Scheidsrechterstopic

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ralf Seuntjens is boos. Is er nog nieuws?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ralf Seuntjens of Bas Nijhuis. Dat is toch echt een duivels dilemma. Ik ben het met beiden eens. Nijhuis is een schande en zorgt voor een teringzooi en Seuntjens is het aanhoren niet waard.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik vind dit mooi, Ralf Seuntjes die loopt te huilen. Van mij mag Nijhuis iedere NAC wedstrijd fluiten. Wat meteen als voordeel heeft dat die idioot ons niet meer fluit.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Ik vind Ralf Seuntjes een lul eerste klas, maar ik vind dat hij hier wel gelijk heeft.
Ben ook helemaal klaar met dat "beschermen" van de keeper. Ik vind dat buiten de 5 meter best een beetje contact gemaakt mag worden met de keeper. Ik zie vaak dat de scheids affluit voor een overtreding tegen een aanvaller omdat de keeper zo verschrikkelijk laat of gewoon verkeerd timet en tegen een tegenstander aan beukt. Wat kan een aanvaller hier nou aan doen?

Vaak genoeg gezien dat een aanvaller tussen de 11 meter en de 5 meter gebied staat en zonder te bewegen komt de bal recht op zijn hoofd af. De keeper komt uit, beukt volle bak de aanvaller omver, mist de bal finaal en krijgt een vrije trap mee. HOE DAN!?

Ik vind dit dus ook hetzelfde. Allebei voor de bal. Als ik Seuntjes was en ik zie de keeper als een dolle uitkomen zou ik ook wegdraaien. En zeker ook wanneer ze met de knie vooruit uit mogen komen.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ik ben 2x bij een lezing van Bas Nijhuis geweest, hij vertelt daar ook doodleuk dat hij de grenzen bewust opzoekt om aandacht te krijgen voor zijn nevenactviteiten omdat er ook een carriere na het fluiten is. Eerlijk daarover is hij wel, maar verder is het een clown eerste klas, narcist.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Op weg naar nr 25 schreef: 19 okt 2021, 15:52 Ik ben 2x bij een lezing van Bas Nijhuis geweest, hij vertelt daar ook doodleuk dat hij de grenzen bewust opzoekt om aandacht te krijgen voor zijn nevenactviteiten omdat er ook een carriere na het fluiten is. Eerlijk daarover is hij wel, maar verder is het een clown eerste klas, narcist.
Klopt. Enerzijds zou je dan als KNVB gewoon moeten ingrijpen en die vent verbannen naar de amateurs. Anderzijds zijn er geen 10 betere scheidsrechters in Nederland te vinden, ondanks dat Nijhuis bewust marchandeert met de regels. Dat zegt natuurlijk genoeg over het niveau van de rest.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Nijhuis heeft zijn eigen stijl en laat veel doorgaan, soms misschien wat teveel. Desondanks is hij nog steeds 1 van de beste scheidsrechters van Nederland. Helaas is de allerbeste net gestopt en moeten we het vaak met enorme clowns doen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grappig om te zien hoe meningen verschillen. Ik vind Nijhuis de slechtste scheids. Het in een ongeleid projectiel waardoor het vaak op pure willekeur uitkomt. Je weet nooit waar de grens ligt bij Nijhuis. Is niet alleen voor supporters zeer frustrerend, maar als voetballer zou ik er helemaal gek van worden. Verder lijkt het me wel een prima kerel waar je gezellig een biertje mee kan drinken. Maar goed, daar kopen we niks voor.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het enige wat een scheidsrechter moet doen is de regels volgen om de wedstrijd in goede baan te leiden. Nijhuis doet dit bewust niet en dat diskwalificeert hem direct al als een goede scheidsrechter. Een scheidsrechter moet onzichtbaar zijn en zichzelf niet de belangrijkste man op het veld vinden. Kuipers snapte dat prima. Nijhuis, Blom, Guzubuyuk niet.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wat maakt het dan eigenlijk dat zo'n Nijhuis iedere week weer kan schutteren zodat we ons kunnen ergeren? Bij de KNVB zijn ze toch ook niet blind zou je zeggen? Het lijkt me niet moeilijk om tegen die jongen te zeggen van: "He fluit even normaal en anders kan je de biezen pakken". Blijf het vreemd vinden.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 16:14 Wat maakt het dan eigenlijk dat zo'n Nijhuis iedere week weer kan schutteren zodat we ons kunnen ergeren? Bij de KNVB zijn ze toch ook niet blind zou je zeggen? Het lijkt me niet moeilijk om tegen die jongen te zeggen van: "He fluit even normaal en anders kan je de biezen pakken". Blijf het vreemd vinden.
Waarschijnlijk heeft Nijhuis 'dirt on' Wiedemeijer en van Egmond en zijn ze als de dood dat ie dat allemaal gaat publiceren in zijn boekie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 16:14 Wat maakt het dan eigenlijk dat zo'n Nijhuis iedere week weer kan schutteren zodat we ons kunnen ergeren? Bij de KNVB zijn ze toch ook niet blind zou je zeggen? Het lijkt me niet moeilijk om tegen die jongen te zeggen van: "He fluit even normaal en anders kan je de biezen pakken". Blijf het vreemd vinden.
Wat vind je precies vreemd?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 19 okt 2021, 16:18
Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 16:14 Wat maakt het dan eigenlijk dat zo'n Nijhuis iedere week weer kan schutteren zodat we ons kunnen ergeren? Bij de KNVB zijn ze toch ook niet blind zou je zeggen? Het lijkt me niet moeilijk om tegen die jongen te zeggen van: "He fluit even normaal en anders kan je de biezen pakken". Blijf het vreemd vinden.
Waarschijnlijk heeft Nijhuis 'dirt on' Wiedemeijer en van Egmond en zijn ze als de dood dat ie dat allemaal gaat publiceren in zijn boekie. :mrgreen:
Ik sluit het niet uit. Misschien goed dat Kuipers het stokje als scheidsrechtersbaas over gaat nemen zodat er een frisse wind kan gaan waaien.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Ardbeg schreef: 19 okt 2021, 16:19
Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 16:14 Wat maakt het dan eigenlijk dat zo'n Nijhuis iedere week weer kan schutteren zodat we ons kunnen ergeren? Bij de KNVB zijn ze toch ook niet blind zou je zeggen? Het lijkt me niet moeilijk om tegen die jongen te zeggen van: "He fluit even normaal en anders kan je de biezen pakken". Blijf het vreemd vinden.
Wat vind je precies vreemd?
Dat Nijhuis ondanks bewezen tekortkomingen (toppers) mag blijven fluiten
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Zoveel toppers fluit Nijhuis toch helemaal niet? De afgelopen jaren was het steeds Blom, Kuipers of Makkelie.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

deninho32 schreef: 19 okt 2021, 16:00 Nijhuis heeft zijn eigen stijl en laat veel doorgaan, soms misschien wat teveel. Desondanks is hij nog steeds 1 van de beste scheidsrechters van Nederland. Helaas is de allerbeste net gestopt en moeten we het vaak met enorme clowns doen.
Wie vindt jij enorme clowns?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

deninho32 schreef: 19 okt 2021, 16:00 Nijhuis heeft zijn eigen stijl en laat veel doorgaan, soms misschien wat teveel. Desondanks is hij nog steeds 1 van de beste scheidsrechters van Nederland. Helaas is de allerbeste net gestopt en moeten we het vaak met enorme clowns doen.
Zeg je dit nu met droge ogen?
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Juist door die radicale bewijsdrang, particuliere invulling van de regels, het opgeblazen ego en gebrek aan sportieve (zelf)reflectie vind ik Nijhuis een van de slechtste scheidsrechters in Nederland, terwijl hij potentieel misschien wel de beste zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Hoe slecht een scheids ook is, de grote fouten worden hersteld door de VAR (als het goed is) en die kleine overtredingen heb je soms mee of soms tegen.

Nijhuis trok een pingel in bij 2-1 Vitesse waar we met een punt konden ontsnappen, maar Van Boekel was zo koppig om wel die pingel te geven ondans dat de VAR het geen penalty vond. Het probleem is alleen dat je het liefst dit soort beslissingen mee hebt tegen directe concurenten of wedstrijden waar je het kan gebruiken en niet bv thuis met 4-0 tegen Cambuur.

Ajax had vorig jaar tegen ons 3x rood moeten hebben maar 3x vond de scheids (en dus 3x de VAR) het geen rood. Dan maakt het dus geen zak uit wie die fluit in zijn mond heeft.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

VeresRivne schreef: 19 okt 2021, 16:43
deninho32 schreef: 19 okt 2021, 16:00 Nijhuis heeft zijn eigen stijl en laat veel doorgaan, soms misschien wat teveel. Desondanks is hij nog steeds 1 van de beste scheidsrechters van Nederland. Helaas is de allerbeste net gestopt en moeten we het vaak met enorme clowns doen.
Wie vindt jij enorme clowns?
Blom, Lindhout, Mulder, Kooij enz.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Blom vind ik echt heel slecht en wordt na al die jaren ook niet beter. Echter ben ik ook allerminst tevreden met Gözübüyük. Aardige thuisfluiter en als hij onverhoopt gevraagd wordt om tussen de supporters van Ajax de beelden te bekijken, dan kan je wellicht dit soort taferelen krijgen.

Ik ben het wel met [mention]deninho32[/mention] eens dat ik Nijhuis wel een prima scheidsrechter vind en wel van zijn manier van fluiten hou. Hij is een arrogante lul in het veld en er valt niet met hem te communiceren, maar hij laat met regelmaat duels doorgaan en maakt er geen zaalvoetbal van. (ook al is de Arena dicht ;-) ) Recent voorbeeld was de goal van FC Utrecht tegen Ajax waar menig scheidsrechter gefloten had voor een overtreding, maar hij voordeel gaf c.q. liet doorspelen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Echt een schandalig moment was dat in de Arena inderdaad. Lammers schoot er toen nog een paar in vgm.

Vwb de stijl van Nijhuis: de KNVB zou dan alle scheidsrechters zo moeten laten fluiten, of juist niet.. een van de twee en niet dat ieder voor zich gaat bepalen hoe of wat.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VOETBAL CONTACT!!!!

Aan de pokertafel was die mafklapper altijd heel timide. Starstruck.

Valuetown. Population: Guzubuyuk met puntjes!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/voetbal/6167393/kuipe ... eling.html

Jammer dat de KNVB 'm niet in heeft kunnen lijven als opvolger van Egmond. Maar fatsoenlijke arbitrage op europees niveau is ook nooit weg.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Daarvoor is hij te neutraal. Past totaal niet binnen de gekleurde voetbalbond.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

https://www.vi.nl/nieuws/fifa-komt-zuid ... ookpenalty

Er is door de bond aangifte gedaan van matchfixing. Beter gezegd vermoeden van matchfixing want ze hebben daar natuurlijk geen bewijs voor.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Scheidsrechterstopic