Eran Zahavi

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Handelingssnelheid van een Petanque speler. Maar vrees dat die Vinicius niet beter is.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Frustrerende wedstrijd. Alles ging mis, maar desondanks kreeg hij voldoende kansen om te scoren. Dat moet je dan wel echt doen als voor de rest weinig lukt.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Die bal op de paal was wel echt heel erg klote. Ik telde hem al. Had hem wellicht over het dode punt geholpen als hij een voor de ploeg zo bevrijdende goal kon maken. Benieuwd hoelang hij nog blijft staan. Stiekem hoop ik onze Argentijns tijgertje ook weer eens te gaan zien (vanaf de aftrap)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Mist het vermogen om in deze compacte ruimte te spelen en ziet dan alleen de weg terug, ook in zijn aanname.
Is niet de speler voor tegen een dubbele muur.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

trouwepsvfan schreef: 04 okt 2021, 00:07 Die bal op de paal was wel echt heel erg klote. Ik telde hem al. Had hem wellicht over het dode punt geholpen als hij een voor de ploeg zo bevrijdende goal kon maken. Benieuwd hoelang hij nog blijft staan. Stiekem hoop ik onze Argentijns tijgertje ook weer eens te gaan zien (vanaf de aftrap)
Die bal was inderdaad jammer, want hij nam hem goed mee en schoot hem ook redelijk goed in. Alleen ook daarvoor gaf hij een belabberde bal richting Gakpo volgens mij, die daarna bij toeval weer bij hem uitkwam. Voetballend is het matig en qua goals is het in de Eredivisie ook best belabberd.

Vorig seizoen scoorde hij gemiddeld 1 keer per 181 minuten, dit seizoen 1 keer per 156 minuten. Gemiddeld in totaal 1 per 176 minuten.
Niet echt PSV-spits waardige stats in de Eredivisie. Qua assists ook niet echt geweldig, in totaal 1 assist per 616 minuten.
Maakt zijn totaal betrokken bij een goal tot 1 keer per 137 minuten.

Volgens mij zou een Henk Veerman dat ook wel halen.
Voor de grap even gechecked en die haalt bij Heerenveen zelfs net iets betere cijfers.
Elke 133 minuten een goal of assist.

Geef Vinicius dan alsjeblieft maar de kans in de eredivisie eerst.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Zahavi is gewoon niet goed genoeg. Kan je lang of kort over praten, maar al twee jaar lang is het onvoldoende. Daar doet een doelpuntje af en toe niets aan af, elke prof in de spits bij PSV maakt 10-15 goals. Hoop dat Vinicius 5-10 potjes de kans krijgt, dan kan je beoordelen of hij je spits kan zijn. Zo niet: dan moet er echt gekocht worden. Zahavi sowieso niet verlengen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het aparte is dat hij echt gezien wordt als een superster. Ik luister via ESPN en ze vinden Zahavi vaak de grote ster.

Ik zelf heb altijd het idee alsof hij in slowmotion speelt: zo traag; hij laat zo vaak de bal van zich afsnoepen omdat hij niet snel genoeg naar de bal gaat, of zijn aanname niet goed is.

Ik blijf er bij: had hij bij Twente gespeeld, dan had niemand hier gezegd: die 35 jarige spits van Twente: die moeten we hebben!
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Niet overdrijven: hij is pas 34! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tijn schreef: 05 okt 2021, 14:39
Volgens mij zou een Henk Veerman dat ook wel halen.
Voor de grap even gechecked en die haalt bij Heerenveen zelfs net iets betere cijfers.
Elke 133 minuten een goal of assist.

Geef Vinicius dan alsjeblieft maar de kans in de eredivisie eerst.
Haal de strafschop eraf en het is 1 goal per 174 minuten.

Kijk over een grotere sample vorig jaar (zonder pingels): 1 goal per 202 minuten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Zahavi had ook een penal gemaakt (en ook nog 1 gemist) vorig seizoen. Daarbij had ik vorig seizoen al helemaal meegenomen. Geen idee waarom de penal niet meetelt trouwens, maar de cijfers van Zahavi zijn in de eredivisie gewoon niet echt indrukwekkend. En nee, Henk Veerman is niet een beoogde vervanger, maar heel veel minder presteert die ook niet eens.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Waarom worden penalties niet meegeteld? En assists lijken me ook belangrijk. Veerman nul, Zahavi elke 97 minuten bij een goal betrokken.

Voor wat het waard is, overigens. Als je het enkel op de eredivisie betrekt wordt dat elke 94 minuten. Niet dat het niet beter kan, ik vind ook dat Vinicius een aantal keer vanaf het begin de kans moet krijgen, maar geeft wél deels zijn rol in het aanvalsspel weer.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 05 okt 2021, 20:19 Zahavi had ook een penal gemaakt (en ook nog 1 gemist) vorig seizoen. Daarbij had ik vorig seizoen al helemaal meegenomen. Geen idee waarom de penal niet meetelt trouwens, maar de cijfers van Zahavi zijn in de eredivisie gewoon niet echt indrukwekkend. En nee, Henk Veerman is niet een beoogde vervanger, maar heel veel minder presteert die ook niet eens.

Hebben we al penals gehad dit seizoen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

El Sordo schreef: 05 okt 2021, 20:28 Waarom worden penalties niet meegeteld?
Als je iemand wil beoordelen of hij beter speelt lijkt mij dat je die niet meetelt.

Overdreven gesteld: stel Veerman scoort 15 goals per seizoen uit pingels, maar verder niets. En Zahavi scoort 15 keer maar neemt de penalty's niet. Allebei evenveel minuten gemaakt. Welke spits heb je liever in het veld staan?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik heb de eredivisie stats van heel vorig seizoen en dit seizoen meegenomen voor zowel Zahavi als Veerman, qua goals en assists.
Zahavi scoort in de eredivisie verre van goed genoeg voor een spits van PSV. Vorig seizoen lag dat volgens velen nog aan Malen en het 2 spitsen systeem, maar ook dit seizoen is het lang niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat kan dat het niet goed genoeg is. Maar Veerman is een hoop, maar niet de oplossing.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 06 okt 2021, 10:04 Dat kan dat het niet goed genoeg is. Maar Veerman is een hoop, maar niet de oplossing.
Oh dat ben ik volledig met je eens hoor, had ik ook duidelijk vermeld volgens mij.
Als Vinicius niet snel zijn draai gaat vinden gaat dit ons mede opbreken in de eredivisie denk ik.
Had echt betere stats verwacht ondertussen van Zahavi, internationaal kan hij het wel lijkt het en zo goed zijn de verdedigers/keepers in de eredivisie nou ook niet.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik zou Zahavi vaker van afstand willen zien schieten, zoals hij internationaal dat ook doet.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik ook. Liefst vanaf de bank.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

TomPSV schreef: 09 okt 2021, 18:14
Daar wel ja
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je hebt soms van die spelers die compleet boven zichzelf uitstijgen als ze voor hun land spelen. Zahavi is er zo één.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

nilssonH schreef: 09 okt 2021, 18:52 Je hebt soms van die spelers die compleet boven zichzelf uitstijgen als ze voor hun land spelen. Zahavi is er zo één.
Dit soort ballen maakt hij ook PSV. Ajax thuis bijvoorbeeld.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Die hele ploeg van Israël draait om hem, omdat het verder niet veel voorstelt. Als wij onze ploeg volledig op Zahavi afstellen wordt ie hier ook duidelijk topscorer, maar schiet je er als PSV zijnde ook niks mee op.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Thijs schreef: 09 okt 2021, 22:41 Die hele ploeg van Israël draait om hem, omdat het verder niet veel voorstelt. Als wij onze ploeg volledig op Zahavi afstellen wordt ie hier ook duidelijk topscorer, maar schiet je er als PSV zijnde ook niks mee op.
Dit ja.

Ik zie hem dit seizoen nog wel de 20 aantikken in de eredivisie. Hattrickje tegen PEC en hij staat alweer op 6 en dan doet hij ineens weer in de top mee.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Wat maakt het uit of hij topscorer wordt. Hoe vaak wordt het team met de topscorer kampioen?
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Hopelijk schiet hij alsnog alles aan flarden en kunnen we aan het eind van het seizoen bedanken en doorselecteren. Een wat jongere spits met mogelijkheden met zijn werk ethos.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eran Zahavi