Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gesloten

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De positie van Roger Schmidt staat bij supporters ter discussie. Wie moet de opvolger worden. Wat zijn de kandidaten. Bespreek het hier.

De eerste ronde leverde de volgende uitslag op:
Afbeelding

Nu de tweede ronde met de overgebleven kandidaten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Cocu is de enige realistische optie die meteen kan beginnen. Ook de laatste trainer die echt succes heeft geboekt bij ons met zwakkere selecties.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

#AnnouncePhillip
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Van de Nederlanders zie ik Cocu als enige optie, misschien Fräser als een soort wild card. Qua buitenlanders zijn er meerdere opties, maar haalbaarheid zal altijd een vraag zijn (salaris/interesse).
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Fred Grim wellicht ook. Maar die zou zich eigenlijk eerst nog bij een Vitesse moeten laten zien.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Philip Cocu, Henk Fraser, en een hot take: Fred Grim.

De eerste twee zijn redelijk vanzelfsprekend tegenwoordig, maar Grim verbaast me eigenlijk elke keer weer. Een keeper die het overal goed weet neer te zetten en met beperkt materiaal goede resultaten haalt. Misschien over een aantal jaar, als hij nog een tussenstap maakt bij Heerenveen of AZ ofzo.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 25 okt 2021, 10:50 De positie van Roger Schmidt staat ter discussie. Wie moet de opvolger worden. Wat zijn de kandidaten. Bespreek het hier.
Zijn er eigenlijk geluiden dat zijn positie binnen PSV ook echt ter discussie staat?
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Slot zou de beste keuze zijn geweest (en komt bovendien niet meer van AZ ;) )
YANKEE
Talent
3
Berichten: 86
Lid geworden op: 4 nov 2020

Als we snel zijn kunnen we misschien Guardiola nog voor de neus van Ajax wegkapen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Antonio Conte is ook nog vrij :mrgreen:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sao-Mellow schreef: 25 okt 2021, 11:00
ShovingNE2 schreef: 25 okt 2021, 10:50 De positie van Roger Schmidt staat ter discussie. Wie moet de opvolger worden. Wat zijn de kandidaten. Bespreek het hier.
Zijn er eigenlijk geluiden dat zijn positie binnen PSV ook echt ter discussie staat?
Geen idee. Maar in een bedrijf met 200FTE meen ik zullen er best mensen zijn die het anders willen zien. De vraag is of hij binnen het DT/RvC ter discussie staat. Dat gaat nooit naar buiten komen, los van wat roddels wellicht. Veel te explosief.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ik ben blij met de kampioenschappen onder Cocu, maar ik ben van mening dat we echt op een hoger segment moeten mikken. Graag een buitenlandse trainer met een visie die beter uitvoerbaar is dan die van Schmidt, maar wel één waar we op een bepaalde manier avontuurlijk en aanvallend is.
Onder Cocu was het recept: alle ballen op Luuk....en die is er niet meer helaas. Daarnaast is Cocu niet voor niets in het buitenland keer op keer mislukt, we moeten echt hoger mikken. Zeker als we een betere trainer dan Schmidt willen halen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

José Bordalás was mooi geweest maar ja. Helaas naar Valencia.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Chucky schreef: 25 okt 2021, 10:57 Fred Grim wellicht ook. Maar die zou zich eigenlijk eerst nog bij een Vitesse moeten laten zien.
Bahhhh, vieze Ajacied is dat.

Fraser is betonvoetbal, dat weet ik zeker, ook niet makkelijk in de omgang en je bent volledig afhankelijk van de TD/scouting, heeft geen netwerk.

Niemand binnen Nederland of een Nederlandse trainer (Cocu is te vroeg).
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Natuurlijk is er nu niemand beschikbaar die het dermate beter doet dat een ontslag ook maar in de verste verre een optie zou zijn. Sterker nog, ik denk dat de kans groter is dat er een contractverlenging komt binnen 2 weken dan een ontslag.

Ik begrijp echt wel de teleurstelling bij de mensen en ik snap oprecht de twijfels of project Schmidt wel dat gaat opleveren wat we hopen maar ik denk dat het realisme bij de gemiddelde supporter gewoon weg is. Je kunt het positief zien dat we nog steeds 4 prijzen kunnen pakken dit jaar en je kunt het negatief zien en zeggen dat we al 4 punten achter staan op Ajax dat het kampioenschap dus al weg is. We zitten momenteel in de hoeken waar de klappen vallen en gelukkig zal het management minder vanuit de emotie reageren dan de gemiddelde supporter. We hebben lekker een week om uit te huilen en dan kunnen we weer aan de bak om de rust terug te brengen.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 25 okt 2021, 11:23
Sao-Mellow schreef: 25 okt 2021, 11:00

Zijn er eigenlijk geluiden dat zijn positie binnen PSV ook echt ter discussie staat?
Geen idee. Maar in een bedrijf met 200FTE meen ik zullen er best mensen zijn die het anders willen zien. De vraag is of hij binnen het DT/RvC ter discussie staat. Dat gaat nooit naar buiten komen, los van wat roddels wellicht. Veel te explosief.
Misschien moet je de openingspost dan even aanpassen.

Want het is dus onduidelijk of de positie van Schmidt ter discussie staat bij de mensen die er een hand in hebben. Dan kan je dus niet stellen dat de positie van Schmidt ter discussie staat.

Maak er dan van: wie zouden we moeten aanstellen als volgende trainer.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Robson de Souza schreef: 25 okt 2021, 11:34 Onder Cocu was het recept: alle ballen op Luuk....en die is er niet meer helaas. Daarnaast is Cocu niet voor niets in het buitenland keer op keer mislukt, we moeten echt hoger mikken. Zeker als we een betere trainer dan Schmidt willen halen.
Ik vind dit iets te makkelijk, zal ik eerlijk zeggen. Onder Cocu hebben we bijvoorbeeld ook krachtig countervoetbal gespeeld, bijvoorbeeld in 2014-2015 of in de fase waarin Locadia en Lozano onze spitsen waren. Cocu wordt wat mij betreft net wat te vaak afgeschilderd als een saaie trainer, terwijl het volgens mij vooral samenhangt met het materiaal dat hij heeft. Een basiself met Schwaab, Isimat, Brenet, Hendrix en Ramselaar gaat inderdaad geen geweldig voetbal opleveren, maar het elftal van 2015-2016 was bijvoorbeeld oerdegelijk en bij vlagen zelfs genieten, ook in de CL. Bij Cocu staat er volgens mij één principe centraal en dat is winnen, maar hij denkt vanuit degelijkheid, mooi voetbal komt op de tweede plek.

En over het buitenland: inderdaad mislukt, maar neem daarin ook de context mee. Een slangenkuil in Turkije en vervolgens onder permanente druk bij Derby County omdat ze daar zo graag Rooney in huis wilden hebben, die ook nog eens de toekomstige trainer moest gaan worden. Daarnaast een selectie vol brandhout en financiële problemen en druk vanuit een fanatieke achterban en je hebt een giftige mix van omstandigheden. Bij PSV past het allemaal veel beter, al denk ik dat eenieder zich moet afvragen hoe realistisch het is dat we door het veranderen van Schmidt/JdJ ineens wél de strijd met Ajax aan kunnen gaan. Ik denk dat als er überhaupt al verschil is, het hooguit om een paar punten tegen pakweg Vitesse en Utrecht zal gaan. De kleine wedstrijden winnen we nu ook, met af en toe een negatieve uitschieter die je ook onder Cocu of elke andere trainer gaat houden. Zo is voetbal.

PSV zal in veel bredere opzicht stappen moeten gaan maken, met name financieel. Dat gaat ook verder dan alleen wie de trainer of TD is.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Batsu schreef: 25 okt 2021, 11:43
ShovingNE2 schreef: 25 okt 2021, 11:23

Geen idee. Maar in een bedrijf met 200FTE meen ik zullen er best mensen zijn die het anders willen zien. De vraag is of hij binnen het DT/RvC ter discussie staat. Dat gaat nooit naar buiten komen, los van wat roddels wellicht. Veel te explosief.
Misschien moet je de openingspost dan even aanpassen.

Want het is dus onduidelijk of de positie van Schmidt ter discussie staat bij de mensen die er een hand in hebben. Dan kan je dus niet stellen dat de positie van Schmidt ter discussie staat.

Maak er dan van: wie zouden we moeten aanstellen als volgende trainer.
Ah zo.

Ik beoogde te zeggen dat Schmidt hier op het forum ter discussie staat ;)

Aangepast.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ykhim schreef: 25 okt 2021, 11:45
Robson de Souza schreef: 25 okt 2021, 11:34 Onder Cocu was het recept: alle ballen op Luuk....en die is er niet meer helaas. Daarnaast is Cocu niet voor niets in het buitenland keer op keer mislukt, we moeten echt hoger mikken. Zeker als we een betere trainer dan Schmidt willen halen.
Ik vind dit iets te makkelijk, zal ik eerlijk zeggen. Onder Cocu hebben we bijvoorbeeld ook krachtig countervoetbal gespeeld, bijvoorbeeld in 2014-2015 of in de fase waarin Locadia en Lozano onze spitsen waren. Cocu wordt wat mij betreft net wat te vaak afgeschilderd als een saaie trainer, terwijl het volgens mij vooral samenhangt met het materiaal dat hij heeft. Een basiself met Schwaab, Isimat, Brenet, Hendrix en Ramselaar gaat inderdaad geen geweldig voetbal opleveren, maar het elftal van 2015-2016 was bijvoorbeeld oerdegelijk en bij vlagen zelfs genieten, ook in de CL. Bij Cocu staat er volgens mij één principe centraal en dat is winnen, maar hij denkt vanuit degelijkheid, mooi voetbal komt op de tweede plek.

En over het buitenland: inderdaad mislukt, maar neem daarin ook de context mee. Een slangenkuil in Turkije en vervolgens onder permanente druk bij Derby County omdat ze daar zo graag Rooney in huis wilden hebben, die ook nog eens de toekomstige trainer moest gaan worden. Daarnaast een selectie vol brandhout en financiële problemen en druk vanuit een fanatieke achterban en je hebt een giftige mix van omstandigheden. Bij PSV past het allemaal veel beter, al denk ik dat eenieder zich moet afvragen hoe realistisch het is dat we door het veranderen van Schmidt/JdJ ineens wél de strijd met Ajax aan kunnen gaan. Ik denk dat als er überhaupt al verschil is, het hooguit om een paar punten tegen pakweg Vitesse en Utrecht zal gaan. De kleine wedstrijden winnen we nu ook, met af en toe een negatieve uitschieter die je ook onder Cocu of elke andere trainer gaat houden. Zo is voetbal.

PSV zal in veel bredere opzicht stappen moeten gaan maken, met name financieel.
Compleet met je eens. Er dienen op alle vlakke stappen gezet te worden. Er staat te weinig aangetrokken kapitaal op het veld. het kapitaal komt uit de jeugdopleiding. Aangetrokken spelers dienen ook in waarde te stijgen. Schmidt is geen slechte trainer maar zijn visie past niet bij de selectie. Of Schmidt dient meer jeugd voor de lange termijn in te plannen en zijn visie aan te passen of er moet een streep onder gezet te worden. Als we dan toch naar Ajax moeten kijken daar worden de aangetrokken spelers meer waard plus de jeugd die doorstroomt. Dat zorgt voor zoveel extra lucht financieel dat ze risico's kunnen nemen met gearriveerde spelers. De CL inkomsten zijn niet de enige inkomsten die voor het grote verschil in mogelijkheden heeft gezorgd. Het is allemaal 1 + 1 = 2. Daar is het ook begonnen met de juiste spelers aantrekken in samenwerking met de jeugdopleiding.

Als je nu naar jong PSV kijkt zitter er ook niet veel spelers bij die de stap gaan maken naar PSV 1, dus er dienen een aantal voltreffers gemaakt te worden in het aankoopbeleid.

Bij ons is het momenteel allemaal net niet, dat straalt de club ook volledig uit.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

De enige die ik aan het eind van het seizoen haalbaar en wenselijk acht, is Arne Slot.

Maar als je een fatsoenlijk netwerk hebt, moet er wel wat meer te vinden zijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hoe belangrijk is het dat het een Nederlander is?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

[mention]Ykhim[/mention] geen SchmidtOut, just your opinion; Marcelo Gallardo van River Plate, wat vind je van hem? Als ik zo zn (indrukwekkende) lijst wedstrijden bij River Plate kijk, iemand die echt meerdere systemen kan spelen en toespitsen op eigen kwaliteiten en kwaliteiten/zwakheden tegenstander. COntract loopt deze winter af...?



Als ik bovenstaande mag geloven beetje mix tussen Schmidt/Klopp stijl en Hollandse school. Wel hoog druk zetten en tegenstander forceren de lange bal te spelen of de back aan te spelen (en vervolgens met hele ploeg die kant op bewegen om het snel vast te zetten). Maar daarnaast ook gericht op balbezit, waar dan wel snel gespeeld moet worden (geen tikkie heen tikkie weer).
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik acht hem niet haalbaar, aangezien hij ooit heeft gezegd grote interesse te hebben in een Spaanse topclub en dat hij tot die tijd prima zit. Duidelijk is echter wel dat hij de beste trainer van Zuid-Amerika is. Heeft van River Plate echt een lastig te bespelen machine gemaakt (en dat vertaalt zich in allerlei prijzen), maar ik mis in de analyse de nadruk op realiteitszin. Gallardo heeft spelprincipes zoals uitgelegd, het grote doel is echter níet bepaald voetbal spelen, maar juist resultaat boeken. Is daardoor ook niet per se afhankelijk van type spelers: hij kijkt wat hij heeft en idealiter past dat bij hoe hij wil spelen, maar anders verzint hij wat anders.

Ik zou het een geweldige trainer vinden, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vooropgesteld ben ik pro-continuïteit. Cocu stond in 2014, het seizoen 2016-17 en na de blamage tegen Osijek ook ter discussie maar ook toen wilde ik dat hij aanbleef. Ik vind het nu daarom ook erg lastig. Er zijn periodes geweest waarin de stappen die gezet waren duidelijk te zien waren, maar ook periodes waarin het weer terugviel (zoals deze). Als ik terugkeek op vorig seizoen zag ik vooral dat we in topwedstrijden tekortkwamen. Steeds leuk gespeeld, beter geweest, maar geen resultaat. Dat was voornamelijk de stap die gezet moest worden, en dat leek te gebeuren toen we redelijk makkelijk door de eerste CL voorrondes kwamen en van Ajax wonnen in de JC Schaal. Vervolgens ook een overwinning in Alkmaar, wat al 3,5 jaar niet was gelukt. En dan weer een terugval in de wedstrijden tegen Feyenoord, Monaco en Ajax. Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken en of er houvast is om verder te gaan en die stap wél te zetten. Het is sowieso natuurlijk niet alleen Schmidt's schuld. Aan individuele fouten en slecht afmaken van kansen kan hij weinig doen. Voor de kwaliteit/breedte van de selectie is de Jong verantwoordelijk. Maar dat het qua organisatie vaak achterin niet klopt, of dat er vaak veel druk is maar weinig kansen gecreëerd worden, kun je hem wel (deels) kwalijk nemen. Maar aan deze ups en downs hebben we niet zoveel.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De trainer zal in ieder geval toch Engels moeten spreken lijkt mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Opvolging Roger Schmidt