Phillipp Mwene

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mwene altijd een 6je….dan heeft imo geen enkele discussie nog zin. Alleen al de laatste 2 wedstrijden 2 cruciale fouten waar een tegengoal uit voorkomt. Komt zwaar maar dan ook zwaar tekort.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Los van de discussie of ie veel fout doet, op die positie moet je dynamiek brengen. Dan wordt het team minder voorspelbaar, hebben we meer opties. Deze tuinkabouter brengt helemaal niets.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Mwene is gewoon niet goed genoeg. Beetje een Simon Poulsen of Behich achtige aankoop met als verschil dat Schmidt het blijkbaar in hem ziet zitten. Toen hij kwam gaf zijn cv al geen vertrouwen. Als je 27 bent en de grootste club waar je gespeeld hebt is Mainz en je bent er (op dat moment) nog niet in geslaagd om ook maar één interland voor Oostenrijk te spelen mag je concluderen dat je niet goed genoeg bent voor de top. En Mwene laat dat elke week zien. Hij is voetballend ver onder de maat. Telkens als hij de bal krijgt stagneert het spel en defensief ook geen hoogvlieger. Naar mijn mening moet je spelers als Mwene zelf kunnen opleiden anders schort er iets aan je opleiding. Met Oppegard en de helaas geblesseerde Sambo hebben we twee spelers die ik nu net zo goed, zo niet beter acht dan Mwene.
Pirriee
Ballenjongen
2
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou Commenencia voor de leeuwen gooien, Willems werd er ook niet slechter op.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Pirriee schreef: 25 okt 2021, 22:59 Ik zou Commenencia voor de leeuwen gooien, Willems werd er ook niet slechter op.
Nee doe maar niet.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Voldoet .... als backup.

Deze zomer hadden Arias en Luuk de Jong het plaatje compleet kunnen maken. Helaas ploetert PSV op deze posities en de spelers bij hun clubs.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 25 okt 2021, 22:55 Naar mijn mening moet je spelers als Mwene zelf kunnen opleiden anders schort er iets aan je opleiding.
Dat zeiden ze een tijd geleden bij Studio Voetbal ook, waarbij ze negeerden dat Sambo er helaas een jaar uit ligt :think:
Jij doet dit niet, maar door het blijkbaar tegenvallen van Teze en de langdurige blessure van Sambo krijgt Mwene veel meer speeltijd dan oorspronkelijk bedacht. Hij is namelijk gehaald als back-up voor de LB en RB positie.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ren Höek schreef: 26 okt 2021, 08:42
Joenepsv schreef: 25 okt 2021, 22:55 Naar mijn mening moet je spelers als Mwene zelf kunnen opleiden anders schort er iets aan je opleiding.
Dat zeiden ze een tijd geleden bij Studio Voetbal ook, waarbij ze negeerden dat Sambo er helaas een jaar uit ligt :think:
Jij doet dit niet, maar door het blijkbaar tegenvallen van Teze en de langdurige blessure van Sambo krijgt Mwene veel meer speeltijd dan oorspronkelijk bedacht. Hij is namelijk gehaald als back-up voor de LB en RB positie.
Dat klopt. Maar een "back up" moet toch wel het vereiste niveau hebben als hij er moet staan. Want er kan altijd iets gebeuren waardoor een "back up" moet spelen. En dan zie ik liever een speler uit de jeugd (moet oppassen wat ik zeg nu) de fouten maken waardoor hij leert en beter wordt dan een speler als Mwene die op geen enkel vlak meer beter wordt.

Wat Teze betreft. Op dit forum was volgens mij niemand overtuigd van Teze als RB. Alleen hij zelf en de technische leiding van PSV zagen dat gebeuren. En ze zitten er allemaal enorm naast. Het is toch bijzonder dat je die jongen een jaar traint en er zo naast zit bij wat zijn positie moet zijn. Hiermee heeft PSV de plank volledig misgeslagen. In de winter herstellen graag.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mwene heeft het niveau voor een back-up hè. Er is hier niemand die vijf duidelijke fouten van Mwene kan benoemen omdat ze er niet zijn. Dat hij het moeilijk heeft tegen uitstekende tegenstanders is helder, maar dat heeft Max ook en daar roepen we ook niet van dat hij niet het vereiste niveau heeft. Ondertussen speelde Mwene ook voldoende prima wedstrijden, bijvoorbeeld tegen Karlsson. Je kan ook verlangen dat er twee rechtsback van topniveau staan, maar dan moet je later niet gaan miepen dat er elders te weinig kwaliteit staat als gevolg van te weinig budget. Het is hier geen Football Manager.

Sowieso is het op dit niveau nogal lastig om backs van niveau te vinden. Dat zie je niet alleen bij PSV, ook bij andere clubs van vergelijkbare orde: het is bij de meeste clubs gewoon de zwakke plek. Dan is het leuk om te verlangen dat er bij PSV vier backs rondlopen die een vereist niveau moeten hebben, maar dan is er iets mis met je realiteitszin.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Eindelijk eruit. Duurde te lang.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Wat zijn opdracht geweest zijn vandaag?

Ik blijf het apart vinden dat deze man nu de vaste cornernemer blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoop voor hem en z'n vrouw dat ie 'm in de slaapkamer wel omhoog krijgt.

Want met voorzetten lukt 't 'm nooit.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Goede pot! Heel sterk vandaag!
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Toch nog even een schopje geven aan dit topic. Krijgt regelmatig (en ook regelmatig terecht) veel kritiek, maar was afgelopen zaterdag erg solide. Verdient daarom ook een compliment.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Robson de Souza schreef: 22 nov 2021, 11:51 Toch nog even een schopje geven aan dit topic. Krijgt regelmatig (en ook regelmatig terecht) veel kritiek, maar was afgelopen zaterdag erg solide. Verdient daarom ook een compliment.
Eens, hij speelde een prima pot. Het is echt een ideale 13e man. Hij is verdedigend redelijk stabiel (behalve tegen de echt goede buitenspelers), balvaardig waardoor hij onder druk uit kan voetballen en zit er kort op met druk zetten. Nadeel is dat hij aanvallend geen enkele waarde heeft. Hij haalt echt zelden de achterlijn, zijn voorzetten zijn heel matig/slecht en een terugtrekkende bal van binnen de 16 heeft hij nog nooit gegeven.

Als je Gotze en Doan voor je hebt kun je daar wel meer uithalen, zij zijn meer dan prima om in de kleine ruimte toch een opening te vinden en hem te lanceren. Helaas gebeurt dat echt te weinig.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Eens, prima back-up back.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

0 berichten?

Eerste goal en speelde meer dan prima.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hij speelt al een hele tijd prima, is ook een van de betrouwbare pionnen in dit team van de laatste tijd. Maar ja, probeer dat maar eens te vertellen aan zij die hem wegzetten als kabouter die niks kan.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Gewoon een prima aanwinst, speelde een goeie pot en verdiend wat meer credits.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Ykhim schreef: 05 dec 2021, 00:12 Hij speelt al een hele tijd prima, is ook een van de betrouwbare pionnen in dit team van de laatste tijd. Maar ja, probeer dat maar eens te vertellen aan zij die hem wegzetten als kabouter die niks kan.
Transfervrij van Mainz he; dan kun je er bij sommigen per definitie niks van.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

HIj heeft het aardig op de rit momenteel. Benieuwd wat hij tegen Sociedad laat zien.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 05 dec 2021, 03:48 Transfervrij van Mainz he; dan kun je er bij sommigen per definitie niks van.
Ik vind het wel jammer eigenlijk, die starheid in benadering bij sommigen. Mwene doet al het hele seizoen geen rare dingen en voert betrouwbaar taken uit. Dan kun je natuurlijk debatteren over de vraag of dat genoeg is voor een back van PSV, ik zou namelijk ook graag méér kwaliteit willen zien, maar in principe presenteert Mwene zich nu als een prima back. Een mini-Arias bijna, maar uiteraard een klasse minder. Lijkt me als tegenstander bloedirritant om daar tegenover te staan, want hij blijft normaal gesproken 90 minuten gaan en hij laat ook niet los. Dat zijn dan ook z'n voornaamste kwaliteiten, maar het is absoluut niet de prutser die sommigen in hem zien of zagen.

Blijft staan dat ik hem liever als back-up voor een klasbak zie, wat ook de aanvankelijke intentie van PSV geweest moet zijn, ware het niet dat Teze die klasbak niet gaat worden. Met dat idee in het achterhoofd blijft het gewoon een uitstekende, onderschatte aankoop.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://vroegert.nl/wp-content/uploads/ ... uter-1.jpg
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

zelfs tegen het c-team van Fortuna Sittard zakt deze man door het ijs. Is de bal continue kwijt. Het is de ren je rot show en er komt geen goede voorzet vandaan. Wat mij betreft de meest matige transfer van afgelopen zomer!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

OnsPSV schreef: 15 dec 2021, 22:15 zelfs tegen het c-team van Fortuna Sittard zakt deze man door het ijs. Is de bal continue kwijt. Het is de ren je rot show en er komt geen goede voorzet vandaan. Wat mij betreft de meest matige transfer van afgelopen zomer!
Hij heeft zowel goeds, redelijke als slechte wedstrijden. Ik vind dat hij voldoet waarvoor hij gehaald is, alleen hij speelt daarvoor te veel. Als basisspeler is het gemiddeld genomen niet goed genoeg. Wat me het meeste bij stoort is dat zijn eerste aanname bijna altijd naar binnen is gericht en op die manier vaak het tempo uit de opbouw c.q. aanval haalt.
Vak-U
Talent
2
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 dec 2021
Seizoenkaart: Vak TT

Weer een prima wedstrijd

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Phillipp Mwene