Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zo gaat het al jaren met de Nederlandse voetbalpers, het eerste woord wat in hun mond ligt is “Ajax”. Er gaat geen persconferentie/interview met PSV voorbij zonder het over Ajax te hebben. Zo erg zelfs dat er nauwelijks vragen gesteld worden over de komende wedstrijd van PSV. En Schmidt blijft beleefd antwoord geven echter zijn gezicht spreekt boekdelen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 17 okt 2021, 13:45 Maar daarna verdween dat lekkere voetbal en werden veel wedstrijden een opgave.
Ik zie vooral enkele leden die een uitslag gebruiken als excuus op los te gaan op Schmidt en daarbij prima spel en een bizarre uitslag negeren (Willem II), om vervolgens precies het tegenovergestelde te doen bij de wedstrijd van gisteren (met matig spel, maar een goede uitslag).

Het begint hier steeds meer op Twitter te lijken, veel minder nuance en onderbouwde argumentatie en veel meer populistisch geroep. Dat vind ik zonde, aangezien dit eerst absoluut niet het geval was hier.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Slaat toch ook nergens op om na PSV - PEC over Ajax te beginnen. Bewaar dat lekker voor de voorbeschouwing volgende week.

Die zogenaamde 'pers' wordt gewoon geinstrueerd om Schmidt te kutten, want ze weten dat een titel met Schmidt + Ajax goed scoort.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Het aantal "goede" wedstrijden met een bizarre uitslag zijn er imo onder schmidt wel heel veel. Wedstrijden waar je de tegenstander volledig de wil op legt en dan na de wedstrijd vol ongeloof staat "hoe hebben we deze niet gewonnen".

Als je ziet hoe moeilijk we het hebben tegen gae, pec en Sparta. Dan maak ik me echt grote zorgen over wedstrijden als twente, vitesse, Utrecht en Heerenveen die dit ook kunnen maar nog veel beter een een gevaarlijkere counter.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dn Trol schreef: 17 okt 2021, 19:47 Het aantal "goede" wedstrijden met een bizarre uitslag zijn er imo onder schmidt wel heel veel. Wedstrijden waar je de tegenstander volledig de wil op legt en dan na de wedstrijd vol ongeloof staat "hoe hebben we deze niet gewonnen".
Moet Schmidt ze er zelf in schieten dan? Hij kan met tactiek alleen zorgen dat spelers in goede scoringspositie komen. De rest is aan de spelers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 17 okt 2021, 19:49
Dn Trol schreef: 17 okt 2021, 19:47 Het aantal "goede" wedstrijden met een bizarre uitslag zijn er imo onder schmidt wel heel veel. Wedstrijden waar je de tegenstander volledig de wil op legt en dan na de wedstrijd vol ongeloof staat "hoe hebben we deze niet gewonnen".
Moet Schmidt ze er zelf in schieten dan? Hij kan met tactiek alleen zorgen dat spelers in goede scoringspositie komen. De rest is aan de spelers.
Ik vind dat er bij PSV te weinig vaste spelpatronen in zijn geslepen op basis waarvan we het verschil kunnen maken. Nu is het toch vaak wachten op een bevlieging van bijvoorbeeld (met name) Gakpo.

Dus natuurlijk moet je het de spelers aanrekenen dat ze de kansen niet af maken, maar Schmidt gaat bij dit soort wedstrijden natuurlijk nooit helemaal vrijuit
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Daarom moet je spelers niet direct verkopen als ze eindelijk een aardig seizoen hebben gedraaid. Malen hadden we bijv. gewoon nog een seizoen moeten houden. Kortom: nóg een 'schuldige' die geen Schmidt als achternaam heeft.

Maar ja misschien hebben wij gewoon niet de luxe om dat te doen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Als Borussia Dortmund komt voor Malen en ze bieden een goede prijs ga je Malen echt niet houden..
Buiten dat Malen natuurlijk ook naar een betere competitie wil..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

PSV heeft af en toe grote verkopen nodig. Dat is het beleid. Misschien had Malen meer op moeten leveren. Dat hij ging, dat was juist de bedoeling.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

ShovingNE2 schreef: 17 okt 2021, 19:49
Dn Trol schreef: 17 okt 2021, 19:47 Het aantal "goede" wedstrijden met een bizarre uitslag zijn er imo onder schmidt wel heel veel. Wedstrijden waar je de tegenstander volledig de wil op legt en dan na de wedstrijd vol ongeloof staat "hoe hebben we deze niet gewonnen".
Moet Schmidt ze er zelf in schieten dan? Hij kan met tactiek alleen zorgen dat spelers in goede scoringspositie komen. De rest is aan de spelers.
Tsja dit vind ik altijd zo'n onzin argument. Dan kun je dus iedereen voor de groep zetten en hetzelfde resultaat verwachten volgens jou?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het Kanon schreef: 17 okt 2021, 20:34 PSV heeft af en toe grote verkopen nodig. Dat is het beleid. Misschien had Malen meer op moeten leveren. Dat hij ging, dat was juist de bedoeling.
Precies, we worden beperkt door economische belangen. En da's helemaal niet vreemd. Maar het heeft dus o.a. die consequentie: dat je minder kans hebt om kwalitatief goede spelers automatismen te laten ontwikkelen waar de ploeg dan een tijdlang van kan profiteren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

ziege maar ook zagge schreef: 17 okt 2021, 21:14
Het Kanon schreef: 17 okt 2021, 20:34 PSV heeft af en toe grote verkopen nodig. Dat is het beleid. Misschien had Malen meer op moeten leveren. Dat hij ging, dat was juist de bedoeling.
Precies, we worden beperkt door economische belangen. En da's helemaal niet vreemd. Maar het heeft dus o.a. die consequentie: dat je minder kans hebt om kwalitatief goede spelers automatismen te laten ontwikkelen waar de ploeg dan een tijdlang van kan profiteren.
Helaas zal het volgend seizoen zo gaan met Gakpo en/of Madueke.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

