het internationale voetbal krijgen. Het typisch Nederlandse spel is traag en voorspelbaar. Bovendien komen de spelers in onze competitie daardoor fysiek teveel tekort om goed de overstap naar het buitenland te maken.

De club heeft het nagelaten om goed te communiceren dat dit een meerjaren project is. Hier pluk je niet op korte termijn de vruchten van.
Goed verhaal, alleen zit ik met wat vragen. In welk opzicht kan deze filosofie betere internationale aansluiting vinden? Daarnaast ben ik benieuwd naar de defintie van meerjaren? In 2019 zei Toon dat we in 4 jaar bij de top 32 van Europa zouden moeten horen. We liggen nu na 1.5 seizoen Schmidt niet echt op koers. Ben benieuwd hoeveel offers we nog zouden moeten brengen dan met "de nieuwe filosofie".
Vier jaar is niet realistisch. Ik denk dat je zelfs in de dubbele moet gaan denken. En dan de andere vraag te antwoorden. Door de intensievere manier van voetbal krijgen de spelers meer fysiek en techniek waardoor je als club voor jonge talenten ook interessanter word.

Spelers uit Nederland kunnen tegenwoordig eigenlijk niet meer rechtstreeks door naar de top. Ajax is daar het meest sprekende voorbeeld van. De succesploeg uit 2019 lijkt heel erg op een ondeelbaar collectief. De enige die min of meer rechtstreeks geslaagd is is Frenkie de Jong. En een beetje cynicus zou dat ook kunnen zien als tekenend voor het verval bij Barcelona wat toen al bezig was.

De Ligt had bijvoorbeeld allang bij Sampdoria gespeeld als Juventus 20 miljoen had betaald i.p.v Bijna 90 miljoen. Voor dat soort bedragen hoort een speler er direct te staan.

PSV heeft hetzelfde gehad bij Memphis die door Louis van Gaal werd meegenomen naar Manchester. Zijn opleiding is feitelijk afgerond door Olympique Lyon. Grote clubs zijn traag maar niet achterlijk. Het is dus een kwestie van tijd voordat je dit terug gaat zien in de transfersommen die voor Nederlanders geboden gaan worden.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Mwah opportunisme blijft zorgen voor hoge prijzen hoor. De Nederland factor zit al in de prijzen verdisconteerd. Als een speler hot is dan zullen clubs dik blijven betalen om elkaar af te troeven.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vind de Jong ook niet helemaal geslaagd. Voegt te weinig toe aan Barça. Zijn transfersom + Koeman zijn de redenen dat hij er nog instaat. Vind de Ligt het dan nog beter doen. Rest allemaal mislukt voorlopig inderdaad, al speelt de helft van dat basiselftal gewoon nog bij Ajax.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

'Als je PSV ziet spelen tegen Sparta Rotterdam, PEC Zwolle en Go Ahead Eagles, dan hebben ze zoveel moeite om te winnen... Dat is zorgelijk en dan zeg ik: er zit geen ontwikkeling meer in het spel. Ik zie het op dit moment niet', zei Timmer in de nieuwste Skiete Willy Podcast over PSV.

Björn van der Doelen heeft er wel een verklaring voor. 'Het is energievretend geweest zoals ze gespeeld hebben. Dat heeft heel veel opgeleverd aan het begin van het seizoen. Nu begint dat zijn tol te eisen. Dat is met terugwerkende kracht een verklaring voor het wisselbeleid van Schmidt. Iedereen vroeg zich af waarom hij dat deed, maar hij voelde dus al aankomen dat het heel veel energie zou kosten.'

'Je krijgt nu ook, dat ondanks dat ze beter spelen, ze in de slotfase een goal tegenkrijgen. Na de 2-0 tegen Ajax werkte dat ook mentaal door. Ze dachten: daar gaan we weer. Het is gewoon een optelsom.'
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het begint allemaal met de Uefa/fifa die de voetbalkalender inmiddels zo vol hebben geduwd voor het geld dat het niet meer mogelijk is om met één sterk elftal en 2 goede wissels top te kunnen presteren doordat de belasting te groot is voor deze spelers. Over de afgelopen jaren is de bank daardoor steeds belangrijker geworden. Clubs als City, PSG, etc. hebben een heel elftal op de bank waarbij de bank niet/nauwelijks onder doet voor de basis.

