John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het is niet nodig om persoonlijk te worden hier lijkt me. Ik vind goed onderbouwde kritiek en goed onderbouwd prijzen fijn.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

mr.top schreef: 19 okt 2021, 10:50
Thuis niets te zeggen hebben en dan jezelf hier maar komen afreageren.
Over niveau gesproken. Lol.
#FreeGeneratie4
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

mr.top schreef: 19 okt 2021, 10:50
Massimo schreef: 19 okt 2021, 10:24 Ik begrijp niet waarom er zo steeds in extremen geschreven moet worden als het om De Jong gaat en er alleen maar de opties 'ronduit kut' en 'heel goed' bestaan en je alleen maar in het ene of andere 'kamp' kan zitten. Een topic met ongeveer de minste nuances op dit forum.
Ik zou gewoon kijken naar de namen en even de schouders ophalen. Het zijn dezelfde vier of vijf mensen die dit topic gebruiken als therapie. Thuis niets te zeggen hebben en dan jezelf hier maar komen afreageren. Heel vermoeiend!
Deze amoebe bevestigd mijn gehele punt dus.
Heel knap 😂
#FreeGeneratie4
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Chucky schreef: 19 okt 2021, 09:08
Massimo schreef: 19 okt 2021, 08:19 John de Jong heeft er in de zomer van 2019 een (duur) potje van gemaakt waar PSV nu nog steeds last van heeft. Echter vind ik ook dat je moet kijken naar de periode daarna hoe hij het daarin gedaan heeft. Als je die slechte transferzomer hem blijft nadragen, wordt de kans groot dat de periode daarna een vertroebeld beeld zal geven. Perfect doet hij het zeker niet, maar ik zie wel dat het steeds beter gaat.
Het gaat steeds beter... Alsof 'ie nog in zijn proeftijd zit...

De beste man gaat over een dikke twee maanden zijn 8e (!) transferperiode in, maar door zijn structurele falen hebben we enkel één JCS gepakt onder zijn bewind. Daarnaast de selectie die enkel minder waard wordt, duurder is geworden en een hoop gebreken kent.

Wat ik eerder al zei, John moet wederom gered gaan worden door de jeugdopleiding want anders is het potentieel kapitaal al helemaal minimaal.

Maargoed, het wordt weer weggezet als intense woede en paniek. Ik zie het als de realiteit: onder de huidige technische leiding wordt het gat steeds groter.
Ik begrijp dat we Marcel Brands in 2014 ook buiten de deur hadden moeten gooien?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

PCGC schreef: 19 okt 2021, 11:18
mr.top schreef: 19 okt 2021, 10:50

Ik zou gewoon kijken naar de namen en even de schouders ophalen. Het zijn dezelfde vier of vijf mensen die dit topic gebruiken als therapie. Thuis niets te zeggen hebben en dan jezelf hier maar komen afreageren. Heel vermoeiend!
Deze amoebe bevestigd mijn gehele punt dus.
Heel knap 😂
Nog een fraaie blijk van niveau: chapeau!
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Chucky schreef: 19 okt 2021, 09:33
psvgouda schreef: 19 okt 2021, 09:27 Die jeugdopleiding valt natuurlijk niét onder zijn verantwoordelijkheid? :dokter: Enne, als je het toch over acht jaar hebt... Volgens mij viel er ook nog wel eens een kampioenschap bij te schrijven, als je toch zo rekent
8 periodes zeg ik, vanaf 2018. Geen zomers.

En ja, de jeugdopleiding valt uiteraard onder zijn verantwoordelijkheid. Maar de ironie is dat er nu voor het eerst sinds jaren geen Malen/Gakpo/Madueke/Vertessen-achtig talent op de deur klopt vanuit Jong om de komende weken/maanden aan te sluiten.
[mention]Chucky[/mention] Fofana, Bakayoko, Sealy, Antonisse dit zijn grote talenten. Allemaal pas 18 jaar oud, Antonisse 19. Ze hebben door corona minder mogelijkheden gehad zich te ontwikkelen in wedstrijden en trainingen.
Hier zit zeker wel een of meerdere talenten bij die zich gaan laten zien. Geef ze de tijd.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ardbeg schreef: 19 okt 2021, 09:39
ruuddevil schreef: 19 okt 2021, 09:37 Sterker nog, de laatste serieuze versterking voor Jong is ook al een tijdje geleden. Afgelopen zomer is er zelfs zeer slecht ingekocht terwijl lange Jan toch echt is aangesteld om daar stappen te maken.
Ik had ook wel een poging voor "De Nieuwe Madueke/Malen" gehoopt idd.
Dante Sealy heeft in zijn eerste 300 minuten in Jong PSV meer laten zien dan Donyell Malen dat deed, dus geef hem even de kans om verder te ontwikkelen aub.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Het kan nog opgelost worden. Komende zomer is Guti vier jaar en zijn Baumgartl, Doan en Bruma drie jaar afgeschreven. Dan kunnen we wat makkelijker afscheid nemen. Zahavi zal wel transfervrij vetrekken.

Als de ruimte ingevuld wordt met nieuw talent, dan vinden we de weg omhoog wel weer. De vraag is echter of we de juiste spelers weten te vinden. De afgelopen jaren geven wat dat betreft een mager vertrouwen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb wel al langer het idee dat John zich nog steeds moet bewijzen qua aankopen. Wat natuurlijk nergens op slaat na zo een lange tijd als TD. Wie heeft John nu gehaald waarvan je kan zeggen dat het een goede aankoop is, zonder de invloed van Schmidt? Volgens mij alleen Sangare?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

loginnaam schreef: 19 okt 2021, 11:35
Ardbeg schreef: 19 okt 2021, 09:39

Ik had ook wel een poging voor "De Nieuwe Madueke/Malen" gehoopt idd.
Dante Sealy heeft in zijn eerste 300 minuten in Jong PSV meer laten zien dan Donyell Malen dat deed, dus geef hem even de kans om verder te ontwikkelen aub.
Waar haal je uit dat ik hem die kans niet zou geven? Malen kwam wel heel anders hier binnen dan Sealy he
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 11:41 Ik heb wel al langer het idee dat John zich nog steeds moet bewijzen qua aankopen. Wat natuurlijk nergens op slaat na zo een lange tijd als TD. Wie heeft John nu gehaald waarvan je kan zeggen dat het een goede aankoop is, zonder de invloed van Schmidt? Volgens mij alleen Sangare?
Angelino, Dumfries, Max.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 11:41 Wie heeft John nu gehaald waarvan je kan zeggen dat het een goede aankoop is, zonder de invloed van Schmidt? Volgens mij alleen Sangare?
Wat is er mis met de invloed van Schmidt? Moet ie er geen gebruik van maken dan? Het is toch altijd een wisselwerking tussen trainer en TD? Overal bij iedere club?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ardbeg schreef: 19 okt 2021, 11:42
loginnaam schreef: 19 okt 2021, 11:35

Dante Sealy heeft in zijn eerste 300 minuten in Jong PSV meer laten zien dan Donyell Malen dat deed, dus geef hem even de kans om verder te ontwikkelen aub.
Waar haal je uit dat ik hem die kans niet zou geven? Malen kwam wel heel anders hier binnen dan Sealy he
Malen kwam voor het gros van de mensen hier als een nobody binnen. En je post nu al dat je wel graag een nieuwe Madueke of Malen had gezien, wat dus betekent dat je Sealy niet eens de kans geeft om die nieuwe Madueke of Malen te laten zijn. Nee, hij komt niet uit een Engelse jeugdopleiding, maar heeft al wel ervaring in de MLS dus wie weet blijkt hij over een jaar of twee wel de nieuwe Madueke of Malen te zijn en roepen we daarna om de nieuwe Sealy. Ben gewoon een beetje moe van al het geklaag en gehak hier (dat gehak komt overigens niet van jou, maar wel van de bekende anderen) waarbij gewoon alles maar niet goed is. Bah!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 19 okt 2021, 11:48
Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 11:41 Wie heeft John nu gehaald waarvan je kan zeggen dat het een goede aankoop is, zonder de invloed van Schmidt? Volgens mij alleen Sangare?
Wat is er mis met de invloed van Schmidt? Moet ie er geen gebruik van maken dan? Het is toch altijd een wisselwerking tussen trainer en TD? Overal bij iedere club?
Ik vind er niets mis mee. Prima dat we er gebruik van maken als het goede spelers zijn. Gotze en Ramalho zijn voor PSV uitstekend. Ik ben alleen wel benieuwd hoe John straks de toppers binnen gaat halen zonder dat ze op voorspraak van Roger komen. Ook vwb echte potentiële cashcows vind ik het nog te matig wat John laat zien. Na de afgelopen jaren heb ik nog steeds mijn twijfels bij John. Dat geeft te denken, zonder daar vooralsnog verdere conclusies aan te verbinden.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

loginnaam schreef: 19 okt 2021, 11:48
Ardbeg schreef: 19 okt 2021, 11:42

Waar haal je uit dat ik hem die kans niet zou geven? Malen kwam wel heel anders hier binnen dan Sealy he
Malen kwam voor het gros van de mensen hier als een nobody binnen. En je post nu al dat je wel graag een nieuwe Madueke of Malen had gezien, wat dus betekent dat je Sealy niet eens de kans geeft om die nieuwe Madueke of Malen te laten zijn. Nee, hij komt niet uit een Engelse jeugdopleiding, maar heeft al wel ervaring in de MLS dus wie weet blijkt hij over een jaar of twee wel de nieuwe Madueke of Malen te zijn en roepen we daarna om de nieuwe Sealy. Ben gewoon een beetje moe van al het geklaag en gehak hier (dat gehak komt overigens niet van jou, maar wel van de bekende anderen) waarbij gewoon alles maar niet goed is. Bah!
Ik ken Sealy niet zo goed maar (!) die komt natuurlijk wel uit een ander vijvertje. Tot nu toe verrast hij me heel erg en als het blijkt dat dit gewoon fantastische scouting is dan spring ik een gat in de lucht.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ramalho was ook wel haalbaar zonder Schmidt verwacht ik. Staat ook al jaren op de lijst. Net als Max. Bij een Götze ligt dat heel anders natuurlijk. En als er een nieuwe trainer zal daar weer een wisselwerking mee zijn. Speel je CL of niet. Stel we spelen CL dan kan je de vraag stellen: had John die en die spelers kunnen halen als we geen CL hadden gespeeld... tja. Die vragen hou je.

Zonder Cocu had Guardado niet bij ons gespeeld. Had Marcel hoog en laag kunnen springen, maar hij maakte hem uiteindelijk rond.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Massimo schreef: 19 okt 2021, 10:24 Ik begrijp niet waarom er zo steeds in extremen geschreven moet worden als het om De Jong gaat en er alleen maar de opties 'ronduit kut' en 'heel goed' bestaan en je alleen maar in het ene of andere 'kamp' kan zitten. Een topic met ongeveer de minste nuances op dit forum.
Het is dat ik je maar een enkel duimpje kan geven.

Zelfs in deze tijden zijn er genoeg lichtpuntjes te zien en daar is óók John de Jong verantwoordelijk voor. Maar als alles wat goed is richting Schmidt wordt geschoven, dan schiet het niet op. Interessante logica overigens, gezien de kritiek op Schmidt. Het is dan zogenaamd onderbouwde kritiek. Ik zie het eerder als een kromme redenatie.

Hypothetisch gesteld: we winnen van Monaco en Ajax. Geen ondenkbaar scenario, ook niet onmogelijk. Dan staan de mensen in de rij om elkaar de hand te schudden en te constateren hoe geweldig PSV het op de rit heeft: bovenaan in competitie en EL. De realiteit is echter wat genuanceerder, zoals altijd.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Het Kanon schreef: 19 okt 2021, 11:47
Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 11:41 Ik heb wel al langer het idee dat John zich nog steeds moet bewijzen qua aankopen. Wat natuurlijk nergens op slaat na zo een lange tijd als TD. Wie heeft John nu gehaald waarvan je kan zeggen dat het een goede aankoop is, zonder de invloed van Schmidt? Volgens mij alleen Sangare?
Angelino, Dumfries, Max.
De eerste twee komen uit de koker van Marcel Brands.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Het Kanon schreef: 19 okt 2021, 11:41 Het kan nog opgelost worden. Komende zomer is Guti vier jaar en zijn Baumgartl, Doan en Bruma drie jaar afgeschreven. Dan kunnen we wat makkelijker afscheid nemen. Zahavi zal wel transfervrij vetrekken.

Als de ruimte ingevuld wordt met nieuw talent, dan vinden we de weg omhoog wel weer. De vraag is echter of we de juiste spelers weten te vinden. De afgelopen jaren geven wat dat betreft een mager vertrouwen.
Wat zonde.
Ik zie juist met aankopen deze en afgelopen zomer dat er goed wordt gekeken naar wat er nodig is en dat er binnnen de mogelijkheden gekeken wordt kwaliteitspelers binnen te halen.

Hierbij noem ik het jaar onder Van Bommel expres niet. Toen was er een andere transferstrategie die van eerdere jaren en helaas mislukte. Waarna er stappen zijn gezet en de strategie is aangepakt. Getuigt ook van inzicht, werkkracht en ambitie.

Deze zomer zijn de keeper, ervaren centrale verdediger, back-up voor de backs en meer voetballende middenvelders al heel vroeg toegevoegd. Fantastisch werk geleverd.

Het plan B met Vinicius was heel laat, helaas geen CL waardoor er wellicht minder mogelijk was. Als dit omverhoopts niet lukt dan zit je met een huursom er niet heel lang aan vast.

Ik zie juist mogelijkheden [mention]Het Kanon[/mention]
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Nou, nou. Fantastisch werk?

Enkel Ramalho komt daarbij in de buurt. Absolute versterking voor een mooie prijs. Drommel is geen topper, zeker niet voor z'n transfersom. De back-up voor de backs staat nu in de basis (ouch) en de meer voetballende middenvelders kunnen fysiek en/of voetballend (nog) niet mee.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Madueke schreef: 19 okt 2021, 13:21 Nou, nou. Fantastisch werk?

Enkel Ramalho komt daarbij in de buurt. Absolute versterking voor een mooie prijs. Drommel is geen topper, zeker niet voor z'n transfersom. De back-up voor de backs staat nu in de basis (ouch) en de meer voetballende middenvelders kunnen fysiek en/of voetballend (nog) niet mee.
Drommel is op de groei gekocht, dat het een getalenteerde keeper is, is duidelijk. Daarnaast. Wat is de laatste topkeeper die we hebben gehad? Gomes.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Voormalig KG schreef: 19 okt 2021, 13:14
Het Kanon schreef: 19 okt 2021, 11:41 Het kan nog opgelost worden. Komende zomer is Guti vier jaar en zijn Baumgartl, Doan en Bruma drie jaar afgeschreven. Dan kunnen we wat makkelijker afscheid nemen. Zahavi zal wel transfervrij vetrekken.

Als de ruimte ingevuld wordt met nieuw talent, dan vinden we de weg omhoog wel weer. De vraag is echter of we de juiste spelers weten te vinden. De afgelopen jaren geven wat dat betreft een mager vertrouwen.
Wat zonde.
Ik zie juist met aankopen deze en afgelopen zomer dat er goed wordt gekeken naar wat er nodig is en dat er binnnen de mogelijkheden gekeken wordt kwaliteitspelers binnen te halen.

Ik zie juist mogelijkheden @Het Kanon
Ik zie ook mogelijkheden. Ik zou de miskopen van de hand willen doen (desnoods een klein verlies nemen) en aankomen spelers met winstmarge daarvoor in de plaats halen. In dat laatste vind ik PSV de laatste jaren niet sterk. Al leken mij namen die rondgingen als Hlozek en Berisha, wel de spelers die je moet hebben als PSV.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Zeiktopic
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Het gebrek aan een spits en rechtsback zag iedereen van mijlenver aankomen, werd in de zomer door PSV's spreekbuis (Rik Elfrink) flink op gespeculeerd, maar uiteindelijk niets voor gekomen. Dat is een erg grote tekortkoming nu, tezamen met een te grote hoeveelheid aan schroot in de selectie. Ramalho, Propper en Van Ginkel zijn/waren op papier goede aankopen, het is alleen jammer dat alleen de eerste ècht zijn toegevoegde waarde tot dusver laat zien.
Knolletje
Ballenjongen
2
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 okt 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 19 okt 2021, 12:13 Ramalho was ook wel haalbaar zonder Schmidt verwacht ik. Staat ook al jaren op de lijst. Net als Max. Bij een Götze ligt dat heel anders natuurlijk. En als er een nieuwe trainer zal daar weer een wisselwerking mee zijn. Speel je CL of niet. Stel we spelen CL dan kan je de vraag stellen: had John die en die spelers kunnen halen als we geen CL hadden gespeeld... tja. Die vragen hou je.

Zonder Cocu had Guardado niet bij ons gespeeld. Had Marcel hoog en laag kunnen springen, maar hij maakte hem uiteindelijk rond.
Ik heb nooit een gerucht gelezen over Ramalho. Zijn komst kwam dan ook volledig uit de lucht vallen. Desalniettemin wel voor een mooi laag bedrag gehaald
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het Kanon schreef: 19 okt 2021, 11:47
Standbeeld schreef: 19 okt 2021, 11:41 Ik heb wel al langer het idee dat John zich nog steeds moet bewijzen qua aankopen. Wat natuurlijk nergens op slaat na zo een lange tijd als TD. Wie heeft John nu gehaald waarvan je kan zeggen dat het een goede aankoop is, zonder de invloed van Schmidt? Volgens mij alleen Sangare?
Angelino, Dumfries, Max.
Madueke kwam ook uit zijn koker geloof ik. En of spelers nou via Schmidt komen moet niet uitmaken; hij maakt handig gebruik van iemand anders zijn netwerk; maakt het dan uit of het de trainer is of via een zaakwaarnemer?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong