Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

TomPSV schreef: 24 okt 2021, 14:21 Ten Hag is geen enkele vreemde taal machtig, die wordt compleet afgemaakt na een aantal persconferenties. Echt een trainer die z’n hele leven in Nederland blijft werken.
En ondanks dat heeft hij bij Bayern gewerkt. Wie het weet mag het zeggen: gaat ie of gaat ie niet?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

TomPSV schreef: 24 okt 2021, 14:21 Ten Hag is niet eens de Engelse taal machtig, die wordt compleet afgemaakt na een aantal persconferenties. Echt een trainer die z’n hele leven in Nederland blijft werken.
De Nederlandse taal is ie ook niet echt machtig en hier werd ie ook afgemaakt na een aantal persconferenties.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

“Berghuis scoort nooit in grote wedstrijden” 🥲
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja, behalve tegen PSV hè.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik hoop dat die kneus z'n megafoon inslikt of dat espn de microfoon even in een andere hoek zet. Stoor ik me inmiddels meer aan dan die rotkop van shanice.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Tomm schreef: 24 okt 2021, 17:47 Ik hoop dat die kneus z'n megafoon inslikt of dat espn de microfoon even in een andere hoek zet. Stoor ik me inmiddels meer aan dan die rotkop van shanice.
Same, ik kies voor inslikken
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 24 okt 2021, 17:47
Tomm schreef: 24 okt 2021, 17:47 Ik hoop dat die kneus z'n megafoon inslikt of dat espn de microfoon even in een andere hoek zet. Stoor ik me inmiddels meer aan dan die rotkop van shanice.
Same, ik kies voor inslikken
That’s what she said
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Over de wedstrijd is in andere topics denk ik al voldoende gezegd dus dat laat ik even gaan. Het spandoek vooraf aan de wedstrijd was ik wel verbaasd over, echt treurig en kinderachtig dat 'Aidshoven'. Nu moet ik zeggen dat bijna elke medesupporter die ik ken er wel zo in staat en het me vooral een radicale groep lijkt die daar wel genoegen in schept om over de schreef te gaan. Het is niet de eerste keer dat dat gebeurt en zal ook wel niet de laatste keer zijn, zoals Ajax er ook niet uniek in is.
Ik denk dat de directie om de tuin is geleid waarbij ze die details niet hebben meegekregen. Mocht dat wel zo zijn dan is het uiterst nalatig.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Brainport Eindhoven is een groep bedrijven die samen hard werken om die gasten hun uitkering bij elkaar verdienen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 25 okt 2021, 15:45 Over de wedstrijd is in andere topics denk ik al voldoende gezegd dus dat laat ik even gaan. Het spandoek vooraf aan de wedstrijd was ik wel verbaasd over, echt treurig en kinderachtig dat 'Aidshoven'. Nu moet ik zeggen dat bijna elke medesupporter die ik ken er wel zo in staat en het me vooral een radicale groep lijkt die daar wel genoegen in schept om over de schreef te gaan. Het is niet de eerste keer dat dat gebeurt en zal ook wel niet de laatste keer zijn, zoals Ajax er ook niet uniek in is.
Ik denk dat de directie om de tuin is geleid waarbij ze die details niet hebben meegekregen. Mocht dat wel zo zijn dan is het uiterst nalatig.
Ik was er gisteren bij, in een ogenschijnlijk relatief normaal vak, en daar hoorde je toch vooral goedkeurend gelach. Zo van: zo-ho, dat zal die vervelende boeren leren! Gelukkig zijn er ook een hoop Ajacieden die er niet zo over denken, maar het was inderdaad nogal treurig en kinderachtig voor een club die de mond vol heeft van Europese top zijn. Daar hoort dit gedrag niet bij, evenals verwerpelijke liederen en het toewensen van allerlei ziektes aan tegenstanders en diens supporters, zoals ik dat gisteren meerdere keren heb mogen horen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Dat goedkeurende gelach uit een normaal vak bevestigt maar weer eens mijn idee dat werkelijk alles aan deze kutclub lijnrecht tegenover mijn normen en waarden staat.
Natuurlijk ben ik niet zo naïef om te denken dat we bij ons alleen maar fatsoenlijke mensen op de tribune hebben zitten, maar goed...Het is weer iets wat daar gebeurt, en niet bij ons.

En als je dit dan aanstipt bij vrienden of bekenden dan ben je meteen weer een Calimero. Man man man wat een schijtclub
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 25 okt 2021, 15:45 Over de wedstrijd is in andere topics denk ik al voldoende gezegd dus dat laat ik even gaan. Het spandoek vooraf aan de wedstrijd was ik wel verbaasd over, echt treurig en kinderachtig dat 'Aidshoven'. Nu moet ik zeggen dat bijna elke medesupporter die ik ken er wel zo in staat en het me vooral een radicale groep lijkt die daar wel genoegen in schept om over de schreef te gaan. Het is niet de eerste keer dat dat gebeurt en zal ook wel niet de laatste keer zijn, zoals Ajax er ook niet uniek in is.
Ik denk dat de directie om de tuin is geleid waarbij ze die details niet hebben meegekregen. Mocht dat wel zo zijn dan is het uiterst nalatig.
Ik denk serieus dat ze om de tuin geleid zijn. Echt niemand met normaal moreel besef laat dit doorgaan.

Bedenk je dat er een groep supporters is die hierover vergaderd heeft. Vervolgens een schets heeft gemaakt. Vervolgens af laat drukken. En nergens in dat hele traject is er iemand die denkt: 'dit kan eigenlijk niet.'

Het is van zo laag niveau dat je je de types kan voorstellen. De meest grote tokkies die je op tv voorbij ziet komen maar dan met de helft aan hersencapaciteit. 's morgens om half 10 je nest uit komen, en steun en een pilsje open trekken
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ykhim schreef: 25 okt 2021, 17:33
VeresRivne schreef: 25 okt 2021, 15:45 Over de wedstrijd is in andere topics denk ik al voldoende gezegd dus dat laat ik even gaan. Het spandoek vooraf aan de wedstrijd was ik wel verbaasd over, echt treurig en kinderachtig dat 'Aidshoven'. Nu moet ik zeggen dat bijna elke medesupporter die ik ken er wel zo in staat en het me vooral een radicale groep lijkt die daar wel genoegen in schept om over de schreef te gaan. Het is niet de eerste keer dat dat gebeurt en zal ook wel niet de laatste keer zijn, zoals Ajax er ook niet uniek in is.
Ik denk dat de directie om de tuin is geleid waarbij ze die details niet hebben meegekregen. Mocht dat wel zo zijn dan is het uiterst nalatig.
Ik was er gisteren bij, in een ogenschijnlijk relatief normaal vak, en daar hoorde je toch vooral goedkeurend gelach. Zo van: zo-ho, dat zal die vervelende boeren leren! Gelukkig zijn er ook een hoop Ajacieden die er niet zo over denken, maar het was inderdaad nogal treurig en kinderachtig voor een club die de mond vol heeft van Europese top zijn. Daar hoort dit gedrag niet bij, evenals verwerpelijke liederen en het toewensen van allerlei ziektes aan tegenstanders en diens supporters, zoals ik dat gisteren meerdere keren heb mogen horen.
Even serieus hoor want ik las je verhaal ook in het andere topic, maar ben je daar werkelijk nog door verrast? Dat is hoe het overal in Nederland gaat, niet alleen bij Ajax.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Verrast niet, maar op deze schaal heb ik het in al die wedstrijden en jaren niet meegemaakt hoor.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Humor is leuk als er een kern van waarheid onder zit. Dat mag best grof zijn. Dit is gewoon de verbastering van twee woorden met de diepgang van een stoeptegel. Ze doen maar.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ajax is kut.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

‘In gesprek’

Aanklager doet overigens pas wat als een van de clubs het meldt bij de KNVB (zo lees ik de laatste alinea van dat artikel)

https://www.nu.nl/voetbal/6164204/ajax- ... matje.html
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 25 okt 2021, 18:36Ajax is kut.
Ik zeg: Op een spandoek zetten!
trouwepsvfan schreef: 25 okt 2021, 18:55 ‘In gesprek’

Aanklager doet overigens pas wat als een van de clubs het meldt bij de KNVB (zo lees ik de laatste alinea van dat artikel)
Ik neem aan dat PSV gewoon de excuses aanvaard en dat het daarmee voor ons klaar is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Inderdaad, Ajax heeft prima gereageerd. Beton erover.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 25 okt 2021, 18:56
ruuddevil schreef: 25 okt 2021, 18:36Ajax is kut.
Ik zeg: Op een spandoek zetten!
trouwepsvfan schreef: 25 okt 2021, 18:55 ‘In gesprek’

Aanklager doet overigens pas wat als een van de clubs het meldt bij de KNVB (zo lees ik de laatste alinea van dat artikel)
Ik neem aan dat PSV gewoon de excuses aanvaard en dat het daarmee voor ons klaar is.
Voor de duidelijkheid: mijn post bevatte geen waarde oordeel dat PSV er perse een punt van zou moeten maken. Alleen een constatering van hoe de systematiek dus volgens mij werkt.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ykhim schreef: 25 okt 2021, 18:33 Verrast niet, maar op deze schaal heb ik het in al die wedstrijden en jaren niet meegemaakt hoor.
Het is in mijn ogen de laatste jaren niet erger dan eerder, sterker nog ik denk dat vijftien jaar de situatie nog veel meer geladen was. Denk dat je daarnaast ook wel weet dat ik als Ajacied niet moet proberen in een Feyenoordvak te zitten tijdens de Klassieker en dan openlijk Ajacied zijn. Of evenzeer als ik bij PSV ga zitten, dan mag ik dankbaar zijn als het bij verwensingen blijft.
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 25 okt 2021, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 25 okt 2021, 19:08 Voor de duidelijkheid: mijn post bevatte geen waarde oordeel dat PSV er perse een punt van zou moeten maken. Alleen een constatering van hoe de systematiek dus volgens mij werkt.
Zo begreep ik je post ook inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

VeresRivne schreef: 25 okt 2021, 19:09
Ykhim schreef: 25 okt 2021, 18:33 Verrast niet, maar op deze schaal heb ik het in al die wedstrijden en jaren niet meegemaakt hoor.
Het is in mijn ogen de laatste jaren niet erger dan eerder, sterker nog ik denk dat vijftien jaar de situatie nog veel meer geladen was. Denk dat je daarnaast ook wel weet dat ik als Ajacied niet moet proberen in een Feyenoordvak te zitten tijdens de Klassieker en dan openlijk Ajacied zijn. Of evenzeer als ik bij PSV ga zitten, dan mag ik dankbaar zijn als het bij verwensingen blijft.
Dat ligt aan het vak waarin je zit. Plek waar ik seizoenkaart had (EE, tot 5 jaar geleden) zaten vaak genoeg ook fans van de tegenpartij (o.a. Feyenoord) zonder problemen en zonder verwensingen. Dat waren ook fans van de tegenpartij die zich verder keurig gedroegen, maar ik ga ervan uit dat Ykhim dat afgelopen zondag ook deed.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het gaat ook helemaal niet om mij of mijn gedrag hè. Het gaat om die hele houding richting de tegenstander. Rivaliteit is natuurlijk prima en de randjes opzoeken hoort er een beetje bij, maar dit ging ver genoeg om het als ontzettend sneu te bestempelen. Dan kun je wel zeggen dat het bij andere clubs ook voorkomt, maar dit soort spandoeken heb ik zelf nog niet gezien in het Philips Stadion hoor. Of bij elke andere rivaliteit waar ik geweest ben.

Alhoewel: in Zuid-Amerika werden er nog weleens fans van de oppositie doodgestoken op matchday, een keer zelfs voor m'n hotel. Op dat punt zitten we in Nederland momenteel natuurlijk niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ykhim schreef: 26 okt 2021, 00:22 Het gaat ook helemaal niet om mij of mijn gedrag hè. Het gaat om die hele houding richting de tegenstander. Rivaliteit is natuurlijk prima en de randjes opzoeken hoort er een beetje bij, maar dit ging ver genoeg om het als ontzettend sneu te bestempelen. Dan kun je wel zeggen dat het bij andere clubs ook voorkomt, maar dit soort spandoeken heb ik zelf nog niet gezien in het Philips Stadion hoor. Of bij elke andere rivaliteit waar ik geweest ben.

Alhoewel: in Zuid-Amerika werden er nog weleens fans van de oppositie doodgestoken op matchday, een keer zelfs voor m'n hotel. Op dat punt zitten we in Nederland momenteel natuurlijk niet :mrgreen:
Sja als je wat voorbeelden wilt.

Bij PSV heeft ook een groot spandoek gehangen met "Love beer hate juice", en iedereen wist wel dat juice niet op sapje sloeg.

Als de Ajaxbus bij PSV arriveert dan wordt er toch ook schuttingtaal de vrije loop gelaten?;
[samenvattingkje van scheldwoorden: schele homo, vuile homo, kutjoden, kankerjoden, kankerlul, om af te af te sluiten met Onana eet maar een banana.] toch ook niemand die daar verder wat van zegt of aan doet?

Of minuut een van dit filmpe; "'In Eindhoven zingen we zo ...Ajax moet dood en AZ moet kapot, en zondag schoppen we Feyenoord verrot"

Laat de harde kern bij PSV de vrije loop, en je weet wat voor spandoeken je dan kan verwachten. Dan voorspel ik jou dat er ook zo een aantal komen die over de grens gaan. De Ajax-directie heeft zich om de tuin laten leiden met dat spandoek en heeft haar excuses aangeboden, maar in een normale situatie was het er niet doorheen gekomen.

Je kunt wel pretenderen dat het een eenzijdig verhaal is, maar dat is het gewoon niet. Zijn ook in het meer recente verleden genoeg wonden geslagen die alles sterker maken. Denk aan de Ajax uitfans waarbij een paar idioten een glasplaat naar beneden lieten donderen waardoor iemand zwaar gewond raakte. Denk ook aan de minuut stilte voor overlijden van clubicoon Sjakie Wolfs die verpest werd door het uitvak met schijtlollige "Sjakie in Oranje" en meer van dat. Een Beverwijk scenario zie ik niet direct gebeuren maar het schuurt natuurlijk regelmatig. Zelf overigens ooit eens bij Jong PSV - Jong Ajax geweest op uitnodiging van iemand uit de TS van PSV, een vriend van me had gereden. Bij terugkomst beide koplampen eraf, ik kan niet eens zeggen dat het me verbaasde. De persoon bij PSV die ik kende gaf aan dat het niet de eerste keer was dat zoiets gebeurde.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Je bent gewoon supporter van een kutclub

Ajax