Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Boscagli is ook gewoon een onderschatte speler. Twee, drie momentjes zoals zaterdag gebeuren, maar overall is het gewoon een aankoop uit de categorie Arias geworden. Voor een schijntje gehaald en straks voor een miljoen of 15 weer weg.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ykhim schreef: 18 okt 2021, 08:54 Boscagli is ook gewoon een onderschatte speler.

(...)

straks voor een miljoen of 15 weer weg.
Ben het wel eens met de strekking van je post, maar ik heb geen idee hoe Boscagli er internationaal gezien opstaat en of er daadwerkelijk clubs zullen zijn die 15 miljoen op tafel gaan leggen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Clubs als Lille, Marseille, Lyon of Rennes hebben dat geld wel. Daar moet 'ie op mikken denk ik.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Miljoen of 15? Zou heel mooi zijn maar ik verwacht het niet. Ik denk max 8-10 mln als we geluk hebben. Dan zal hij het Europees moeten laten zien. Boscagli heeft een goede pass en positionering, maar ik denk dat hij -voor een speler in de as- tekort komt op fysiek en snelheid om door te stoten naar een stap hoger in een topcompetitie.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3995
Lid geworden op: 7 aug 2018

Wanneer hij doorgaat op deze manier met kopduels, crossballen en schoten dan komt er wel een club. Wat een mooie voetballer is dit geworden. [mention]Joosth[/mention] Ik ben fan.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Standbeeld schreef: 18 okt 2021, 10:01 Miljoen of 15? Zou heel mooi zijn maar ik verwacht het niet. Ik denk max 8-10 mln als we geluk hebben. Dan zal hij het Europees moeten laten zien. Boscagli heeft een goede pass en positionering, maar ik denk dat hij -voor een speler in de as- tekort komt op fysiek en snelheid om door te stoten naar een stap hoger in een topcompetitie.
Nee hoor. Dan gewoon niet laten gaan.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3152
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik vind het ook moeilijk te peilen hoe hij er Europees op staat. Hij zou 1.81 moeten zijn volgens wiki maar naar mijn gevoel is hij wel wat groter. Hoe dan ook zal dat dan wel een mogelijke blokkade zijn voor sommige clubs. hij wint daarentegen wel alle kopduels dus hij heeft er geen last van dat hij geen 2 meter is.

Hij is oud Frans jeugdinternational wat weer voor hem spreekt. Nu ook flink wat Europese duels gespeeld en maakt geregeld een doelpunt als verdediger. Mooie lange bal. Aan de andere kant verdedigend nog kwetsbaar, met name qua anticipatie heeft hij echt nog stappen te zetten.

Een Wober is 3 keer verkocht voor een bedrag rond de 10 miljoen. Ik denk dat Boscagli dat dus ook minimaal waard is, de vraag is dan of we dat ook gaan krijgen nu de markt toch wat moeilijker is. Het si voor zowel PSV als hemzelf overigens ook prima als hij nog een aantal jaar hier blijft. Hij heeft nog genoeg stappen die hij kan zetten hier en voor PSV is het een zeer bruikbare verdediger, helemaal als hij verdedigend nog wat beter wordt.

Ik vind het trouwens, als zowat enige ben ik bang, geen goede centrale middenvelder. Hij mist echt dynamiek, gevoel voor ruimte en inzicht om die positie echt goed te kunnen invullen. Uiteraard brengt hij aan de bal wel voetballend vermogen maar met name zonder bal en in het druk zetten vind ik hem echt matig op het middenveld. Misschien dat het naast een Sangare wel beter gaat maar een goede vervanger van Sangare vind ik hem niet.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Staat ook in het VI Elftal van de week :alien:
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik dacht juist na afgelopen zaterdag en weer een rare fout van Boscagli : tijd voor Obispo.

Zijn op sommige vlakken excellerende kwaliteiten zijn duidelijk, maar er lijkt niet echt een positie voor boscagli in het veldvoetbal beschikbaar te zijn die bij hem past. Centrale verdediger in ieder geval niet.. ik denk niet dat die fouten en rare keuzes er nog ooit uitgaan. Dat zie je als verdediger of dat zie je niet. Een fout van Obispo dat hij een bal verspeelt vind ik van een andere orde. Dat overkomt iedere verdediger een aantal keer in zijn carrière. Maar Boscagli stapt op rare momenten opeens in. Rent wanneer ie moet sprinten. Gaat rugdekking geven met een vrije man in zijn rug. Zuchtttttt.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Dankzij het vinicius topic, ben ik net toch de goede positie voor boscagli tegengekomen. Spits !!! Hebben we meteen een kopsterke spits ;-)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ykhim schreef: 18 okt 2021, 08:54 Boscagli is ook gewoon een onderschatte speler. Twee, drie momentjes zoals zaterdag gebeuren, maar overall is het gewoon een aankoop uit de categorie Arias geworden. Voor een schijntje gehaald en straks voor een miljoen of 15 weer weg.
Dat denk ik ook. Maar Obispo vond ik ook een prachtige trap hebben in de duels dat hij speelde dit seizoen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet niet precies waarom Boscagli zijn basisplaats 'verdedigd' zou moeten worden, die vind ik namelijk niet meer dan terecht.
Obispo zit wel kort achter hem.

Maar tegen PEC speelde Boscagli een echt waardeloze 1e helft, zo slecht heb ik hem alleen toentertijd als linksback gezien. Verdedigend ontzettend slap (zijn ingrijpen bij de 0-1 slaat nergens op), positioneel slecht en zelfs aan de bal hooguit matig. Ik vond het onbegrijpelijk dat hij niet gewisseld werd in de rust.
Gelukkig was zijn 2e helft stukken minder slecht en haalde hij een redelijk niveau, met een geweldige goal op het einde.

Hopelijk is hij donderdag wel vanaf het fluitsignaal wakker en scherp.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3995
Lid geworden op: 7 aug 2018

Met Obispo en Boscagli staat er twee kwaliteitsspelers met een goed tot uitstekend linkerbeen centraal klaar, die hun leeftijd mee hebben. Dit is een luxe die bij een topclub hoort op iedere positie. Ik voel mij als fan in deze gezegend.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Die jongen komt uit Monaco; zeker laten starten dus Donderdag.
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Voormalig KG schreef: 18 okt 2021, 10:31 Wanneer hij doorgaat op deze manier met kopduels, crossballen en schoten dan komt er wel een club. Wat een mooie voetballer is dit geworden. @Joosth Ik ben fan.
Dat heeft best een tijd geduurd voordat je terugkwam op mijn opmerking 😉
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Joosth schreef: 18 okt 2021, 21:01
Voormalig KG schreef: 18 okt 2021, 10:31 Wanneer hij doorgaat op deze manier met kopduels, crossballen en schoten dan komt er wel een club. Wat een mooie voetballer is dit geworden. @Joosth Ik ben fan.
Dat heeft best een tijd geduurd voordat je terugkwam op mijn opmerking 😉
Het klopt nog ook. Overigens was ik vanaf dag 1 fan. Echt een goede aankoop die de club zowel sportief als financieel vooruit zal helpen. Hooguit nog één seizoen en dan moet hij gaan.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Al vaker gezegd, maar teveel een ballwatcher en daardoor een te grote labiliteit. Daardoor zie ik hem ook weinig meer groeien eigenlijk, kijkgedrag is gewoon essentieel.

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Heruone schreef: 21 okt 2021, 17:26 Al vaker gezegd, maar teveel een ballwatcher en daardoor een te grote labiliteit. Daardoor zie ik hem ook weinig meer groeien eigenlijk, kijkgedrag is gewoon essentieel.
Dit moment is wel kwalijk natuurlijk.
Is dit echt representatief? Gebeurt dit vaak? (Ik kan hier meestal slechts samenvattingen kijken.)

Wel grappig, toen ik zelf nog speelde deed ik niet anders dan constant alle afspeelmogelijkheden van de tegenstander scannen. Leek mij het minste wat je kon doen, maar blijkbaar is dat lang niet overal basiskennis in het professioneel voetbal.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Een ramp als middenvelder.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3995
Lid geworden op: 7 aug 2018

Hij moet gaan schieten en hard naar voren spelen. Het spel mag wel wat sneller kunnen Gakpo en Madueke van profiteren.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Voetballend een goede verdediger, maar zelfs op dat gebied komt ie tekort op het middenveld. En waar je zou denken dat een verdediger op het middenveld zorgt voor stabiliteit, is dat echt niet zo. Al is het ook niet gemakkelijk om met deze Van Ginkel samen te spelen…
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het gebeurt te vaak dat zowel Van Ginkel als Obispo voor de bal staan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Boscagli op het middenveld is gewoon zwemmen, en dan niet eens in bacardi lemon. Totaal niet bewust van z'n positie.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk echt dat op 6 zijn beste positie is, maarja we spelen niet met de punt naar achter maar naar voren. Gevolg is dat Gotze zich aan moet passen aan de twee middenvelder die zelf te graag vooruit willen. Als je Boscagli of Sangaré op 6 hebt dan kan van Ginkel verder naar voren en Gotze wat dichter bij de aanvallers.

Zondag Boscagli tegen Ajax wordt ook pijnlijk vrees ik.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Is gewoon geen middenvelder. Loopt continue verkeerd, staat verkeerd en wil zo graag risicovolle ballen geven dat het elke keer mis gaat. Project middenveld gewoon mislukt. Denk dat zijn passingspercentage om te huilen is.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Klein smetje op de feestvreugde, ik vind het project Boscagli als middenvelder definitief mislukt.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Olivier Boscagli