Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Je bent gewoon supporter van een kutclub
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Leuk verhaal, maar je maakt een punt van een standpunt dat ik nooit heb ingenomen. Wat ik wel zeg is dat ik dit soort spandoeken nog niet bij andere clubs heb gezien en dat ik het ontzettend sneu vond. Dat er overal verwerpelijke dingen gebeuren staat buiten discussie. Toen Onana in 2018 uit de bus stapte voor de kampioenswedstrijd van PSV werd hij enorm racistisch bejegend en die vier gasten (niet ouder dan 16 overigens) heb ik daarna overigens ook persoonlijk even aangesproken omdat ik het niet vond kunnen. Waren ze het wel mee eens ook, maar toen was het te laat. Bij ons gebeuren ook weleens nare dingen, inderdaad. Verwerpelijk zelfs.

Maar dit spandoek was meer dan smakeloos en de hele sfeer jegens PSV was van eenzelfde orde, los van welke club ik zelf aanhang. Ik vond die hele middag niet passen bij het idee dat Ajax Europese top is. Voor een achterban die zichzelf allerlei waarden en eigenschappen toekent was dit wel een behoorlijke smet op dat plaatje. Geen klasse, geen liefhebbers, gewoon een stel schijtlollige kleuters die zichzelf wederom laten kennen zodra PSV opduikt. En dát was mijn stelling.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik merk wel dat ik achterloop op dit onderwerp, welke waarden en eigenschappen kent die F-side zich eigenlijk toe? :wonder: :tear:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Zielige hersenloze types heb je op elke tribune in het voetbal. Dit vind ik allemaal nog wel loslopen. Het komt niet slim over, maar Aidshoven is niet zo heel erg toch? Of verwijzen ze dan weer naar Fons Spooren? Dat zou het iets grappiger maken, al is de grap wel erg oud.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ykhim schreef: 26 okt 2021, 01:45 Leuk verhaal, maar je maakt een punt van een standpunt dat ik nooit heb ingenomen. Wat ik wel zeg is dat ik dit soort spandoeken nog niet bij andere clubs heb gezien en dat ik het ontzettend sneu vond. Dat er overal verwerpelijke dingen gebeuren staat buiten discussie. Toen Onana in 2018 uit de bus stapte voor de kampioenswedstrijd van PSV werd hij enorm racistisch bejegend en die vier gasten (niet ouder dan 16 overigens) heb ik daarna overigens ook persoonlijk even aangesproken omdat ik het niet vond kunnen. Waren ze het wel mee eens ook, maar toen was het te laat. Bij ons gebeuren ook weleens nare dingen, inderdaad. Verwerpelijk zelfs.

Maar dit spandoek was meer dan smakeloos en de hele sfeer jegens PSV was van eenzelfde orde, los van welke club ik zelf aanhang. Ik vond die hele middag niet passen bij het idee dat Ajax Europese top is. Voor een achterban die zichzelf allerlei waarden en eigenschappen toekent was dit wel een behoorlijke smet op dat plaatje. Geen klasse, geen liefhebbers, gewoon een stel schijtlollige kleuters die zichzelf wederom laten kennen zodra PSV opduikt. En dát was mijn stelling.
Het gegeven of Ajax nou Europese top is of niet verandert in mijn ogen weinig aan hoe bepaalde mensen hun supportersbeleving zullen invullen. De Champions League is geen toverstokje die mensen ineens verandert. Verder kun je doorgaan over het spandoek, de reden dat het er hing met die bewoording is doordat het door de mazen heen is geglipt. Dusja dan lijkt het me redelijk logisch dat je bij andere clubs weinig vergelijkbare voorbeelden zult zien, clubs reguleren natuurijk. Maar zoals ik al aangaf 'Love Beer Hate Juice' heb ik ook bij PSV gezien met de bijpassende connotatie.

Verder gooi je iedereen over eenzelfde boeg, dat is voor jouw rekening verder. De nul vier ieder zal ongetwijfeld meegespeeld hebben, en sowieso is me wel opgevallen dat mensen wat kortere lontjes hebben na corona opgeteld met de historie tussen beide clubs. Ik denk niet dat een ontvangst van Ajax in Eindhoven straks minder vijandig wordt. Elke achterban van een club kijkt neer op die van een ander en voelt zich er boven verheven, das overal hetzelfde.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik gooi helemaal niet iedereen over eenzelfde boeg, ik chargeer wat. Elders heb je gewoon kunnen lezen dat ik zelfs een compliment uitdeelde aan een enkele Ajacied die wel het fatsoen had om een medemens met andere clubvoorkeur met respect te benaderen. Daar zullen er vanzelfsprekend meer van zijn, maar die ben ik verder niet tegengekomen.

Het werpt gewoon een schaduw over een verdere prachtige week voor jullie. Topresultaten met overwegend goed voetbal waarvoor de hele wereld de hoed afneemt, complimenten voor de goeie sfeer op de tribunes en vervolgens dit verwerpelijke gedoe. Toch prettig dat Ajax dan ergens toch ook nog een beetje een kleine club is ;)
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Een spandoek met 'Aidshoven'. Nou, boehoe, lekker belangrijk. Geen moment aan gestoord en vind een ieder ook bijzonder kleinzerig als je daarover valt. Verbaasde me eerder over de bijzonder matige kwaliteit van het doek, iets wat in de tijden van vak 410 toch echt wel beter werd gedaan. Dat het gebruik van dat soort namen (net als Ajakkes, Feyenoord, Fietstas en dat soort sneue benamingen) basisschoolgedrag is, maakt het al met al een nog treuriger doek. Maar als je dit als kwetsend of iets dergelijks ervaart, ben je ook niet goed wijs in mijn ogen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als jij denkt dat ik het als kwetsend ervaar, dan moet je het geheel misschien toch nog maar eens beter lezen. Ik vind het vooral kinderachtig en treurig, precies wat jij ook zegt.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het staat als reactie onder die van jou, maar het was een post in z'n algemeenheid (vandaar ook 'een ieder').
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Ben ook niet zo van het snel beledigd zijn. Het is zonder meer kinderachtig te noemen maar om nou een hele discussie aan een lullig spandoekje te hangen hoeft voor mij persoonlijk niet. Bovendien: als wij niet meer beledigd mogen worden dan mogen we dadelijk ook niet meer terugbeledigen. Dat is pas erg!
De hele maatschappelijke trend van "oei oei wat zeg je nu toch" mag van mij overgeslagen worden.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Behoorlijk hypocriet om als supporter van een club gesitueerd in the gay capital of the world (overigens niets tegen the gays, ieder zijn ding) een spandoek te maken over een andere club met een verwijzing naar Aids.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

TylerDurdn schreef: 26 okt 2021, 15:22 Behoorlijk hypocriet om als supporter van een club gesitueerd in the gay capital of the world (overigens niets tegen the gays, ieder zijn ding) een spandoek te maken over een andere club met een verwijzing naar Aids.
Vooral ironisch natuurlijk
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Heel triest en laag was het, had niet anders verwacht eerlijk gezegd…
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Batsu schreef: 26 okt 2021, 16:48
TylerDurdn schreef: 26 okt 2021, 15:22 Behoorlijk hypocriet om als supporter van een club gesitueerd in the gay capital of the world (overigens niets tegen the gays, ieder zijn ding) een spandoek te maken over een andere club met een verwijzing naar Aids.
Vooral ironisch natuurlijk
Je hebt gelijk, vooral ironisch idd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mike Verweij werkt voortaan bij VI? :huh:

Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Die staat dus snel weer op doel (helaas).

Ruggengraat van een zoutzak dus.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

trouwepsvfan schreef: 28 okt 2021, 14:19 Ruggengraat van een zoutzak dus.
Volgens Onana zijn daar wel pilletjes voor.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Toch wel een onderzoek dus. Benieuwd wat er uit komt.

https://www.nu.nl/voetbal/6164780/aankl ... redirect=1
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dat ajax een kutclub is.

Hebben we geen onderzoek voor nodig.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Wel wat overdreven hoor, zo kwetsend is dat spandoek toch niet? Vertrutting van de wereld.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

Eens, totaal niet grappig of opmerkelijk, maar kwetsend is het ook zeker niet.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Onderzoek is wat mij betreft totaal niet nodig, tenzij het bedoeld is om te bepalen welke vorm van hulp het meest geschikt is voor de makers. Overigens vind ik dit doek totaal niet te vergelijken met 'love beer hate juice'. Dat is grappig/gevat en dit is alleen smakeloos/zielig.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Aidshoven is erger dan hate jews? :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

PSV90 schreef: 28 okt 2021, 18:58 Onderzoek is wat mij betreft totaal niet nodig, tenzij het bedoeld is om te bepalen welke vorm van hulp het meest geschikt is voor de makers. Overigens vind ik dit doek totaal niet te vergelijken met 'love beer hate juice'. Dat is grappig/gevat en dit is alleen smakeloos/zielig.
Als je brainfart aidshoven smakeloos vind en hate juice (lees: jews) gevat dan moet je misschien je roze bril even afzetten 😉
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

deninho32 schreef: 28 okt 2021, 19:07 Aidshoven is erger dan hate jews? :mrgreen:
Nee, het is allebei niet erg. Maar als je kan interpreteren dat 'juice' in dit geval voor 'jews' staat is het ook wel mogelijk om te beseffen dat er op Ajacieden gedoeld wordt en niet daadwerkelijk op joden toch? Daarmee is dat gewoon een (leuk) woordgrapje. 'Brainfart Aidshoven' is daar misschien een poging toe, maar mist elke vorm van originaliteit of klasse.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Originaliteit kun je het alleen noemen als het zelf bedacht is, en niet bijvoorbeeld gejat van Amerikaanse antisemieten ;)

Verder beide m.i. geen big deal... boys will be boys, en natuurlijk moeten ze desalniettemin gecorrigeerd worden, hoort er allemaal bij
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Ajax