Kacper Kozlowski - AM

Hier vind je uitgebreide scoutingsverslagen van interessante spelers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

door Sensation

Als ik zeg ‘de Poolse Pogba’, aan wie denk jij dan? Juist, niemand! Maar er is wel degelijk iemand die deze bijnaam draagt, Kacper Kozlowski. 17 jaar pas, al wordt hij 16 oktober 18. Almost happy birthday to you Kacper, we know you’re watching this show!

Kacper Kozlowski dus, spelend bij Pogon Stettin. Of zoals het in het Pools zo mooi heet Pogoń Szczecin, maar dat is net zo onuitspreekbaar als die naam van die keeper van Juventus, eveneens een Pool. Allicht kent u deze naam wel, hij was afgelopen EK namelijk de jongste speler ooit op een Europees eindtoernooi. Hij heeft deze achievement unlocked door in de 55e minuut in te vallen tegen Spanje. Ondertussen staat de teller alweer op 5 interlands en heeft hij ook al 36 wedstrijden voor het eerste elftal van Pogon gespeeld, een mooi aantal voor iemand die nog 18 moet worden!

Profiel
Naam: Kacper Kozlowski
Leeftijd: 17 jaar (16 oktober 2003)
Lengte: 1.82
Nationaliteit: Pools
Positie: Aanvallende middenvelder
Club: Pogon Stettin (Polen)
Statistieken 20-21: 36 wedstrijden, 4 goals, 5 assists

Achtergrond
De jongste speler ooit op een Europees kampioenschap én de bijnaam ‘de Poolse Pogba’, waar komt dit vandaan? Hij begon in 2013 al naam te maken, toen nog in het shirt van Bałtyk Koszalin, toen hij topscorer werd van de Rewalandia, noem het voor het gemak even de Poolse Otten Cup. Daarna ging het hard, de Poolse Pogba was een feit, mede door de puntgave techniek die er bij hem vanaf druipt. Op 15-jarige leeftijd maakte hij al zijn debuut op het hoogste niveau in Polen.

Kwaliteiten en valkuilen
Hij staat te boek als een aanvallende middenvelder, maar hij kan eigenlijk overal op het middenveld spelen. Een echte box-to-box speler, extreem dynamisch, sterk met het lichaam, puntgave techniek, goed in het drukzetten en altijd aanspeelbaar. Niet alleen voetballend is hij heel compleet, ook als persoonlijkheid is hij een volwassen kerel. In de jeugdelftallen steevast aanvoerder, charismatisch en tactisch erg sterk.
Zijn er dan ook valkuilen? Tuurlijk, die zijn er altijd. Zijn techniek is erg goed, speelt iedereen zonder moeite uit, maar hij draaft hier nogal eens in door, wat de snelheid uit een aanval kan halen, ondanks dat het altijd met dynamiek gaat, niemand is sneller dan de bal, dus de pass naar voren wanneer er ruimtes liggen laten nog weleens op zich wachten bij hem. Daarnaast mag zijn passzuiverheid wel omhoog.




Haalbaarheid en wenselijkheid
Allereerst, wenselijkheid, JA! Ik vind dit een speler die zowel op de 10 kan, maar ook prima naast Sangaré, op de manier waarop Van Ginkel het invult. Dynamisch, drive naar voren, maar ook verdedigende taken goed uitvoerend. Haalbaar? Ik denk het wel. Ja hij staat er goed op bij internationale scouts, maar dit is geen speler die 20 miljoen moet kosten. Liverpool en AC Milan zijn geïnteresseerd, maar deze quote van Kacper himself opent de deur naar een club als PSV:

“And big names. They do not impress me. My dream is to play in this class of club in the future, but I think that the best thing to do is to apply the principle of small steps to reach the goal”.










Lees meer
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zeg je Kakper of Kasper, of mag je zelf bepalen?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 14 okt 2021, 13:26 Zeg je Kakper of Kasper, of mag je zelf bepalen?
In mijn hoofd zeg ik Kakper en giechel ik daarbij. In gesprek met volwassen menspersonen neig ik naar Kasper maar met een Pools accent.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja hoor, ik ook. Elke ochtend bij het koffiezetapparaat toch even met collega's de meest recente prestatie van Kozlowski bespreken. Bizar om te beseffen dat het niet overal gebeurt, maar het zij zo.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heb de uitspraak overgenomen van Piet de Visser. Die zei laatst toen we belden om wat talenten door te spreken dat hij hem al in 1993 heeft zien spelen op een afgetrapt knollenveldje ergens diep in Polen.
mpk276
Talent
4
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 jul 2019

Fonetisch geschreven spreek je het uit als Katsper. Verder een prima speler en hopelijk kan ie de lijn van Krychowiak, Zielinski, Linetty en Moder doorzetten.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mooie analyse; 17 jaar pas en al akelig compleet. Ik vind dit altijd wel interessante targets en wil PSV echt stappen omhoog maken, dan zijn dit soort 'pareltjes' erg interessant, net als Hlozek bijvoorbeeld.

Dan moet je wel meenemen dat ze een dip kunnen krijgen en ervaring missen, maar hun plafond ligt vele malen hoger dan een Zahavi die alleen maar minder gaat worden en nul kapitaal vertegenwoordigd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tomek Iwan dan maar eens inschakelen om een goed woordje voor ons te doen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Halen!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 14 okt 2021, 13:26 Zeg je Kakper of Kasper, of mag je zelf bepalen?
Het is ook Kakpo. Dus zeg het maar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 14 okt 2021, 20:20Halen!
Waarom? We hebben Zahavi al... :D
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Helaas, hij gaat naar de Uien:

https://www.vi.nl/nieuws/jongste-ek-spe ... e-koploper
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Hoop dat ie het naar z'n zin heeft hier:

Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Zn oren zijn groter dan dat stadion :mrgreen:

Toch zonde, vind het een groot talent, maar Brighton is ook niet helemaal de club van je dromen en dan ook nog eerst naar een club met de allure van een eerste klasser verhuurd worden.

Ze hebben 8mil pond voor hem betaald, prima bedrag wel.
Laatst gewijzigd door Sensation op 05 jan 2022, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Die hebben best wel kluten die club, een of andere miljardair ook die daarachter zit.
Momfer
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 679
Lid geworden op: 1 sep 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vraag me af of zoiets in Nederland zou kunnen gebeuren nog in deze tijd. Dat dus een promovendus direct serieuze aanspraak maakt op de titel zonder dat er echt met miljoenen gestrooid lijkt te zijn of mis ik iets bij dat rare clubje?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 05 jan 2022, 11:42 Hoop dat ie het naar z'n zin heeft hier:

Poh iconische accommodatie hoor.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Momfer schreef: 05 jan 2022, 12:00 Vraag me af of zoiets in Nederland zou kunnen gebeuren nog in deze tijd. Dat dus een promovendus direct serieuze aanspraak maakt op de titel zonder dat er echt met miljoenen gestrooid lijkt te zijn of mis ik iets bij dat rare clubje?
"Brighton stalt hem namelijk bij Union Saint-Gillis, dat eigendom is van dezelfde investeerder: Tony Bloom."

Ik vermoed dat het daar zit. Zo'n speler zou normaal nooit bij Uiensint Schil gaan spelen. Denk ik dan.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Union Saint-Gillis heeft wel een grote historie trouwens. Na Anderlecht en Club Brugge de meeste landskampioenschappen behaald, al was de laatste wel in 1935. Een beetje het HVV Den Haag van België, met als groot verschil dat Union wel altijd op profniveau (of net iets daaronder) is blijven spelen.
Momfer
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 679
Lid geworden op: 1 sep 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 05 jan 2022, 12:58
Momfer schreef: 05 jan 2022, 12:00 Vraag me af of zoiets in Nederland zou kunnen gebeuren nog in deze tijd. Dat dus een promovendus direct serieuze aanspraak maakt op de titel zonder dat er echt met miljoenen gestrooid lijkt te zijn of mis ik iets bij dat rare clubje?
"Brighton stalt hem namelijk bij Union Saint-Gillis, dat eigendom is van dezelfde investeerder: Tony Bloom."

Ik vermoed dat het daar zit. Zo'n speler zou normaal nooit bij Uiensint Schil gaan spelen. Denk ik dan.
Ja, die connectie had ik meegekregen inderdaad en volgens mij hebben ze ook zo'n soort moneyball achtig systeem ofzo maar bedoel meer dat ze zonder deze transfer ook al aan kop staan na 21 wedstrijden, best bizar als je de selectie bekijkt.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Momfer schreef: 05 jan 2022, 12:00 Vraag me af of zoiets in Nederland zou kunnen gebeuren nog in deze tijd. Dat dus een promovendus direct serieuze aanspraak maakt op de titel zonder dat er echt met miljoenen gestrooid lijkt te zijn of mis ik iets bij dat rare clubje?
In België heb je nu Brugge een matig seizoen draait geen échte club die er enorm bovenuit springt, dus het is ook wel een beetje toevallig. Bovendien zijn de financiële verschillen over de gehele linie daar een stuk kleiner dan in Nederland waardoor er meer verrassingen kunnen ontstaan. Vorig seizoen stond rond deze tijd Beerschot nog bovenaan, die staan nu met bijna dezelfde selectie onderaan. Al stond hier Cambuur twee speelrondes terug ook 'gewoon' vierde.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mick Jagger schreef: 05 jan 2022, 13:33 Union Saint-Gillis heeft wel een grote historie trouwens. Na Anderlecht en Club Brugge de meeste landskampioenschappen behaald, al was de laatste wel in 1935. Een beetje het HVV Den Haag van België, met als groot verschil dat Union wel altijd op profniveau (of net iets daaronder) is blijven spelen.
Eigenlijk zou die koekwous van Massa is Kassa in die club moeten investeren. Kan ie er mooi Union Saint Peter Gillis van maken.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gaat op huurbasis naar Vitesse. Na Tzolis een volgende talentvolle speler die wellicht iets voor PSV was geweest en het nu in onze competitie mag laten zien. Ook erg benieuwd naar deze jongen, zeker in een dolend Vitesse.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Kacper Kozlowski - AM