Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja. Je moet eenvoudig kampioen worden dit jaar. Lukt dat niet: wegwezen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

trouwepsvfan schreef: 15 okt 2021, 18:33 Als hij dit seizoen geen kampioen wordt of ver komt in de Europa league zie ik niet in waarom hij als bonus nog 2 jaar langer mag blijven, maar goed. Het zal wel allemaal.
Ik zie het wel in onder de voorwaarde dat je ziet dat PSV stappen maakt. Dat kan ook gepaard gaan met het uitblijven van prijzen. Als je straks een zwaargewicht in de EL loot en/of Ajax blijkt te sterk om de titel weg te geven, dan heb je voor nu misschien pech.

Maar blijft collectieve en individuele progressie grotendeels uit, dan moet je toch serieus gaan nadenken of je dit wil blijven doen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

trouwepsvfan schreef: 15 okt 2021, 18:33 Als hij dit seizoen geen kampioen wordt of ver komt in de Europa league zie ik niet in waarom hij als bonus nog 2 jaar langer mag blijven, maar goed. Het zal wel allemaal.
Wat mij betreft wel, ik heb het wel weer even gehad met de trainerswisselingen. Bovendien gaat het nu om meer dan alleen een trainer en z'n maatjes.

Ik zou die verlenging dus toejuichen, rust in de tent.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

We hebben dit jaar sowieso al stappen gezet want we hebben van Ajax en AZ gewonnen, we winnen moeilijke uitwedstrijden en het begin was veelbelovend. Dat we ook een paar weken ruk spelen zonder Sangaré en Götze en hier en daar wat hebben gemorst mag niet een reden zijn om je trainer de laan uit te sturen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 15 okt 2021, 18:51
trouwepsvfan schreef: 15 okt 2021, 18:33 Als hij dit seizoen geen kampioen wordt of ver komt in de Europa league zie ik niet in waarom hij als bonus nog 2 jaar langer mag blijven, maar goed. Het zal wel allemaal.
Ik zie het wel in onder de voorwaarde dat je ziet dat PSV stappen maakt. Dat kan ook gepaard gaan met het uitblijven van prijzen. Als je straks een zwaargewicht in de EL loot en/of Ajax blijkt te sterk om de titel weg te geven, dan heb je voor nu misschien pech.

Maar blijft collectieve en individuele progressie grotendeels uit, dan moet je toch serieus gaan nadenken of je dit wil blijven doen.
Zo zit ik er ook in. Je moet een (sterke) progressie zien. Niet alleen in resultaten, maar zeker in individuele prestaties als ook in team prestaties. Krijgt Schmidt te maken met ongelooflijk veel pech, dan is dat een verzachtende omstandigheid; blessuregolf, griepsgolf, Corona golf...dat is best wel buiten zijn controle.

Maar als de spelers niet mee gaan in zijn visie, spelers niet beter worden en spel alsmaar slechter wordt, ja dan heb je en probleem en heeft doorgaan geen zin. Zo was ik ook al snel uitgekeken op van Bommel; het spel werd steeds slechter al voordat de resultaten slechter werden (oorzaak - gevolg) en daarbij kwam dat er tweespalt was in de gehele club dankzij zijn gedrag en dat was vooral voor mij de druppel om hem te lozen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

We moeten sowieso af van die afstandelijke houding t.o.v. de trainer, dat sfeertje zo van 'als 'ie nog één fout maakt dan...'

We hebben dat denk ik een beetje overgehouden aan de Bommelramp, in die zin is het wel begrijpelijk maar dat is uiteindelijk niet de manier om samen te werken. We gaan dit samen doen en als we falen, dan falen we samen. Dat moet het uitgangspunt zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 15 okt 2021, 18:51
trouwepsvfan schreef: 15 okt 2021, 18:33 Als hij dit seizoen geen kampioen wordt of ver komt in de Europa league zie ik niet in waarom hij als bonus nog 2 jaar langer mag blijven, maar goed. Het zal wel allemaal.
Ik zie het wel in onder de voorwaarde dat je ziet dat PSV stappen maakt. Dat kan ook gepaard gaan met het uitblijven van prijzen. Als je straks een zwaargewicht in de EL loot en/of Ajax blijkt te sterk om de titel weg te geven, dan heb je voor nu misschien pech.

Maar blijft collectieve en individuele progressie grotendeels uit, dan moet je toch serieus gaan nadenken of je dit wil blijven doen.
Als ik zie hoe weinig kansen wij nog steeds creëren en hoe moeilijk we het hebben tegen ploegen die de boel potdicht gooien is bij mij de voorwaarde ‘stappen zetten’ ook niet vervuld, dus dan blijft de onderbouwing (iig voorlopig) van nog eens 2 jaar wel erg mager voor mij.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik denk niet dat je de conclusie 'geen stappen gezet' kunt trekken door alleen te kijken naar de stappen die niet zijn gezet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je hebt natuurlijk "niet kampioen worden" en "niet kampioen worden". Als je uiteindelijk heel veel punten haalt maar 1 punt tekortkomt tegen een ijzersterk Ajax, is dat heel anders dan met 16 punten achterstand eindigen. Net zoals het een verschil maakt tegen wie en op welke manier je uitgeschakeld wordt in de EL.
Verder gaat het om continuïteit, als je ervan overtuigd bent dat de ingeslagen weg de juiste is voor de komende jaren dan moet je verlengen. Prijzen of geen prijzen dit seizoen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 15 okt 2021, 18:59 We moeten sowieso af van die afstandelijke houding t.o.v. de trainer, dat sfeertje zo van 'als 'ie nog één fout maakt dan...'

We hebben dat denk ik een beetje overgehouden aan de Bommelramp, in die zin is het wel begrijpelijk maar dat is uiteindelijk niet de manier om samen te werken. We gaan dit samen doen en als we falen, dan falen we samen. Dat moet het uitgangspunt zijn.
En tegelijkertijd kun je er niet vanuit gaan dat die ‘bommelramp’ een eenmalig verschijnsel was. Wat mij betreft prima als hij betekent, graag zelfs, maar van een club als PSV mag je best verwachten dat er in de eredivisie meer dan 80 punten worden gehaald. Word je daar geen kampioen mee, soit. Zoals de positie van Bommel niet heilig was, zo is die van Schmidt dat ook niet. Er is dit jaar nog voldoende werk te verzetten, want vooralsnog wordt er, ondanks redelijke en minder redelijke verzachtende omstandigheden, niet stabiel genoeg gepresteerd.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Er zijn/worden wel degelijk stappen gezet, maar wellicht moeten een aantal mensen hun dogmatische Nederlandse voetbalbril even afzetten en vanuit een ander perspectief naar voetbal gaan kijken. Nu is het [mention]trouwepsvfan[/mention] weer, de zoveelste persoon die ligt te mekkeren dat PSV, tegen een ploeg die de boel potdicht gooit, weinig kansen creëert. Maar wie zich überhaupt voordat Schmidt werd aangesteld een beetje had ingelezen, wist dat vergelijkbare voorvallen zouden plaatsvinden. Schmidt is een pressingtrainer, iemand bij wie de uitgangspunten voornamelijk in het spel zonder bal liggen. Het hele perspectief hier in Nederland is daarentegen geïndoctrineerd tot alles met bal. In de jeugd van Ajax hanteren ze het zogenaamde TIPS model, leidend voor de algemene visie die de Hollandse school moet vertegenwoordigen. Techniek, Intelligentie, Persoonlijkheid en Snelheid. De eerste drie genoemde hebben allemaal te maken met spel aan de bal en positiespel (onder persoonlijkheid vallen o.a. eigenschappen als flair etc.). Als laatste komt pas het fysieke gedeelte, in dit geval niet eens in de vorm van kracht, maar louter in snelheid en daarmee dynamiek om individuele acties mee te kunnen maken. Voor spel zonder bal is überhaupt niet eens ruimte.

Er is niks mis met een kritische blik hoor, daar niet van. Maar het gehele perspectief vanuit waar Schmidt beoordeeld wordt door mensen staat niet in lijn met wat de invalshoeken van zijn spelvisie zijn. Hetgeen wat ook niet betekend dat er andermaal geen kritische blik over geworpen mag worden, enkel is het wmb niet rechtvaardig om daar weer telkens op terug te vallen. Maar enfin, bij sommige mensen (lees: algemene sneer en geen persoonlijke) rijkt de voetbalkennis kennelijk zo laag dat ze niet verder komen dan een blik met "positiespel" (joost mag weten of ze weten wat dat inhoudt) en kansen creëren vanuit positiespel.

Van dat betreft is het scenario voor vanavond ook weer makkelijk uit te tekenen. Er is nooit beweerd dat het momenteel rozengeur en maneschijn is en anderzijds is de zogenaamde dramatische afspiegeling van het spel en daarmee de trainer Schmidt door sommige ook nogal een hyperbool in het kwadraat. Maar hoe het wendt of keert, vanavond zullen de usual suspects weer naar voren komen die beginnen te zeiken met zogenaamde kritische maar inhoudsloze one-liners of posts die binnen het Twitter adagium vallen, zodra PSV verliest of langere tijd 0-0/achter staat... Een simpel verweer/tegenargument wordt afgedaan met cliché's als "xG is nonsens, het draait om punten pakken" en "je moet er altijd eentje meer scoren dan de tegenstander", waarna men de oh zo voorspelbare "mag ik dan geen kritiek leveren" kaart gaat trekken... Ik zal verder geen namen noemen hoor... Anderzijds wint PSV, dan komen ze even langs met maar slechts één post waarin ze zogenaamd binnen 280 tekens toch nog even moeten benadrukken dat Schmidt waardeloos, waarna ze lekker afwachten totdat PSV weer verliest, zodat ze dan weer hun gal kunnen spouwen. Sommigen komen zelfs niet eens langs om te posten, die halen enkel hun zielige voldoening uit posten in dit topic zodra PSV verloren heeft, zodat ze Schmidt weer heel makkelijk kunnen afbranden. Zodra het resultaat anders is, passen ze kennelijk, want dan is de mogelijkheid om voldoende gal kunnen spouwen te beperkt. [mention]Voijke[/mention] is zo'n triest voorbeeld daarvan. In de week dat PSV van Feyenoord verloor, door de ondergrens zakte tegen GAE en onverdiend verloor van Willem II was hij een van de personen die hier het hardst stond te schreeuwen. In de weken daarvoor of in de wedstrijd daarna tegen Sparta is/was hij nergens te bekennen.

Enfin, het is zo teleurstellend dat alles op dergelijke manieren altijd zo zwart-wit gemaakt moet worden en/of dat er een grote groep mensen zijn die zogenaamde kritisch willen zijn, maar niet verder komen dan enkel kansen creëren vanuit positiespel. Voor nuance is nooit geen plaats, want de helft van de mensen heeft niet de capaciteit om nuances te kunnen denken en/of negeren ze gewoon simpelweg. En daarmee blijft heel de "discussie" zogenaamd in een loop en staat Schmidt niet eens standaard 0-1, maar gewoon onterecht 0-3 achter.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb niet zoveel tactische hoogstaande kennis als jij [mention]Heruone[/mention]. Ik constateer slechts dat PSV weinig kansen creëert en dat dat me zorgen maakt. Dan kun jij een heel verhaal gaan houden hoe dat ook logisch is in het spel van Schmidt en anti-Nederland is, dat zal me dan een worst wezen. Ik zie dat we het moeilijk hebben thuis tegen Sparta Rotterdam en daar maak ik een punt van, niet meer en niet minder.

Je constateert notabene zelf dat in Nederland alles geïndoctrineerd is ihkv spelen met de bal. In welk universum is het dan een geweldig idee om dan als een van de weinige het helemaal anders te gaan doen? Leuk als je daarmee prijzen pakt, maar dat is tot op heden niet gebeurd.

Van een ploeg als PSV verwacht ik dat we clubs onder de degradatiestreep thuis met 4 doelpunten verschil oprollen en een stuk of 10 uitgespeelde kansen creëren, welke trainer er ook aan het roer staat en of dat nou Hollandse school, anti-Nederlands, pressing voetbal of countervoetbal is boeit mij dus echt vrij weinig
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 16 okt 2021, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tegen Sparta was het creëren van kansen nou juist geen probleem. We schoten ze niet binnen omdat de keeper een geweldige dag had en er nog een andere bal van de lijn gehaald werden (Van Ginkel).

Tegen Willem II eigenlijk hetzelfde verhaal. Tegen Sturm Graz creëerden we ook genoeg. Eigenlijk was Feyenoord de laatste pot waarin we niet genoeg creëerden.

Sparta: 26 schoten op goal. 12 on target
Sturm Graz: 17 schoten op goal. 9 on target
Willem II: 25 schoten op goal. 9 on target
GAE: 19 schoten op goal. 8 on target

Met deze xG. Hier was het grote probleem dat we niet koelbloedig waren als er een kans was.

https://i.gyazo.com/37694b247d050ed8fa2 ... 111a0a.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 16 okt 2021, 14:11 Tegen Sparta was het creëren van kansen nou juist geen probleem. We schoten ze niet binnen omdat de keeper een geweldige dag had en er nog een andere bal van de lijn gehaald werden (Van Ginkel).
Nee, dat vond ik eerder het geval bij Willem II. Tegen Sparta kwamen we nauwelijks tot echt 100% kansen omdat het vaak mis ging door het midden in de laatste eindpass
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sorry, nog even verder aangevuld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij is het gewoon een combinatie van toch? PSV creëert veel minder dan Ajax en we hebben ook nog eens veel meer kansen nodig om tot 1 of 2 doelpunten te komen. Dat is toch geen rare constatering?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 16 okt 2021, 14:07 Je constateert notabene zelf dat in Nederland alles geïndoctrineerd is ihkv spelen met de bal. In welk universum is het dan een geweldig idee om dan als een van de weinige het helemaal anders te gaan doen?
Dat is natuurlijk een non argument uit de categorie "we hebben het altijd zo gedaan dus blijven we het maar hetzelfde doen". Vanuit die denkwijze heeft heel het Nederlandse voetbal überhaupt al de boot gemist tov andere landen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 16 okt 2021, 14:18
trouwepsvfan schreef: 16 okt 2021, 14:07 Je constateert notabene zelf dat in Nederland alles geïndoctrineerd is ihkv spelen met de bal. In welk universum is het dan een geweldig idee om dan als een van de weinige het helemaal anders te gaan doen?
Dat is natuurlijk een non argument uit de categorie "we hebben het altijd zo gedaan dus blijven we het maar hetzelfde doen". Vanuit die denkwijze heeft heel het Nederlandse voetbal überhaupt al de boot gemist tov andere landen.
Mijn probleem is dat met jouw argument je de schuld van het feit dat wij met moeite van een club als Sparta winnen niet bij onszelf lijkt te leggen maar bij anderen.

ANDEREN zijn geïndoctrineerd door het spelen met de bal. Door ANDEREN kunnen wij ons pressing spel niet spelen.

PSV moet naar zichzelf kijken, als wij thuis moeite hebben met fucking Sparta Rotterdam dan moeten we dat onszelf aanrekenen ipv huilie huilie doen over het feit dat in Nederland we bal-georiënteerd blijven spelen en zich niet aanpassen aan ons pressing voetbal
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Volgens mij heeft Heruone het niet zozeer over het spel van de anderen maar over het denkraam van de critici.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Kijk nog eens de samenvatting terug TPS en zeg eens dat we geen kansen creëren. Inderdaad de afstandsschoten van net buiten de 16 zijn geen 100% kansen. Maar ik zie kopballen van afstanden die moeten zitten. Schoten op een meter of wat. Spits die alleen op de keeper af gaat.

Dus ja: wij moeten kijken naar het afmaken. Maar of wij er zoveel minder creëren in dit duel dan bijvoorbeeld Ajax tegen Utrecht?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Hij heeft het over het feit dat ‘ons’ pressing-voetbal niet tot zijn recht komt omdat we in Nederland bal-georiënteerd voetbal aanleren. Ik vind dat wijzen naar externe factoren terwijl je als PSV zijnde na zo’n pot tegen Sparta naar jezelf moet kijken
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 16 okt 2021, 14:22 Kijk nog eens de samenvatting terug TPS en zeg eens dat we geen kansen creëren. Inderdaad de afstandsschoten van net buiten de 16 zijn geen 100% kansen. Maar ik zie kopballen van afstanden die moeten zitten. Schoten op een meter of wat. Spits die alleen op de keeper af gaat.

Dus ja: wij moeten kijken naar het afmaken. Maar of wij er zoveel minder creëren in dit duel dan bijvoorbeeld Ajax tegen Utrecht?
Zo’n samenvatting zegt mij helemaal niet zoveel, omdat het 90% van de wedstrijd niet laat zien. Ik zit in het stadion en ik heb 80 minuten naar zaadvoetbal/breivoetbal door het midden gekeken waarbij steeds dezelfde fouten werden gemaakt.

Dat stoort mij.


Als mensen hier dan zeggen: prima nog 2 jaar schmidt als we (ondanks dat we geen prijzen winnen) wel progressie boeken zeg ik: nou zoveel progressie zie ik nog niet want we hebben zeker tegen kleine clubs ook moeite om wedstrijden soepel te winnen.

En dan krijg je weer gelijk zo’n bak over je heen. Dit forum verandert niet zo enelx
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 16 okt 2021, 14:26 Zo’n samenvatting zegt mij helemaal niet zoveel, omdat het 90% van de wedstrijd niet laat zien.
Alle kansen zitten hierin. Het zijn er echt veel. Als je dan zegt dat we niet veel creëren adviseer ik je daarom de samenvatting terug te kijken. Wat mij betreft heb je een verkeerd beeld van het duel. Dat doet helemaal niets af aan het feit dat we steeds dood liepen op de kop van de 16 en dat we dat veel te ver doorvoerde. Het gaat om kansen waarvan jij zegt dat ze er nauwelijks waren; ik heb beelden als tegenargument.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26044
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 16 okt 2021, 14:26 Zo’n samenvatting zegt mij helemaal niet zoveel, omdat het 90% van de wedstrijd niet laat zien.
Alle kansen zitten hierin. Het zijn er echt veel. Als je dan zegt dat we niet veel creëren adviseer ik je daarom de samenvatting terug te kijken. Wat mij betreft heb je een verkeerd beeld van het duel. Dat doet helemaal niets af aan het feit dat we steeds dood liepen op de kop van de 16 en dat we dat veel te ver doorvoerde. Het gaat om kansen waarvan jij zegt dat ze er nauwelijks waren; ik heb beelden als tegenargument. 'dat zegt mij niet zoveel' lijkt mij geen sterk tegenargument.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Als je kijkt naar deze samenvatting dan zie je echt weinig 100% échte kansen.

Ik had het de pagina hiervoor (of wellicht ben ik niet volledig geweest) over het feit dat PSV voetballend tot weinig kansen komt. Kopballen uit een corner of schoten van heel ver schaar ik daar zelf niet onder overigens
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Wat boeit het hoe kansen worden gecreëerd? Als ze maar worden gecreëerd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt