Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

https://i.pinimg.com/736x/dd/c5/f8/ddc5 ... 9a8c86.jpg
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Merck laat generieke producenten in India de nieuwe pil molnupiravir supergoedkoop produceren voor ruim 100 armere landen die achterblijven qua vaccinatie:

https://www.nytimes.com/2021/10/17/heal ... ravir.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Weghorst corona en mist de Champions League wedstrijd tegen Salzburg. Daar ga je met je niet vaccineren.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Ik heb me zaterdag ook eens (eerste keer) laten testen, viel alleszins mee.

Bij mijn vrouw op het werk, maandag meeting met externe contractor. Die test dinsdag positief. Besmet wel 8 a 9 anderen, waarvan de meesten 2x gevaccineerd zijn. En sommigen met stevige symptomen. Zo zie je maar, je kan het gewoon nog krijgen.

Gelukkig mijn vrouw en ik negatief, vooral omdat mijn vrouw niet bij de meeting fysiek is geweest omdat er geen plek meer in de vergaderzaal was. We dodged a bullit here....
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

Johnnie Walker schreef: 18 okt 2021, 10:59 Weghorst corona en mist de Champions League wedstrijd tegen Salzburg. Daar ga je met je niet vaccineren.
Je kon erop wachten. Zo benadeelt Woutje Waphorst toch zijn club.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Karma is a fucking bitch
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

trouwepsvfan schreef: 18 okt 2021, 15:45 Karma is a fucking bitch
wat heb jij nu voor onderschrift :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Batsu[/mention] heeft denk ik de afgelopen week onder een steen geleefd :devil:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Batsu schreef: 18 okt 2021, 16:43
trouwepsvfan schreef: 18 okt 2021, 15:45 Karma is a fucking bitch
wat heb jij nu voor onderschrift :lol: :lol: :lol:
Komt omdat een niet nader te noemen persoon behoorlijk op mij aan het inhakken was en mij een zure kut noemde. Als grap heb ik er toen maar een tijdelijke geuzennaam van gemaakt. Ik zal hem binnenkort weer aanpassen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Willem Engel post dat Collin Powel nog had geleefd als hij niet gevaccineerd zou zijn.

Dat hij leukemie had laat hij even buiten beschouwing. Zou mij niets verbazen dat hij zelf wel gevaccineerd zijn. Zou mooi zijn als iemand bij de GGD die gegevens lekt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:



Ja, dat beseffen die mensen zich goed, maar ze hebben daar schijt aan omdat ze een gedateerd sprookjesfiguur volgen. Doe het maar hoor: ongevaccineerd? Dan bij drukte achteraan aansluiten voor een ic bedje. Keuzes hebben consequenties.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 18 okt 2021, 18:50

Ja, dat beseffen die mensen zich goed, maar ze hebben daar schijt aan omdat ze een gedateerd sprookjesfiguur volgen. Doe het maar hoor: ongevaccineerd? Dan bij drukte achteraan aansluiten voor een ic bedje. Keuzes hebben consequenties.
‘De helft van de covid-patiënten in ons ziekenhuis komt uit Staphorst’, zegt woordvoerder Eveline Henneke van Isala, ‘en 90 procent van de opgenomen patiënten is ongevaccineerd.’ Henneke betreurt het uitstellen van de operaties: ‘Het heeft een enorme impact als iemand langer pijn moet lijden in afwachting van bijvoorbeeld een rugoperatie’.

Ik word hier zo boos over. Wat mij betreft sluiten die mensen lekker achteraan in de wachtrij aan, maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet. Het schuurt wel echt enorm.
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 18 okt 2021, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 18 okt 2021, 18:50Ja, dat beseffen die mensen zich goed, maar ze hebben daar schijt aan omdat ze een gedateerd sprookjesfiguur volgen.
De meeste gelovigen laten zich gewoon vaccineren dus ik denk dat je de reden elders moet zoeken.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Degenen die zich juist niet laten vaccineren zijn wel een kern van het probleem. Dat zie je dus in Zwolle juist heel duidelijk.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Wout Weghorst heeft zojuist op instagram geplaatst:

‘Everything happens for a reason’ (en reacties uitgeschakeld)

Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik vind het achterlijk dat mensen die zich niet laten vaccineren voorrang krijgen in de zorg. Hoezo?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 18 okt 2021, 19:31 Ik vind het achterlijk dat mensen die zich niet laten vaccineren voorrang krijgen in de zorg. Hoezo?
Wss omdat die mensen anders het loodje leggen terwijl mensen die een rugoperatie moeten ondergaan met enorme pijn door kunnen leven.

Triest maar waar
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vertrouwen op je wolkenpapa en daarom geen vaccin nemen. Totdat de wolkenpapa ze laat vallen en dan wel de wetenschap vragen om hulp.

Ik snap best dat sommigen geen vaccin nemen. Maar als je kwetsbaar bent door bijvoorbeeld ouderdom is het echt heel dom.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Batsu schreef: 18 okt 2021, 12:32 Bij mijn vrouw op het werk, maandag meeting met externe contractor. Die test dinsdag positief. Besmet wel 8 a 9 anderen, waarvan de meesten 2x gevaccineerd zijn. En sommigen met stevige symptomen. Zo zie je maar, je kan het gewoon nog krijgen.

Gelukkig mijn vrouw en ik negatief, vooral omdat mijn vrouw niet bij de meeting fysiek is geweest omdat er geen plek meer in de vergaderzaal was. We dodged a bullit here....
Ik zie nu echt een bomvolle vergaderzaal voor me zonder enige vorm van ventilatie. Wat hebben ze daar in godsnaam gedaan en was die contractor ook gevaccineerd?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Volgens mij willen wij een maatschappij waarin we ook zorgen voor de zwakkeren. Dit geldt, denk ik, niet alleen voor fysiek zwakkeren. Het is treurig dat we zo snel polariseren, want daarmee bevestigen we de mensen in hun onzinideëen meer dan we ze positief beïnvloeden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We zorgen voor de zwakkeren. Krijgen als eerste mogelijkheid tot vaccin.

Maar als je zorg nodig hebt en dit soort figuren blokkeren jouw zorg dan vind ik daar wat van. God heeft geen vaccins gemaakt. Maar hij heeft ook geen ziekenhuizen gebouwd met IC's. Lekker consequent blijven.

Besef even dat als je nu in die regio een ernstig ongeval krijgt je kansen op overleven afnemen. Omdat ambulances moeten uitwijken in sommige gevallen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Als ouder kun je het beste consequent zijn in de opvoeding van een kind, zeggen ze, maar consequent zijn is geen verplichting ofzo ;)

Maar tsja dit is de realiteit waarin we leven, daarom willen we dus zoveel mogelijk vaccineren, als er alleen maar risico voor die persoon zelf was dan zou het niet zo'n punt zijn. Mensen zorg ontzeggen op basis van gedrag zou betekenen dat je een gigantische ethische grens overstapt. Misschien kun je dan nog beter vaccinatie gaan verplichten, of de tabaksverkoop verbieden enz.

Ik zou gewoon maar eens beginnen met een leuke landelijke 'prikken voor vrijheid' (oid) campagne. Ik weet het, werkelijk een absurd idee natuurlijk, dat je mensen zover zou kunnen krijgen iets te doen zonder dwang of drang.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 18 okt 2021, 19:57 Volgens mij willen wij een maatschappij waarin we ook zorgen voor de zwakkeren. Dit geldt, denk ik, niet alleen voor fysiek zwakkeren. Het is treurig dat we zo snel polariseren, want daarmee bevestigen we de mensen in hun onzinideëen meer dan we ze positief beïnvloeden.
Nu zijn het misschien nog rug- of heupoperaties, maar reken maar dat er in de winter gewoon weer kankeroperaties en dergelijke uitgesteld worden. Ik begin daar toch echt wel grote moeite mee te krijgen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Precies
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

trouwepsvfan schreef: 18 okt 2021, 20:21
Thijs schreef: 18 okt 2021, 19:57 Volgens mij willen wij een maatschappij waarin we ook zorgen voor de zwakkeren. Dit geldt, denk ik, niet alleen voor fysiek zwakkeren. Het is treurig dat we zo snel polariseren, want daarmee bevestigen we de mensen in hun onzinideëen meer dan we ze positief beïnvloeden.
Nu zijn het misschien nog rug- of heupoperaties, maar reken maar dat er in de winter gewoon weer kankeroperaties en dergelijke uitgesteld worden. Ik begin daar toch echt wel grote moeite mee te krijgen.
Waarom dan? Gaan we straks niemand meer helpen, die op de IC zou moeten belanden omdat ie te hard reed? Leven lang gerookt heeft? Overgewicht heeft door te weinig beweging en te vet eten? Te veel gesport heeft? Stoppen we met ambulances die standaard bij voetbalwedstrijden staan? Waar trek je de grens?

En denk je dat mensen die geen vaccinatie nemen dit doen om anderen te benadelen? Of doen die dat uit angst of simpelweg omdat ze het niet kunnen inschatten wat de voors en tegens zijn?
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 18 okt 2021, 20:36
trouwepsvfan schreef: 18 okt 2021, 20:21

Nu zijn het misschien nog rug- of heupoperaties, maar reken maar dat er in de winter gewoon weer kankeroperaties en dergelijke uitgesteld worden. Ik begin daar toch echt wel grote moeite mee te krijgen.
Waarom dan? Gaan we straks niemand meer helpen, die op de IC zou moeten belanden omdat ie te hard reed? Leven lang gerookt heeft? Overgewicht heeft door te weinig beweging en te vet eten? Te veel gesport heeft? Stoppen we met ambulances die standaard bij voetbalwedstrijden staan? Waar trek je de grens?

En denk je dat mensen die geen vaccinatie nemen dit doen om anderen te benadelen? Of doen die dat uit angst of simpelweg omdat ze het niet kunnen inschatten wat de voors en tegens zijn?
Je moet altijd zoveel mogelijk mensen helpen, ook als ze gerookt of gedronken hebben of veel te dik zijn. Maar met ons gigantische personeelstekort is dat geen optie meer. Het begint bij mij wel te schuren als er kankerpatienten zijn die door covid-patienten hun kansen verder zien slinken. Door je te laten vaccineren kun je zelf het risico enorm verkleinen dat je op de IC terecht komt, dat is met kanker wel anders natuurlijk.

Ik zeg overigens ook niet dat we zomaar de kankerpatienten voorrang moeten geven; ik zei dat ik er behoorlijke moeite mee heb. Dat is natuurlijk wel een verschil

Edit: blijkbaar geeft hij automatisch sterretjes bij die ziekte
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur

Covid-19