Carlos Vinícius

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ook al bakt Zahavi er momenteel niet veel van, toch zie ik Zahavi liever in de basis dan Vinicius. Kun je nagaan.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

guus schreef: 17 okt 2021, 10:13 Vinicius heeft in de speeltijd die hij kreeg niets maar dan ook helemaal niets laten zien waaraan je kunt zien dat het een topspits is en dat zegt genoeg.
Nee
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

ruuddevil schreef: 17 okt 2021, 11:05 Zijn statistieken bij Benfica en Tottenham, twee clubs die hoger aangeschreven staan dan PSV, zijn anders dikke prima. En dat was niet in 2009, maar de afgelopen 2 seizoenen. Je moet die jongen alleen niet halen als je niet van plan bent hem te gebruiken op zijn sterke punten. Dit is duidelijk Schmidt die zegt wacht even John, ik wilde een andere spits. Dus stel ik lekker mijn protégé Zahavi op ook al scoort die 20 wedstrijden achter elkaar niet.
Tuurlijk joh, Schmidt verliest liever omdat hij zijn zin niet kreeg. :wall:
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik snap de enorme negativiteit hier over Vinicius niet.
Tot nu toe heeft hij iedere keer mogen invallen als de nood erg hoog was en het spel van PSV niet al te best, wat verwachten mensen dan?

Ik vind hem gisteren overigens prima invallen.
Hij was tenminste een fatsoenlijk aanspeelpunt, hij stond voorin, hij was aanspeelbaar, hij hield ballen vast en hij speelde ze af op medespelers. Zet hem aub eens in de basis en geef hem een echte kans.

En hij was zo ongeveer de enige speler die constant misbaar maakte als Lamprou de bal weer minimaal 10 seconden vast hield, waar langer dan 6 seconden een indirecte vrije trap tegen moet opleveren. Hierdoor durfde Lamprou niet meer zo lang tijd te rekken, wat andere PSV'ers veel eerder hadden moeten doen (aangezien de scheids het blijkbaar allemaal prima vond).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hij moet gewoon goals gaan maken. Veel ingewikkelder is het niet. En lukt dat, dan gaat de kritiek ook omslaan. Dan ziet men ineens wél de kwaliteiten, die hij ook nu gewoon laat zien. De logica van gemiddelde voetbalsupporters is niet zo ingewikkeld.

Goals. We wachten verder.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vond hem best ok invallen, voegde meer toe dan Zahavi m.i. Moet wel een kans in de basis krijgen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ykhim schreef: 17 okt 2021, 14:04 Hij moet gewoon goals gaan maken. Veel ingewikkelder is het niet. En lukt dat, dan gaat de kritiek ook omslaan. Dan ziet men ineens wél de kwaliteiten, die hij ook nu gewoon laat zien. De logica van gemiddelde voetbalsupporters is niet zo ingewikkeld.

Goals. We wachten verder.
Precies ditzelfde geldt toch ook voor Zahavi?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Absoluut. Maar daar waar het bij Zahavi een gebrek aan handelingssnelheid lijkt (en dat gaat echt niet veranderen), is Vinícius topscorer van Portugal geweest. Nogal een verschil.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Als je op basis van statistieken gaan kijken dan heeft zahavi ook wel wat meer krediet toch?

Ik meen oprecht dat ik weinig goeds bij Vinicius zie, ook niet als hij er nu 2 in zou frommelen. Enige wat ik steeds hoor is hij is aanwezig, toont beleving en is een aanspeelpunt. In die 200 minuten (ofzo?) is hij nauwelijks gevaarlijk geweest of dichtbij een goal. We mogen toch wel iets meer verlangen van zo’n dure jongen?
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

ruuddevil schreef: 17 okt 2021, 11:05 Zijn statistieken bij Benfica en Tottenham, twee clubs die hoger aangeschreven staan dan PSV, zijn anders dikke prima. En dat was niet in 2009, maar de afgelopen 2 seizoenen. Je moet die jongen alleen niet halen als je niet van plan bent hem te gebruiken op zijn sterke punten. Dit is duidelijk Schmidt die zegt wacht even John, ik wilde een andere spits. Dus stel ik lekker mijn protégé Zahavi op ook al scoort die 20 wedstrijden achter elkaar niet.
Weet niet of Roger het zo zwart wit ziet maar ik denk dat hier niemand een type Vinicius had verwacht als nieuwe spits inclusief Schmidt. Hij heeft inderdaad prima statistieken maar ook statistieken die erop wijzen dat hij voetballend niet geweldig is en heel afhankelijk is van de aanvoer van zijn teamgenoten.

Ik vind hem voetballend tekort komen. Het heeft er voor mij persoonlijk niet eens zoveel mee te maken dat hij nog niet heeft gescoord maar de voetballer Vinicius past niet in dit PSV. Het is een rare aankoop die uit de lucht is komen vallen toen andere opties af waren gevallen. Ik gun die jongen het allerbeste en ik vind ook dat hij een kans in de basis moet krijgen. Maar ik snap wel dat Zahavi steeds mag starten want in zijn invalbeurten laat hij niet veel zien. En het zijn geen invalbeurten van drie minuten.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 18 okt 2021, 08:17
ruuddevil schreef: 17 okt 2021, 11:05 Zijn statistieken bij Benfica en Tottenham, twee clubs die hoger aangeschreven staan dan PSV, zijn anders dikke prima. En dat was niet in 2009, maar de afgelopen 2 seizoenen. Je moet die jongen alleen niet halen als je niet van plan bent hem te gebruiken op zijn sterke punten. Dit is duidelijk Schmidt die zegt wacht even John, ik wilde een andere spits. Dus stel ik lekker mijn protégé Zahavi op ook al scoort die 20 wedstrijden achter elkaar niet.
Weet niet of Roger het zo zwart wit ziet maar ik denk dat hier niemand een type Vinicius had verwacht als nieuwe spits inclusief Schmidt. Hij heeft inderdaad prima statistieken maar ook statistieken die erop wijzen dat hij voetballend niet geweldig is en heel afhankelijk is van de aanvoer van zijn teamgenoten.

Ik vind hem voetballend tekort komen. Het heeft er voor mij persoonlijk niet eens zoveel mee te maken dat hij nog niet heeft gescoord maar de voetballer Vinicius past niet in dit PSV. Het is een rare aankoop die uit de lucht is komen vallen toen andere opties af waren gevallen. Ik gun die jongen het allerbeste en ik vind ook dat hij een kans in de basis moet krijgen. Maar ik snap wel dat Zahavi steeds mag starten want in zijn invalbeurten laat hij niet veel zien. En het zijn geen invalbeurten van drie minuten.

Ik vind dat Vini nog maar weinig bespeelbare ballen heeft gehad in de zestien en daarbij invallen in wedstrijden waar het niet loopt is net als Ajax gewoon kut
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het is de Braziliaanse Koevermans. Voetballend beperkt maar in de 5/11 meter waarschijnlijk heel gevaarlijk. Alleen komen daar nauwelijks ballen in het huidige spel van PSV.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Zo slecht is hij ook weer niet. Koevermans was zó beperkt als spits, dat een goed veldspel onmogelijk werd. In het geval van Carlos, gaat het niet zo ver.
Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 550
Lid geworden op: 2 okt 2017

Het is een 'plan B' spits. Voor wanneer het niet loopt met Zahavi. Maar als het niet loopt omdat de tegenstander de 16 vol metselt, heb je er niets aan om Zahavi te vervangen voor Vinícius en de rest van de bezetting zo te laten. Of zelfs Vertessen brengen die ook naar binnen wil waardoor het nóg drukker wordt voor de goal.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het begint er steeds meer op te lijken dat deze jongen is gehaald als stormram, om een ander wat meer opportunistisch spel te spelen en wat te forceren cq oorlog maken. Met het spel dat Roger wil spelen beschouwt hij deze jongen op geen enkele manier als basismateriaal. Ik denk dat een Zahavi qua scorend vermogen slecht presteert maar dat hij in de ogen van Roger meer brengt in de pressing vanaf minuut 1 totdat de pijp leeg is. Ik denk dat Vini (nog) niet in staat is eenzelfde prestatie te leveren.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Ik denk dat voor een aantal forumleden de wens de vader is van de gedachte. Had ik ook. Maar zo langzamerhand is het toch moeilijk om niet te zien hoe traag en weinig behendig Vinicius is. Die youtube filmpjes met zijn doelpunten voorspelden al niet veel goeds..

Dus.... Weet iemand nog een leuk spitsje in de PSV jeugd ? Misschien boscagli proberen ? Die is wel goed in de drukte en schiet ze er aardig in haha
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

MaartenV schreef: 18 okt 2021, 14:00 Ik denk dat voor een aantal forumleden de wens de vader is van de gedachte.
Dit speelt in mijn geval ook zeker een rol. Maar in mijn ogen hoeft een spits die voor een linie met Götze, Gakpo en Madueke speelt ook niet zo ontzettend veel te kunnen om belangrijk te zijn. Hij moet gewoon de verdediging bezig houden en er af en toe een bal inschieten. Mijn voornaamste kritiek op Zahavi is dan ook dat hij te vaak weg is uit de punt en daarnaast te weinig duelkracht heeft. Vinicius speelt tot dusverre verre van overtuigend, maar ik zie toch een aantal aanknopingspunten waardoor ik denk/hoop dat hij toch belangrijk voor ons gaat worden.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

MaartenV schreef: 18 okt 2021, 14:00

Dus.... Weet iemand nog een leuk spitsje in de PSV jeugd ? Misschien boscagli proberen ? Die is wel goed in de drukte en schiet ze er aardig in haha
.... :lol:
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Voor een plan B spits brengt hij voorlopig niks. 0 goals, 0 assists. Ook voetballend vind ik het vleesch noch visch. Ik heb in die 2 uur dat hij heeft gespeeld nog geen enkel moment van klasse gezien.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 18 okt 2021, 20:36 Voor een plan B spits brengt hij voorlopig niks. 0 goals, 0 assists. Ook voetballend vind ik het vleesch noch visch. Ik heb in die 2 uur dat hij heeft gespeeld nog geen enkel moment van klasse gezien.
Dat balletje op Maxi tegen W2
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Rickskeg schreef: 18 okt 2021, 20:49
Menno1 schreef: 18 okt 2021, 20:36 Voor een plan B spits brengt hij voorlopig niks. 0 goals, 0 assists. Ook voetballend vind ik het vleesch noch visch. Ik heb in die 2 uur dat hij heeft gespeeld nog geen enkel moment van klasse gezien.
Dat balletje op Maxi tegen W2
Oh ja, nadat hij twee keer de bal slecht aannam en 10 meter na achteren moest; dat was idd een prima passje. Beetje mager, niet?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Voorassist op 2-0 tegen Sparta. En wat prima acties tegen een moegestreden Graz.

Het is alleen nog te sporadisch, is zo. De goals moeten gewoon gaan vallen.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Die combinatie met Bruma vlak voor tijd tegen Zwolle was ook prima.
Vinicius speelde tot nu toe 178 minuten voor PSV, verdeelt over 7 duels. In de periode dat hij op het veld stond scoorden we 8 keer, in het totaal scoorden we 14 keer in die wedstrijden. Met Vinicius dus een goal per 22 minuten en zonder Vinicius een goal per 75 minuten. Omgerekend naar een Eredivisie seizoen maken we met Vinicius dan 139 goals en zonder Vinicius 41 goals. Geen speld tussen te krijgen lijkt me. :)
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

PSV90 schreef: 18 okt 2021, 22:38 Die combinatie met Bruma vlak voor tijd tegen Zwolle was ook prima.
Vinicius speelde tot nu toe 178 minuten voor PSV, verdeelt over 7 duels. In de periode dat hij op het veld stond scoorden we 8 keer, in het totaal scoorden we 14 keer in die wedstrijden. Met Vinicius dus een goal per 22 minuten en zonder Vinicius een goal per 75 minuten. Omgerekend naar een Eredivisie seizoen maken we met Vinicius dan 139 goals en zonder Vinicius 41 goals. Geen speld tussen te krijgen lijkt me. :)
In de Eredivisiewedstrijden (5) waar Vinicius meespeelde pakten we in totaal 9 punten, een gemiddelde van 1,8 punten per wedstrijd. Dat is over een heel seizoen 61,2 punten.

In de wedstrijden (4) waar hij niet meespeelde pakten we in totaal 12 punten, een gemiddelde van 3 punten per wedstrijd. Dat is over een heel seizoen 102 punten.

Tel uit je winst :mrgreen:
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Als je het goed vindt, ga ik even turven bij welke wedstrijden ik zelf aanwezig was. Wie weet wat voor interessante statistieken dàt gegeven oplevert. :lol: Hij is leuk ;)
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik heb nog niks goeds van hem gezien. Valt me tot nu toe zwaar tegen. Wie weet veranderd het nog, want tot nu toe vraag ik me af hoe hij topscorer in Portugal heeft kunnen worden.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Carlos Vinícius