Met Roger heeft PSV duidelijk een nieuwe weg ingeslagen. Roger is een progressieve coach die het "fullgass" voetbal ambieert. Dit is het voetbal waarbij we iedere week vol gas mooi voetbal zouden moeten kunnen zien, of iets dat daarop lijkt. Tot op heden lukt Roger dit inderdaad alleen nog maar iedere keer aan het begin van het seizoen, daarna is het op lijkt het. Roger zal met zijn speelstijl constant in een spanningsveld leven van kwaliteit en fitheid. PSV heeft enkele spelers in de basis staan die kwalitatief gezien niet sterk genoeg zijn voor de basis (valt over te discussiëren, maar denk aan: Mwene, Ginkel, Zahavi). Daarnaast is de bank in mijn ogen heel erg zwak. Letterlijk bij iedere wissel gaat PSV erop achteruit.

Naar mijn inziens pleit het in Rogers voordeel dat de selectie gewoon niet goed genoeg is om Ajax van de troon te stoten en Europees echt potten te breken. Desalniettemin is de selectie nog altijd beter dan de rest van de Eredivisie en is Roger verplicht minimaal 2e te worden en Europees te overwinteren.

De laatste weken is er de nodige klad gekomen in de prestaties van PSV. We lijken door een ondergrens te zakken en nu is het zaak voor Roger om het weet op de rit te krijgen. Ik heb in de poll daarom gestemd op 'aankijken tot de winterstop'. Blijkt dat we op alle fronten er prima voor staan dan gaan we door. Blijkt dat we op alle fronten falen dan lijkt het mij beter om een andere coach te proberen.

Als laatste: wat ik wel graag zou willen zien vanuit de directie is een betere communicatie naar de achterban. Het is duidelijk dat er een nieuw pad is ingeslagen, zoals de top het al enkele jaren doet. Maar wat en hoe gaan Toon en John het nu doen om ervoor te zorgen dat de nieuw ingeslagen weg ook gaat renderen op de korte termijn?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 28 okt 2021, 20:25 Het begint allemaal met de Uefa/fifa die de voetbalkalender inmiddels zo vol hebben geduwd voor het geld dat het niet meer mogelijk is om met één sterk elftal en 2 goede wissels top te kunnen presteren doordat de belasting te groot is voor deze spelers. Over de afgelopen jaren is de bank daardoor steeds belangrijker geworden. Clubs als City, PSG, etc. hebben een heel elftal op de bank waarbij de bank niet/nauwelijks onder doet voor de basis.

Met Roger heeft PSV duidelijk een nieuwe weg ingeslagen. Roger is een progressieve coach die het "fullgass" voetbal ambieert. Dit is het voetbal waarbij we iedere week vol gas mooi voetbal zouden moeten kunnen zien, of iets dat daarop lijkt. Tot op heden lukt Roger dit inderdaad alleen nog maar iedere keer aan het begin van het seizoen, daarna is het op lijkt het. Roger zal met zijn speelstijl constant in een spanningsveld leven van kwaliteit en fitheid. PSV heeft enkele spelers in de basis staan die kwalitatief gezien niet sterk genoeg zijn voor de basis (valt over te discussiëren, maar denk aan: Mwene, Ginkel, Zahavi). Daarnaast is de bank in mijn ogen heel erg zwak. Letterlijk bij iedere wissel gaat PSV erop achteruit.

Naar mijn inziens pleit het in Rogers voordeel dat de selectie gewoon niet goed genoeg is om Ajax van de troon te stoten en Europees echt potten te breken. Desalniettemin is de selectie nog altijd beter dan de rest van de Eredivisie en is Roger verplicht minimaal 2e te worden en Europees te overwinteren.

De laatste weken is er de nodige klad gekomen in de prestaties van PSV. We lijken door een ondergrens te zakken en nu is het zaak voor Roger om het weet op de rit te krijgen. Ik heb in de poll daarom gestemd op 'aankijken tot de winterstop'. Blijkt dat we op alle fronten er prima voor staan dan gaan we door. Blijkt dat we op alle fronten falen dan lijkt het mij beter om een andere coach te proberen.

Als laatste: wat ik wel graag zou willen zien vanuit de directie is een betere communicatie naar de achterban. Het is duidelijk dat er een nieuw pad is ingeslagen, zoals de top het al enkele jaren doet. Maar wat en hoe gaan Toon en John het nu doen om ervoor te zorgen dat de nieuw ingeslagen weg ook gaat renderen op de korte termijn?
Dat mag voor PSV geen excuus zijn. We zijn vaak voor de winter al klaar Europees, en de PO hebben we grotendeels in de zomer afgewerkt, dus dat is niet de verklaring wat mij betreft. Volgens mij verliezen clubs standaard de meeste punten rondom Europese wedstrijden, en dat al zo lang als men Europees speelt.

We hebben te vaak geen antwoord op ploegen die niet mee willen werken en strijden voor een puntje. Dat vind ik idd zorgelijk. En die tegendoelpunten hè, dat is echt extreem momenteel.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

milansandro schreef: 28 okt 2021, 18:35 'Als je PSV ziet spelen tegen Sparta Rotterdam, PEC Zwolle en Go Ahead Eagles, dan hebben ze zoveel moeite om te winnen... Dat is zorgelijk en dan zeg ik: er zit geen ontwikkeling meer in het spel. Ik zie het op dit moment niet', zei Timmer in de nieuwste Skiete Willy Podcast over PSV.

Björn van der Doelen heeft er wel een verklaring voor. 'Het is energievretend geweest zoals ze gespeeld hebben. Dat heeft heel veel opgeleverd aan het begin van het seizoen. Nu begint dat zijn tol te eisen. Dat is met terugwerkende kracht een verklaring voor het wisselbeleid van Schmidt. Iedereen vroeg zich af waarom hij dat deed, maar hij voelde dus al aankomen dat het heel veel energie zou kosten.'

'Je krijgt nu ook, dat ondanks dat ze beter spelen, ze in de slotfase een goal tegenkrijgen. Na de 2-0 tegen Ajax werkte dat ook mentaal door. Ze dachten: daar gaan we weer. Het is gewoon een optelsom.'
Als je zo veel energie in wedstrijden moet leggen dat je na een paar weken moe bent dan moet je niet veel wisselen, maar een andere tactiek hanteren. Zoveel levert dat volgas voetbal nou ook weer niet op.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Die meerdere wedstrijden per week, op niveau, zijn juist een kans om een bredere selectie te hebben. Ajax speelde van januari tot mei vrijwel met dezelfde 13 namen waarbij ze het 'geluk' hadden dat Haller topfit was voor de competitie.

Als PSV in 3 opeenvolgende wedstrijden tegen bv Twente-Monaco-Fortuna gewoon een plan de campagne maakt;
Tegen Twente (Sangaré-Pröpper), tegen Monaco (Sangaré-van Ginkel) en tegen Fortuna (Pröpper-van Ginkel)
Tegen Twente (Obispo-Boscagli), tegen Monaco (Ramalho-Obispo) en tegen Fortuna (Ramalho-Boscagli)
Tegen Twente (Bruma-Vertessen), tegen Monaco (Götze-Vertessen) en tegen Fortuna (Bruma-Götze)
Tegen Twente (Teze-Mwene), tegen Monaco (Teze-Max) en tegen Fortuna (Mwene-Max)

Dan heb je 12 spelers die allemaal niet over hun grens zijn gegaan normaal gesproken. Maar je biedt ook de 4 wisselspelers de kans op ritme en automatismen (wordt altijd vergeten) op te bouwen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ruuddevil schreef: 28 okt 2021, 10:30 Mwah opportunisme blijft zorgen voor hoge prijzen hoor. De Nederland factor zit al in de prijzen verdisconteerd. Als een speler hot is dan zullen clubs dik blijven betalen om elkaar af te troeven.
Wel zolang oliesjeiks, rijke Amerikanen en tv netwerken de sport vol blijven pompen met cash idd
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 28 okt 2021, 20:57 Wel zolang oliesjeiks, rijke Amerikanen en tv netwerken de sport vol blijven pompen met cash idd
Of een beursgang zoals in Abcoude Noord. En een Gemeente die daar een stadion de grond uit stampt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Zie nu het polletje over Schmidt. Op dit moment Schmidt ontslaan zou ik onbegrijpelijk vinden.
Voor mijn gevoel worden trainers tegenwoordig te snel ontslagen. Van Bommel die ontslagen wordt na pas 13 wedstrijden, maand geleden werd die nog geprezen dat ze bovenaan stonden en nu moest hij weg. Koeman die ontslagen wordt, terwijl iedere trainer het momenteel lastig zou hebben met het huidige Barcelona zonder Messi.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Zou ook totaal onbegrijpelijk zijn. Lange termijn. Enige reden om een trainer te ontslaan binnen relatief korte tijd is m.i. als de spelers of de club niet door 1 deur kunnen met de trainer.
Niets wijst daarop, integendeel.
In tegenstelling tot de kwestie van Bommel bijvoorbeeld
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik heb niet het idee dat de spelers geloven in de aanpak van Schmidt. Ik zie weinig plezier en overtuiging.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

ruuddevil schreef: 29 okt 2021, 22:27 Ik heb niet het idee dat de spelers geloven in de aanpak van Schmidt. Ik zie weinig plezier en overtuiging.
Jij ziet spoken.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Heeft wellicht te maken met die ketchupfles die maar niet wil beginnen met lopen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Die ketchup fles gaat ook niet meer lopen..
Is aan het begin van het seizoen zo goed als leeggemaakt..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hij gaat vast nog wel een keer lopen maar zul je zien dat het geen ketchup is maar zwarte kip




Komt 't eindelijk los, blijft 't bij één natte drol
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Josef Dettelbacher schreef: 27 okt 2021, 20:10
Ittot schreef: 27 okt 2021, 16:57

Dat klopt, je bent er dan zelf in gaan zitten. Net zoals dat je geluk zelf afdwingt.

Feit is ook dat de kans op winnen over het algemeen het grootst is wanneer je zelf structureel meer kansen creëert dan de tegenstander.
Ook hier ga ik niet in mee, ik vind dat een geforceerde wetenschappelijke benadering van voetbal. Het gaat mij dan ook niet om kans op winnen, maar om winnen zelf. En de kansen zijn leuk, maar de kwaliteit om te scoren, en tegenstanders van scoren af te houden, is even zo belangrijk. We zijn bijna op 1/3e van de competitie, en we hebben een doelsaldo van +5. Dat je daar 2e mee staat is een godswonder. We kunnen ons qua tegendoelpunten meten met de nrs 16-18. Absoluut PSV onwaardig, wat de opstelling en het speelschema ook is.
Ik heb het nergens over speelschema. Ik heb het ook nergens over dat het doelsaldo niet PSV onwaardig is.

Wat is zeg is dat als je over een langere periode in staat bent om structureel weinig kansen weg te geven en veel kansen te creëren dat je daarmee de kans vergroot op structureel betere resultaten. Want als je dat lukt moet je namelijk aan de volgende knoppen gaan draaien, en dat si de momenten dat je dus alsnog kansen weggeeft en hoe je meer uit je eigen kansen kunt halen. Dat we daar nu niet voldoende kwaliteit laten zien is duidelijk. En dat er nog zaken beter moeten is ook duidelijk. Maar laat ik het zo stellen (jij zal het er niet mee eens zijn, en dat mag): ik geloof dat je als team meer kans hebt om structureel te winnen over een langere periode als je in die periode structureel veel kansen creëert en er zelf weinig weg geeft. Ofwel als je structureel meer kansen tegen krijgt en nauwelijks iets creëert is de kans kleiner dat je wint over een langere periode. Dat mag jij geforceerd wetenschappelijk vinden maar ik geloof hier wel in. Als je hierin in staat bent is het daarna zaak om andere ratio's te gaan verbeteren.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/z ... ~af97ca08/

Zie je wel, door Roger horen we bij de Europese top!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Maar, om het antwoord te geven: yep, is gewoon toeval. Elk van de genoemde clubs heeft een totaal ander verhaal, of andersom: elke gestelde overeenkomst is gekunsteld.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt