Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En ik wilde hem nog wel even op een achterlijk grote spelfout wijzen in een recente tweet:

Afbeelding

:(
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

https://www.ad.nl/politiek/ook-derde-pr ... ~ae73e7e9/

Een kwestie van tijd voordat de hele bevolking aan de beurt is voor prik nummer 3.

Overigens wel benieuwd naar de bijwerkingen. Doorgaans reageerde men heftiger op prik 2 dan op prik 1. Zeer benieuwd hoe dat met prik 3 is.
Laatst gewijzigd door Brael op 12 okt 2021, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mooi, laat maar komen. Wel graag weer Moderna als het kan...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 okt 2021, 14:57 Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad.
Jawel, het lijkt dat je nu ineens verstand hebt van het voorspellen van voetbalwedstrijden. Hopelijk verwatert dat effect ook mettertijd...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 12 okt 2021, 15:11
ShovingNE2 schreef: 12 okt 2021, 14:57 Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad.
Jawel, het lijkt dat je nu ineens verstand hebt van het voorspellen van voetbalwedstrijden. Hopelijk verwatert dat effect ook mettertijd...
:mrgreen: :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... names.html

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/versoepelingen/616202 ... pelen.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ja, enorm vervelend.

Maar ik denk wel een realistisch verhaal. Feit blijft dat in Nederland - itt to andere landen - ons zorgstelsel gewoon compleet door zijn hoeven zakt in die zin dat we nog maar capaciteit hebben om een paar honderd IC patiënten en een paar honderd reguliere ziekenhuisopnames te managen, zeker als de gewone griep er straks ook weer bij komt (waar ouderen en kwetsbaren altijd al voor naar het ziekenhuis kwamen).

Versoepelingen stellen we niet uit omdat we dat zo leuk vinden, maar omdat onze zorgcapaciteit gewoon haast niks meer aan kan. Dan zijn 1,5 miljoen niet gevaccineerden ineens heel veel mensen.

Jammer maar helaas, leuk is anders.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tsja, deze week juist berichten over ziekenhuisafdelingen die moeten sluiten door personeelstekort.


Lekker efficiënt he, die marktwerking: geen cent méér uitgeven dan je op dat moment broodnodig hebt, liefst nog minder. Met de gasprijzen nu ook weer zo'n probleem: onze opslag zit slechts halfvol zodat we minder mogelijkheden hebben om de prijsstijgingen op te vangen, want in tegenstelling tot andere landen laten wij het bepalen van de voorraad gewoon aan de commerciële partijen zelf over. Tsja en die willen winst maken, dus kosten minimaliseren, dus overcapaciteit vinden ze maar lastig. Heel logisch allemaal. Maar je haalt er alle rek mee uit je systeem.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Zonder QR-code kom je de ziekenhuizen niet meer in :mrgreen:

Het OMT komt weer een keer met horrorcijfers. 23000 opnames en 4800 ic opnames. De enige tijdspanne die genoemd wordt is 'de komende week'. En daar gaat het natuurlijk niet over. Maar welke tijdsspanne dan wel. Anders is het een volkomen slag in de lucht en dat kan ik mij ook weer niet voorstellen.

https://i.gyazo.com/761c9855f59875a6fb4 ... e2dfe9.png

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2021D38251
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Onze toekomst:



:lol: honger >>> principes
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Lijken me toch geen hele gekke aantallen? Volgens mij ligt het iets hoger dan eerder werd ingeschat (volgens mij ging het toen om 3500 Ic opnames). Het doel is al die opnames zoveel mogelijk te spreiden over de komende jaren.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ook opvallend dat ze adviseren om het herstelbewijs te verlengen naar een jaar. Mijne loopt bijna af dus dat zou goed uitkomen :mrgreen:
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Grasmat schreef: 13 okt 2021, 08:26 Onze toekomst:



:lol: honger >>> principes
OM F G
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 13 okt 2021, 08:26 Lijken me toch geen hele gekke aantallen? Volgens mij ligt het iets hoger dan eerder werd ingeschat (volgens mij ging het toen om 3500 Ic opnames). Het doel is al die opnames zoveel mogelijk te spreiden over de komende jaren.
Hangt er vanaf welke periode toch? Is dit de komende maand, tot 1 januari, deze golf, tot de zomer? Dat maakt nogal een verschil, als je op deze cijfers maatregelen gaat maken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 12 okt 2021, 22:01 Tsja, deze week juist berichten over ziekenhuisafdelingen die moeten sluiten door personeelstekort.


Lekker efficiënt he, die marktwerking: geen cent méér uitgeven dan je op dat moment broodnodig hebt, liefst nog minder. Met de gasprijzen nu ook weer zo'n probleem: onze opslag zit slechts halfvol zodat we minder mogelijkheden hebben om de prijsstijgingen op te vangen, want in tegenstelling tot andere landen laten wij het bepalen van de voorraad gewoon aan de commerciële partijen zelf over. Tsja en die willen winst maken, dus kosten minimaliseren, dus overcapaciteit vinden ze maar lastig. Heel logisch allemaal. Maar je haalt er alle rek mee uit je systeem.
Sprak een kennis van me die in de zorg werkt en die kwam met de volgende anekdotes.

Hij vertelde dat op basis van de marktwerking er op de afdelingen microbiologie en dergelijke afspraken waren gemaakt voor een vaste prijs per handeling i.p.v. vroeger dat er gewoon een maandloon werd uitbetaald. Door Corona zijn daar wat mensen rijk aan het worden, want veel meer handelingen dus meer geld. De overheid spreekt die mensen er nu op aan, maar krom is dat wel aangezien ze zelf met die hele opzet gekomen zijn.

De oplossing voor die budgetoverschrijding komt dan weer op het bezuinigen op de afdeling. Dusja, vijftien man op die afdeling en er is maar besloten om er wat mensen uit te gooien. Een aantal vrouwen die er al lang als schoonmaker werken zijn de klos. Op korte termijn een besparing op lange termijn juist weer veel duurder wantja iemand moet dat straks gaan overnemen en die personen moeten ofwel uit de afdeling zelf komen die al overbelast is en warabij mensen meer betaald krijgen dan het doorsnee schoonmaaksterloon, ofwel moet het straks ingehuurd worden wat weer veel duurder zal uitpakken. 7

Zie daar alle stomzinnigheid van de marktwerking.....
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik vind het niet zo stompzinnig dat er betaald wordt per handeling, en dat daar nu dus mensen (die heel veel meer handelingen moeten doen) ook meer geld gaan verdienen.

Het stompzinnige aan het verhaal is de budgetoverschrijding. Je moet het budget dan gewoon kunnen verhogen, zodat dit soort kunstgrepen om binnen het budget te blijven, niet nodig zijn.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Toevallig was ik met een groep naar Bukarest en daar zitten ze echt met een grote stijging, Onze trip was van een tot vier oktober. Nu zaten ze twaalf september op twee duizend gevallen, maar het liep op en op. Op 1 oktober onze aankomstdag zat het op tien zuidend, er werden toen voor twee oktober strengere maatregelen afgekondigd. Toch zit men nu op twaalf oktober alweer op zestien duizend gevallen. Als je ziet hoe exponentieel dat zich vemenigvuldigt, van onze groep testte de enige die niet gevacineerd was een dag na thuiskomst ook positief. Ik sluit niet uit dat brandhaarden elders nog steeds wel hun invloed zullen gaan hebben. Het virus zal weer worden geimporteerd vanuit andere landen dus helemaal wegkrijgen doe je het echt niet.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Brael schreef: 13 okt 2021, 09:39 Ik vind het niet zo stompzinnig dat er betaald wordt per handeling, en dat daar nu dus mensen (die heel veel meer handelingen moeten doen) ook meer geld gaan verdienen.

Het stompzinnige aan het verhaal is de budgetoverschrijding. Je moet het budget dan gewoon kunnen verhogen, zodat dit soort kunstgrepen om binnen het budget te blijven, niet nodig zijn.
Ja, dat is precies mijn punt. Hoewel je in mijn ogen ook wel moet opletten hoe en wat je beloont bij uitvoering per handeling.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ja, de zorg is wel grotendeels productiewerk geworden inderdaad. Hoe meer productie, hoe meer winst. De kwaliteit van de geleverde zorg heeft daarbij niet meer de hoogste prioriteit.
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Vreemd dat het OMT negatief advies geeft over een serologische test, want je weet niet wanneer iemand geïnfecteerd is.... Het gaat er toch om dat je voldoende antistoffen hebt, en dus veilig bent...
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ze kunnen er alleen geen tijdslimiet aanhangen, wat ik dan nog wel kan begrijpen.
Een serologische test die (net zoals een PCR-test) zeer beperkt geldig is, zou theoretisch wel kunnen natuurlijk. Maar ik denk niet dat veel mensen bloed gaan laten prikken om 2 dagen later het café in te mogen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Naast tijdstip van besmetting kunnen ze met zo'n test idd ook nog niet bepalen of je voldoende antistoffen hebt. Je kunt er dus alleen maar mee zien of je ooit corona hebt gehad, dus daarvoor kan ie wel ingezet worden (dus bijv. om te bepalen of je aan één prik genoeg hebt).

Het OMT geeft trouwens wel aan dat er ook serologische testen bestaan waarmee je zoiets wél aan zou kunnen tonen, maar die zijn nog heel weinig beschikbaar. Misschien dat dit in de toekomst dus nog zal veranderen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Met een vaccinatie kun je net zo min bepalen of je voldoende bescherming hebt, dus dat lijkt me niet echt een valide argument.
In het overgrote deel van de gevallen is dit wel zo natuurlijk, maar dat geldt ook voor mensen die hersteld zijn van een besmetting.

Als je antistoffen in je lichaam hebt, lijkt me een bewijs om bijvoorbeeld een 72-uur geldende QR-code te krijgen, niet zo vreemd. Alleen willen mensen de antistoffen-test nu aangrijpen om een langdurige QR-code te krijgen. En dan snap ik wel dat het OMT zegt: daarvoor zijn er iets teveel onzekerheden.

Covid-19