De luxe om Malen te houden had PSV niet. Zowel financieel als wat betreft de ambitie van Malen zelf. Als je stabiliteit in je team wil creëren, dan zal j es moeten zorgen voor een kwalitatief sterke ervaren as die goed verdienen, waardoor ze 2 tot 4 jaar bij PSV blijven en waar spelers als Malen en Gakpo omheen spelen die weer goed vervangen kunnen worden als die vertrekken en PSV de benodigde centen opleveren.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Gijp constateert dat er geen enkel idee zit achter het spel van PSV. Iedereen loopt de drukte in en posities worden slecht ingevuld. Zou dat misschien de oorzaak zijn van het moeizaam tot scoren komen.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Volgens mij zit daar wel een deel van het probleem, wordt vaak rond en in de 16 niet handig uitgespeeld.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ruuddevil schreef: 18 okt 2021, 22:05 Gijp constateert ...
🚦
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 18 okt 2021, 22:18 Volgens mij zit daar wel een deel van het probleem, wordt vaak rond en in de 16 niet handig uitgespeeld.
Een deel, ja. Een ander deel is heel simpel: die kansen mogen ook gewoon een keer tegen de touwen. Men kan eindeloos wijzen naar Schmidt, maar ik zag tegen PEC ook weer kansen gemist worden waarvan ik denk: onmogelijk tegenop te coachen.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ykhim schreef: 18 okt 2021, 22:22
Op weg naar nr 25 schreef: 18 okt 2021, 22:18 Volgens mij zit daar wel een deel van het probleem, wordt vaak rond en in de 16 niet handig uitgespeeld.
Een deel, ja. Een ander deel is heel simpel: die kansen mogen ook gewoon een keer tegen de touwen. Men kan eindeloos wijzen naar Schmidt, maar ik zag tegen PEC ook weer kansen gemist worden waarvan ik denk: onmogelijk tegenop te coachen.
Nee dat ligt in beide gevallen aan de spelers, Madueke zaterdag ook weer, net een actie teveel en dan speelt ie hem in de drukte bij de keeper, 3 verdedigers en Zahavi. Die laatste raakt dan miraculeus de laat.
Als Madueke 1 actie minder maakt, er een speler op de 11 meter komt, eerste paal en 2e paal heb je meer kans. Ik ben het eens met Gijp dat ze teveel uit positie te dicht op elkaar in de 16 komen, bezetting klopt daar niet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ykhim schreef: 18 okt 2021, 22:22 Een deel, ja. Een ander deel is heel simpel: die kansen mogen ook gewoon een keer tegen de touwen. Men kan eindeloos wijzen naar Schmidt, maar ik zag tegen PEC ook weer kansen gemist worden waarvan ik denk: onmogelijk tegenop te coachen.
Taak van de trainer is: spelers in scoringspositie brengen. Daarna is het aan de spelers. We kwamen verdomd vaak in scoringspositie tegen PEC, Sparta en Willem II.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Het punt is duidelijk. Èn volkomen terecht. Dat wat vaak simpelweg 'pech' of 'geluk' wordt genoemd, valt nooit uit te sluiten in voetbal, daar helpt geen 10.000 uur trainen en perfect coachen aan. Overigens heb ik nog nooit een trainer een speler in scoringspositie zien brengen. Hoe stel jij je dat voor? ;) (point taken, hoor)
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ykhim schreef: 18 okt 2021, 22:22
Op weg naar nr 25 schreef: 18 okt 2021, 22:18 Volgens mij zit daar wel een deel van het probleem, wordt vaak rond en in de 16 niet handig uitgespeeld.
Een deel, ja. Een ander deel is heel simpel: die kansen mogen ook gewoon een keer tegen de touwen. Men kan eindeloos wijzen naar Schmidt, maar ik zag tegen PEC ook weer kansen gemist worden waarvan ik denk: onmogelijk tegenop te coachen.
Dat klopt. Ik vind dat het vaak Zahavi is die de grote kansen krijgt en mist. Daar mag van mij (in elk geval tijdelijk) iemand anders starten.
Anderzijds vind ik wel dat ons spel niet zaligmakend is. We krijgen wel behoorlijk wat kansen maar ik vind ook dat er vaak voor een moeilijke oplossing wordt gekozen en dat het tempo te laag is. Dat zou ik graag anders zien. Ik ben een groot fan van Schmidt maar in aanvallend opzicht mag er best wat meer afgewisseld worden zowel in manier van aanvallen als in het tempo en gebrei.
Als laatste blijft het vreemd dat we al enkele jaren patent hebben op tegengoals vanuit halve kansen. Ook daar gaat iets fout. Hopelijk kunnen we snel met al deze dingen afrekenen, want komende twee wedstrijden winnen zou een boost geven die bepalend kan zijn voor het hele seizoen.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Robson de Souza schreef: 19 okt 2021, 09:52 Dat klopt. Ik vind dat het vaak Zahavi is die de grote kansen krijgt en mist. Daar mag van mij (in elk geval tijdelijk) iemand anders starten.
Anderzijds vind ik wel dat ons spel niet zaligmakend is. We krijgen wel behoorlijk wat kansen maar ik vind ook dat er vaak voor een moeilijke oplossing wordt gekozen en dat het tempo te laag is.
We hebben veel kansen. Er zijn echter niet veel kansen waarbij de afmaker alleen nog maar met de binnenkant de bal langs de keeper moet plaatsen van 5-10 meter afstand. Er zijn weinig 'makkelijke' kansen.

Tegen PEC waren drie van Zahavi's kansen scrimmages en een bal die hij uit de draai moest verlengen (tegen de lat). Sangare moet een sprong-dropkick uitvoeren, ook al stond hij dichtbij. Bruma moest nog om een verdediger heen toen hij de bal kreeg.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ruuddevil schreef: 18 okt 2021, 22:05 Gijp constateert dat er geen enkel idee zit achter het spel van PSV. Iedereen loopt de drukte in en posities worden slecht ingevuld. Zou dat misschien de oorzaak zijn van het moeizaam tot scoren komen.
Ik zie het meer als “PSV lijkt geen plan B te hebben”. Als het niet loopt, blijven we stug Plan A hanteren (lekker door het midden voetballen en hopen op een wonder).

Maar wat [mention]Ykhim[/mention] zegt klopt ook gewoon, die ballen mogen er ook wel gewoon in hè.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 19 okt 2021, 10:20 Ik zie het meer als “PSV lijkt geen plan B te hebben”. Als het niet loopt, blijven we stug Plan A hanteren (lekker door het midden voetballen en hopen op een wonder).
Vinicius is vooralsnog inderdaad geen plan B en dat zou het wel moeten zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Vini was betrokken bij de tweede goal. Hij word alleen verkeerd gebruikt. Dat is iets wat von Bommel met Luuk de Jong wel goed deed.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als hij dat block niet zet wordt het schot geblockt denk ik. Was prima inderdaad. Wel iets wat ik verwacht van zo'n spits, dus geen extra kudo's of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt