Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 22 okt 2021, 08:50
ruuddevil schreef: 22 okt 2021, 07:25Uit de reactie van Schmidt leid ik overigens ook af dat Vinicius is gehaald als spits achter Zahavi. We halen dus een peperdure Braziliaan om als 2e viool te fungeren achter onze Vitesse spits.
Grappig, zat ik gisteren net aan te denken: ik wil ze wel eens samen zien spelen.
Met de blessures van Gakpo en Madueke is dat ineens geen gekke gedachte meer voor Ajax-uit
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

trouwepsvfan schreef: 22 okt 2021, 08:52
ziege maar ook zagge schreef: 22 okt 2021, 08:50

Grappig, zat ik gisteren net aan te denken: ik wil ze wel eens samen zien spelen.
Met de blessures van Gakpo en Madueke is dat ineens geen gekke gedachte meer voor Ajax-uit
5-3-2 met Mwene en Max als wingbacks. Obispo, Boscagli en Ramalho met Boscagli als libero.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

De positie van Monaco gebruiken als argument is niet sterk van Perez, maar voor de rest heeft hij gewoon gelijk. Hoe kun je nu weer termen als 'top top' gebruiken en praten over een goede ontwikkeling terwijl je gedurende je hele verblijf bij PSV nog helemaal niets voor elkaar hebt gekregen?
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 22 okt 2021, 09:05
trouwepsvfan schreef: 22 okt 2021, 08:52

Met de blessures van Gakpo en Madueke is dat ineens geen gekke gedachte meer voor Ajax-uit
5-3-2 met Mwene en Max als wingbacks. Obispo, Boscagli en Ramalho met Boscagli als libero.
Of als je de slag op het middenveld niet wil verliezen een keer 442 proberen zodat we een man meer hebben op het middenveld? Met een ruit? Bestaande uit Gotze/Ginkel/Thomas/Sanagre? Of misschien voor de snelheid dan toch Vertessen naast Zahavi?

Ik roep maar wat. We moeten iets!
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Had het er gisteren met Marien over op twitter, een redelijk objectieve PSV supporter. Je incasseert teveel goals uit weinig weggeven kansen en je scoort te weinig uit de kansen die je krijgt.

https://public.flourish.studio/visualisation/7571510/

Je hebt een aantal steunpilaren die erboven uitsteken, maar daarmee is je collectief te fragiel: Götze, Gakpo, Sangare, Ramalho. De rest is eigenlijk te inconsistent of mist gewoon de kwaliteit. Aanvallend heb je slechts een speler waarvan je weet dat hij gegarandeerd iets uit zichzelf kan forceren + creëren en dat structureel kan koppelen aan presteren en rendement: Gakpo. Je andere speler is Götze die structureel betrokken is bij het opzetten van kansen, maar te weinig in positie komt om die beslissende eindpass of goal te maken. Vorig jaar heeft Schmidt al aangegeven te weinig goals te hebben in de ploeg. Op het vertrek van Malen die verantwoordelijk was voor 30+ G+A is niet ingespeeld. PSV heeft eigenlijk theoretisch gezien alleen maar goals ingeleverd.

Vorig seizoen was de discussie op het middenveld omtrent de double-pivot dat die niet rendeerde. Dit seizoen dachten we dat we een top middenveld hadden. Feit is dat voor de double-pivot van de 5 opties (Thomas, Guti, Pröpper, Van Ginkel, Sangare) momenteel slechts eentje presteert en het niveau heeft wat je eigenlijk idealiter wilt nastreven. Schmidt roept al heel de zomer dat hij nog een extra vervanger wou voor Sangare. Rosario wordt verkocht, Sadilek verhuurd. Conclusie is dat men bij afwezigheid van Sangare enorm kwetsbaar is en dat eigenlijk steevast heel je middenveld wordt overlopen. Dat is geen toeval meer, maar structureel zodra hij afwezig is. Slechts 2 v/d 5 wedstrijden heeft men gewonnen zonder Sangare, waarbij in die wedstrijden zijn gemis al duidelijk werd.

Achterin is het duidelijk dat Mwene geen slechte schakel is, maar dat hij geen wonderback is. Een Jorrit Hendrixje, maar dan op rechtsback. Gemiddeld een 6, soms een uitschieter van een 6.5, maar ook met regelmaat een matige pot. Centraal achterin is Boscagli gewoon al bijna 1.5 jaar een kwetsbare factor, los van zijn eventuele ontwikkeling. Door zijn gebrek aan kijkgedrag, nog steeds in dit stadium van zijn ontwikkeling/niveau, kan je vrijwel concluderen dat dat waarschijnlijk ook niet verandert en dat hij een labiliteit blijft.

