Overige staf

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik probeer je alleen te vertellen dat je imo voorzichtig moet zijn in mensen toeschrijven dat ze op het gebied van kanker de juiste keuze hebben gemaakt, iets hebben overwonnen of sterk genoeg waren of wat dan ook.


Niks meer, niks minder ;)

Misschien stond het er wat bot overigens, maar zo bedoelde ik het niet
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Onderzoek naar dergelijke gezondheidspsychologie is wel gedaan en de algehele conclusie is dat attitude an sich de kans op overleving niet per definitie verhoogt, maar het zijn de daaraan verbonden gedragingen die wat marginale verschillen kunnen maken: geloven dat je invloed hebt op je lot kan voordelen opleveren, bijvoorbeeld door het werken aan je fitheid. Uiteraard houdt het niet in dat je daardoor sowieso herstelt, hooguit dat je de kans erop iets groter maakt.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Volgens mij is het principe dat Shoving vertelt vrij simpel: als je van tevoren goed traint, kun je in de wedstrijd langer partij bieden. Metaforisch gezien. Volgens mij heeft hij het helemaal niet over een mentaal aspect.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ik had het ook niet over het mentale aspect.

Ik geloof gewoon niet zo in het feit dat je zelf lichamelijk invloed kan uitoefenen mbt het verloop van deze ziekte. Voor mij heeft dit alles met geluk tdat maken; en niet met overwinnen of wat dan ook.

Maargoed we gaan een beetje offtopic
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het een vloeit voort uit het ander natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

trouwepsvfan schreef: 19 okt 2021, 22:16 Ik had het ook niet over het mentale aspect.

Ik geloof gewoon niet zo in het feit dat je zelf lichamelijk invloed kan uitoefenen mbt het verloop van deze ziekte. Voor mij heeft dit alles met geluk tdat maken; en niet met overwinnen of wat dan ook.

Maargoed we gaan een beetje offtopic
Bijzonder. De behandelend oncoloog zei wat anders. Natuurlijk is het deels maar het maakt zeker uit.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

trouwepsvfan schreef: 19 okt 2021, 22:16 Ik had het ook niet over het mentale aspect.

Ik geloof gewoon niet zo in het feit dat je zelf lichamelijk invloed kan uitoefenen mbt het verloop van deze ziekte. Voor mij heeft dit alles met geluk tdat maken; en niet met overwinnen of wat dan ook.

Maargoed we gaan een beetje offtopic
Ik sluit het niet uit. Als bijvoorbeeld hormonen invloed hebben op je gedrag, of je van stress buikpijn kunt krijgen, dan wil ik best open staan voor theorieën waarin dit andersom ook zo werkt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 19 okt 2021, 23:02
trouwepsvfan schreef: 19 okt 2021, 22:16 Ik had het ook niet over het mentale aspect.

Ik geloof gewoon niet zo in het feit dat je zelf lichamelijk invloed kan uitoefenen mbt het verloop van deze ziekte. Voor mij heeft dit alles met geluk tdat maken; en niet met overwinnen of wat dan ook.

Maargoed we gaan een beetje offtopic
Bijzonder. De behandelend oncoloog zei wat anders. Natuurlijk is het deels maar het maakt zeker uit.
Dan hebben wij andere ervaringen met oncologen. Dat kan natuurlijk.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

En daar is spierblessure 136. Sorry mensen, maar iets gaat er structureel mis. Veel te veel blessures. Mijn gevoel: indeling voorbereiding niet goed. Te snel te zwaar belast. Dit moet echt geëvalueerd gaan worden want is echt al jaren mis.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind dat altijd lastig te beoordelen, maar het is wel echt opvallend inderdaad. Naast de spelers van PSV 1 zijn ook letterlijk alle Jong PSV spelers die met PSV 1 hebben meegedaan in de voorbereiding op dit moment geblesseerd.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Pure pech. Of toeval. Ligt niet aan Roger.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nou zijn er mensen die Roger graag wegzetten als laptroptrainer terwijl hij zichzelf helemaal geen datafreak noemt, wel is hij iig dus van de ck praktijken.

Maar wij waren toch bezig met die datarevolutie binnen de club, iedereen hesjes, gemonitord en geanalyseerd, het hele programma geheel op het individu toegesneden, zelfs het slaapritme was belangrijk volgens Toon en M-Line en dat was dan heel erg geweldig? Maar hoe zit het dan met die inspanningsblessures - als Roger wél een datafreak is dan laat hij zich maximaal leiden door de inzichten van onze dataclub zou ik zeggen, ik neem iig aan dat hij niet zelf parallelle onderzoeken doet!? Of schuift die oh zo koppige Schmidt alle inzichten van de datajongens aan de kant en laat ie mensen bijv. gewoon spelen terwijl ze in het rood staan?


Iemand die hier wat over te melden heeft? We horen hier zo weinig over dat wmb elke natte scheet welkom is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Soms is het ook gewoon iets waar je weinig invloed op hebt, bijvoorbeeld die blessure van Gakpo. In topsport is niet alles tot in detail te voorspellen of te analyseren natuurlijk.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ik weet niet of ik het in het juiste topic plaats, misschien had ik het bij Schmidt zelf moeten plaatsen, maar behoorlijk wat spierblessures, krampgevallen en spelers die op zijn, ik zie het alleen bij PSV in deze mate. Hoe is dit mogelijk? Ik vind echt dat ze met spoed de complete trainingsmethode tegen het licht moeten houden en verbeteren. Op het begin van het seizoen leek het alsof iedereen energie voor twee had, nu slaat het nergens meer op. Dit kan ons gewoon de das om doen!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Zo'n Kugel, die op de een of andere manier toch een 'grote' naam schijnt te zijn in zijn tak van sport laat zich echt geen andere methodes aanpraten, die is er heilig van overtuigd dan zijn methode de beste is.

Dat moet je niet willen verbeteren, gewoon afscheid nemen van dat hele circus. Als je er niet eens voor kan zorgen dat spelers 3x per week op hun benen kunnen blijven staan faal je gewoon keihard als (fysieke) staff.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Madueke schreef: 05 nov 2021, 09:16 Zo'n Kugel, die op de een of andere manier toch een 'grote' naam schijnt te zijn in zijn tak van sport laat zich echt geen andere methodes aanpraten, die is er heilig van overtuigd dan zijn methode de beste is.

Dat moet je niet willen verbeteren, gewoon afscheid nemen van dat hele circus. Als je er niet eens voor kan zorgen dat spelers 3x per week op hun benen kunnen blijven staan faal je gewoon keihard als (fysieke) staff.
Wel mooi dat je zo'n sterke mening vormt, puur op basis van aannames. Da's toch een beetje gek, of niet?
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 05 nov 2021, 09:20
Madueke schreef: 05 nov 2021, 09:16 Zo'n Kugel, die op de een of andere manier toch een 'grote' naam schijnt te zijn in zijn tak van sport laat zich echt geen andere methodes aanpraten, die is er heilig van overtuigd dan zijn methode de beste is.

Dat moet je niet willen verbeteren, gewoon afscheid nemen van dat hele circus. Als je er niet eens voor kan zorgen dat spelers 3x per week op hun benen kunnen blijven staan faal je gewoon keihard als (fysieke) staff.
Wel mooi dat je zo'n sterke mening vormt, puur op basis van aannames. Da's toch een beetje gek, of niet?
Wat is precies de aanname? Ongeveer de hele selectie valt toch ook met bosjes om, al 1,5 jaar? Dat is een feit en geen aanname.
Er mag best kritisch gekeken worden naar de fysieke staf want er lijkt het nodige fout te gaan, al kunnen wij er inhoudelijk vanaf hier te weinig over zeggen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Chucky schreef: 05 nov 2021, 09:30
Ardbeg schreef: 05 nov 2021, 09:20

Wel mooi dat je zo'n sterke mening vormt, puur op basis van aannames. Da's toch een beetje gek, of niet?
Wat is precies de aanname? Ongeveer de hele selectie valt toch ook met bosjes om, al 1,5 jaar? Dat is een feit en geen aanname.
Er mag best kritisch gekeken worden naar de fysieke staf want er lijkt het nodige fout te gaan, al kunnen wij er inhoudelijk vanaf hier te weinig over zeggen.
"Zo'n Kugel, die op de een of andere manier toch een 'grote' naam schijnt te zijn in zijn tak van sport laat zich echt geen andere methodes aanpraten, die is er heilig van overtuigd dan zijn methode de beste is."

Dit.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Denk je nu echt dat zo'n Kugel het ziet zitten als er een externe partij zijn 'werk' komt beoordelen?

Zijn aanpak werkt gewoon niet, tenminste bij PSV niet.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Madueke schreef: 05 nov 2021, 09:38 Denk je nu echt dat zo'n Kugel het ziet zitten als er een externe partij zijn 'werk' komt beoordelen?

Zijn aanpak werkt gewoon niet, tenminste bij PSV niet.
Met alle respect, hoe denk jij hoe zo'n training werkt en wie verantwoordelijk is voor het programma? Je realiseert je dat dit vanuit Schmidt komt? Spelers hebben al meerdere malen geprotesteerd tegen de trainingsvorm, die meer uit krachttraining bestaat en minder uit spelvorm. Dit is naar Toon gegaan. Nul op het rekest van Schmidt. Zelfs iemand als Max, die normaal nooit klaagt was daar onderdeel van. Schmidt is de oorzaak, niet Kugel.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 05 nov 2021, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Madueke schreef: 05 nov 2021, 09:38 Denk je nu echt dat zo'n Kugel het ziet zitten als er een externe partij zijn 'werk' komt beoordelen?

Zijn aanpak werkt gewoon niet, tenminste bij PSV niet.
Kijk, iemand die Kugel persoonlijk of zakelijk goed kent! Ik ben benieuwd, welke externe partij heeft zich aangeboden en is door Kugel afgewezen?

Ik kan er best inkomen dat je kritisch mag kijken gezien alle blessures, maar we hoeven geen dingen te verzinnen die niet waar zijn (of onbewezen zijn).
Laatst gewijzigd door Sensation op 05 nov 2021, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 05 nov 2021, 09:43
Madueke schreef: 05 nov 2021, 09:38 Denk je nu echt dat zo'n Kugel het ziet zitten als er een externe partij zijn 'werk' komt beoordelen?

Zijn aanpak werkt gewoon niet, tenminste bij PSV niet.
Kijk, iemand die Kugel persoonlijk of zakelijk goed kent! Ik ben benieuwd, welke externe partij heeft zich aangeboden en is door Kugel afgewezen?
Weet hij niet. Wat ik al zei, een sterke mening vormen op aannames. Daar is dit forum voortaan vol van. Zie mijn vorige post.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Ik zeg helemaal nergens dat een externe partij zich heeft aangeboden. Er werd hier gesteld dat de trainingsmethode onder de loep gebracht zou moeten worden. ALS je dat zou doen dan komt zo'n externe partij eventueel in beeld.

MAAR, dat moet je helemaal niet willen. Ze hebben na vorig seizoen kunnen concluderen dat de aanpak niet werkt. Dan probeer je dat aan te passen, maar ze gaan gewoon verder op dezelfde voet en jagen elke speler de fysioruimte in.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Madueke schreef: 05 nov 2021, 09:49 Ik zeg helemaal nergens dat een externe partij zich heeft aangeboden. Er werd hier gesteld dat de trainingsmethode onder de loep gebracht zou moeten worden. ALS je dat zou doen dan komt zo'n externe partij eventueel in beeld.

MAAR, dat moet je helemaal niet willen. Ze hebben na vorig seizoen kunnen concluderen dat de aanpak niet werkt. Dan probeer je dat aan te passen, maar ze gaan gewoon verder op dezelfde voet en jagen elke speler de fysioruimte in.
En de rest wat je zei, de aanname dat Kugel daar niet voor open staat en wat ik naderhand tegen je zei, dat dit vanuit Schmidt's trainingsvorm komt?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ardbeg schreef: 05 nov 2021, 09:43
Madueke schreef: 05 nov 2021, 09:38 Denk je nu echt dat zo'n Kugel het ziet zitten als er een externe partij zijn 'werk' komt beoordelen?

Zijn aanpak werkt gewoon niet, tenminste bij PSV niet.
Met alle respect, hoe denk jij hoe zo'n training werkt en wie verantwoordelijk is voor het programma? Je realiseert je dat dit vanuit Schmidt komt? Spelers hebben al meerdere malen geprotesteerd tegen de trainingsvorm, die meer uit krachttraining bestaat en minder uit spelvorm. Dit is naar Toon gegaan. Nul op het rekest van Schmidt. Zelfs iemand als Max, die normaal nooit klaagt was daar onderdeel van. Schmidt is de oorzaak, niet Kugel.
Dit wist ik niet. Dat terwijl er juist op het spel ook aardig wat bij te schaven valt. Is dit heel erg uit balans? Want zoals ik in een ander topic al schreef, het fysieke deel moet ook gewoon verbeteren. Wordt er te veel hooi op de vork genomen en wil men te veel resultaten in te korte tijd zien?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

De Realist schreef: 05 nov 2021, 10:09
Ardbeg schreef: 05 nov 2021, 09:43

Met alle respect, hoe denk jij hoe zo'n training werkt en wie verantwoordelijk is voor het programma? Je realiseert je dat dit vanuit Schmidt komt? Spelers hebben al meerdere malen geprotesteerd tegen de trainingsvorm, die meer uit krachttraining bestaat en minder uit spelvorm. Dit is naar Toon gegaan. Nul op het rekest van Schmidt. Zelfs iemand als Max, die normaal nooit klaagt was daar onderdeel van. Schmidt is de oorzaak, niet Kugel.
Dit wist ik niet. Dat terwijl er juist op het spel ook aardig wat bij te schaven valt. Is dit heel erg uit balans? Want zoals ik in een ander topic al schreef, het fysieke deel moet ook gewoon verbeteren. Wordt er te veel hooi op de vork genomen en wil men te veel resultaten in te korte tijd zien?
Dit is heel erg uit balans. Het team is letterlijk naar Toon gestapt. Schmidt blijft er bij dat kracht kracht kracht zorgt voor een conditionele en fysieke voorsprong op de rest en dat je op die manier meer en meer kan jagen en de tegenstander dus geen kans geeft. Zie het resultaat. Blessures.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Overige staf