Phillipp Mwene

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voor de rol van 'nuttige backup op beide flanken' voldoet Mwene in mijn ogen prima. Probleem is vooral dat Teze en in mindere mate Max niet brengen wat je zou willen. En daarnaast dat de talenten daarachter geblesseerd zijn (Sambo) of Schmidt nog niet weten te overtuigen (Oppegard).
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Voor de jongen zelf lijkt het me ook niet helemaal eerlijk. Je bent als backup gehaald maar door gebrek aan concurrentie speel je ineens alles en wordt je afgerekend (uiteraard) als basisspeler wat zijn niveau natuurlijk niet is. Ik vind de vergelijking met een jack Russell wel kloppend, het rent en spring maar imponeert niemand. Voegt aanvallend niets toe en verdedigend is het redelijk (zeker niet slecht). Vertraagt aan de bal, is ook redelijk ideeëloos, heeft geen voorzet (wel een geniale bal op Gotze btw) en komt er niet genoeg overheen. Hij is overigens niet de reden dat het nu niet helemaal loopt, ik denk dat er aan de bal ook betere beslissingen genomen moeten worden, hij (en Max) zou daarbij kunnen helpen door meer variatie in diepgang aan te brengen, dus vaker komen en soms ook diep door het midden.\ om de bal terug te kunnen trekken.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat hij wel een belangrijke rol speelt waarom het niet loopt want onze backs zijn ineens geen sterkte meer maar een zwakte.

Afgelopen zaterdag liet Langeler alle ballen op de linksbuiten uitschieten. Die kleine Griek legt iedere bal in de zone van Mwene en die heeft geen duel gewonnen. Als je dan 2 a 3x de afvallende bal niet hebt kom je niet aan het voetballen toe. Hij is defensief wel betrouwbaar in die zin dat hij in de omschakeling wel scherp is maar met zijn fysiek is hij ook kwetsbaar.

Hij is gewoon een prima speler voor erbij te hebben maar niet meer dan dat. Toch is het mij om het even welke van de 2 'rechtsbacks' er speelt. Ik heb het wel verkeerd ingeschat want ik dacht juist dat het een aanvallende back was maar hij heeft aanvallend eigenlijk niets toe te voegen.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Ik vind de belangrijke winst met Mwene dat ie verdedigend beter staat dan Dumfries (zeker vorig jaar was dumfries verdedigend erg zwak in mijn ogen) en Teze, die verdedigend op de rechtsback positie tegenvalt. Dus volgens mij mogen we blij zijn dat we Mwene hebben.

Aanvallend vind ik het nog moeilijk te beoordelen. Het is natuurlijk geen Dumfries, maar die is ook uitzonderlijk gevaarlijk voor een rechtsback. Ik denk dat het niet meehelpt dat Madueke in het samenspel toch nog wel veel moet leren. Het viel me afgelopen zaterdag weer op hoe zwak madueke in de combinaties is. (Geweldige individuele acties en techniek wel natuurlijk) Wat dat betreft speelt het als back een heel stuk lekkerder als je gakpo voor je hebt staan ipv madueke/doan/vertessen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Loopt er nog een getalenteerde back in NL rond?
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ardbeg schreef: 18 okt 2021, 15:09 Loopt er nog een getalenteerde back in NL rond?
Wij hebben twee getalenteerde rechtsbacks. Helaas is de ene (Sambo) nu geblesseerd. Die had anders best eens een kans kunnen krijgen. De andere (Comencia ) is helaas nog te jong. Had eigenlijk ook veel meer van Teze verwacht. Hopelijk kan hij gedurende het seizoen aanhaken.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

In aanvallende zin valt mij op, vooral tegen PEC, dat hij snel omschakelt en vooruitdenkt. Maar eenmaal aan de overkant gekomen blijkt dat of de aansluiting onvoldoende is of hij komt niet uit de situatie waarin hij zich heeft gemanoeuvreerd en speelt de bal terug op een andere verdediger of, in het gunstige geval, op een middenvelder. De offensieve drang van een Dumfries die tot de achterlijn of tot in de zestien doorgaat heeft hij veel minder. Denk dat het ook enigszins bijgetraind kan worden, de drive heeft hij deels wel maar dus niet in de eindfase, zo lijkt het
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem lang niet zo slecht. Nee, geen hoogvlieger, maar ik vind het ook geen dissonant zoals hij wordt neergezet hier.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Het is soms ff Mwene als je hem ziet spelen. Mij persoonlijk maakt dat geen Götze uit, zolang we maar Mwinne.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Sjonge jonge jonge. Man weer eens kwijt.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Phillip “Pietertje” Mwene. Wat een onkunde.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Zucht
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Niks zucht, hij moet gewoon bij zijn man blijven.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Ik mis Guardado en Moreno in dit soort potjes.
#simplythebest
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Heurelho schreef: 24 okt 2021, 17:11 Niks zucht, hij moet gewoon bij zijn man blijven.
Je begrijpt me verkeerd
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 24 okt 2021, 17:14
Heurelho schreef: 24 okt 2021, 17:11 Niks zucht, hij moet gewoon bij zijn man blijven.
Je begrijpt me verkeerd
Excuus.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Opdonderen😡
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Bizar dat deze kabouter in de basis loopt. Het symbool van alles dat er schort aan ons beleid:
* Te veel invloed van de trainer op het aankoopbeleid
* Te veel jongens die een leeftijd hebben dat ze het verschil moeten maken, maar dat niet doen
* Te weinig rek richting de toekomst, tegen een hoog kostenplaatje
* Waarom niet meer kiezen voor jonge gasten die zich wel kunnen verbeteren (uiteraard in de goede mix)

Schande dat dit soort middelmaat in ons team loopt. Riep ik deze zomer ook al, maar dan hoor je het is maar een back up. Nou niet dus.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ben het helemaal met je eens Ruud. Van dit soort spelers worden wij niet beter. En het excuus back up gaat niet op. Een back up moet wel goed genoeg zijn als hij er moet staan en dat is Mwene niet. Ik zie veel liever dat Schmidt ballen toont en jongens als Oppegard en Sambo kansen geeft. Dat zijn talenten die nu al net zo goed zijn als Mwene.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Heurelho schreef: 24 okt 2021, 18:12 Opdonderen😡
Doe toch even normaal. Hij speelt vooral omdat Teze niet voldoet. Zou normaal back-up moeten zijn.
Maar sowieso: een dergelijke reactie slaat nergens op. Zeg dat gewoon: voldoet niet, is middelmaat of zo, maar "opdonderen" slaat nergens op.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik zie echt niet waarom hij speelt. Ja, hij heeft het een paar keer iets beter gedaan dan Teze, maar Teze is nog jong en kan nog groeien, terwijl Mwene gewoon op zijn niveau zit. Prima back-up, maar schuttert telkens als hij die belangrijke rol ook tegen echte tegenstanders moet vervullen.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Misschien omdat Teze nog slechter is? Ja, dat is zo. Teze is voetballend zo matig dat je er niets aan hebt. En verdedigend als RB is Teze ook niet beter, het is een CV (al ziet hij dat zelf anders).
#simplythebest
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Denken dat je Dumfries met Mwene en Teze kan opvangen is één van de vele catastrofale fouten van John en Roger. Echter moet je in dit nu al bijna verloren seizoen spelers gaan opstellen die nog enigsinds waarde vertegenwoordigen.

Dus, Teze vanaf nu op rechtsback. Ja, je gaat daardoor punten verspelen, bedank daar John en Roger maar voor.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mwene staat erin omdat hij, in tegenstelling tot Teze, een mate aan stabiliteit brengt. Geen topspeler, verre van zelfs, maar wel iemand die je een taak kunt geven en die altijd wel een zesje scoort. Het is in dat opzicht helemaal geen verkeerde back-up en deze rol is eigenlijk gewoon teveel voor 'm en zeker als hij een tegenstander van niveau tegenover zich heeft.

Teze had naar het centrum gemoeten en PSV had een rechtsback als Montiel of Arias moeten halen, met Mwene erachter. Dat was een fraaie uitkomst geweest.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Wat mij betreft is het wat te gemakkelijk om Mwene zo af te serveren. Tuurlijk had hij het moeilijk tegen ajax. Maar in tegenstelling tot sangare, boscagli en ramalho maakt hij geen grove fouten. Dat hij de voorzet eerste goal er niet uithaalt is niet zo vreemd omdat hij de scherpe voorzet afdekt. Als ze in het midden dan iemand vrij laten staan op de zestien, dan ben je gezien. Gisteren was het zo opvallend dat iedere heer de aanlopende man op de zestien een ajacied was. Ik weet niet hoe, maar daar zat echt iets heel erg mis.

Tuurlijk het is een middelmatige speler, vooral aan de bal. Maar als je naar Mwene gaat wijzen in de wedstrijd gisteren dan wil je denk niet zien hoe de zgn grote jongens faalden.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Mwene altijd een 6je….dan heeft imo geen enkele discussie nog zin. Alleen al de laatste 2 wedstrijden 2 cruciale fouten waar een tegengoal uit voorkomt. Komt zwaar maar dan ook zwaar tekort.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Phillipp Mwene