Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja hallo, ik ben volledig gevaccineerd, ik ga toch niet weer zo'n adembenemend apparaat dragen? Voer die maatregel maar in voor ongevaccineerden dan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Precies. En voortaan wél de cafés beboeten die mensen toelaten zonder QR code. En voortaan QR codes intrekken als mensen positief testen. En voortaan quarantaine serieus nemen dus opvolgen en sanctioneren. En eindelijk een grote campagne starten zodat het prikken de komende weken 2x zo snel gaat. En waar blijft de griepprik campagne?

De pandemie van de gemiste kansen.

https://www.ed.nl/eindhoven/huisartsen- ... ~a7339779/


Hugo de Jonge zal wel op Mallorca zitten oid.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het nadeel van de griep is dat mensen wel terecht kunnen zeggen: het is maar een griepje :mrgreen:
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Grasmat schreef: 20 okt 2021, 15:49 Het nadeel van de griep is dat mensen wel terecht kunnen zeggen: het is maar een griepje :mrgreen:
Ik heb hem zojuist gepakt op mn werk, gewoon voor de zekerheid

edit: de griepprik
Laatst gewijzigd door Batsu op 20 okt 2021, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 20 okt 2021, 14:59 Dat ben ik met je eens :)

Maar de griepgolf gaat ook nog druk op de ziekenhuizen leggen verwacht ik. Dus volgens mij is het niet vreemd om extra maatregelen te verwachten?

edit: precies nu op het nieuws. Mondkapjes dienen volgens experts terug te komen.
Alhoewel ik geen fan ben van de mondkapjes, heeft het een bij-effect. Men is zich bewust dat we nog niet terug bij normaal zijn. Hier op mijn werk in Belgie is de mondkapjesplicht afgeschaft, op voorwaarde dat 1.5 gegarandeerd wordt. Wat zie ik: mensen lopen zij aan zij, volle vergaderzalen (geen 1.5m), lekker samen kletsen, samen naar een computerscherm staren.

Het dragen van zo'n ding heeft gewoon het effect dat men zich bewust is van de situatie, zichzelf en anderen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Woensdag is altijd een inhaaldag (vanwege het weekend) en dit keer hadden we dus ook nog die technische problemen. Schrik er niet zo van.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 20 okt 2021, 15:19 Kan inhaalslag zijn, er was dus een dataprobleempje. Wat betekent dat het de komende dagen weer mee zal lijken te vallen.
Ik keek meer naar de opnames. DAt zijn wel klappen tov de laatste dagen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 okt 2021, 16:06
ziege maar ook zagge schreef: 20 okt 2021, 15:19 Kan inhaalslag zijn, er was dus een dataprobleempje. Wat betekent dat het de komende dagen weer mee zal lijken te vallen.
Ik keek meer naar de opnames. DAt zijn wel klappen tov de laatste dagen.
Die van Zelst meldt trouwens steeds dat de ziekenhuizen nog (slechts?) twee keer per week cijfers geven? Daar zet ie dan wel een leuk linkje naar NICE bij maar niet naar een pagina waar daar iets over gezegd wordt:



[mention]ShovingNE2[/mention] weet jij trouwens of het mogelijk is om die onderste tweet te plaatsen zonder dat ook die bovenste erbij komt te staan?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/coronavirus/6163360/l ... kdown.html

Niet geheel onbelangrijk (maar niet genoemd in het artikel): In Letland zitten ze nog onder de 50% vaccinatie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 20 okt 2021, 20:05 https://www.nu.nl/coronavirus/6163360/l ... kdown.html

Niet geheel onbelangrijk (maar niet genoemd in het artikel): In Letland zitten ze nog onder de 50% vaccinatie.
Ik trek die onvolledige onruststokerij echt heel slecht zeg. Een beetje journalist zorgt voor een compleet plaatje, maar dat is in deze tijd van clicks en sensatiegeilheid helaas vaak te veel gevraagd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ach ja, nu.nl zie ik vooral als handige tracker, voor het complete verhaal moet je gewoon wat verder kijken... dus voeg ik zelf bijv. ff die vaccinatiegraad toe. Je moet je media op waarde schatten.

Maar, prijs jezelf niet rijk... ook in Engeland laait de discussie over maatregelen weer op (en daar zijn ze wel gevaccineerd):
https://www.bbc.com/news/uk-58976577


Net als bij ons... de cijfers zijn dan ook niet bijzonder bemoedigend:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 20 okt 2021, 20:57
ziege maar ook zagge schreef: 20 okt 2021, 20:05 https://www.nu.nl/coronavirus/6163360/l ... kdown.html

Niet geheel onbelangrijk (maar niet genoemd in het artikel): In Letland zitten ze nog onder de 50% vaccinatie.
Ik trek die onvolledige onruststokerij echt heel slecht zeg. Een beetje journalist zorgt voor een compleet plaatje, maar dat is in deze tijd van clicks en sensatiegeilheid helaas vaak te veel gevraagd.
Zo te zien gaat het hier om de pret covid variant.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

https://www.ed.nl/binnenland/nog-besmet ... ~aedb81d4/

Als het RIVM niet ongerust is, weet je dat dit mis gaat. Overigens is deze versie ook met een stevige opmars in Rusland bezig.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Er wordt hier gewoon niet veel gesequenced, de UK is daar al vanaf het begin van de pandemie koploper in.

Maarreh, als ik dit zo lees dan heeft men bij AD/ED dat bericht gelezen wat jij hier gisteren plaatste, waarin gesteld werd dat ze niet weten hoeveel besmettelijker het is (en OF het werkelijk besmettelijker is) waarbij iemand meldde dat het, if yes, waarschijnlijk iets als 10% zal zijn wat geen reden tot paniek zou zijn, en dat hebben ze dus even tegen iemand van het RIVM aangehouden. Maar intussen is de kop dus 'Nog besmettelijkere coronavariant' en 'In Nederland is RIVM nog niet ongerust' terwijl ze in Engeland ook niet ongerust zijn.

Dit is m.i. gewoon misinformatie. Het AD (en dus ook het ED) wat steeds verder wegglijdt richting journalistieke standaarden a la Telegraaf.


Nu.nl geeft het wel correct weer:

https://www.nu.nl/coronavirus/6163533/r ... riant.html

"En of deze mutatie besmettelijker is of de vaccins misschien makkelijker omzeilt, is lastig om te zeggen."
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

And up we go again.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Nieuwe maatregelen incoming. Zin in.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Als 90% van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerden zijn hebben nieuwe maatregelen toch geen enkele zin? Tenzij het maatregelen zijn die alleen gelden voor ongevaccineerden. Waar ik sowieso voor ben, want wij zijn het probleem niet meer.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Nee maar als de ziekenhuizen te vol raken, is er een kans(je) dat ze deel vd samenleving dicht gooien, max capaciteit terugschroeven en/of mondkapjes weer introduceren. Maar waarschijnlijker is CoronaApp breder inzetten. In Italië doen ze dat ook.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ik neem aan eerst weer terug naar de basisregels? (Incl thuiswerken)

Die hadden we er nooit uit moeten flikkeren. Want ga mensen nu maar weer van kantoor houden en 1,5 meter afstand laten houden en mondkapjes fatsoenlijk laten dragen
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op welke wijze?
Op weg naar nr 25 schreef: 22 okt 2021, 19:54 Maar waarschijnlijker is CoronaApp breder inzetten. In Italië doen ze dat ook.
https://i.gyazo.com/2618a7795cf7afd2994 ... 007cc2.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Een huisarts in Staphorst zegt in de Volkskrant dat hij bij patiënten thuis langsgaat om hen "stiekem het vaccin te geven". Volgens hem is in de Bijbelvaste Overijsselse gemeente het taboe op vaccineren nog altijd erg groot. ,,Ik heb patiënten die zich wel willen laten prikken, maar doodsbang zijn voor het oordeel van de gemeenschap. Daarom ga ik binnenkort bij hen thuis langs om hen stiekem het vaccin te geven", zegt Reza Pezeshki Nia in de krant.

De huisarts zegt te hebben gehoord dat het veertig jaar geleden tijdens de polio-epidemie niet veel anders ging. ,,Overigens vertelde een oudere patiënt dat Staphorsters tijdens de polio-epidemie al naar andere dorpen gingen om zich in het geheim te laten prikken. Wat dat betreft is hier in veertig jaar tijd weinig veranderd."

Hij probeert patiënten die zich liever niet laten inenten, over te halen met een verwijzing naar een verhaal uit de Bijbel over Jezus die door de duivel wordt uitgedaagd van een tempel te springen. Jezus werpt dan tegen dat je God niet op de proef mag stellen. ,,Sommigen van mijn patiënten laten zich hierdoor overtuigen, maar de meesten niet. Die weten zeker dat het vaccin door de duivel is uitgevonden", aldus Pezeshki Nia tegen de Volkskrant. ,,Maar hoe ze ook reageren: ik laat iedereen in zijn waarde."

De vaccinatiegraad in Staphorst is 56 procent. Landelijk is het bijna 83 procent. Het dorp kent een hoog aantal besmettingen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Er zijn in de bijbel genoeg verhalen en ‘aanwijzingen’ te vinden die je kan vertalen naar vaccinatie. Dit is daar inderdaad een van. Maar het belangrijkste is misschien nog wel een van de 10 geboden; heb u naasten lief, gelijk uzelf.

Met het niet vaccineren en vervolgens in het ziekenhuis terecht komen berokken je zoveel schade toe aan anderen. Voor de liggingsduur van 1 COVID IC-patiënt kunnen 10 andere risicovolle operaties uitgevoerd worden. De beslissing om je niet te laten vaccineren raakt zoveel andere mensen in de kern. Ik zou het als katholiek niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat door mijn keuze al die andere mensen langer blijven lijden, opnieuw in de problemen komen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Wel handig dat die huisarts met naam aankondigt bij mensen thuis stiekem het vaccin te geven. Als iemand nu een huisbezoek krijgt van mevrouw de huisarts, weet het hele dorp toch waarom?
EDG
Veelbelovend talent
3
Berichten: 117
Lid geworden op: 4 nov 2020

trouwepsvfan schreef: 23 okt 2021, 11:08Ik zou het als katholiek niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat door mijn keuze al die andere mensen langer blijven lijden, opnieuw in de problemen komen.
Paar jaar geleden op de uitvaart van de protestantse vader van een vriend geweest, waar uit één van de toespraken (b)leek dat protestanten het lijden op aarde bijna als noodzakelijke voorwaarde voor het bereiken van Gods rijk zien. Dat geloof 'vereert' het lijden bijna, als onderdeel van een goed christelijk leven. Onvoorstelbaar dat je spiritualiteit zo niet-begrepen lijkt te hebben, dat je zulke verhalen gaat geloven (überhaupt is het geloven dat hetgeen in je hoofd zit 'waar' is, natuurlijk gevaarlijk). En normaliter heeft de gemiddelde NL'er daar niet zo'n last van, maar in zo'n pandemie nu dus wel...

P.S. Ik wil het katholicisme hiermee overigens zeker niet vergoelijken hoor (zoals ik gevaar zie in iedere 'georganiseerde mening').
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Protestanten zijn dus eigenlijk allemaal Feyenoorder?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19