Het is dan vrij pijnlijk en kwalijk dat je jezelf als nr. 2 van Nederland wilt meten op CL niveau/met Ajax, met bovenstaande als realiteit waarin je leeft.

De wedstrijd van gisteren past daar ook precies in. De eerste helft oogde PSV gisteren kwetsbaar, omdat men niet agressief genoeg durfde door te dekken op de centrale verdedigers van Monaco, hoewel men anderzijds Monaco het soms ook lastig wist te maken. In de 2e helft pak je Monaco gewoon bij de strot, creëer je voldoende omschakelingsmomenten en potentiele mogelijkheden en heb je het gevoel dat er echt meer in zit. Het feit is dat dit inderdaad al tijden een trend is en dat dit inmiddels niet meer incidenteel is, maar structureel. Is Schmidt daarin heilig? Nee, ongetwijfeld niet. Ook op zijn extremistische spelopvattingen valt soms genoeg op aan te merken. Maar ik denk dat je n.a.v. dit soort wedstrijden inmiddels ook wel kan concluderen dat PSV gewoon simpelweg niet het niveau heeft en gewoon teveel kwaliteit/consistentie mist op veel posities. PSV heeft gisteren voldoende omschakelingsmomenten weten te creëren vanuit de tactische spelprincipes, veldbezetting en spelopvattingen van Schmidt. Men haalt alleen daaruit gewoon te weinig. Dat zag je o.a. ook tegen Sociedad. En het argument Monaco de nr. 10 van Frankrijk, kom op zeg. Laten we even heerlijk zijn, die hebben gewoon een verdomd goede ploeg.

Ik denk dat je kan debaten of Schmidt momenteel de juiste trainer is voor PSV, hoewel die discussie voor mij iig niet over zijn kwaliteiten en capaciteiten als trainer gaat. Maar los daarvan, heb ik niet het gevoel dat een andere trainer zegmaar de oplossing is. Dit is momenteel gewoon het niveau van je selectie en ik heb het gevoel dat dit ook de lat is dat je qua kwaliteit van het veldspel daarmee kan bereiken. Want PSV speelde gisteren in de tweede helft echt goed. Alleen er zit anderzijds niet heel veel meer in en een andere trainer gaat daar hoogstwaarschijnlijk niet zoveel aan veranderen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als je niet genoeg kwaliteiten hebt om dit spelletje te spelen, dan kom je als coach toch ook eens op het trainingscomplex met het idee: joh, mijn principes werken niet, we moeten wat anders gaan doen. Ik mis de flexibiliteit en het ruime denken. De kunst van pragmatisch denken. Creativiteit in het oplossen van kwetsbaarheden.

We hebben gisteren bij vlagen aardig gespeeld, maar we staan andermaal met lege handen. Het Philips Stadion is tegenwoordig een plek waar zo'n beetje elke topwedstrijd verloren wordt en dat steekt.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Heruone schreef: 22 okt 2021, 14:05 Had het er gisteren met Marien over op twitter, een redelijk objectieve PSV supporter. Je incasseert teveel goals uit weinig weggeven kansen en je scoort te weinig uit de kansen die je krijgt.

https://public.flourish.studio/visualisation/7571510/

Je hebt een aantal steunpilaren die erboven uitsteken, maar daarmee is je collectief te fragiel: Götze, Gakpo, Sangare, Ramalho. De rest is eigenlijk te inconsistent of mist gewoon de kwaliteit. Aanvallend heb je slechts een speler waarvan je weet dat hij gegarandeerd iets uit zichzelf kan forceren + creëren en dat structureel kan koppelen aan presteren en rendement: Gakpo. Je andere speler is Götze die structureel betrokken is bij het opzetten van kansen, maar te weinig in positie komt om die beslissende eindpass of goal te maken. Vorig jaar heeft Schmidt al aangegeven te weinig goals te hebben in de ploeg. Op het vertrek van Malen die verantwoordelijk was voor 30+ G+A is niet ingespeeld. PSV heeft eigenlijk theoretisch gezien alleen maar goals ingeleverd.

Vorig seizoen was de discussie op het middenveld omtrent de double-pivot dat die niet rendeerde. Dit seizoen dachten we dat we een top middenveld hadden. Feit is dat voor de double-pivot van de 5 opties (Thomas, Guti, Pröpper, Van Ginkel, Sangare) momenteel slechts eentje presteert en het niveau heeft wat je eigenlijk idealiter wilt nastreven. Schmidt roept al heel de zomer dat hij nog een extra vervanger wou voor Sangare. Rosario wordt verkocht, Sadilek verhuurd. Conclusie is dat men bij afwezigheid van Sangare enorm kwetsbaar is en dat eigenlijk steevast heel je middenveld wordt overlopen. Dat is geen toeval meer, maar structureel zodra hij afwezig is. Slechts 2 v/d 5 wedstrijden heeft men gewonnen zonder Sangare, waarbij in die wedstrijden zijn gemis al duidelijk werd.

Achterin is het duidelijk dat Mwene geen slechte schakel is, maar dat hij geen wonderback is. Een Jorrit Hendrixje, maar dan op rechtsback. Gemiddeld een 6, soms een uitschieter van een 6.5, maar ook met regelmaat een matige pot. Centraal achterin is Boscagli gewoon al bijna 1.5 jaar een kwetsbare factor, los van zijn eventuele ontwikkeling. Door zijn gebrek aan kijkgedrag, nog steeds in dit stadium van zijn ontwikkeling/niveau, kan je vrijwel concluderen dat dat waarschijnlijk ook niet verandert en dat hij een labiliteit blijft.

Het is dan vrij pijnlijk en kwalijk dat je jezelf als nr. 2 van Nederland wilt meten op CL niveau/met Ajax, met bovenstaande als realiteit waarin je leeft.

De wedstrijd van gisteren past daar ook precies in. De eerste helft oogde PSV gisteren kwetsbaar, omdat men niet agressief genoeg durfde door te dekken op de centrale verdedigers van Monaco, hoewel men anderzijds Monaco het soms ook lastig wist te maken. In de 2e helft pak je Monaco gewoon bij de strot, creëer je voldoende omschakelingsmomenten en potentiele mogelijkheden en heb je het gevoel dat er echt meer in zit. Het feit is dat dit inderdaad al tijden een trend is en dat dit inmiddels niet meer incidenteel is, maar structureel. Is Schmidt daarin heilig? Nee, ongetwijfeld niet. Ook op zijn extremistische spelopvattingen valt soms genoeg op aan te merken. Maar ik denk dat je n.a.v. dit soort wedstrijden inmiddels ook wel kan concluderen dat PSV gewoon simpelweg niet het niveau heeft en gewoon teveel kwaliteit/consistentie mist op veel posities. PSV heeft gisteren voldoende omschakelingsmomenten weten te creëren vanuit de tactische spelprincipes, veldbezetting en spelopvattingen van Schmidt. Men haalt alleen daaruit gewoon te weinig. Dat zag je o.a. ook tegen Sociedad. En het argument Monaco de nr. 10 van Frankrijk, kom op zeg. Laten we even heerlijk zijn, die hebben gewoon een verdomd goede ploeg.

Ik denk dat je kan debaten of Schmidt momenteel de juiste trainer is voor PSV, hoewel die discussie voor mij iig niet over zijn kwaliteiten en capaciteiten als trainer gaat. Maar los daarvan, heb ik niet het gevoel dat een andere trainer zegmaar de oplossing is. Dit is momenteel gewoon het niveau van je selectie en ik heb het gevoel dat dit ook de lat is dat je qua kwaliteit van het veldspel daarmee kan bereiken. Want PSV speelde gisteren in de tweede helft echt goed. Alleen er zit anderzijds niet heel veel meer in en een andere trainer gaat daar hoogstwaarschijnlijk niet zoveel aan veranderen.
Perfecte uiteenzetting wat mij betreft, ik denk dat hoe we het seizoen zijn begonnen voor mij en velen met mij de verwachtingen iets te hoog heeft gemaakt. We kunnen pieken dat is duidelijk, maar in de breedte is het nét iets te weinig qua kwalitiet en kwantiteit. Overigens een prima basis om mee door te bouwen met 1 probleem dat we waarschijnlijk een sterkhouder móeten verkopen einde seizoen om door te selecteren en de spoeiling in jong momenteel dun is.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 schreef: 22 okt 2021, 14:17 Overigens een prima basis om mee door te bouwen met 1 probleem dat we waarschijnlijk een sterkhouder móeten verkopen einde seizoen om door te selecteren en de spoeiling in jong momenteel dun is.
Betwijfel ik. Komend seizoen gaan Gakpo/Sangare een transfer maken. Dat zijn je twee bepalende spelers. Zahavi gaat transfervrij weg, men zal Bruma/Doan wel willen slijten en die leveren niet extreem veel op. Op het middenveld zit je nog steeds met een Pröpper en Van Ginkel wat een structureel probleem lijkt te zijn door hun blessures uit het verleden.

Elk jaar wordt geroepen dat men moet oogsten, maar inmiddels is de realiteit een beetje geworden dat men elk jaar een grote renovatie heeft. Ook geen idee hoe PSV er nu financieel voor staat met die transferinkomsten van Malen, Dumfries, etc. Je zou toch zeggen dat men vanuit daar nog zeker wel een leuk bedrag moet overhebben gezien de uitgaven deze zomer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 22 okt 2021, 14:17 Als je niet genoeg kwaliteiten hebt om dit spelletje te spelen, dan kom je als coach toch ook eens op het trainingscomplex met het idee: joh, mijn principes werken niet, we moeten wat anders gaan doen. Ik mis de flexibiliteit en het ruime denken. De kunst van pragmatisch denken. Creativiteit in het oplossen van kwetsbaarheden.

We hebben gisteren bij vlagen aardig gespeeld, maar we staan andermaal met lege handen. Het Philips Stadion is tegenwoordig een plek waar zo'n beetje elke topwedstrijd verloren wordt en dat steekt.
Maar wat wil je dan doen? Possessiespel? Werkt niet met deze selectie, zelfde verhaal en zelfde probleem. Meer inzakken en counteren? PSV hanteert al heel vaak een lagere interventielijn dan dat Schmidt eigenlijk prefereert.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Bijna helemaal eens met het betoog van heruone.

Alleen zie ik niet in dat zonder Sangare het middenveld wordt overlopen. Dat was gisteren niet het geval en was tegen sociedad ook niet het geval. Het belang van Sangare wordt overdreven mijn inziens. Alsof die die passes naar boadu er wel uit had kunnen halen.

Het probleem lag gisteren niet op het middenveld maar centraal in je verdediging en gebrek aan rendement en finesse van je voorhoede.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

En vorig jaar werd het middenveld structureel overlopen met sangare in het veld.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Heruone schreef: 22 okt 2021, 14:20
Op weg naar nr 25 schreef: 22 okt 2021, 14:17 Overigens een prima basis om mee door te bouwen met 1 probleem dat we waarschijnlijk een sterkhouder móeten verkopen einde seizoen om door te selecteren en de spoeiling in jong momenteel dun is.
Betwijfel ik. Komend seizoen gaan Gakpo/Sangare een transfer maken. Dat zijn je twee bepalende spelers. Zahavi gaat transfervrij weg, men zal Bruma/Doan wel willen slijten en die leveren niet extreem veel op. Op het middenveld zit je nog steeds met een Pröpper en Van Ginkel wat een structureel probleem lijkt te zijn door hun blessures uit het verleden.

Elk jaar wordt geroepen dat men moet oogsten, maar inmiddels is de realiteit een beetje geworden dat men elk jaar een grote renovatie heeft. Ook geen idee hoe PSV er nu financieel voor staat met die transferinkomsten van Malen, Dumfries, etc. Je zou toch zeggen dat men vanuit daar nog zeker wel een leuk bedrag moet overhebben gezien de uitgaven deze zomer.
Exact mijn punt, Gakpo en Sangaré vertegenwoordigen voor nu de meeste waarde en als we moeten doorbouwen moeten we die waarschijnlijk verkopen, tenzij het investeringsfonds en de inkomsten van de transfers van afgelopen zomer dat tegenhouden. Maar die 2 willen volgend jaar CL spelen en terecht.
Wat we dan overhouden is karig, Drommel, Mwene, Ramalho, Boscagli (zie ik ook transfer maken)Max, Pröpper, Ginkel, Vertessen en Madueke en misschien Vinicius. Dan heeft John wederom een zware zomer. Als met al de conclusie nu, we staan minder dicht bij de europese subtop, CL en Ajax dan we 6 weken geleden dachten.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

MaartenV schreef: 22 okt 2021, 14:38 Bijna helemaal eens met het betoog van heruone.

Alleen zie ik niet in dat zonder Sangare het middenveld wordt overlopen. Dat was gisteren niet het geval en was tegen sociedad ook niet het geval. Het belang van Sangare wordt overdreven mijn inziens. Alsof die die passes naar boadu er wel uit had kunnen halen.

Het probleem lag gisteren niet op het middenveld maar centraal in je verdediging en gebrek aan rendement en finesse van je voorhoede.
Ik vind juist wel dat het gisteren mis ging op het middenveld. Boscagli zwemt als middenvelder, maakt foute keuzes. Van Ginkel heeft ook het niveau niet op dit moment. Sangaré is denk ik op dit moment onze belangrijkste man zelfs.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Sangare speelt harstikke goed de laatste periode, zeker. Maar daar gaat het gisteren toch niet mis ?! Er worden genoeg kansrijke situaties gecreeerd, maar de finale pass of afwerking was niet goed. Dat is niet wat sangare doorgaans brengt in een wedstrijd.

Verdedigend was gisteren het niet een probleem dat we in de omschakeling het niet konden bijbenen... Het was de kwaliteit van de passing van monaco.. icm het niet goed dekken van boadu. Hetgeen zeker niet gemakkelijk is..bij de 1e goal is de loopactie van boadu perfect getimed en de pass perfect. Toch had obispo meer kunnen doen.

1e helft was afgezien van 3 keer de problemen in de dekking van obispo, typisch zo een europese pot waarin de teams elkaar in evenwicht houden en allebei weinig weggeven.
Tweede helft domineert PSV en hapt monaco naar adem. Gaan nou niet zeggen dat die rustig hun kans af aan het afwachten waren. Ze werden overlopen in het half uur na rust. Het was wachten op de tweede goal. Dan gaan madueke en gakpo eraf met blessures en sta je met een nog tandelozere aanval. Tja. Maar op dat moment hadden ze al voor moeten staan natuurlijk.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat Sangaré wel degelijk verdedigend een verschil had gemaakt. Die is namelijk een meester in het verdedigen van de ruimte tussen verdediging en middenveld. Precies de ruimte die Monaco meerdere keren blootstelde, vooral in de eerste helft. Ik vond de kwaliteit van de passing van Monaco niet eens zo goed. Sterker nog, ze waren bijna net zo slordig als PSV. Ze wisten alleen wel een keer of 3, 4 echte 100% kansen te creëeren. En daarvan ook 2 maken. Monaco had het inderdaad in de 2e helft bij vlagen echt heel lastig, maar zoals je zegt werd er door PSV heel weinig gedaan daarmee. Daar had Sangaré inderdaad weinig aan verandert.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heruone schreef: 22 okt 2021, 14:22 Maar wat wil je dan doen? Possessiespel? Werkt niet met deze selectie, zelfde verhaal en zelfde probleem. Meer inzakken en counteren? PSV hanteert al heel vaak een lagere interventielijn dan dat Schmidt eigenlijk prefereert.
Ik ben de coach niet en heb niet het inzicht om een sluitend antwoord op de vraag te geven, ik krijg er ook geen miljoenen voor betaald. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen andere wegen naar Rome leiden en dat dit spelletje de enige manier is. Voetbal is niet dermate rigide dat er nu geen andere opties zijn.

Ik noem maar wat: speel in dit soort wedstrijden eens vanuit een hele gesloten organisatie en speel de lange bal op Vinícius, of desnoods klassiek countervoetbal. Het past niet bij de kernprincipes van Schmidt, nee, maar het is wel een methode die mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 22 okt 2021, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dan mag Sangaré dat zondag laten zien, want als we de ruimte bieden aan Ajax die we gisteren bij vlagen boden aan Monaco...
In Sangaré we trust.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

MaartenV schreef: 22 okt 2021, 15:00 Sangare speelt harstikke goed de laatste periode, zeker. Maar daar gaat het gisteren toch niet mis ?! Er worden genoeg kansrijke situaties gecreeerd, maar de finale pass of afwerking was niet goed. Dat is niet wat sangare doorgaans brengt in een wedstrijd.

Verdedigend was gisteren het niet een probleem dat we in de omschakeling het niet konden bijbenen... Het was de kwaliteit van de passing van monaco.. icm het niet goed dekken van boadu. Hetgeen zeker niet gemakkelijk is..bij de 1e goal is de loopactie van boadu perfect getimed en de pass perfect. Toch had obispo meer kunnen doen.

1e helft was afgezien van 3 keer de problemen in de dekking van obispo, typisch zo een europese pot waarin de teams elkaar in evenwicht houden en allebei weinig weggeven.
Tweede helft domineert PSV en hapt monaco naar adem. Gaan nou niet zeggen dat die rustig hun kans af aan het afwachten waren. Ze werden overlopen in het half uur na rust. Het was wachten op de tweede goal. Dan gaan madueke en gakpo eraf met blessures en sta je met een nog tandelozere aanval. Tja. Maar op dat moment hadden ze al voor moeten staan natuurlijk.
Ik denk niet dat we het in de omschakeling niet bij konden benen, maar dat we verkeerde keuzes maakten (vooral op het middenveld) en daardoor continue verkeerd stonden. De tweede helft was het een stukje beter, maar ik vond het middenveld niet goed. Ik denk ook oprecht dat zowel Boscagli als Van Ginkel veel foute passen hebben gegeven.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Roger slaagt er goed in om iedereen fit te houden.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Snap zijn wisselbeleid vaak ook niet, maar vind dat wat flauw. Pure pech weer deze blessures.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Het blijft een mysterie waarom zoveel spelers onder Schmidt geblesseerd raken of niet fit zijn. Zelfs bij de blessures van Gakpo en Madueke kan je afvragen of het pure pech is. Of het spelsysteem vergt te veel van spelers of er wordt geen goede trainingsopbouw gedaan…? In ieder geval hebben ze er in Amsterdam een stuk minder last van en die spelen toch ook aardig intensief.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

De blessures van Madueke zijn 100 procent het gevolg van de kamikaze tactiek van Schmidt. De blessure van Gakpo is domme pech. Cody zal overigens moeten leren zich beter te beschermen, want sinds hij onze vedette is wordt hij gezocht door verdedigers.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

In Amsterdam gaat dit nog komen, PSV heeft op moment veel meer wedstrijden gespeeld dan Ajax met de voorrondes.

Morgen komt gewoon een geweldige test van omdenken en creativiteit voor zowel Schmidt als de selectie. Hoe gaan ze het opvangen?

Dat ze niet zo ver zijn als zes weken terug.. so be it.
John en Schmidt wilden en weten dat ze moeten doorselecteren. Het ziet er prima uit.

Jammer dat mijn inziens door het mislopen van de CL er minder te besteden was en de eerste opties als concurrenten voor de spits en Sangaré niet binnen gehaald konden worden.

Het argument: Sadilek vind ik persoonlijk matig. Leuke speler maar niet consistent en is niet in staat de grote ruimtes te bespelen die Ibi bespeelt. Om een paar punten te benoemen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is eigenlijk best een interessant topic als de emotie niet de overhand heeft en er inhoudelijk wordt gereageerd, in tegenstelling tot net na de wedstrijd.

Ik vind zelf het aantal blessures wel meevallen voor het aantal wedstrijden wat we spelen maar ik vind het wel 'pech' als je ziet wie er afwezig zijn en op welk moment. Dat doet me weer erg denken aan vorig jaar.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 23 okt 2021, 09:10 Het is eigenlijk best een interessant topic als de emotie niet de overhand heeft en er inhoudelijk wordt gereageerd, in tegenstelling tot net na de wedstrijd.

Ik vind zelf het aantal blessures wel meevallen voor het aantal wedstrijden wat we spelen maar ik vind het wel 'pech' als je ziet wie er afwezig zijn en op welk moment. Dat doet me weer erg denken aan vorig jaar.
Dat is denk ik geen pech. Het zijn elke keer dezelfde mensen die op moeten staan om de kar te trekken. Die moeten dus én voortdurend harder werken, én worden het meeste gezocht door de tegenstander. Had de rest meer kwaliteit getoond, dan was het misschien anders gelopen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Josef Dettelbacher schreef: 23 okt 2021, 09:17
11 Sir Tinus schreef: 23 okt 2021, 09:10 Het is eigenlijk best een interessant topic als de emotie niet de overhand heeft en er inhoudelijk wordt gereageerd, in tegenstelling tot net na de wedstrijd.

Ik vind zelf het aantal blessures wel meevallen voor het aantal wedstrijden wat we spelen maar ik vind het wel 'pech' als je ziet wie er afwezig zijn en op welk moment. Dat doet me weer erg denken aan vorig jaar.
Dat is denk ik geen pech. Het zijn elke keer dezelfde mensen die op moeten staan om de kar te trekken. Die moeten dus én voortdurend harder werken, én worden het meeste gezocht door de tegenstander. Had de rest meer kwaliteit getoond, dan was het misschien anders gelopen.
Volgens mij is het juist Schmidt die verwacht dat alle 11 op maximale intensiteit spelen. Het kan ook zijn dat die spelers zo hongerig zijn dat ze over hun limieten gaan.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt