Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zucht. Overdreven, dat mijlenver.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Ongelooflijk dat er nog steeds mensen hier zijn die alles maar goed praten.

Als je net zoveel tegengoals hebt als Fortuna en fucking PEC Zwolle, dan moet je je gewoon kapot schamen. Ze hadden hem na Feyenoord thuis al buiten moeten gooien. Feit dat je 2 spitsen haalt die beide niet of nauwelijks scoren, een rechtsback die bij een Utrecht nog niet in de basis zou staan. Verder heeft de club scouts die duidelijk imcompetent zijn, als er al sprake is van überhaupt een scouting. Alleen maar oud-spelers die over the hill zijn en anders uit Schmidt's koker. Op naar zaterdag, weer billenknijpen tegen FCT.
Gebruikersavatar
TinuZzZ
Veelbelovend talent
3
Berichten: 115
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Of er überhaupt in tegenstelling tot de tactiek van onze trainer op directieniveau wel een plan B ligt inzake deze materie weiger ik ook te geloven. PSV en Schmidt zijn tot aan het einde van het seizoen tot elkaar veroordeeld want er is simpelweg geen alternatief. Ben geen voorstander van “dan maar de laan uit” maar een verlenging zou van de zotte zijn. Het is een mismatch 2.0 gebleken. Billenknijpen tegen degradatieploegen… de volhardendheid in zijn manier van willen voetballen begint bij mij te schuren. Uiteraard is hij ook afhankelijk van zijn materiaal maar vraag me inmiddels ernstig af of, mede door de povere resultaten, of er niet iets anders broedt onder de noemer “chemie”. Geloven de spelers denken jullie nog in de tactiek/speelwijze van Roger?(oprecht benieuwd naar jullie gedachten).
If it's too loud, you're too old
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Ardbeg schreef: 26 okt 2021, 17:59 Zucht. Overdreven, dat mijlenver.
Vorig seizoen, 16 (!!!) punten achter. Afgelopen zondag een pak slaag met 5-0. Ajax blijft de CL gelden ontvangen, hun spelers blijven in de spotlights staan tijdens de potjes in de CL die ze allemaal winnen. PSV kan ondertussen komende zomer Cody Gakpo weer gaan verkopen zodat ze niet in de (financiele) problemen komen.

Maar nee hoor, de afstand valt best mee hoor. :nuts:
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Laat gaan joh, Ardbeg leeft nog steeds met zijn hoofd diep in de grond verstopt. Het is niet mijlenver, het is lichtjaren ver.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ykhim schreef: 26 okt 2021, 16:14 Zijn we verder dan vorig jaar is de vraag vooral. Op korte termijn moet je je helemaal niet willen meten met dit Ajax namelijk.
Maar je moet je toch júíst wel met Ajax willen meten? Dat het vervolgens niet lukt, soit, maar dit is waar we op korte termijn naartoe willen. Met het budget dat PSV heeft zou je, net als Ajax, relatief gemakkelijk van veertien ED-clubs moeten kunnen winnen. Of zijn financiën alleen relevant als het om deze tweestrijd gaat? In ieder geval zou je het ze binnen Nederland altijd moeilijk moeten kunnen maken. Internationaal laat Ajax zien ook met minder financiële mogelijkheden hoge ogen te kunnen gooien.

Ik blijf erbij: het is deels budget, maar voor een nog groter deel beleid en de goede poppetjes op de juiste plaats hebben of zetten. Excusez le vergelijking, maar met een goed verhaal (waar we altijd in uitblinken), hadden spelers als (bijvoorbeeld) Tadic, Blind, Klaassen of Martínez ook bij ons kunnen spelen. Misschien niet zes spelers uit die prijsklasse, maar toch genoeg om in de ED hoge ogen te gooien. Ze hebben daar wat meer vlees op de botten, vanzelfsprekend, maar in de ED kun je maar 34 wedstrijden winnen (of punten laten liggen tegen Twente en Utrecht).
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het is alles:

- Mindset
- Budget
- Selectie die veel sterker is, zeker in de breedte
- Kapitaal op het veld
- Trainer die al 3-4 jaar daar zit
- Opleiding die daar nog steeds beter is

Dat haal je niet in op de korte termijn. PSV heeft Gakpo en Noni als echte cashcows, maar die moet je straks verkopen om de gaten te dichten; we zien zelf ook wel dat de netto verkoop resultaten steeds tegenvallen; echt stappen vooruit maken we niet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Die mindset begint vooral bij supporters die de moed hebben opgegeven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

ShovingNE2 schreef: 26 okt 2021, 18:29 Die mindset begint vooral bij supporters die de moed hebben opgegeven.
Of die juist de club willen behoeden voor de gelatenheid. We zakken steeds verder het moeras in ipv dat we er dit jaar volgens de kenners uit zouden komen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Mijn punt is wat minder gericht op geïsoleerde korte termijnobservaties en meer op het vogelperspectief: als financiën een argument zijn, dan zou PSV óók met een iets minder brede selectie het grootste deel van de eredivisie moeten oprollen en dús elk jaar moeten meedoen om het kampioenschap. Die hebben namelijk nóg veel minder te besteden. Budget brengt je wat dat betreft maar zover binnen nationale kaders. Presteren naar mogelijkheden (die hier net name aan financiën worden toegedicht) is de enige manier om die mogelijkheden uit te breiden en dat doen we niet. Dan is mijn ietwat particuliere conclusie dat het aan beleid ligt.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 26 okt 2021, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 26 okt 2021, 18:17Maar je moet je toch júíst wel met Ajax willen meten? Dat het vervolgens niet lukt, soit, maar dit is waar we op korte termijn naartoe willen. Met het budget dat PSV heeft zou je, net als Ajax, relatief gemakkelijk van veertien ED-clubs moeten kunnen winnen. Of zijn financiën alleen relevant als het om deze tweestrijd gaat? In ieder geval zou je het ze binnen Nederland altijd moeilijk moeten kunnen maken. Internationaal laat Ajax zien ook met minder financiële mogelijkheden hoge ogen te kunnen gooien.
Ik bedoel te zeggen dat je voor nu niet kunt eisen dat PSV soortgelijk niveau haalt. Ajax heeft na 10 wedstrijden een doelsaldo van 37-2. Daar moet je je niet aan spiegelen, want dan ga je altijd teleurgesteld worden. Je moet wat mij betreft naar jezelf kijken: maken we stappen t.o.v. vorig seizoen? Worden spelers beter en meer waard? Is dat allemaal terug te zien in sportieve en financiële resultaten?

Voor de wat langere termijn moet je richting het niveau dat de huidige koploper laat zien, ja, en daarin kun je bepaalde acties prima als uitgangspunt nemen.
Fonzerilli
Veelbelovend talent
2
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 26 okt 2021, 17:59 Zucht. Overdreven, dat mijlenver.
Weltrusten.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Ykhim schreef: 26 okt 2021, 18:34
El Sordo schreef: 26 okt 2021, 18:17Maar je moet je toch júíst wel met Ajax willen meten? Dat het vervolgens niet lukt, soit, maar dit is waar we op korte termijn naartoe willen. Met het budget dat PSV heeft zou je, net als Ajax, relatief gemakkelijk van veertien ED-clubs moeten kunnen winnen. Of zijn financiën alleen relevant als het om deze tweestrijd gaat? In ieder geval zou je het ze binnen Nederland altijd moeilijk moeten kunnen maken. Internationaal laat Ajax zien ook met minder financiële mogelijkheden hoge ogen te kunnen gooien.
Ik bedoel te zeggen dat je voor nu niet kunt eisen dat PSV soortgelijk niveau haalt. Ajax heeft na 10 wedstrijden een doelsaldo van 37-2. Daar moet je je niet aan spiegelen, want dan ga je altijd teleurgesteld worden. Je moet wat mij betreft naar jezelf kijken: maken we stappen t.o.v. vorig seizoen? Worden spelers beter en meer waard? Is dat allemaal terug te zien in sportieve en financiële resultaten?

Voor de wat langere termijn moet je richting het niveau dat de huidige koploper laat zien, ja, en daarin kun je bepaalde acties prima als uitgangspunt nemen.
En maken we stappen t.o.v. vorig seizoen? De toppers verliezen we nog kanslozer als vorig jaar. Het spel is net zo stroef of mogelijk nog stroever. 17 tegendoelpunten, dus onze defensie is ook niet verbeterd.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Menno1 schreef: 26 okt 2021, 18:25 Het is alles:

- Mindset
- Budget
- Selectie die veel sterker is, zeker in de breedte
- Kapitaal op het veld
- Trainer die al 3-4 jaar daar zit
- Opleiding die daar nog steeds beter is

Dat haal je niet in op de korte termijn. PSV heeft Gakpo en Noni als echte cashcows, maar die moet je straks verkopen om de gaten te dichten; we zien zelf ook wel dat de netto verkoop resultaten steeds tegenvallen; echt stappen vooruit maken we niet.
Kapitaal op t veld is ook doordat Ajax standaard meer krijgt voor de spelers. Zelfs de mislukkingen gaan voor hoge bedragen weg, vanwege het Ajax stickertje. De trainer zit er al zo lang omdat ie niet weg kan komen vanwege z'n Engels/accent. Daarvoor had je met Keijzer en Bosz ook twee kort zittende trainers.

En de cashcows van PSV worden al 30 jaar lang iedere zomer verkocht. Dat is bij Ajax niet anders, het zijn de dure vedetten die lang blijven.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

AddoCultheld schreef: 26 okt 2021, 18:32
ShovingNE2 schreef: 26 okt 2021, 18:29 Die mindset begint vooral bij supporters die de moed hebben opgegeven.
Of die juist de club willen behoeden voor de gelatenheid. We zakken steeds verder het moeras in ipv dat we er dit jaar volgens de kenners uit zouden komen.
Tuurlijk. De posts op een forum dat we ieder jaar kansloos zullen zijn is om ons te behoeden.

Die Bovers kwam ook met een belachelijke verklaring om Cocu eruit te gooien. We werden daarna 3x kampioen. Dan moet je ook lekker afscheid nemen na zo'n belachelijk statement toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Heerlijk die poule.

Iedereen met de billen bloot verdomme!
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die Bovers is een clown. Logisch dat Gerbrands daar minimaal aandacht aan besteedt.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

ShovingNE2 schreef: 26 okt 2021, 18:46
AddoCultheld schreef: 26 okt 2021, 18:32

Of die juist de club willen behoeden voor de gelatenheid. We zakken steeds verder het moeras in ipv dat we er dit jaar volgens de kenners uit zouden komen.
Tuurlijk. De posts op een forum dat we ieder jaar kansloos zullen zijn is om ons te behoeden.

Die Bovers kwam ook met een belachelijke verklaring om Cocu eruit te gooien. We werden daarna 3x kampioen. Dan moet je ook lekker afscheid nemen na zo'n belachelijk statement toch?
Je kan altijd alles wat krom is wel recht gaan praten. Zet even de feiten onder elkaar, dan is er toch niks verbeterd t.o.v. vorig seizoen? Of zie jij ze aanstaande zaterdag een makkelijke overwinning behalen op Twente? Ik zie verder een trainer die continu excuses benoemt. Leg mij maar uit waarom hij ze in de interlandperiode continu 4 a 5 dagen vrijaf geeft en veel spelers naar ibiza etc. Afreizen. Als je dan klaagt dat er niet te trainen valt, lijkt het me toch zinvol deze tijd beter te besteden?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Natuurlijk moet je hem niet ontslaan. Alsof je daar iets mee op schiet voor de korte of lange termijn.

PSV gaat fluitend tweede worden en waarschijnlijk na de winter leuk mee doen Europees op een niveautje lager. Mocht je daar niet tevreden over zijn dan moet je zijn contract niet verlengen en in april/mei een nieuwe trainer benaderen. Dat kan gewoon, het is niet dat de wereld instort welke keuze we ook nemen. Maar als je hem nu ontslaat ga je niemand vinden die het substantieel beter zal doen, of althans het risico dat het slechter zal gaan is groter dan dat het beter zal gaan.

Er zullen altijd mensen stemmen op direct ontslaan. Waarschijnlijk dezelfde mensen die 0 ervaring hebben als coach/trainer, nog nooit een euro hebben verdiend aan salaris in een voetbalorganisatie en die elke weer beter weten dan een fulltime trainer wie er wel of niet moet spelen op zaterdag/zondag.

Overschatting zouden we het maar op houden.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dat belerende/ denigrerende toontje (haha) is toch niet nodig? Iedereen heeft op haar/zijn eigen manier het beste voor met de club. Ik heb liever dat we de discussie hier naar een hoger niveau tillen.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Blijft het een moeilijk verhaal vinden. De selectie is kwalitatief vrij beperkt, 7 spelers in je selectie die goed genoeg zijn is erg beperkt en is niet de schuld van Schmidt maar meer de schuld van J de Jong en de scouting.

Anderzijds lijkt de fitheid en spelbeeld wel direct door Schmidt te komen. Deze problemen hebben andere clubs niet.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Menno1 schreef: 26 okt 2021, 18:16 Laat gaan joh, Ardbeg leeft nog steeds met zijn hoofd diep in de grond verstopt. Het is niet mijlenver, het is lichtjaren ver.
Ah, de dooddoener *kop in het zand*

Lichtjaren! Miljarden lichtjaren!!!

Komt goed jongen. Het is even minder maar absoluut niet zo overdreven
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 26 okt 2021, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

El Sordo schreef: 26 okt 2021, 18:34 Mijn punt is wat minder gericht op geïsoleerde korte termijnobservaties en meer op het vogelperspectief: als financiën een argument zijn, dan zou PSV óók met een iets minder brede selectie het grootste deel van de eredivisie moeten oprollen en dús elk jaar moeten meedoen om het kampioenschap. Die hebben namelijk nóg veel minder te besteden. Budget brengt je wat dat betreft maar zover binnen nationale kaders. Presteren naar mogelijkheden (die hier net name aan financiën worden toegedicht) is de enige manier om die mogelijkheden uit te breiden en dat doen we niet. Dan is mijn ietwat particuliere conclusie dat het aan beleid ligt.
Helemaal mee eens. Tegen het rechterrijtje Eredivisie mag je van PSV verwachten dat ze die zonder problemen oprollen. Dat we tegen ploegen als PEC en Sparta al in de problemen komen is belachelijk. Dat we na bijna anderhalf jaar Schmidt nog steeds niet in staat zijn om zulke ploegen kapot te spelen is een aanfluiting eerste klas. Als je tegen zulke ploegen al de grootste moeite hebt, hoe ga je dan ook ooit iets presteren?

Het grootste probleem is dat Schmidt nooit verder komt dan domme excuses. Spelers zijn te moe, spelers die er niet bij zijn, een interland break. De man knoopt de ene excuses aan de andere. Meneer is niet aangesteld om excuses te verzinnen maar om oplossingen te vinden.

Ik vind de optie om zijn contract te verlengen helemaal absurd. Alsof we super blij mogen zijn dat Schmidt trainer is van PSV. Schmidt, of welke trainer dan ook, mag ontzettend dankbaar zijn dat hij trainer mag zijn van de grote, roemruchtige club die PSV is. Ik denk dat onze Duitse vriend duidelijk moet worden gemaakt dat er gepresteerd moet worden. En dat er daarna wellicht, eventueel, misschien sprake kan zijn van contract verlenging.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Madueke schreef: 26 okt 2021, 18:09
Ardbeg schreef: 26 okt 2021, 17:59 Zucht. Overdreven, dat mijlenver.
Vorig seizoen, 16 (!!!) punten achter. Afgelopen zondag een pak slaag met 5-0. Ajax blijft de CL gelden ontvangen, hun spelers blijven in de spotlights staan tijdens de potjes in de CL die ze allemaal winnen. PSV kan ondertussen komende zomer Cody Gakpo weer gaan verkopen zodat ze niet in de (financiele) problemen komen.

Maar nee hoor, de afstand valt best mee hoor. :nuts:

Komt wel weer goed. Daar twijfel ik geen moment over. Tuurlijk loopt het nu niet lekker maar dat komt meer door PSV zelf dan door ajax. We hebben het namelijk zelf als allereerste in de Eredivisie laten liggen.

Dat ik het nog eens zou worden die om wat meer nuance vraagt🤓
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Bizar, dat extreme opportunisme. Als ik sommigen hier moet geloven spelen ze in Amsterdam voetbal van een andere planeet. Verliezen ook gewoon thuis van Utrecht he. Wij winnen er ook uit met 4-0 van een paar maanden terug.
En wij worden geen enkele pot kansloos weggespeeld. Beetje minder waan van de dag aub
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik ben helemaal klaar met het denigrerende kutgedrag tegen elkaar. Zoals ik dat tegen mensen deed, hoe veel mensen hier dat doen zodra er een meningsverschil is.

Niemand steekt hier "de kop in het zand" of welke oneliner vandaag weer hier populair is. Dat elkaar afzeiken en elkaar belachelijk maken is fucking vermoeiend. Gewoon realistisch doen. Het is even kut maar lichtjaren is overdreven en doen alsof er niets aan de hand is is overdreven.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt