Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... werken.amp
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

DC_PSV schreef: 25 okt 2021, 21:41 Er liggen welgeteld 15 mensen meer op de IC tov vorige maand. Vanwaar alle ophef? :think:
Ik heb de 15 niet gecontroleerd, maar de IC opnames komen ongeveer een dag of 10 achter de besmettingen aan. Per 6000 besmettingen komen er ongeveer 20 op de IC te liggen (gerelateerd aan de cijfers het afgelopen jaar, niet aan de werkelijke besmettingen die ongetwijfeld hoger liggen want niet iedereen laat zich testen). Als dat doorzet/klopt krijg je er vanaf volgende week zo'n 20 per dag bij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 26 okt 2021, 07:30
DC_PSV schreef: 25 okt 2021, 21:41 Er liggen welgeteld 15 mensen meer op de IC tov vorige maand. Vanwaar alle ophef? :think:
Ik heb de 15 niet gecontroleerd, maar de IC opnames komen ongeveer een dag of 10 achter de besmettingen aan. Per 6000 besmettingen komen er ongeveer 20 op de IC te liggen (gerelateerd aan de cijfers het afgelopen jaar, niet aan de werkelijke besmettingen die ongetwijfeld hoger liggen want niet iedereen laat zich testen). Als dat doorzet/klopt krijg je er vanaf volgende week zo'n 20 per dag bij.
IC-opnames komen nog later achter de besmettingen aan. Tussen besmetting en ziekenhuis opname zit vaak al 2 weken, en heel veel mensen die op de IC terecht komen hebben eerst een tijdje op de gewone verpleegafdeling gelegen, maar stromen door verslechtering dan door. Daardoor hobbelt IC-opname echt ver achter besmettingen aan. Daardoor is het ook een vals frame van hem om te wijzen op de IC-opnames van een maand geleden, want die zijn weer terug te voeren op de besmettingen begin september (die rond 2000 schommelden)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

trouwepsvfan schreef: 25 okt 2021, 21:48 Aanpassen van wetten voor ongevaccineerden mag ik hopen. Begin er inmiddels goed klaar mee te raken dat een kleine minderheid in dit land een meerderheid blijft gijzelen met vrijheidsbeperkende maatregelen en in hun eentje 8 hartpatiënten op hun hartoperatie laat wachten met hun 16 dagen IC-ligduur.
Dan moeten ze wel meteen doorpakken en aanvullende maatregelen tegen rokers, vetzakken en drankorgels doorvoeren. Aangepaste wetten voor ongevaccineerden :lol: Ik denk dat de meesten zullen denken "ze kunnen mijn kont kussen met hun drang en dwang, er is sowieso geen handhaving'.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 26 okt 2021, 08:17
trouwepsvfan schreef: 25 okt 2021, 21:48 Aanpassen van wetten voor ongevaccineerden mag ik hopen. Begin er inmiddels goed klaar mee te raken dat een kleine minderheid in dit land een meerderheid blijft gijzelen met vrijheidsbeperkende maatregelen en in hun eentje 8 hartpatiënten op hun hartoperatie laat wachten met hun 16 dagen IC-ligduur.
Dan moeten ze wel meteen doorpakken en aanvullende maatregelen tegen rokers, vetzakken en drankorgels doorvoeren. Aangepaste wetten voor ongevaccineerden :lol: Ik denk dat de meesten zullen denken "ze kunnen mijn kont kussen met hun drang en dwang, er is sowieso geen handhaving'.
Die maatregelen zijn er allang. Zo mag je op heel veel plekken niet meer roken, worden accijnzen verhoogd om gebruik te ontmoedigen en kun je bij zorgverzekeraars korting krijgen als je veel beweegt.

Je vergelijkt bovendien appels met peren,
Omdat een individu een IC-opname zelf enorm kan verkleinen door simpelweg een vaccinatie te halen. Het tegengaan van bijvoorbeeld obesitas vergt vooral van de overheid miljardeninvesteringen op het gebied van preventie en gezonde leeftstijl. Maar deze discussie is hier al eens eerder gevoerd dus ga ik niet over doen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

deninho32 schreef: 26 okt 2021, 08:17
trouwepsvfan schreef: 25 okt 2021, 21:48 Aanpassen van wetten voor ongevaccineerden mag ik hopen. Begin er inmiddels goed klaar mee te raken dat een kleine minderheid in dit land een meerderheid blijft gijzelen met vrijheidsbeperkende maatregelen en in hun eentje 8 hartpatiënten op hun hartoperatie laat wachten met hun 16 dagen IC-ligduur.
Dan moeten ze wel meteen doorpakken en aanvullende maatregelen tegen rokers, vetzakken en drankorgels doorvoeren. Aangepaste wetten voor ongevaccineerden :lol: Ik denk dat de meesten zullen denken "ze kunnen mijn kont kussen met hun drang en dwang, er is sowieso geen handhaving'.
Je zou zeggen dat het niet kan. Maar goed: avondklok kon ook niet. Het is zeker niet wenselijk en als ze het wel doen dan is het vooral een diskwalificatie van het eigen beleid dat ze het niet anders hebben kunnen regelen dat besmettingen laag bleven en een hogere vaccinatiegraad.

Maar goed: dit kabinet maakt zo'n beetje overal een puinbak van en ze gaan daar nog eens vier jaar mee door denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 25 okt 2021, 21:45 Hier staat er bij mijn weten nieteens een boete op, of misschien ook die miezerige 95 euro? Hoe minder je kunt checken, hoe hoger die boete volgens mij moet zijn. Hier komt zelfs niet één instantie langs. Desnoods bezoek je maar 1000 adressen per dag, desnoods BEL je alleen die mensen en vraag je of ze wel thuis zijn. 30% van de positief getesten ging (cijfers van begin dit jaar) nieteens in quarantaine, nooit is daar ophef over gemaakt. Je had minimaal speciaal een spoed-persconferentie in kunnen lassen toen je die cijfers voor het eerst zag, duidelijk kunnen maken dat dat absoluut not done is, elke keer weer kunnen herhalen dat dat verschrikkelijk kwalijk en asociaal gedrag is, iedereen op moeten roepen om elkaar daar ook op te wijzen.... Whatever, doe er wat aan, laat zien dat die quarantaine belangrijk is, zorg ervoor dat overtredingen in het nieuws komen. Helemaal niks van dat. En niets doen/communiceren is ook communiceren he, door niks te doen en er niks over te zeggen zeg je nl: mwa, maakt niet zoveel uit hoor. 'Boeie'. Totaal geen urgentie. Nogal wiedes dat veel mensen dan niet 2 weken thuis gaan blijven, wat voor velen best een big deal is.


Intussen ben ik bang dat het dus weer een beetje gaat zoals we eigenlijk al de hele pandemie hebben gezien: te weinig gedaan om problemen te voorkomen + te laat ingrijpen zodat de cijfers al snel te hoog zijn om met mildere maatregelen nog zoden aan de dijk te kunnen zetten. Zachte heelmeesters en stinkende wonden enzo. En dus heeft De Jonge het nu alweer over het aanpassen van wetten.
Het klopt dat hier weinig ophef over geweest is, en dat er meer aan gedaan had kunnen worden, maar ik denk ook niet dat dit specifieke punt nu het verschil had gemaakt.

Als je overigens oppert dat we "maar" 1000 adressen per dag bezoeken, dan heb je volgens mij geen idee over de onderbezetting op welke overheidsdienst dan ook.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ShovingNE2 schreef: 26 okt 2021, 08:44
deninho32 schreef: 26 okt 2021, 08:17
Dan moeten ze wel meteen doorpakken en aanvullende maatregelen tegen rokers, vetzakken en drankorgels doorvoeren. Aangepaste wetten voor ongevaccineerden :lol: Ik denk dat de meesten zullen denken "ze kunnen mijn kont kussen met hun drang en dwang, er is sowieso geen handhaving'.
Je zou zeggen dat het niet kan. Maar goed: avondklok kon ook niet. Het is zeker niet wenselijk en als ze het wel doen dan is het vooral een diskwalificatie van het eigen beleid dat ze het niet anders hebben kunnen regelen dat besmettingen laag bleven en een hogere vaccinatiegraad.

Maar goed: dit kabinet maakt zo'n beetje overal een puinbak van en ze gaan daar nog eens vier jaar mee door denk ik.
Alles valt of staat met handhaving. Die avondklok was ook een wassen neus, daar hield geen hond zich meer aan na een aantal dagen. Nou ja, er zit ook een voordeel aan de oplopende cijfers. Wie weet worden we wel weer getrakteerd op een afgelasting van dat achterlijke carnaval :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 26 okt 2021, 09:55
ShovingNE2 schreef: 26 okt 2021, 08:44

Je zou zeggen dat het niet kan. Maar goed: avondklok kon ook niet. Het is zeker niet wenselijk en als ze het wel doen dan is het vooral een diskwalificatie van het eigen beleid dat ze het niet anders hebben kunnen regelen dat besmettingen laag bleven en een hogere vaccinatiegraad.

Maar goed: dit kabinet maakt zo'n beetje overal een puinbak van en ze gaan daar nog eens vier jaar mee door denk ik.
Alles valt of staat met handhaving. Die avondklok was ook een wassen neus, daar hield geen hond zich meer aan na een aantal dagen. Nou ja, er zit ook een voordeel aan de oplopende cijfers. Wie weet worden we wel weer getrakteerd op een afgelasting van dat achterlijke carnaval :D
Lijkt me vloeken in de kerk hier, maar wbt carnaval ben ik het met je eens :monkey:
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Die avondklok was wel redelijk goed hier in de omgeving.

En sommigen vonden het ook wel heerlijk om niet steeds meer ergens naar toe te hoeven en gewoon rustig thuis zijn. Avondklok was een topexcuus wat dat aangaat.

Hoewel ik het een heel ingrijpend middel vond en vind... Vond het ook deels wel relaxt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

De enige reden dat de Avondklok relaxt was was omdat je bezoek om 20.45 gewoon de deur uit kon schoppen met een fatsoenlijke reden. Daar heb ik normaal altijd wat meer moeite mee 's avonds.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

trouwepsvfan schreef: 26 okt 2021, 10:30 De enige reden dat de Avondklok relaxt was was omdat je bezoek om 20.45 gewoon de deur uit kon schoppen met een fatsoenlijke reden. Daar heb ik normaal altijd wat meer moeite mee 's avonds.
Nee oke is goed, ik snap de hint, volgende keer ben ik gewoon 20.45 weg
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 26 okt 2021, 10:35
trouwepsvfan schreef: 26 okt 2021, 10:30 De enige reden dat de Avondklok relaxt was was omdat je bezoek om 20.45 gewoon de deur uit kon schoppen met een fatsoenlijke reden. Daar heb ik normaal altijd wat meer moeite mee 's avonds.
Nee oke is goed, ik snap de hint, volgende keer ben ik gewoon 20.45 weg
Alleen Mercer mag na 20.45 blijven. Jij moet je plek kennen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

DadOfThree schreef: 26 okt 2021, 10:04
deninho32 schreef: 26 okt 2021, 09:55
Alles valt of staat met handhaving. Die avondklok was ook een wassen neus, daar hield geen hond zich meer aan na een aantal dagen. Nou ja, er zit ook een voordeel aan de oplopende cijfers. Wie weet worden we wel weer getrakteerd op een afgelasting van dat achterlijke carnaval :D
Lijkt me vloeken in de kerk hier, maar wbt carnaval ben ik het met je eens :monkey:
Ach, gewoon Carnaval verbieden voor niet-gevaccineerden. Hebben wij nog een mooi feestje.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 26 okt 2021, 09:25Als je overigens oppert dat we "maar" 1000 adressen per dag bezoeken, dan heb je volgens mij geen idee over de onderbezetting op welke overheidsdienst dan ook.
Kwestie van prioriteiten, onderbezetting bij overheidsdiensten is ook vooral een kwestie van onderfinanciering.... We hebben in een paar weken duizenden mensen bijeengesprokkeld voor bron- en contactonderzoek.

De echte klootzakken worden niet gepakt en dus is iedereen de sjaak.


Intussen wordt de wereld van niet-gevaccineerden steeds kleiner:

https://www.nu.nl/economie/6164254/vana ... iegen.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Deze week mochten bij Nieuwsuur en bij Op1 weer eens ongevaccineerden aanschuiven om hun verhaal te doen. De hele riedel slechte argumenten kwam zoals gewoonlijk weer voorbij. Het wordt hoog tijd om dit soort onzin geen podium meer te geven.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ja, er zat gisteren een holistisch genezer aan tafel bij OP1 die eerder had geroepen dat als je kanker hebt je vooral geen chemotherapie moet nemen, maar THC-olie. En dat van onze belastingcenten. Vind dat toch wel zorgerlijk.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

GillesdelaCroquette schreef: 26 okt 2021, 11:13 Deze week mochten bij Nieuwsuur en bij Op1 weer eens ongevaccineerden aanschuiven om hun verhaal te doen. De hele riedel slechte argumenten kwam zoals gewoonlijk weer voorbij. Het wordt hoog tijd om dit soort onzin geen podium meer te geven.
Oprechte vraag, waarom hebben herstelden van Corona itt andere landen als Italië en Israel geen recht op een QR code ? Ik was een beetje verward door het feit dat een arts stelde dat een ongevaccineerde die corona heeft gehad wel gevaarlijk is voor anderen. Studies wijzen toch ook uit dat natuurlijke immuniteit sterker is dan die via vaccins? Of heb ik iets gemist ?
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Als je hersteld bent mag je 180 dagen overal weer naar binnen toch?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dat dacht ik ook en blijkbaar is dat ook zo https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... stelbewijs
Dan snap ik niet zo goed waarom die arts bij OP1 gisteren over naastenliefde begon, of is er wel degelijk een verschil tussen vaccion bescherming en natuurlijk immuniteit ?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

trouwepsvfan schreef: 26 okt 2021, 11:19 Ja, er zat gisteren een holistisch genezer aan tafel bij OP1 die eerder had geroepen dat als je ****** hebt je vooral geen chemotherapie moet nemen, maar THC-olie. En dat van onze belastingcenten. Vind dat toch wel zorgerlijk.
Geen probleem als die mensen uitgenodigd worden maar als je weet dat het onbewezen onzin is dan moet je dat m.i. wel duidelijk maken in je item. Dan is het opeens juist nuttig.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 26 okt 2021, 11:38Dan snap ik niet zo goed waarom die arts bij OP1 gisteren over naastenliefde begon, of is er wel degelijk een verschil tussen vaccion bescherming en natuurlijk immuniteit ?
Ja, vooral: natuurlijke immuniteit gaat te vaak gepaard met IC bezetting.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 26 okt 2021, 11:41
Op weg naar nr 25 schreef: 26 okt 2021, 11:38Dan snap ik niet zo goed waarom die arts bij OP1 gisteren over naastenliefde begon, of is er wel degelijk een verschil tussen vaccion bescherming en natuurlijk immuniteit ?
Ja, vooral: natuurlijke immuniteit gaat te vaak gepaard met IC bezetting.
Ja die snap ik, maar als je hersteld bent, ben je dan nog gevaarlijker voor je medemens dan wanneer je enkel gevaciineerd bent? Daar ging gisteren een stuk bij OP1 over. Die arts bleef beweren dat die gast gevaarlijker was voor medemens dan een gevaccineerde. Terwijl studies uitwijzen dat natuurlijke immuniteit waarschijnlijk ook je hele leven blijft, net als een vaccin.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 26 okt 2021, 10:58
Brael schreef: 26 okt 2021, 09:25Als je overigens oppert dat we "maar" 1000 adressen per dag bezoeken, dan heb je volgens mij geen idee over de onderbezetting op welke overheidsdienst dan ook.
Kwestie van prioriteiten, onderbezetting bij overheidsdiensten is ook vooral een kwestie van onderfinanciering.... We hebben in een paar weken duizenden mensen bijeengesprokkeld voor bron- en contactonderzoek.

De echte klootzakken worden niet gepakt en dus is iedereen de sjaak.
En ook met die duizenden mensen die bijeengesprokkeld werden, kwam het bron- en contactonderzoek totaal niet van de grond. Voor dit soort werkzaamheden kun je niet even duizenden mensen bij het UWV vandaan plukken en die meteen aan het werk zetten. Dit soort mensen moeten deugdelijk gerecruteerd en opgeleid worden, en die tijd is er gewoon niet, want het beleid wordt vandaag gemaakt en moet volgende week uitgevoerd worden.

Ik ben het met je eens dat het een gevolg is van het jarenlange gevolgde beleid waar steeds maar bezuinigd werd, maar op dit moment kan Hugo hier te weinig aan veranderen om echt een verschil te maken.

Wat betreft je laatste zin: buiten het feit dat dit vrijwel altijd en overal opgaat, denk ik dat maatregelen voor niet-gevaccineerden dus de beste (en meest rechtvaardige) oplossing zijn.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 26 okt 2021, 11:44
ziege maar ook zagge schreef: 26 okt 2021, 11:41

Ja, vooral: natuurlijke immuniteit gaat te vaak gepaard met IC bezetting.
Ja die snap ik, maar als je hersteld bent, ben je dan nog gevaarlijker voor je medemens dan wanneer je enkel gevaciineerd bent? Daar ging gisteren een stuk bij OP1 over. Die arts bleef beweren dat die gast gevaarlijker was voor medemens dan een gevaccineerde. Terwijl studies uitwijzen dat natuurlijke immuniteit waarschijnlijk ook je hele leven blijft, net als een vaccin.
Geen idee, ik kijk die talkshows maar héél sporadisch.

Voor zover ik begrijp wordt op het moment steeds duidelijker dat natuurlijke immuniteit gemiddeld betere bescherming biedt dan vaccinatie, maar het is niet duidelijk hoe ziek je geweest moet zijn voordat dat ook voor jou geldt. Wellicht dat we in de toekomst hiervoor een maatstaf en betere breed verkrijgbare serologische tests zullen zien.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Op weg naar nr 25 schreef: 26 okt 2021, 11:44
ziege maar ook zagge schreef: 26 okt 2021, 11:41

Ja, vooral: natuurlijke immuniteit gaat te vaak gepaard met IC bezetting.
Ja die snap ik, maar als je hersteld bent, ben je dan nog gevaarlijker voor je medemens dan wanneer je enkel gevaciineerd bent? Daar ging gisteren een stuk bij OP1 over. Die arts bleef beweren dat die gast gevaarlijker was voor medemens dan een gevaccineerde. Terwijl studies uitwijzen dat natuurlijke immuniteit waarschijnlijk ook je hele leven blijft, net als een vaccin.
Dat is een hele lastige omdat verschillende studies daarover momenteel geen eenduidig beeld geven. In juli / augustus was er heel veel aandacht voor een studie uit Israël waarin gesteld werd dat natuurlijke immuniteit 'beter' was dan immuniteit verkregen door een vaccin. Ik denk persoonlijk dat deze studie misschien wat buitenproportionele aandacht gehad heeft omdat daar iets gesteld werd dat bepaalde groepen graag hoorde.

Yale heeft deze maand een studie gepubliceerd waaruit blijkt dat natuurlijke immuniteit maar van korte duur is en we binnen 3 maanden opnieuw geïnfecteerd kunnen worden:

https://scitechdaily.com/for-unvaccinat ... ssion=true

Al met al weten we gewoon nog niet alles en kunnen we veel dingen niet met de stelligheid brengen zoals nu wel vaak gedaan wordt.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.

Covid-19