Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gesloten

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Totaal aantal stemmen: 111
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heb je de selectie gezien waar Buijs mee moet werken? Die verkopen steeds de beste spelers, Buijs mag dan weer gaan bouwen en doet dat over het algemeen vrij goed.
Goed genoeg voor PSV? Geen idee, dat kun je van niemand in de Eredivisie zeggen (De Jong, Hake, Grim, Van Wonderen doen het allemaal prima bij hun clubs)
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heurelho schreef: 25 okt 2021, 22:46 PSV 3 keer kampioen in de laatste 13 jaar.
Holy shit, het is nog waar ook.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

El Sordo schreef: 26 okt 2021, 00:06
Heurelho schreef: 25 okt 2021, 22:46 PSV 3 keer kampioen in de laatste 13 jaar.
Holy shit, het is nog waar ook.
Ja, maar natuurlijk een beetje flauw om precies daar te knippen. Ik kan ook zeggen 10x in de laatste 21 jaar of 3 keer in de laatste 6 jaar.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dan is het nog steeds veel te weinig.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 25 okt 2021, 23:32 Heb je de selectie gezien waar Buijs mee moet werken? Die verkopen steeds de beste spelers, Buijs mag dan weer gaan bouwen en doet dat over het algemeen vrij goed.
Goed genoeg voor PSV? Geen idee, dat kun je van niemand in de Eredivisie zeggen (De Jong, Hake, Grim, Van Wonderen doen het allemaal prima bij hun clubs)
Eens hiermee. Ik vind het iedere keer weer knap wat hij doet. Maar lijkt mij ook te vroeg voor PSV.

In Nederland zie ik maar twee trainers: Ruud van Nistelrooy waarvan we niet weten of hij dat nu al ambieert met ook een hoog afbreukrisico als het niet direct lukt. En Philip Cocu, maar die heeft ook een hele andere status na twee mislukte avonturen.

Henk Fraser heb ik ook wel geroepen, maar doet het nu weer dan veel slechter dan verwacht...

Een buitenlandse trainer wordt direct door de hele pers weer afgemaakt. Ongeacht welke.

Wat vinden van Letsch? Al hebben we dan ook weer de anti-Duitsland campagne van Derksen cs. direct weer op ons nek.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Prima trainer, maar (nog) niet voor PSV.

Cocu.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 26 okt 2021, 00:09
El Sordo schreef: 26 okt 2021, 00:06

Holy shit, het is nog waar ook.
Ja, maar natuurlijk een beetje flauw om precies daar te knippen. Ik kan ook zeggen 10x in de laatste 21 jaar of 3 keer in de laatste 6 jaar.
Niet als je nu 20 bent en je vanaf je 7e het voetbal actief volgt. Op deze leeftijd had ik een heel ander beeld van de kracht van PSV dan de twintigjarigen nu, verwacht ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou Letsch wel een interessante optie vinden eigenlijk. Zit veel idee achter het spel van Vitesse. Enige wat me zorgen baart is dat hij nog niet veel ervaring heeft en toch al wel 53 jaar oud is.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dat is alsof je Jorn Wolf aanstelt, de assistent.

Laten we beginnen met de TD van RBS Christoph Freund.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

RIO schreef: 26 okt 2021, 09:22 Dat is alsof je Jorn Wolf aanstelt, de assistent.

Laten we beginnen met de TD van RBS Christoph Freund.
In hoeverre is zoiets reëel? Heeft Schmidt ermee samengewerkt, want dat zou helpen?
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Schmidt maakt soms rare beslissingen, maar heeft dit jaar nou eenmaal een selectie waarmee hij normaliter geen kampioen kan worden. Het is echt zaak om de komende jaren die 2e plek vast te houden zodat die 2e CL plek voor PSV wordt. Met Schmidt is het allemaal veel te wisselvallig wat mij betreft. Ik zou Cocu niet eens slecht vinden als vervanger, ook al is het spel bij hem meestal niet om aan te gluren. Geef hem de opdracht mee om hoe dan ook 2e te worden de komende seizoenen. Geen kampioensdruk opleggen, je ziet dat dat bij Feyenoord elk jaar weer averechts werkt en met de CL inkomsten weer omhoog kijken. Dan staat Ajax nog steeds mijlenver verwijderd in financieel opzicht, maar dan is een incidentele titel gewoon realistisch.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

RIO schreef: 26 okt 2021, 09:22 Dat is alsof je Jorn Wolf aanstelt, de assistent.

Laten we beginnen met de TD van RBS Christoph Freund.
Dan heeft Feyenoord de assistent van Henk de Jong aangesteld.... :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

deninho32 schreef: 26 okt 2021, 10:05 Schmidt maakt soms rare beslissingen, maar heeft dit jaar nou eenmaal een selectie waarmee hij normaliter geen kampioen kan worden. Het is echt zaak om de komende jaren die 2e plek vast te houden zodat die 2e CL plek voor PSV wordt. Met Schmidt is het allemaal veel te wisselvallig wat mij betreft. Ik zou Cocu niet eens slecht vinden als vervanger, ook al is het spel bij hem meestal niet om aan te gluren. Geef hem de opdracht mee om hoe dan ook 2e te worden de komende seizoenen. Geen kampioensdruk opleggen, je ziet dat dat bij Feyenoord elk jaar weer averechts werkt en met de CL inkomsten weer omhoog kijken. Dan staat Ajax nog steeds mijlenver verwijderd in financieel opzicht, maar dan is een incidentele titel gewoon realistisch.
Dit is echt veel te gitzwart gedacht zeg. Die club is vorig jaar kampioen geworden en heeft het jaar daarvoor 30 miljoen gratis geld gekregen vanwege...ja zeg het maar.
Wij zijn op legitieme wijze 4 keer achter elkaar kampioen geworden, en toen werd er ook niet even geroepen dat wij nu echt mijlenver weg zijn.
Ja, vergeleken met toen krijg je nu meer geld voor CL deelname. Maar toen betaalde ook niemand in Nederland even 3 miljoen salaris aan middelmatige spelers, dus dat trekt zichzelf ook wel weer recht.
En ook dit seizoen vind ik niet dat er een club echt met kop en schouders bovenuit steekt, helemaal niet als je gaat kijken wat voor discutabele factoren om de hoek komen kijken. Dan doel ik met name op het programma.

Het zou fijn zijn als er weer eens een titelstrijd zou zijn waarin dit soort dingen niet ter discussie staan, maar waar gewoon overall sprake is van een eerlijke competitie.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

De Realist schreef: 26 okt 2021, 10:29
deninho32 schreef: 26 okt 2021, 10:05 Schmidt maakt soms rare beslissingen, maar heeft dit jaar nou eenmaal een selectie waarmee hij normaliter geen kampioen kan worden. Het is echt zaak om de komende jaren die 2e plek vast te houden zodat die 2e CL plek voor PSV wordt. Met Schmidt is het allemaal veel te wisselvallig wat mij betreft. Ik zou Cocu niet eens slecht vinden als vervanger, ook al is het spel bij hem meestal niet om aan te gluren. Geef hem de opdracht mee om hoe dan ook 2e te worden de komende seizoenen. Geen kampioensdruk opleggen, je ziet dat dat bij Feyenoord elk jaar weer averechts werkt en met de CL inkomsten weer omhoog kijken. Dan staat Ajax nog steeds mijlenver verwijderd in financieel opzicht, maar dan is een incidentele titel gewoon realistisch.
Dit is echt veel te gitzwart gedacht zeg. Die club is vorig jaar kampioen geworden en heeft het jaar daarvoor 30 miljoen gratis geld gekregen vanwege...ja zeg het maar.
Wij zijn op legitieme wijze 4 keer achter elkaar kampioen geworden, en toen werd er ook niet even geroepen dat wij nu echt mijlenver weg zijn.
PSV zit in een dal en hunnie zitten nu op de toppen van de golven. Hun elftal is gebaseerd op spelers die al mislukt zijn in de Premier League, een dik contract hebben en qua leeftijd langzaamaan vanzelf over hun piek heen raken. Het brandt zichzelf op.

PSV heeft een paar tikken gehad, maar moeten naar het hoogste blijven streven. Zo lastig is het niet om bij ons de verbeterpunten aan te wijzen. Scorend vermogen, te veel tegendoelpunten en ga de Bruma's en de Baumgartl's eens verkopen. We moeten op plek 1 blijven mikken.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Zie ik ook zo. Er is echt geen enkele reden om te vrezen voor een horrorscenario waarin wij maar blij moeten zijn met een incidenteel kampioenschap.
2 maanden geleden was alles mogelijk, nu moeten we ineens vrezen voor het voortbestaan van PSV als topclub. Terwijl het verschil in een ketchupfles zit
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

De Realist schreef: 26 okt 2021, 10:29
deninho32 schreef: 26 okt 2021, 10:05 Schmidt maakt soms rare beslissingen, maar heeft dit jaar nou eenmaal een selectie waarmee hij normaliter geen kampioen kan worden. Het is echt zaak om de komende jaren die 2e plek vast te houden zodat die 2e CL plek voor PSV wordt. Met Schmidt is het allemaal veel te wisselvallig wat mij betreft. Ik zou Cocu niet eens slecht vinden als vervanger, ook al is het spel bij hem meestal niet om aan te gluren. Geef hem de opdracht mee om hoe dan ook 2e te worden de komende seizoenen. Geen kampioensdruk opleggen, je ziet dat dat bij Feyenoord elk jaar weer averechts werkt en met de CL inkomsten weer omhoog kijken. Dan staat Ajax nog steeds mijlenver verwijderd in financieel opzicht, maar dan is een incidentele titel gewoon realistisch.
Dit is echt veel te gitzwart gedacht zeg. Die club is vorig jaar kampioen geworden en heeft het jaar daarvoor 30 miljoen gratis geld gekregen vanwege...ja zeg het maar.
Wij zijn op legitieme wijze 4 keer achter elkaar kampioen geworden, en toen werd er ook niet even geroepen dat wij nu echt mijlenver weg zijn.
Ja, vergeleken met toen krijg je nu meer geld voor CL deelname. Maar toen betaalde ook niemand in Nederland even 3 miljoen salaris aan middelmatige spelers, dus dat trekt zichzelf ook wel weer recht.
En ook dit seizoen vind ik niet dat er een club echt met kop en schouders bovenuit steekt, helemaal niet als je gaat kijken wat voor discutabele factoren om de hoek komen kijken. Dan doel ik met name op het programma.

Het zou fijn zijn als er weer eens een titelstrijd zou zijn waarin dit soort dingen niet ter discussie staan, maar waar gewoon overall sprake is van een eerlijke competitie.
Die dingen staan ook niet echt ter discussie toch? Ajax steekt er met kop en schouders bovenuit. Halen in de winter een speler van 22 miljoen en betalen salarissen die bij de rest van de clubs ondenkbaar zijn. Ze zijn daar een nieuwe weg ingeslagen en hebben een enorm brede selectie. Als er daar 3 wegvallen wordt dat opgevangen. Bij alle andere clubs in Nederland wordt het dan gênant. Als er straks onverhoopt toch maar 1 CL ticket beschikbaar is voor Nederland op het moment dat de inkomsten van de CL enorm gaan stijgen, of als PSV dan ineens 3e of lager eindigt is er pas echt een probleem voor PSV.
Zaak dus om coute que coute die 2e plaats te koesteren. Dat zal nog lastig genoeg zijn, maar dat is wat mij betreft een prima doelstelling voor de komende tijd.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Cocu liever vandaag dan morgen. Spelers die fit zijn, op normale positie spelen, weten wat ze moeten doen en zich niet 20 minuten kapot moeten rennen om daarna niet meer te kunnen leveren. En weer eens wat jeugdspelers bij het eerste die het goed doen, ipv de bejaardenkermis waar Schmidt dol op is en die niks brengen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Agree to disagree dan maar.
Leuk dat een speler in de winter voor 22 miljoen halen zo veel indruk maakt. Bredere selectie ben ik het mee eens, maar ook dat hoeft in minimaal 30 eredivisiewedstrijden geen verschil te maken. Dat het ons precies op het verkeerde moment gebeurt is vervelend, maar uiteindelijk zijn het 4 punten achterstand op het moment, en geen 12. Ik neem aan dat Schmidt er ook zo over denkt.
Op het moment dat wij onszelf de doelstelling geven om 2e te worden op het begin van het seizoen kunnen we er beter mee ophouden
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het ook erg riskant dat sommigen zich hier al redelijk rijk rekenen met die 2e plaats en bijbehorend CL-ticket. Tegen de tijd dat we dat ticket hebben is het seizoen van Ajax van 18/19 ook weer verdwenen en moeten we elk jaar top presteren om die 6e plek op die lijst vast te houden. Overigens gaat het gat met Ajax nog steeds groeien als wij CL spelen. Als ze kampioen worden zijn ze groepshoofd en dat vergroot de kansen op overwintering natuurlijk wel enorm.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Het gat met Ajax zal qua financiën altijd blijven groeien bij gelijke omstandigheden. Als PSV wil inlopen dan zal Ajax niet mee moeten doen met de CL en PSV wel. Ajax gaat de komende 10 jaar gewoon elk jaar CL spelen, dus wat dat aangaat maak ik me geen illusies.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Een rijker wordend Ajax is op zichzelf geen issue, want die lopen nu al aan tegen de beperkingen van een kleine competitie in een klein land. Het gaat erom dat PSV voldoende middelen heeft om een gelijkwaardige selectie te bouwen, waarbij je ook een trainer hebt die daar alles uit kan halen. Op dit moment is dat teveel gevraagd en misschien heeft de organisatie ook nieuwe mensen nodig, maar een paar Europese prestaties van formaat kunnen wonderen doen, zowel voor status als de middelen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Wat zijn die beperkingen dan? Inkomsten komen vooral uit CL en transfermarkt die beiden internationaal zijn en de Eredivisie vormt daar geen rem op.

Competitie wordt gewoon zo'n beetje een doorlopende oefencampagne zodat de spieren een beetje soepel blijven, vermoed ik. Prima bruikbaar.

Rikkert1234 schreef: 26 okt 2021, 07:29 Ik zou Letsch wel een interessante optie vinden eigenlijk. Zit veel idee achter het spel van Vitesse. Enige wat me zorgen baart is dat hij nog niet veel ervaring heeft en toch al wel 53 jaar oud is.
Is Letsch niet gewoon de poor man's Schmidt?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 26 okt 2021, 11:46 Wat zijn die beperkingen dan? Inkomsten komen vooral uit CL en transfermarkt die beiden internationaal zijn en de Eredivisie vormt daar geen rem op.
Die beperkingen zijn al zo vaak besproken, zmoz. Als Ajax nu Adeyemi of Tonali of Musiala of Hummels of de Bruyne of een andere topspeler wil halen, dan gaat dat niet lukken. Daarvoor is alleen CL en een leuk salaris als aanbod niet interessant genoeg.

Wat Ajax nu heeft staan is ongeveer het maximaal haalbare voor Eredivisie-clubs. Maar dat moet PSV ook kunnen met voldoende middelen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is de waardegroei van de selectie daar dan al gestopt? Het idee dat daar een plafond aan zit is m.i. vooralsnog alleen maar theorie. Wij zijn intussen nog niet halverwege. Hoe gaan wij de marktwaarde van onze selectie verdubbelen?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

ShovingNE2 schreef: 26 okt 2021, 10:15
RIO schreef: 26 okt 2021, 09:22 Dat is alsof je Jorn Wolf aanstelt, de assistent.

Laten we beginnen met de TD van RBS Christoph Freund.
Dan heeft Feyenoord de assistent van Henk de Jong aangesteld.... :D
Zou voor mij wel dé trainer zijn voor PSV, overigens. Arne.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 26 okt 2021, 00:06
Heurelho schreef: 25 okt 2021, 22:46 PSV 3 keer kampioen in de laatste 13 jaar.
Holy shit, het is nog waar ook.
Ik ga hier echt niet zomaar wat valse statistieken droppen hoor. Is idd echt waar. Best wel slecht dus.

Opvolging Roger Schmidt