Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 06 okt 2021, 19:01
Ardbeg schreef: 06 okt 2021, 16:21 Iets met gras en groener bij de buren. Het balverlies en kutballen die hij vorige week gaf, waren er een hoop
Die is nog echt niet klaar voor het eerste van Ajax of PSV. Op termijn wellicht. Maar duurt een paar jaar hoor.
Maakte zaterdag ook een blunder bij die corner, waarbij hij volledig mistastte en de bal uiteindelijk van de lijn werd gehaald. Ook bij hoge ballen geen zekerheidje. Kan prima keepen hoor, maar wordt wel een beetje omhoog gepraat af en toe. Is anderzijds pas 22 dus er zit genoeg rek in. Zou in de toekomst een prima keeper voor de Nederlandse top kunnen worden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 06 okt 2021, 22:53 De verontwaardiging in de media over het gedrag van Onana is bijzonder hypocriet. Die jongen is voor een appel en een ei aangetrokken en Ajax had hem eerder kunnen verkopen. Dat Ajax hem verdedigd heeft had niets te maken met oprechte overtuiging van zijn onschuld, maar alles met de economische belangen. Jeugdspelers van PSV die de boel saboteren en sterspelers van Feyenoord die voor een spotprijs overstappen naar Ajax, dat moet kunnen. Maar iemand die jarenlang gepresteerd heeft en een mooie promotie maakt die wordt afgemaakt alsof ie de dochter van de directeur heeft bepoteld.
Ik snap dat Ajax zich meer genaaid voelt als een ander die transfervrij vertrekt. Maar dat is vooral (wederom) de fout van Overmars. Die had moeten zeggen: je gaat binnen 2 maanden bijtekenen of je salaris wordt gestopt. En nu is hij aan het lijntje gehouden. Kosten: 6 miljoen (1,5 jaar salaris).
Persepolis schreef: 07 okt 2021, 01:59 Maakte zaterdag ook een blunder bij die corner, waarbij hij volledig mistastte en de bal uiteindelijk van de lijn werd gehaald. Ook bij hoge ballen geen zekerheidje. Kan prima keepen hoor, maar wordt wel een beetje omhoog gepraat af en toe. Is anderzijds pas 22 dus er zit genoeg rek in. Zou in de toekomst een prima keeper voor de Nederlandse top kunnen worden.
Hier ben ik het mee eens. Maar hij zorgde er ook voor dat Sparta onder druk stond door steeds de bal over de zijlijn te rammen. Kopen en verhuren aan een hoger niveau was ik wel voor geweest.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Menno1 schreef: 06 okt 2021, 23:20 Nou, ik begrijp wel dat Ajax zich genaaid voelt door Onana. Zo hadden wij ons ook gevoeld als hij PSV speler was geweest en dit had geflikt. Kijk eens naar het onthaal van Reis bijvoorbeeld toen hij overstapte naar Vitesse.

Ik ben vooral benieuwd naar wat ze met hem gaan doen nu: laten ze hem spelen, wat sportief wellicht de beste keuze is, of laten ze zien dat ze enige ruggengraat hebben en wegrotten op het trainingsveld?
Het gaat mij meer om de verontwaardiging bij de media, alsof ze zelf iets is aangedaan. Als bij ons zo’n situatie ontstaat met een speler licht het altijd aan de club.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Een simpel goaltje op een training. En de social media redactie van ESPN ligt al weer de zakdoekjes vol te spuiten hoor.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 07:39 Ik snap dat Ajax zich meer genaaid voelt als een ander die transfervrij vertrekt. Maar dat is vooral (wederom) de fout van Overmars. Die had moeten zeggen: je gaat binnen 2 maanden bijtekenen of je salaris wordt gestopt. En nu is hij aan het lijntje gehouden. Kosten: 6 miljoen (1,5 jaar salaris).
Maar hoe stel je je dat voor? Stoppen met het betalen van een salaris terwijl de werknemer een dienstverband heeft ? Onana heeft toch dat volste recht of heb ik iets gemist?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:05 Een simpel goaltje op een training. En de social media redactie van ESPN ligt al weer de zakdoekjes vol te spuiten hoor.

Een intikker.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 07 okt 2021, 12:09 Maar hoe stel je je dat voor? Stoppen met het betalen van een salaris terwijl de werknemer een dienstverband heeft ? Onana heeft toch dat volste recht of heb ik iets gemist?
Als hij uitgesloten wordt vanwege dopinggebruik kan de club per direct het salaris stoppen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:24
Op weg naar nr 25 schreef: 07 okt 2021, 12:09 Maar hoe stel je je dat voor? Stoppen met het betalen van een salaris terwijl de werknemer een dienstverband heeft ? Onana heeft toch dat volste recht of heb ik iets gemist?
Als hij uitgesloten wordt vanwege dopinggebruik kan de club per direct het salaris stoppen.
Of dat juridisch mag, weet ik niet zeker. Interessant als dat wél mag.

Maar hoe dan ook is het enorm krom als je je speler tot in den treure verdedigt voor de rechtbank, waar je beweert dat hij eigenlijk geen straf verdient, om hem vervolgens zelf wél de maximale straf op te leggen vanuit de club.

Ik denk dat zelfs Overmars door heeft gehad dat dat niet helemaal zou kloppen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 07 okt 2021, 12:29 Of dat juridisch mag, weet ik niet zeker. Interessant als dat wél mag.
Volgens mij zijn dit zo'n beetje standaard bepalingen in contracten van topsporters.
"Hij mag niet meetrainen, maar in principe ook geen salaris ontvangen. Er zitten vaak clausules in contracten. Als een speler op doping wordt betrapt en door zijn eigen fout van geen enkele waarde is voor Ajax, hoeven ze hem ook niet te betalen. Vooralsnog staat Ajax achter Onana, maar je kunt het niet uitsluiten. Wielrenners worden door clausules in contracten vaak niet doorbetaald."
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/96 ... angen.html
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:05 Een simpel goaltje op een training. En de social media redactie van ESPN ligt al weer de zakdoekjes vol te spuiten hoor.

Het is bijna net zo vervelend als het gefap op de broertjes Timber.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:48
Brael schreef: 07 okt 2021, 12:29 Of dat juridisch mag, weet ik niet zeker. Interessant als dat wél mag.
Volgens mij zijn dit zo'n beetje standaard bepalingen in contracten van topsporters.
"Hij mag niet meetrainen, maar in principe ook geen salaris ontvangen. Er zitten vaak clausules in contracten. Als een speler op doping wordt betrapt en door zijn eigen fout van geen enkele waarde is voor Ajax, hoeven ze hem ook niet te betalen. Vooralsnog staat Ajax achter Onana, maar je kunt het niet uitsluiten. Wielrenners worden door clausules in contracten vaak niet doorbetaald."
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/96 ... angen.html
Het is niet dat ik je niet geloof, maar een wielerjournalist vind ik niet direct de beste bron ;)
Kan zelf overigens ook niet precies vinden hoe het zit.

Maar nogmaals, denk dat Ajax niet in de éne rechtszaal kan roepen dat Onana eigenlijk geen straf verdient, om in de andere rechtszaal te zeggen dat ze het heel logisch vinden om zijn salaris stop te zetten.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:05 Een simpel goaltje op een training. En de social media redactie van ESPN ligt al weer de zakdoekjes vol te spuiten hoor.
"Hij laat zich zien", nou, wat een spuiterij zeg :lol:

Je bent de laatste tijd wel heel erg aan het zoeken.
Dit is een voorbeeld dat nergens over gaat. Anthony speelt in de Eredivisie en hij scoort een goal tijdens een training van het Braziliaanse elftal, mogen ze dat al niet meer laten zien op Twitter? Spijkers op laag water zoeken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Het is toch ook overdreven. Hij maakt een intikker.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Wat is er dan overdreven aan?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ajax gaat flink verjongen:



Overigens snap ik ESPN wel. Er is geen competitievoetbal en zij vervelen zich in die stomme interlandbreaks natuurlijk ook. Moeten ook de content blijven aanleveren voor de volgers dus dan maar nietszeggende goaltjes van transseksuele ajaciedjes tweeten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat je van een intikker als mediabedrijf een social post maakt.... Dat vind ik zwaar overdreven. Zelfs clubmedia denken hierbij: nou... even wachten op wat bijzonders.

En ja: ik ben zeker aan het zoeken :P
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Ren Höek schreef: 07 okt 2021, 13:18
ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:05 Een simpel goaltje op een training. En de social media redactie van ESPN ligt al weer de zakdoekjes vol te spuiten hoor.
"Hij laat zich zien", nou, wat een spuiterij zeg :lol:

Je bent de laatste tijd wel heel erg aan het zoeken.
Dit is een voorbeeld dat nergens over gaat. Anthony speelt in de Eredivisie en hij scoort een goal tijdens een training van het Braziliaanse elftal, mogen ze dat al niet meer laten zien op Twitter? Spijkers op laag water zoeken.
ze mogen dat zeker laten zien. Maar de omschrijving is toch absurd. "Laat zich zien'. Dat is toch een omschrijving die je zelf hier nooit bij bedacht zou hebben? Dus ook in mijn ogen, absoluut onnodig overdreven titel. Of er zakdoekjes volgespoten worden, daar heb ik te weinig informatie over.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:05 Een simpel goaltje op een training. En de social media redactie van ESPN ligt al weer de zakdoekjes vol te spuiten hoor.

Plus die keeper is nog slechter dan Pasveer. Doet helegaar niks hier.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 07 okt 2021, 12:29
ShovingNE2 schreef: 07 okt 2021, 12:24

Als hij uitgesloten wordt vanwege dopinggebruik kan de club per direct het salaris stoppen.
Of dat juridisch mag, weet ik niet zeker. Interessant als dat wél mag.

Maar hoe dan ook is het enorm krom als je je speler tot in den treure verdedigt voor de rechtbank, waar je beweert dat hij eigenlijk geen straf verdient, om hem vervolgens zelf wél de maximale straf op te leggen vanuit de club.

Ik denk dat zelfs Overmars door heeft gehad dat dat niet helemaal zou kloppen.
Het zou bizar zijn geweest als Ajax was gestopt met betalen:

- ze wouden Onana uiteraard vri krijgen; dan had hij kunnen spelen en verkocht worden in de zomer voor een veel hogere prijs
- En uiteraard wouden ze Onana te vriend houden en hadden ze wel een quid pro quo verwacht: wij verdedigen je, steunen je, betalen je door en jij tekent uit loyaliteit een verbeterd nieuw contract.

Je kan Ajax moeilijk verwijten hier maken. Ik vind het best schofterig wat Onana doet hier. Als dit een PSV speler was geweest, dan was ik not amused geweest en had ik John de Jong ook blijven verdedigen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Inderdaad. Onana is een enorme lul. Maar als ik Overmars was geweest dan had ik vanaf het moment van schorsing gezegd: we hebben een maand om eruit te komen over een verlenging van minimaal een jaar lukt dat niet dan stoppen we betaling.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het is voor Ajax sowieso een dilemma en aan beide opties zitten nadelen. Laten ze Onana links liggen dan zitten ze niet echt lekker wat betreft de keeperspositie die toch met regelmaat invloed heeft op het resultaat in zowel positieve- als negatieve zin. Laat je Onana weer spelen dan geef je een bepaald signaal af wat nog meer macht bij de spelers legt en je in de toekomst meer zou kunnen gaan schaden. Tevens verwacht ik ook wel dat het iets zal doen met de groepsdynamiek. Keept hij meteen goed, dan gaat het wel, maar anders kan dat ook voor onrust gaan zorgen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Tikt in de extra tijd de 1-3 binnen. ESPN: "Antony schittert bij debuut Seleção! 🤩"
Gutanoth
Basisspeler
3
Berichten: 492
Lid geworden op: 4 nov 2020

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Haha mooi, dat zal ze leren :grin:
Ralf Crutzen doet de twittercontent voor MVV, ook het volgen waard op zijn eigen account. Humor om voor te lachen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -ajax.html

Het gaat maar door met de Europese vloek van de tegenstanders van Ajax.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ajax